Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Téma: Hollywoodské blockbustery míří expresně na streamy. Opravdu vyhraje divák?

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
Je úplně jedno, zda budou mít kina časový slot 30, 45 nebo 90 dní. Kdo chce vidět film teď a tady bude chodit do kina stejně, jako chodil před x lety. Kdo chce vidět film, aniž by musel do kina, počká si na video nebo vod stejně, jako si počkal před x lety. Kdo chce vidět film zadarmo, podívá se na pirátský kinorip z Ruska/Číny/Jižní Korey nebo si nějakou dobu počká na kvalitní webrip ze streamu stejně, jako to dělal před x lety a je úplně jedno, zda je časový slot pro kina 30, 45 nebo 90 dní. Za film nezaplatí tak jako tak.

Pokud by kina zcela přišla o časovou exkluzivitu, byl by to problém (což se v současnosti nestane, protože vod nemá dostatečnou základnu odběratelů, kteří by ufinancovali velké blockbustery, ale za 5 nebo 10 let, kdoví?), ale držet v dnešní době tak dlouhý časový slot je nesmysl.

Lidé mají v současnosti několik týdnů (tzn. opravdu dost času) na to, aby si zašli na film do kina a přesto velká většina filmů maximálně vydělává zhruba do 14 dní po premiéře a po zbytek doby, kdy opadne prvotní zájem, jsou to - ve srovnání s celkovými tržbami - jen "drobné". Proč? Protože značná část diváků do kina chodí jednoduše proto, že film chce vidět hned jak je to možné, nehledě na to, jak dlouho se tam film promítá. Tudíž se odvažuji tvrdit, že většinově neplatí, že si lidé raději počkají na brzké uvedení na vod, namísto návštěvy kina. Podobné "drobné" film může generovat rovnou na vod (zvláště, když bude k dispozici za "příplatek"), na kterém si jej najdou další diváci s tím rozdílem, že film ještě nevypadne z diváckého povědomí, pro studio se jedná o dobré promo na jejich službu a v neposlední řadě se nemusí dělit o své zisky s kinaři.

Nemám to ničím podloženo, ale tak nějak předpokládám, že počet lidí, kteří se na film podívají na vod bude vyšší, než počet lidí, kteří chodí do kina ve třetím, čtvrtém nebo kolikátém týdnu po premiéře. Osobně považuji jednoměsíční slot za rozumný kompromis mezi tím, co jde na ruku kinařům a tím, co si žádá doba.

