Diskuze k článku Recenze pixarovského Coco

JEN 6? Snad poprve se s hodnocenim na MZ tak moc neshoduju, Coco bylo vynikajici a strasne me mrzi, ze posledni dve sennzacni Disneyovky/Pixarovky (Vaiana, Coco) jsem nevidel v kine. Plus oboji si zaslouzilo vetsi box office uspech.
678470
2 0
reaguje na: TedGeorge
hell yeah! :D
676348
hell yeah! *:D*
672950
1 0

8/10

Emoce z toho filmu primo strikaji!!! :+
673578
Emoce z toho filmu primo strikaji!!! *:+*
8/10
1 0
Až teraz som si všimol, že je tu "šestková" recenzia na jeden z najlepších filmov, aké boli za posledné mesiace v kinách. ts-ts-ts
672955
9 -1
Luc zije!!!
672950
Luc zije!!!
4 0
reagují: Luc44

9/10

Vzal jsem "mi hijo" (4 roky) a užili jsme si to oba. Určitě to víc ocení ti, kteří už mají vlastní rodinu, ostatně jako spoustu dalších filmů, že, popláčou si, stejně jako já... Sentiment faktor 100%. Jinak podepisuju KARLOSovo námitky.
672737
9/10
6 -1
reaguje na: mpegyna
Bez muceni se priznavam, ze jsem Book of Life nevidel a uplne na ni zapomnel. Ale jo no... je to dost ocividne uz z prvnich dvaceti vterin traileru. 8)
672735
Bez muceni se priznavam, ze jsem Book of Life nevidel a uplne na ni zapomnel. Ale jo no... je to dost ocividne uz z prvnich dvaceti vterin traileru. *8)*
672522
2 0
reaguje na: imf
Neberu výtky ohledně výtvarné a hudební stránky. To je opravdu záležitostí vkusu. Ale imo právě to je důvod, proč si to v takové velké míře "odstřelil".
"dramaturgicky i scenaristicky nedotazeny": Hned zkraje - tohle není detektivka, dokonce nemá ani detektivní strukturu. Tohle je dobrodružný film, který staví opravdu na ukázkové stavbě z bodu A, B a C do bodu D. ALe to (detskému) dobrodružnému příběhu jednoduše patří, je to jeden ze stavebních kamenů. Twist na konci navíc není ani detektivně podaný a celá podzápletka s pradědou má vypravěčský, nikoli stavební význam. Dramaturgicky mi to pak přišlo jako ukázkové řemeslo - v prvé třetině stihne představit většinu postav, prostředkem víceméně odvypráví, co je třeba a finále si nechá na velkolepý doják. Naopak bych řekl, že ten film nádherně graduje od prvé minuty.
Podle mě je zakopaný pes v tom, že hlavní těžiště leží opravdu ve sluníčkovém přístupu. Srovnání s Beetlejuicem je nejen nefér, ale úplně vedle - ty filmy krom toho, že pojednávají o záhrobí, nemají společného vůbec nic. A chápu, že pokud někdo nemá zrovna náladu na cukrkandlový Pixar, pak mu Keaton u Burtona příjde mnohem stravitelnější.
A nakonec výtky na funkčnost světa - to už je opravdu hnidopišské hledání much, které ani vlastně mouchami nejsou. K příběhu fakt nepotřebujeme znát, jak celý film funguje. Nebo snad musí každý film představit odvyprávět veškéré funkční pravidla světa? Dělá to Toy Story? Dělají to ty Auta? Záměrně jmenuju Pixar, ale Coco má s vnitřním fungováním stejné potíže, jako většina ostatních, i těch nejlepších. Ratatouille je imo mnohem "nesmyslnější" a to je myslím po Úžasňákových tvá nejoblíbenější Pixarovka, ne? Michodem to jak celý filmový svět funguje se nedozvíme ani u toho Beetlejuice, u něj je do pléna hozeno stejný počet nesoudržných pravidel, jako u Coco...
A využití spirituálních průvodců mi přišlo dostačující na to, že víc jak okrasy ani myšleny být nikdy nemohly.
672569
Neberu výtky ohledně výtvarné a hudební stránky. To je opravdu záležitostí vkusu. Ale imo právě to je důvod, proč si to v takové velké míře "odstřelil". "dramaturgicky i scenaristicky nedotazeny": Hned zkraje - tohle není detektivka, dokonce nemá ani detektivní strukturu. Tohle je dobrodružný film, který staví opravdu na ukázkové stavbě z bodu A, B a C do bodu D. ALe to (detskému) dobrodružnému příběhu jednoduše patří, je to jeden ze stavebních kamenů. Twist na konci navíc není ani detektivně podaný a celá podzápletka s pradědou má vypravěčský, nikoli stavební význam. Dramaturgicky mi to pak přišlo jako ukázkové řemeslo - v prvé třetině stihne představit většinu postav, prostředkem víceméně odvypráví, co je třeba a finále si nechá na velkolepý doják. Naopak bych řekl, že ten film nádherně graduje od prvé minuty. Podle mě je zakopaný pes v tom, že hlavní těžiště leží opravdu ve sluníčkovém přístupu. Srovnání s Beetlejuicem je nejen nefér, ale úplně vedle - ty filmy krom toho, že pojednávají o záhrobí, nemají společného vůbec nic. A chápu, že pokud někdo nemá zrovna náladu na cukrkandlový Pixar, pak mu Keaton u Burtona příjde mnohem stravitelnější. A nakonec výtky na funkčnost světa - to už je opravdu hnidopišské hledání much, které ani vlastně mouchami nejsou. K příběhu fakt nepotřebujeme znát, jak celý film funguje. Nebo snad musí každý film představit odvyprávět veškéré funkční pravidla světa? Dělá to Toy Story? Dělají to ty Auta? Záměrně jmenuju Pixar, ale Coco má s vnitřním fungováním stejné potíže, jako většina ostatních, i těch nejlepších. Ratatouille je imo mnohem "nesmyslnější" a to je myslím po Úžasňákových tvá nejoblíbenější Pixarovka, ne? Michodem to jak celý filmový svět funguje se nedozvíme ani u toho Beetlejuice, u něj je do pléna hozeno stejný počet nesoudržných pravidel, jako u Coco... A využití spirituálních průvodců mi přišlo dostačující na to, že víc jak okrasy ani myšleny být nikdy nemohly.
672540
12 -1
reaguje na: mapar
Book of Life jsem neviděl, ale tohle je jediná varovná kontrolka, co mi v hlavě v souvislosti s Coco svítí.
Na druhou stranu - Pixaři, i druhý tvůrčí tým ty filmy dělají celkem dlouho, takže mohli, jak se už nejednou stalo, vsadit na podobné téma. O Coco se myslím začalo poprvé mluvit před pěti lety a to už museli mít určo u Pixarů na stole alespoň námět a rozpracované nápady. Těžko si představit, že dva tak blízké projekty, nejen námětem, ale i výtvarnou stránkou, půjdou s kůží na trh, aniž by neměli neprůstřelné důkazy proti plagiátorství.
672564
Book of Life jsem neviděl, ale tohle je jediná varovná kontrolka, co mi v hlavě v souvislosti s Coco svítí. