Diskuze k článku Thor: Láska jako hrom: Recenze

Ten film se měl spíš jmenovat: Thor: Hromový odpad!
840325
Proboha to byl, ale odpad! Co to jako mělo být ?Parodie na Thora?!Vždyť už Ragnarok byl max 5/10 film, tak jak mohl proboha tohle Teige Schválit?! Ten film se měl spíš jmenovat: Thor: Hromový odpad!
1/10
4 -1

6/10

Totéž co minule v Ragnaroku (takže slušná práce, ale žádný zázrak), jen tentokrát ještě o něco ambicióznější tím, jak se k všeobecnému veselí přililo nemálo "vážných" momentů, ve kterých by divákovi mělo být postav líto, či co, kteréžto polohy se v průběhu celého filmu se železnou pravidelností střídají, což tady vůbec nefunguje, protože se ve výsledku vzájemně negují. Přitom Waititi v JoJo Rabbitovi velice názorně dokázal, že podobný "bittersweet" koncept, ve kterém se obě složky vzájemně doplňují a jedna druhou nejenže neoslabují, ale naopak posilují, natočit bez problémů dokáže. Na poli současných komiksovek je něčeho takového ale očividně schopen jen Gunn.

Hemsworth samozřejmě má komediální potenciál (to ukázal už dávno) a v Ragnaroku i v Endgame jej dokázal naplno využít. Tady se o to snaží také, ale Waititi mu neustálým střídáním nálad konstantně hází klacky pod nohy. Protože před tím byla titulní postava "jen" vtipná/komická a nic dalšího se od ní jak ze strany tvůrců, tak diváků ani nečekalo, zatímco tady na ni, nad rámec zmíněné frašky, od Waititiho dopadají "těžkotonážní" morální a existenční dilemata a krize (únosy a smrti dětí, nemoci a umírání přátel, pesimistická perspektiva vlastní budoucnosti, atd.), které pod tou záplavou vtípků (a planých pokusů o ně) prostě nejde brát vůbec vážně. Ono třeba stran úmrtí postav nešlo MCU brát vážně v podstatě nikdy (viz potitulkovka, celé Infinity War, Loki a dalo by se dlouze pokračovat), ale mix humorných a tragických momentů se obvykle dávkoval v rozumném množství. V tomto případě ale použitý přístup vtip/depka/vtip/depka svou kadencí dosáhl vrcholu a jednoduše přestává účinkovat (přičemž kombinace "čelíme tady zabijákovi bohů, všichni jsme v háji" vs "dáme záporákovi na prdel s pomocí bandy dětí" působí vyloženě směšně).

Moc toho, bohužel, nezachraňuje ani akce, které sice není úplně málo, ale je tak průměrná (žádný eye-candy moment, povedená choreografie, nebo kamerový/střihový highlight se žel nekoná), že vyšumí z hlavy hned po skončení závěrečných titulků. Potěšila Portman, která toho sice také extra moc nepředvede, ale bylo fajn ji opět v MCU potkat a zejména Bale, který vypadal, že se jako jediný na place o něco herecky snažil, bohužel má trestuhodně málo prostoru. Co naopak až tak úplně nepotěšilo byl Crowe, který svým "legračním" přízvukem a přehráváním působil jako parodie na nějakého nelegálního přistěhovalce (málo prostoru platí i pro něj, oproti Baleovi ovšem naštěstí). Skvadra z GoG se ve filmu taktéž nijak zvlášť dlouho neohřeje a chápu, že v tomto asi Waititi nechtěl Gunnovi příliš lézt do zelí, ale i tak je to docela škoda. Zbytek castingu pak už nestojí za řeč.