P.S. Do kina chodím rád a nemůžu se dočkat, až se tam opět podívám.   
787769
Je úplně jedno, zda budou mít kina časový slot 30, 45 nebo 90 dní. Kdo chce vidět film teď a tady bude chodit do kina stejně, jako chodil před x lety. Kdo chce vidět film, aniž by musel do kina, počká si na video nebo vod stejně, jako si počkal před x lety. Kdo chce vidět film zadarmo, podívá se na pirátský kinorip z Ruska/Číny/Jižní Korey nebo si nějakou dobu počká na kvalitní webrip ze streamu stejně, jako to dělal před x lety a je úplně jedno, zda je časový slot pro kina 30, 45 nebo 90 dní. Za film nezaplatí tak jako tak. Pokud by kina zcela přišla o časovou exkluzivitu, byl by to problém (což se v současnosti nestane, protože vod nemá dostatečnou základnu odběratelů, kteří by ufinancovali velké blockbustery, ale za 5 nebo 10 let, kdoví?), ale držet v dnešní době tak dlouhý časový slot je nesmysl. Lidé mají v současnosti několik týdnů (tzn. opravdu dost času) na to, aby si zašli na film do kina a přesto velká většina filmů maximálně vydělává zhruba do 14 dní po premiéře a po zbytek doby, kdy opadne prvotní zájem, jsou to - ve srovnání s celkovými tržbami - jen "drobné". Proč? Protože značná část diváků do kina chodí jednoduše proto, že film chce vidět hned jak je to možné, nehledě na to, jak dlouho se tam film promítá. Tudíž se odvažuji tvrdit, že většinově neplatí, že si lidé raději počkají na brzké uvedení na vod, namísto návštěvy kina. Podobné "drobné" film může generovat rovnou na vod (zvláště, když bude k dispozici za "příplatek"), na kterém si jej najdou další diváci s tím rozdílem, že film ještě nevypadne z diváckého povědomí, pro studio se jedná o dobré promo na jejich službu a v neposlední řadě se nemusí dělit o své zisky s kinaři. Nemám to ničím podloženo, ale tak nějak předpokládám, že počet lidí, kteří se na film podívají na vod bude vyšší, než počet lidí, kteří chodí do kina ve třetím, čtvrtém nebo kolikátém týdnu po premiéře. Osobně považuji jednoměsíční slot za rozumný kompromis mezi tím, co jde na ruku kinařům a tím, co si žádá doba. P.S. Do kina chodím rád a nemůžu se dočkat, až se tam opět podívám.   
4 -1
reagovat
reaguje na: Ceslo
Tak třeba v Kutné Hoře má většina filmů cca 2-4 týdny zpoždění (alespoň tak to bylo ještě před 3 nebo 4 lety, pak už jsem to vzdal, začal jsem chodit do vedlejšího města a program přestal kontrolovat, pochybuji, že se od té doby něco změnilo). Častečně to byla i výhoda, protože kino bývalo kvůli zpoždění poloprázdné, neboť všichni už film dávno viděli jinde.
787767
Tak třeba v Kutné Hoře má většina filmů cca 2-4 týdny zpoždění (alespoň tak to bylo ještě před 3 nebo 4 lety, pak už jsem to vzdal, začal jsem chodit do vedlejšího města a program přestal kontrolovat, pochybuji, že se od té doby něco změnilo). Častečně to byla i výhoda, protože kino bývalo kvůli zpoždění poloprázdné, neboť všichni už film dávno viděli jinde.
787744
1 0
reagovat
reaguje na: Fixer
To že, do kin na malých městech (kina z menších měst, kam se film dostal později...) chodí filmy později to snad už není pravda, ne? To platilo v dobách, kdy se promítalo z kotoučů a těch byl omezený počet. Dneska se filmy distribuují na harddiscích. A i od toho se ustupuje, většinu filmů pro kino už dostáváme po internetu. Takže můžeme mít premiéru hitu ve stejný den, jako největší multikino v Praze, i když jsme malé kino na periférii.
787744
To že, do kin na malých městech ([i]kina z menších měst, kam se film dostal později...[/i]) chodí filmy později to snad už není pravda, ne? To platilo v dobách, kdy se promítalo z kotoučů a těch byl omezený počet. Dneska se filmy distribuují na harddiscích. A i od toho se ustupuje, většinu filmů pro kino už dostáváme po internetu. Takže můžeme mít premiéru hitu ve stejný den, jako největší multikino v Praze, i když jsme malé kino na periférii.
787713
2 0
reagují: Fixer
reagovat
reaguje na: Fixer
To urcite, ale tady je treba rict, ze to je jedna vyjimka za rok, ne-li mene. Ten argument by ale podle me vazne nemel bejt jenom o tom (nerikam, ze to tak zrovna Karlos nebo Gonzi stavi) nezpochybnitelnem faktu, ze uz od prvniho Iron Mana naprosta vetsina filmu vydela naprostou vetsinu trzeb prvni dva tejdny...
787740
To urcite, ale tady je treba rict, ze to je jedna vyjimka za rok, ne-li mene. Ten argument by ale podle me vazne nemel bejt jenom o tom (nerikam, ze to tak zrovna Karlos nebo Gonzi stavi) nezpochybnitelnem faktu, ze uz od prvniho Iron Mana naprosta vetsina filmu vydela naprostou vetsinu trzeb prvni dva tejdny...
787738
3 0
reagovat
reaguje na: Gonzi
Na druhou stranu jsou tu ale filmy jako The Greatest Showman, který měl mizerný start, ale jako trvalka sbíral miliony několik týdnů. Je otázkou, jestli by je sbíral stejně, kdyby film už tou dobou byl na VOD.
787738
Na druhou stranu jsou tu ale filmy jako The Greatest Showman, který měl mizerný start, ale jako trvalka sbíral miliony několik týdnů. Je otázkou, jestli by je sbíral stejně, kdyby film už tou dobou byl na VOD.
787716
2 0
reagují: TedGeorge
reagovat
reaguje na: peterel
To souhlasím. Na druhou stranu, většina lidí, které znám, si ročně zajde do kina několikrát. Bere to jako výlet do kina a vybere si něco o víkendu v jejich městě, moc neřeší cílový film. Pár nadšenců z mého okolí jde do kina skoro každý týden a filmy si cíleně vybírá. Neřešíme, jestli už existuje koukatelná kopie. Osobně neznám moc lidí, které by ovlivnilo zveřejnění na streamu už po měsíci nebo dvou. A stávající stav, kdy jsem třeba Alitu viděl v kině třikrát a pak čekal asi sto let na její vydání na BR, mi připomíná středověk. To, že studia desetiletí fungují stejně a jednou za generaci zkrátí vydání na nosičích ze 17 na 13 týdnů, považuju za špatný vtip. Technologie i svět se vyvíjejí mnohem rychleji a už opravdu není doba, kdy se na filmy chodí do kina dlouhé měsíce po premiéře.
787732
To souhlasím. Na druhou stranu, většina lidí, které znám, si ročně zajde do kina několikrát. Bere to jako výlet do kina a vybere si něco o víkendu v jejich městě, moc neřeší cílový film. Pár nadšenců z mého okolí jde do kina skoro každý týden a filmy si cíleně vybírá. Neřešíme, jestli už existuje koukatelná kopie. Osobně neznám moc lidí, které by ovlivnilo zveřejnění na streamu už po měsíci nebo dvou. A stávající stav, kdy jsem třeba Alitu viděl v kině třikrát a pak čekal asi sto let na její vydání na BR, mi připomíná středověk. To, že studia desetiletí fungují stejně a jednou za generaci zkrátí vydání na nosičích ze 17 na 13 týdnů, považuju za špatný vtip. Technologie i svět se vyvíjejí mnohem rychleji a už opravdu není doba, kdy se na filmy chodí do kina dlouhé měsíce po premiéře.
787731
1 0
reagovat
reaguje na: Robur
To je pravda, nepojmenoval jsem to správně. Výsledek je pro studio ale stejný.

