Diskuze k článku Samaritán: Recenze

839202
3 0

5/10 (zaslouzenych)

Nahodou, neni to kdovijaky slagr, ale svym zpusobem takove staromilsky prijemne, radeji tohle, nez nejaky mnohovesmir apod. ptakoviny z posledni doby, konecne neco, co je trochu pri zemi.

Je ale fakt, ze hodne tam dela Sly, i ve svem veku to je proste takova klasa a legenda, ze ten film vytahne o stupen vys a diky mu to ma takovy prijemny feeling, co umi ve filmech snad jen on.
839202
Nahodou, neni to kdovijaky slagr, ale svym zpusobem takove staromilsky prijemne, radeji tohle, nez nejaky mnohovesmir apod. ptakoviny z posledni doby, konecne neco, co je trochu pri zemi. Je ale fakt, ze hodne tam dela Sly, i ve svem veku to je proste takova klasa a legenda, ze ten film vytahne o stupen vys a diky mu to ma takovy prijemny feeling, co umi ve filmech snad jen on.
5/10 (zaslouzenych)
2 0
reagují: TedGeorge
reaguje na: Dawwwe
Přesně to jsem si také říkal. Ale škoda promarněného potenciálu.
839137
839099
1 0
reaguje na: Polux
Nevžilo se nic, jen tomu někteří lidé věřili, lidé obecně věří spíš v to dobré ;)
839114
[spoiler]Nevžilo se nic, jen tomu někteří lidé věřili, lidé obecně věří spíš v to dobré[/spoiler] *;)*
839074
2 0
Hodně patosu, včetně Stalloneho.
839112
Hodně patosu, včetně Stalloneho.
1 0
Celkem zklamání, každopádně Sly byl fajn. Nezbývá než čekat na seriál Tulsa King od Sheridana, tam je ta kvalita víceméně jistota.
839099
2 0
reagují: P.Kratky

2/10

Tvl. To byl odpad!Stalone se ve filmu vleče jako kdyby měl z posledního a měl Parkinsona a ten otravný fakan kolem kterého se to točilo, ten byl prostě děs a hrůza! Plus uplne dementní scénář, který postrádá jakoukoliv logiku, až se divím že natočení tohohle filmu někdo schválil!:-
839090
Tvl. To byl odpad!Stalone se ve filmu vleče jako kdyby měl z posledního a měl Parkinsona a ten otravný fakan kolem kterého se to točilo, ten byl prostě děs a hrůza! Plus uplne dementní scénář, který postrádá jakoukoliv logiku, až se divím že natočení tohohle filmu někdo schválil!*:-*
2/10
2 -6
reaguje na: Codename.Onyx
Číselné hodnocení odpovídá hodnocení autora recenze. A samozřejmě se do něj promítá i čas a jak ten film uzrál nebo neuzrál.
839083
839082
4 -1
reaguje na: Mr. Hlad
A to číselné hodnocení u toho? Já jen abych se v tom zorientoval jaký je v tom systém, třeba u toho Harry Brown je 7/10, ale když film rozkliknu a podívám se na recenzi, tak je tam 8/10 .. ?
839082
839079
1 -1
reaguje na: Codename.Onyx
Vždycky ručně autor.
839079
Vždycky ručně autor.
839076
1 0
reagují: Codename.Onyx
Podobne filmy Gran Torino nebo Nadany zak (dik za tip) to tam skace automaticky skrze nejaky filtr nebo to vybira autor recenze?
839076
1 -1

5/10

Animovaný prolog (na live action záběry asi nezbyly prachy), hodina a čtvrt kecání a sbližování plus čtvrt hodiny bezkrevné (obrazně i doslovně, protože rating) akce s twistem, který je poznat kilometry předem, happyend, konec.

Už z traileru, který ale vypadal překvapivě dobře, jsem měl pocit, že premisa dítě + (starý) superhrdina, spolu s ratingem pg-13, malinko "straší" takovým tím provařeným a neškodným family friendly syžetem (dítě + whatever - mimozemšťan/zvíře/robot/cestovatel v čase, atd.) a trailer, slibující temný a drsný thriller, tak trochu klame tělem. A jak to dopadlo se samotným filmem? Bohužel přesně takhle.