Celý film na mě zkrátka působil, jakože hlavní důvod, proč vůbec vznikl, byl fakt, že se Feigeovi po letech podařilo ukecat Portman k návratu, což ještě nedávno vypadalo jako nemožný úkol (viz její "co zbylo na podlaze střižny z předchozích filmů" účast v Endgame) a nikoliv proto, že mají skvělý příběh, do kterého by se její postava náhodou hodila. Marvel má už nějakou dobu našlápnuto k podobnému syndromu kvalitativně-sterilní pásové výroby jako Netflix (což při tom ohromném množství vyprodukovaného obsahu ani není divu) a tento poslední příspěvek do série to opět jen potvrzuje.
840273
Totéž co minule v Ragnaroku (takže slušná práce, ale žádný zázrak), jen tentokrát ještě o něco ambicióznější tím, jak se k všeobecnému veselí přililo nemálo "vážných" momentů, ve kterých by divákovi mělo být postav líto, či co, kteréžto polohy se v průběhu celého filmu se železnou pravidelností střídají, což tady vůbec nefunguje, protože se ve výsledku vzájemně negují. Přitom Waititi v JoJo Rabbitovi velice názorně dokázal, že podobný "bittersweet" koncept, ve kterém se obě složky vzájemně doplňují a jedna druhou nejenže neoslabují, ale naopak posilují, natočit bez problémů dokáže. Na poli současných komiksovek je něčeho takového ale očividně schopen jen Gunn. Hemsworth samozřejmě má komediální potenciál (to ukázal už dávno) a v Ragnaroku i v Endgame jej dokázal naplno využít. Tady se o to snaží také, ale Waititi mu neustálým střídáním nálad konstantně hází klacky pod nohy. Protože před tím byla titulní postava "jen" vtipná/komická a nic dalšího se od ní jak ze strany tvůrců, tak diváků ani nečekalo, zatímco tady na ni, nad rámec zmíněné frašky, od Waititiho dopadají "těžkotonážní" morální a existenční dilemata a krize [spoiler](únosy a smrti dětí, nemoci a umírání přátel, pesimistická perspektiva vlastní budoucnosti, atd.)[/spoiler], které pod tou záplavou vtípků (a planých pokusů o ně) prostě nejde brát vůbec vážně. Ono třeba stran úmrtí postav nešlo MCU brát vážně v podstatě nikdy (viz [spoiler]potitulkovka, celé Infinity War, Loki[/spoiler] a dalo by se dlouze pokračovat), ale mix humorných a tragických momentů se obvykle dávkoval v rozumném množství. V tomto případě ale použitý přístup vtip/depka/vtip/depka svou kadencí dosáhl vrcholu a jednoduše přestává účinkovat [spoiler](přičemž kombinace "čelíme tady zabijákovi bohů, všichni jsme v háji" vs "dáme záporákovi na prdel s pomocí bandy dětí" působí vyloženě směšně)[/spoiler]. Moc toho, bohužel, nezachraňuje ani akce, které sice není úplně málo, ale je tak průměrná (žádný eye-candy moment, povedená choreografie, nebo kamerový/střihový highlight se žel nekoná), že vyšumí z hlavy hned po skončení závěrečných titulků. Potěšila Portman, která toho sice také extra moc nepředvede, ale bylo fajn ji opět v MCU potkat a zejména Bale, který vypadal, že se jako jediný na place o něco herecky snažil, bohužel má trestuhodně málo prostoru. Co naopak až tak úplně nepotěšilo byl Crowe, který svým "legračním" přízvukem a přehráváním působil jako parodie na nějakého nelegálního přistěhovalce (málo prostoru platí i pro něj, oproti Baleovi ovšem naštěstí). Skvadra z GoG se ve filmu taktéž nijak zvlášť dlouho neohřeje a chápu, že v tomto asi Waititi nechtěl Gunnovi příliš lézt do zelí, ale i tak je to docela škoda. Zbytek castingu pak už nestojí za řeč. Celý film na mě zkrátka působil, jakože hlavní důvod, proč vůbec vznikl, byl fakt, že se Feigeovi po letech podařilo ukecat Portman k návratu, což ještě nedávno vypadalo jako nemožný úkol (viz její "co zbylo na podlaze střižny z předchozích filmů" účast v Endgame) a nikoliv proto, že mají skvělý příběh, do kterého by se její postava náhodou hodila. Marvel má už nějakou dobu našlápnuto k podobnému syndromu kvalitativně-sterilní pásové výroby jako Netflix (což při tom ohromném množství vyprodukovaného obsahu ani není divu) a tento poslední příspěvek do série to opět jen potvrzuje.
6/10
1 -2
Mně to teda přišlo super a vůbec ne tak přehrocený a parodický, jak se všude tvrdí. Naopak třeba s řešeními, se kterými Waititi přichází při rozuzlení, jsou dost odvážná, každá postava si tu projde nějakou cestou a někam se posune. Úplný opak oproti Strangeovi, kde se všechno jen míhá před nosem a ty postavy divákovi nic neřeknou. A ta vizuální kreativita a hudební podmaz taky mají šmrnc. 8/10 úplně na pohodu.
834479
9 -2
reaguje na: Codename.Onyx
já ne, já čekám, až marvel udělaj dobrý film.
834352
834342
4 -2
Tak jsem právě viděl Taikovu reakci na fandu, co mu vyčital, že jeho Thor nemá s tím vážným z komiksů pranic společného. Jeho reakcí byl obrázek z komiksu, kde Thor tančí s Lukem Cagem balet. Problém je, že ta stránka byla z komiksu Deadpoola, navíc v momentě, kdy si s jeho myslí pohrával Madcap se kterým krátce předtím splynul. Pokud Taika pro budování postav používá jako vzor komiksy Deadpoola místo jejich vlastních sérií, tak tím se leccos vysvětluje.
834350
3 0
reaguje na: Child
Taikova epizoda mandaloriana je najvacsie zlo pod slnkom a znicila Star wars tisicnasobne viac nez Ep8