A říkám si kolik lidí chodí do kina právě kvůli kinozážitku (já) a kolik proto protože nechce čekat tak dlouho (taky já). Ale to by bylo na nějakou studii, můžeme teď akorát spekulovat.
787731
To je pravda, nepojmenoval jsem to správně. Výsledek je pro studio ale stejný. A říkám si kolik lidí chodí do kina právě kvůli kinozážitku (já) a kolik proto protože nechce čekat tak dlouho (taky já). Ale to by bylo na nějakou studii, můžeme teď akorát spekulovat.
787729
0 0
reagují: Robur
reagovat
reaguje na: peterel
Jen malá technická, u nás stále platí, že pirát ho tam nelegálně nahrává. Kdokoliv ho pak stahuje pro vlastní potřebu, postupuje v souladu se zákony naší vlasti.
787729
Jen malá technická, u nás stále platí, že pirát ho tam nelegálně nahrává. Kdokoliv ho pak stahuje pro vlastní potřebu, postupuje v souladu se zákony naší vlasti.
787725
1 -1
reagují: peterel
reagovat
Osobně předpokládám, že do kina půjde skoro stejný počet lidí, právě kvůli kinozážitku. Za mě by bylo ideální, pustit na stream malé věci za měsíc a blockbustery za dva. Aktuální stav před pandemií odpovídal minulému tisíciletí a byl vytvořen zkostnatělými studii, kterým jde jen a pouze o zisk za každou cenu. Proto tvůj článek Tede považuju za MDCoA, která nenastane ;)
787728
Osobně předpokládám, že do kina půjde skoro stejný počet lidí, právě kvůli kinozážitku. Za mě by bylo ideální, pustit na stream malé věci za měsíc a blockbustery za dva. Aktuální stav před pandemií odpovídal minulému tisíciletí a byl vytvořen zkostnatělými studii, kterým jde jen a pouze o zisk za každou cenu. Proto tvůj článek Tede považuju za MDCoA, která nenastane *;)*
1 -1
reagovat
Já jsem na straně Teda :D Mí rodiče chodí do kina sporadicky, v podstatě jen na to co je opravdu zajímá. Když teď mamce řeknu, že za měsíc si to může pustit v dobré kvalitě na streamu (s dabingem), tak do kina už v životě nepůjde. 
Ano, budete mi oponovat tím, že skupina diváků jako mí rodiče je minorita, ale to jsme i my tady na filmovým webu.
Je skupina diváků, co jde prostě do kina a je jim jedno na co, tam se asi nějaký pokles neočekává. Ale stále tu jsou filmy, na které lidi chodí protože je chtějí vidět, a nejlépe hned když se o nich teď mluví, píše atd. Čekat tři měsíce je poměrně dost, ale počkat jen měsíc, měsíc a půl a pak ho mít na streamu? Případně mít možnost si ho tak brzy upirátit (v dnešní době si film z ulozta zvládne stáhnout každý). 