Stallone v roli životem/bojem/lidmi otrávené low level verze Supermana (super síla a nezničitelnost plus vlastní Kryptonit - v tomto případě vysoká teplota - přítomni, na laserový zrak, super rychlost a létání trestuhodně nedošlo:D), funguje docela dobře (podobní outsideři/loseři mu jdou a je jedno, zda je to boxer, válečný veterán, boxer (vdovec), válečný veterán (poustevník) nebo nyní superhrdina:)) a spolu s Asbækem, který si svého záporáka slušně užívá, táhnou film rozhodně nahoru. Stalloneho nedobrovolný pubescentní parťák naštěstí není vyloženě otravný spratek (jak to v podobných žánrovkách častokrát bývá), ale do nějakého sympatického "rošťáka" má také notný kus daleko.

Co film táhne naopak dolů je scénář plný klišé a logických děr (Jak přesně se vůbec vžilo povědomí, že ze souboje obou sourozenců přežil zrovna Samaritán, když na místě činu našli jedno tělo, masky obou z nich a kladivo si mohl vzít sebou, nebo jej naopak nechat na místě, kterýkoliv z nich? Co byl vůbec Asbækův evil master plan, kromě chaosu a riotu? Jako Nemesis vlákám Samaritána do pasti, abych ho zabil a když se to stane, jsem otřesen?), skrznaskrz průměrná akce (krev nebo gore s ohledem na rating pochopitelně zcela absentují) a prapodivný střih, kdy na sebe dialogy/scény sem tam zvláštně ne/navazují (neklamný to znak toho, že se asi mohutně prostříhávalo a ne vždy se to povedlo úplně hladce). Ne-až-tak-povedený digitální de-aging Stalloneho ve flashbacku a totálně digitální oheň ve finále už jsou jen ne-vítané bonusy.
839074
[spoiler]Animovaný[/spoiler] prolog [spoiler](na live action záběry asi nezbyly prachy)[/spoiler], hodina a čtvrt kecání a sbližování plus čtvrt hodiny bezkrevné (obrazně i doslovně, protože rating) akce s [spoiler]twistem, který je poznat kilometry předem[/spoiler], happyend, konec. Už z traileru, který ale vypadal překvapivě dobře, jsem měl pocit, že premisa dítě + (starý) superhrdina, spolu s ratingem pg-13, malinko "straší" takovým tím provařeným a neškodným family friendly syžetem (dítě + whatever - mimozemšťan/zvíře/robot/cestovatel v čase, atd.) a trailer, slibující temný a drsný thriller, tak trochu klame tělem. A jak to dopadlo se samotným filmem? Bohužel přesně takhle. Stallone v roli životem/bojem/lidmi otrávené low level verze Supermana (super síla a nezničitelnost plus vlastní Kryptonit - v tomto případě [spoiler]vysoká teplota[/spoiler] - přítomni, [spoiler]na laserový zrak, super rychlost a létání trestuhodně nedošlo*:D*[/spoiler]), funguje docela dobře (podobní outsideři/loseři mu jdou a je jedno, zda je to boxer, válečný veterán, boxer (vdovec), válečný veterán (poustevník) nebo nyní superhrdina*:)*) a spolu s Asbækem, který si svého záporáka slušně užívá, táhnou film rozhodně nahoru. Stalloneho nedobrovolný pubescentní parťák naštěstí není vyloženě otravný spratek (jak to v podobných žánrovkách častokrát bývá), ale do nějakého sympatického "rošťáka" má také notný kus daleko. Co film táhne naopak dolů je scénář plný klišé a logických děr [spoiler](Jak přesně se vůbec vžilo povědomí, že ze souboje obou sourozenců přežil zrovna Samaritán, když na místě činu našli jedno tělo, masky obou z nich a kladivo si mohl vzít sebou, nebo jej naopak nechat na místě, kterýkoliv z nich? Co byl vůbec Asbækův evil master plan, kromě chaosu a riotu? Jako Nemesis vlákám Samaritána do pasti, abych ho zabil a když se to stane, jsem otřesen?)[/spoiler], skrznaskrz průměrná akce (krev nebo gore s ohledem na rating pochopitelně zcela absentují) a prapodivný střih, kdy na sebe dialogy/scény sem tam zvláštně ne/navazují (neklamný to znak toho, že se asi mohutně prostříhávalo a ne vždy se to povedlo úplně hladce). Ne-až-tak-povedený [spoiler]digitální de-aging Stalloneho ve flashbacku a totálně digitální oheň ve finále[/spoiler] už jsou jen ne-vítané bonusy.
5/10
4 0
reagují: Robur
A vsimli jste si paru eRkovych scen (napr. kdy rekne Fuck), kdy predpokladam, ze to puvodne melo do kina jako pG13 a udelat uncensored verzi na blueray?
Skoda, ze to nevznikalo odzacatku pro stream jako eRko, finale by pak bylo lepsi.
839073
A vsimli jste si paru eRkovych scen (napr. kdy rekne Fuck), kdy predpokladam, ze to puvodne melo do kina jako pG13 a udelat uncensored verzi na blueray?  Skoda, ze to nevznikalo odzacatku pro stream jako eRko, finale by pak bylo lepsi.
1 0