P.S. som jeden z mala spokojnych divakov love and thunder
834348
Taikova epizoda mandaloriana je najvacsie zlo pod slnkom a znicila Star wars tisicnasobne viac nez Ep8 P.S. som jeden z mala spokojnych divakov love and thunder
834254
4 -8
reaguje na: Codename.Onyx
Já ne, já čekám na trojku Strážců galaxie. ;)
834345
Já ne, já čekám na trojku Strážců galaxie. *;)*
834342
1 0
Tak hlavne, ze jste vsichni na te sracce byli a tomu novozelandskymu komediantovi pomohli koupit nove auto a zvysili mu paku na to, aby zprasil dalsi film.
834342
5 -9
reagují: BlackAdder, Disketa1
reaguje na: Child
Hlavne neodbočme príliš od témy k SW, zvlášť k TLJ, lebo prebudíme hnev Svedkov Rianových
834334
834254
3 -2
Guns jsou moje kapela, proto ve mě trailer vzbudil naprosté nadšení. .......no a potom přišel ten film.... ještě teď je mi z toho normálně smutno. Něco tak trapnýho jsem neviděl hodně dlouho. Úplně mi bylo stydno,jak mohl někdo tohle natočit?!
834331
5 -3
reaguje na: Gorecki
No jo, ale je rozdíl mezi dobrým autorským přístupem a debilním autorským přístupem, což ukazuje vlastně celá nová trilogie Star Wars a zejména epizoda 8. Ta byla tak moc autorská a proti veškerému kánonu Star Wars, až to bylo do očí bijící (ale nutno dodat, že to navazovalo už na špatně koncipovanou předchozí epizodu). Jeden extrém vedle druhého.

Taika je ale dost svůj a vlastně si zároveň na nic nehraje. Všichni moc dobře věděli, jaký bude čtvrtý Thor, že to bude barevně infantilní zábava, někdy až moc ulítlá. Trojka ale bude kultovní marvelovkou. Mimochodem byl to právě Taika, kdo natočil jeden z nejlepších a nejvtipnějších dílů Mandaloriana. A nechci se ho nějak extra zastávat, jeho tvorba mi taky občas nesedne, ale všechno dělá s humornou satirou.

Čtvrtého Thora opravdu beru jako určitou satiru na komiksové filmy. Což nakonec řekl i sám Zeus v potitulkové scéně a navíc to bylo vidět v hlavním tématu záporáka, který se snaží zabít veškeré bohy a zbavit se barev, doslova. Jasnější satira už to být nemůže.
834254
No jo, ale je rozdíl mezi dobrým autorským přístupem a debilním autorským přístupem, což ukazuje vlastně celá nová trilogie Star Wars a zejména epizoda 8. Ta byla tak moc autorská a proti veškerému kánonu Star Wars, až to bylo do očí bijící (ale nutno dodat, že to navazovalo už na špatně koncipovanou předchozí epizodu). Jeden extrém vedle druhého. Taika je ale dost svůj a vlastně si zároveň na nic nehraje. Všichni moc dobře věděli, jaký bude čtvrtý Thor, že to bude barevně infantilní zábava, někdy až moc ulítlá. Trojka ale bude kultovní marvelovkou. Mimochodem byl to právě Taika, kdo natočil jeden z nejlepších a nejvtipnějších dílů Mandaloriana. A nechci se ho nějak extra zastávat, jeho tvorba mi taky občas nesedne, ale všechno dělá s humornou satirou. Čtvrtého Thora opravdu beru jako určitou satiru na komiksové filmy. Což nakonec řekl i sám Zeus v potitulkové scéně a navíc to bylo vidět v hlavním tématu záporáka, který se snaží zabít veškeré bohy a zbavit se barev, doslova. Jasnější satira už to být nemůže.
833873
1 -4
reagují: pepo, Attikus
Po Ragnaroku a vsetkych ohlasoch tu som cakal nejaku strasnu divocinu. Miesto toho som dostal premerny gulas, ktory najviac trpel na to ze decentny pribeh bol zahrabany v potrebe robit skecovy humor nevalnej kvality a ale fakt ze kretensky napasovanej hudbe. Kedze GnR su kapela mojho detstva tak som obzvlast trpel. A pritom to chcelo iba trochu citu v strizni.