Ale ukončil bych to tím že jsme tady všichni analytici amatéři a že až čas ukáže a teď je zbytečné se o tom dohadovat :D
787725
Já jsem na straně Teda *:D* Mí rodiče chodí do kina sporadicky, v podstatě jen na to co je opravdu zajímá. Když teď mamce řeknu, že za měsíc si to může pustit v dobré kvalitě na streamu (s dabingem), tak do kina už v životě nepůjde.  Ano, budete mi oponovat tím, že skupina diváků jako mí rodiče je minorita, ale to jsme i my tady na filmovým webu. Je skupina diváků, co jde prostě do kina a je jim jedno na co, tam se asi nějaký pokles neočekává. Ale stále tu jsou filmy, na které lidi chodí protože je chtějí vidět, a nejlépe hned když se o nich teď mluví, píše atd. Čekat tři měsíce je poměrně dost, ale počkat jen měsíc, měsíc a půl a pak ho mít na streamu? Případně mít možnost si ho tak brzy upirátit (v dnešní době si film z ulozta zvládne stáhnout každý).  Ale ukončil bych to tím že jsme tady všichni analytici amatéři a že až čas ukáže a teď je zbytečné se o tom dohadovat *:D*
4 0
reagují: Robur
reagovat
reaguje na: Gonzi
Tak dost lidí si počká na ten stream, když to bude měsíc až 45 dni a to ty tržby rozhodně ovlivní ať chceš nebo ne.:+

A pro Tedika ta doba se zvýšovat časem nebude, spíš bude klesat, protože budoucnost je ve streamů!Jsme už prostě v jednadvacátém století a ne na konci devadesátých let toho minulého!
787723
Tak dost lidí si počká na ten stream, když to bude měsíc až 45 dni a to ty tržby rozhodně ovlivní ať chceš nebo ne.*:+* A pro Tedika ta doba se zvýšovat časem nebude, spíš bude klesat, protože budoucnost je ve streamů!Jsme už prostě v jednadvacátém století a ne na konci devadesátých let toho minulého!
787721
1 -7
reagovat
reaguje na: KARLOS
Utopickou a temnou budoucnost neprezentuju, já před ní varuju :D

Když už tu tak dobře víš, co tu půl roku říkám a neříkám, tak sis možná taky mohl všimnout, že tuším - skoro sem se vsadil - návrat na předcovidovou úroveň kinotržeb v roce 2022 a 2023 a následné pokračování nekonečného růstu díky inflaci.

Je to i z toho důvodu, že podle mě třeba Disney do budoucna nic takovýho, jako 30-45 dní v kinech - pak hned na Disney+ - neudělá. A časem budou trochu couvat všichni, hlavně Universalové.

Co se Číny týče, tak tam jde taky o to, které filmy ty obrovské peníze dělají. Pirátství tam sice bují, ale jaksi si pozapomněl dodat, že největší peníze dělají domácí filmy, který se na specifických čínských streamech jen tak neobjeví a tudíž tam není ani pirátská kopie měsíc a půl po premiéře.