5/10

To, ze je namet staromilsky a naivni, je jeste v poradku, ale pribeh, ktery je kolem toho vystaveny, tomu behem celeho filmu hrozne podkopava nohy.

Zaverecny twist je jasny uz od uvodni animovane sekvence, coz zase tak moc nevadi, kdyby se s tim lepe pracovalo. Kdyby hlavni detsky hrdina uz od zacatku vedel, ze se jedna o padoucha, a pres pocatecni odpor by si k nemu nasel cestu (mohli by resit proc to delal, proc uz to nedela, proc se skryva apod). Porad je neoriginalni, nicmene ve filmu by to fungovalo lepe. Zaverecny twist by mohl byt nastup skutecneho Samaritana (Sly ve dvouroli), ktery se tez skryval, protoze dosel k zaveru, ze spolecnymi bitvami mezi N a S trpi mesto a jeho lidi, proto se rozhodl ukryvat taky pred svetem a pred bratrem, jehoz pohanel nenavist k nemu.

Trochu z toho citim promarneny potencial, kvuli Slyovi, protoze ten me bavil hodne.
839071
To, ze je namet staromilsky a naivni, je jeste v poradku, ale pribeh, ktery je kolem toho vystaveny, tomu behem celeho filmu hrozne podkopava nohy. [spoiler]Zaverecny twist je jasny uz od uvodni animovane sekvence, coz zase tak moc nevadi, kdyby se s tim lepe pracovalo. Kdyby hlavni detsky hrdina uz od zacatku vedel, ze se jedna o padoucha, a pres pocatecni odpor by si k nemu nasel cestu (mohli by resit proc to delal, proc uz to nedela, proc se skryva apod). Porad je neoriginalni, nicmene ve filmu by to fungovalo lepe. Zaverecny twist by mohl byt nastup skutecneho Samaritana (Sly ve dvouroli), ktery se tez skryval, protoze dosel k zaveru, ze spolecnymi bitvami mezi N a S trpi mesto a jeho lidi, proto se rozhodl ukryvat taky pred svetem a pred bratrem, jehoz pohanel nenavist k nemu. [/spoiler]Trochu z toho citim promarneny potencial, kvuli Slyovi, protoze ten me bavil hodne.
5/10
4 0

2/5

Stallone je tam fajn a akce je docela fajn, jenže zbytek je mimo moje chápání. Chtělo by to přidat tomu otravnému klukovi deset let věku, adekvátně přizpůsobit zápletku, a mohl z toho být krásně syrový thriller se superhrdinou. Mám pocit, že to bylo v plánu, jenže s tím jak jsou napsané postavy a dialogy to moc nefunguje. Občasné ohýbání jejich charakterů aby do toho zapadly, je spíš na škodu.
839070
2/5
2 0