Inac to prebijanie dramatickych scen bolo ovela horsie v dvojke a trojke. Tu som mal hlavne pocit ze niekto napisal ok scenar a potom k tomu z nejakeho dovodu pustili Taiku aby urobil humory. Vo vysledku to bolo tak jeden a pol filmu v jednom. Aspon sa to netahalo jak sopel po rukave.

Motivacia hlavneho zleho jakoze ok ale zase raz taka blbost co ide vyriesit lusknutim prsta, ale dolezitejsia je cesta nie ciel ... asi.

3,6.
834219
Po Ragnaroku a vsetkych ohlasoch tu som cakal nejaku strasnu divocinu. Miesto toho som dostal premerny gulas, ktory najviac trpel na to ze decentny pribeh bol zahrabany v potrebe robit skecovy humor nevalnej kvality a ale fakt ze kretensky napasovanej hudbe. Kedze GnR su kapela mojho detstva tak som obzvlast trpel. A pritom to chcelo iba trochu citu v strizni. Inac to prebijanie dramatickych scen bolo ovela horsie v dvojke a trojke. Tu som mal hlavne pocit ze niekto napisal ok scenar a potom k tomu z nejakeho dovodu pustili Taiku aby urobil humory. Vo vysledku to bolo tak jeden a pol filmu v jednom. Aspon sa to netahalo jak sopel po rukave. Motivacia hlavneho zleho jakoze ok ale zase raz taka blbost co ide vyriesit lusknutim prsta, ale dolezitejsia je cesta nie ciel ... asi. 3,6.
2 -1
reaguje na: verbst
co jsou to snowflakes? a propos, na YT má to video 15min
833974
833941
1 0
reaguje na: verbst
Tak ono se to sešlo s tímhle :D link
833944
Tak ono se to sešlo s tímhle *:D* https://comicbookmovie.com/marvel_studios/marvel-studios-called-out-by-vfx-artists-for-stress-caused-by-unrealistic-deadlines-a194716#gs.61jzw5
833941
1 0
BTW, tím Waititim a hatem na VFX myslíte toto?
link

To už jsou fakt všude jen snowflakes? :D:D
833941
BTW, tím Waititim a hatem na VFX myslíte toto?  https://twitter.com/morebuttertv/status/1546193820387246081?s=20&t=zFu-kr_vVTRJy7RnczE0fg To už jsou fakt všude jen snowflakes? *:D**:D*
2 -1
reagují: ovmartin23, KarelR
reaguje na: Gorecki
Mudro pises:+
833875
Mudro pises*:+*
833873
5 0
reaguje na: kfk
Pretoze potom vznikne nieco ako The Last Jedi so silnou auterskou viziou a odvaznym pristupom k lore a ti “fanousci” ta zozeru zaziva. A v panike nasledne vypustis nieco ako Rise of Skywalker, za co ta presne ti isti fanousci (zasluzene) zozeru nakvadrat.8)

Ludia su skratka debili, ktori nevedia co chcu a tocit filmy podla “algoritmov” je cesta do pekla. Tie skvele filmy, ktore mame z minulosti vzite vznikli preto, lebo niekto veril a dufal, ze sa niekomu bude pacit to iste co reziserovi/producentovi/scenaristovi. Sme na tzv. “race to the bottom” tvorit co najviac obsahu s co najmensim rizikom a primeranou marzou. Kazdy umelec vsak vie, ze kvalitne veci mozu vzniknut len vtedy ak RISKUJES.
833873
Pretoze potom vznikne nieco ako The Last Jedi so silnou auterskou viziou a odvaznym pristupom k lore a ti “fanousci” ta zozeru zaziva. A v panike nasledne vypustis nieco ako Rise of Skywalker, za co ta presne ti isti fanousci (zasluzene) zozeru nakvadrat.*8)* Ludia su skratka debili, ktori nevedia co chcu a tocit filmy podla “algoritmov” je cesta do pekla. Tie skvele filmy, ktore mame z minulosti vzite vznikli preto, lebo niekto veril a dufal, ze sa niekomu bude pacit to iste co reziserovi/producentovi/scenaristovi. Sme na tzv. “race to the bottom” tvorit co najviac obsahu s co najmensim rizikom a primeranou marzou. Kazdy umelec vsak vie, ze kvalitne veci mozu vzniknut len vtedy ak RISKUJES.
833400
17 -3
reagují: Child, pepo