A víš třeba, že když se týden po čínské premiéře Wonder Woman objevila venku HBO Max pirátská kopie, klesly tam okamžitě tržby filmu o 90%? Proč myslíš, že tam Godzilla startovala tak brzo, před premiérou v Americe? Argument s Čínou je uplně mimo.
787722
Utopickou a temnou budoucnost neprezentuju, já před ní varuju *:D* Když už tu tak dobře víš, co tu půl roku říkám a neříkám, tak sis možná taky mohl všimnout, že tuším - skoro sem se vsadil - návrat na předcovidovou úroveň kinotržeb v roce 2022 a 2023 a následné pokračování nekonečného růstu díky inflaci. Je to i z toho důvodu, že podle mě třeba Disney do budoucna nic takovýho, jako 30-45 dní v kinech - pak hned na Disney+ - neudělá. A časem budou trochu couvat všichni, hlavně Universalové. Co se Číny týče, tak tam jde taky o to, které filmy ty obrovské peníze dělají. Pirátství tam sice bují, ale jaksi si pozapomněl dodat, že největší peníze dělají domácí filmy, který se na specifických čínských streamech jen tak neobjeví a tudíž tam není ani pirátská kopie měsíc a půl po premiéře. A víš třeba, že když se týden po čínské premiéře Wonder Woman objevila venku HBO Max pirátská kopie, klesly tam okamžitě tržby filmu o 90%? Proč myslíš, že tam Godzilla startovala tak brzo, před premiérou v Americe? Argument s Čínou je uplně mimo.
787720
4 -1
reagovat
reaguje na: TedGeorge
Právě ti nerozporuju článek jako takový, ale těch 2.5 měsíce co bylo a 1.5 měsíce co bude mi osobně nepřijde rozhodující. Pokud ti to stačí později, tak počkáš obojí a pokud chceš "být u toho", tak ne. Asi nechápu, proč by těch pár týdnů mělo něco měnit, viz ty tržby. Zvlášť když do kina chodíš "with the boys" :D
EDIT: a pointa těch tržeb byla že to není "pár lidí na moviezone", ale defacto celý trh. Pokud bereme, že se to netýká prvních dvou týdnů (což mi tedy přijde fér) tak 2/3 tržeb se vůbec nehnou a až u té poslední třetiny se to (jen možná) pohne.
787721
Právě ti nerozporuju článek jako takový, ale těch 2.5 měsíce co bylo a 1.5 měsíce co bude mi osobně nepřijde rozhodující. Pokud ti to stačí později, tak počkáš obojí a pokud chceš "být u toho", tak ne. Asi nechápu, proč by těch pár týdnů mělo něco měnit, viz ty tržby. Zvlášť když do kina chodíš "with the boys" *:D* [b]EDIT[/b]: a pointa těch tržeb byla že to není "pár lidí na moviezone", ale defacto celý trh. Pokud bereme, že se to netýká prvních dvou týdnů (což mi tedy přijde fér) tak 2/3 tržeb se vůbec nehnou a až u té poslední třetiny se to (jen možná) pohne.
787717
1 0
reagují: rush
reagovat
reaguje na: TedGeorge
A jen připomenu, že momentálně nejsilnější kinotrh světa - Čína - je zároveň i ten nejsilnější v pirátskými kopiemi a černým trhem...

tl;dr: Lidi do kin chtěli, chcou a budou chtít. Kratší interval určitě neco změní, ale určitě nepůjde o tu utopickou a temnou budoucnost, kterou tady prezentuješ už půl roku 8)?):D .
787720
A jen připomenu, že momentálně nejsilnější kinotrh světa - Čína - je zároveň i ten nejsilnější v pirátskými kopiemi a černým trhem... tl;dr: Lidi do kin chtěli, chcou a budou chtít. Kratší interval určitě neco změní, ale určitě nepůjde o tu utopickou a temnou budoucnost, kterou tady prezentuješ už půl roku *8)**?)**:D* .
787717
6 -1
reagují: TedGeorge
reagovat
reaguje na: TedGeorge
Proč se potom v roce 2019 na většinu věcí nepočkalo dva a půl měsíce?
Kdo si chtěl počkat a pirátit, poškal a pirátil...
Přisuzuješ hrooozně moc pirátění, což ostatně studia dělají dlouhodobě. Těch lidí je ale dle mého mnohem méně, než na kolik se jich lidi odvolávají, zvlášť v době, kdy nastupují steamy.
Takže v roce 2023 to bude vypadat tak, že ti, co chtějí na to do kina, na to půjdou. Ti, co by na to možná do kina šli, se rozhodnou na místě, jak se ostatně před covidem běžně dělo. Když se na danou věc nedostanou, nebo si vyberou něco jiného, uvidí to ve velké míře na oficiálním streamu. Velké věci bude chtít vidět každý hned, takže tam se změna dít moc nebude. A ta skupina lidí, co do kina nechodila a pirátila už v roce 2019, pak bude vesele pirátit i v roce 2023...
:)8):+
787719
Proč se potom v roce 2019 na většinu věcí nepočkalo dva a půl měsíce? Kdo si chtěl počkat a pirátit, poškal a pirátil... Přisuzuješ hrooozně moc pirátění, což ostatně studia dělají dlouhodobě. Těch lidí je ale dle mého mnohem méně, než na kolik se jich lidi odvolávají, zvlášť v době, kdy nastupují steamy. Takže v roce 2023 to bude vypadat tak, že ti, co chtějí na to do kina, na to půjdou. Ti, co by na to možná do kina šli, se rozhodnou na místě, jak se ostatně před covidem běžně dělo. Když se na danou věc nedostanou, nebo si vyberou něco jiného, uvidí to ve velké míře na oficiálním streamu. Velké věci bude chtít vidět každý hned, takže tam se změna dít moc nebude. A ta skupina lidí, co do kina nechodila a pirátila už v roce 2019, pak bude vesele pirátit i v roce 2023... *:)**8)**:+*
787717
5 -2
reagovat
No já bych to okno zkrátil na týden, případně první víkend po uvedení a nebo to uvést hned v den premiéry a ať si lidi sami vyberou jestli chtějí film vidět mezi chroustačema popcornu v kině nebo v pohodlí domova
787718
No já bych to okno zkrátil na týden, případně první víkend po uvedení a nebo to uvést hned v den premiéry a ať si lidi sami vyberou jestli chtějí film vidět mezi chroustačema popcornu v kině nebo v pohodlí domova
2 -6
reagovat
reaguje na: Gonzi
Ale vždyť já to o těch tržbách blockbusterů vím a nerozporuju to, to sis nemusel dávat práci... :)

Já netvrdím, že na MZ uživatelé nechtějí chodit do kina hned a nezaplatí si za film. Vím, že jo.

Ale představ si teďka teoreticky klasický jaro - léto bez covidu. Třeba 2023, ať je tahle hypotéza trochu víc jistá. Lidi budou mít strašně rychle na netu obrovský množství aktuálních pirátskejch kopií v té nejvyšší kvalitě.

Fakt si myslíš, že to časem (ne hnedka) jejich myšlení nezmění? Teďka ti řekne úplně každej, že čekat nebude, ale co až tenhle model pojede rok? Já si tím právě moc jistej nejsem.

Mě prostě přišlo jenom důležitý napsat něco z druhé strany - ten argument, proč se to tak dlouho nesnižovalo rozvést. A fakt trvám na tom, že negativa převáží a tohle je moc rychle a moc najednou. Proč je pro nás, diváky, vlastně tak strašně důležité, že ten film budeme mít k dispozici už nějakej měsíc po kinopremiéře? Proč by to nemohli bejt minimálně 2 - pro byznys trochu jistější - měsíce?
787717
Ale vždyť já to o těch tržbách blockbusterů vím a nerozporuju to, to sis nemusel dávat práci... :) Já netvrdím, že na MZ uživatelé nechtějí chodit do kina hned a nezaplatí si za film. Vím, že jo. Ale představ si teďka teoreticky klasický jaro - léto bez covidu. Třeba 2023, ať je tahle hypotéza trochu víc jistá. Lidi budou mít strašně rychle na netu obrovský množství aktuálních pirátskejch kopií v té nejvyšší kvalitě. Fakt si myslíš, že to časem (ne hnedka) jejich myšlení nezmění? Teďka ti řekne úplně každej, že čekat nebude, ale co až tenhle model pojede rok? Já si tím právě moc jistej nejsem. Mě prostě přišlo jenom důležitý napsat něco z druhé strany - ten argument, proč se to tak dlouho nesnižovalo rozvést. A fakt trvám na tom, že negativa převáží a tohle je moc rychle a moc najednou. Proč je pro nás, diváky, vlastně tak strašně důležité, že ten film budeme mít k dispozici už nějakej měsíc po kinopremiéře? Proč by to nemohli bejt minimálně 2 - pro byznys trochu jistější - měsíce?
787716
4 -1
reagují: Gonzi, KARLOS, KARLOS
reagovat
reaguje na: TedGeorge
Místy zníš, jakobys jich tolik neznal :D Jsem se zamyslel nad nějakým větším blockbusterem který nebyl v kině na půl roku a vybral si Jurassic World link
Prvních šest týdnů:
$296,211,625
$149,629,150

  $81,460,150
  $45,237,365
  $27,235,515
  $17,128,970
Druhých šest týdnů:
$10,796,855
  $6,027,150
  $3,004,860
  $1,889,340
  $1,346,805
  $4,075,855
Ten trend "teď nebo nikdy" podporovaný i reklamní kampaní apod. je masivní. Dvě třetiny celkových tržeb jsou z prvních dvou týdnů. I z mé zkušenosti je kino první týden "narvané" a druhý týden "poloprázdné" (pokud zrovna neřešíme Avatara nebo Endgame). Typicky takový John Wick a jemu podobné filmy jsou v Ostravě o týden později běžně promítané pro max 10 lidí v sále.

Jediné, co je k diskuzi je kolik lidí chodí do kina protože nechce čekat 3 měsíce, ale měsíc a půl už počká. Fakt si myslím, že jich moc není. Osobně to chci vidět "hned" abych mohl být u toho dění kolem filmu (diskuze pod recenzí, spoilery na internetu, případné drama kolem obsahu atd.), nebo mě ten film "nezajímá" a pak si počkám už teď. Nikdy jsem nekalkuloval s tím, jak až dlouho budu muset čekat.
787716
Místy zníš, jakobys jich tolik neznal *:D* Jsem se zamyslel nad nějakým větším blockbusterem který nebyl v kině na půl roku a vybral si Jurassic World https://www.boxofficemojo.com/release/rl2371716609/weekly/?ref_=bo_rl_tab#tabs Prvních šest týdnů: [b]$296,211,625 $149,629,150[/b]   $81,460,150   $45,237,365   $27,235,515   $17,128,970 Druhých šest týdnů: $10,796,855   $6,027,150   $3,004,860   $1,889,340   $1,346,805   $4,075,855 Ten trend "teď nebo nikdy" podporovaný i reklamní kampaní apod. je masivní. Dvě třetiny celkových tržeb jsou z prvních dvou týdnů. I z mé zkušenosti je kino první týden "narvané" a druhý týden "poloprázdné" (pokud zrovna neřešíme Avatara nebo Endgame). Typicky takový John Wick a jemu podobné filmy jsou v Ostravě o týden později běžně promítané pro max 10 lidí v sále. Jediné, co je k diskuzi je kolik lidí chodí do kina protože nechce čekat 3 měsíce, ale měsíc a půl už počká. Fakt si myslím, že jich moc není. Osobně to chci vidět "hned" abych mohl být u toho dění kolem filmu (diskuze pod recenzí, spoilery na internetu, případné drama kolem obsahu atd.), nebo mě ten film "nezajímá" a pak si počkám už teď. Nikdy jsem nekalkuloval s tím, jak až dlouho budu muset čekat.
787708
4 0
reagují: Fixer, TedGeorge
reagovat
reaguje na: HAL
Presne tak, bud chcem vidiet ren film v kine a tym padom max mesiac staci, alebo sok rozhodnuty poserat ho doma a je uplne jedno ako dlho ide v kinach. Zaroven nic nehovori proti tomu aby po mesiaci siel film stale v kinach.
787715
Presne tak, bud chcem vidiet ren film v kine a tym padom max mesiac staci, alebo sok rozhodnuty poserat ho doma a je uplne jedno ako dlho ide v kinach. Zaroven nic nehovori proti tomu aby po mesiaci siel film stale v kinach.
787703
1 0
reagovat
Podle mě to tržby nijak výrazně neovlivní. Ti, co film opravdu chtějí vidět co nejdříve se do kin nacpou první týden, ti trpělivěší to vydrží do druhého. Od třetího týdne chodí ti náhodní návštěvníci, rodinky či kina z menších měst, kam se film dostal později. Já mám s kiny špatnou zkušenost a chodím tam jen když něco musím vidět mezi prvními, kdy natěšení převáži všechna negativa s návštěvou kina spojená a to se tam nacpu právě ten první či druhý týden, jinak si počkám na stream a je mi jedno, jestli si mám počkat 7 nebo 13 týdnů od premiéry. Streamy akorát nesmí týdny dopředu vytrubovat, kdy přesně ten film budou mít.
787713
Podle mě to tržby nijak výrazně neovlivní. Ti, co film opravdu chtějí vidět co nejdříve se do kin nacpou první týden, ti trpělivěší to vydrží do druhého. Od třetího týdne chodí ti náhodní návštěvníci, rodinky či kina z menších měst, kam se film dostal později. Já mám s kiny špatnou zkušenost a chodím tam jen když něco musím vidět mezi prvními, kdy natěšení převáži všechna negativa s návštěvou kina spojená a to se tam nacpu právě ten první či druhý týden, jinak si počkám na stream a je mi jedno, jestli si mám počkat 7 nebo 13 týdnů od premiéry. Streamy akorát nesmí týdny dopředu vytrubovat, kdy přesně ten film budou mít.
2 0
reagují: Ceslo
reagovat
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se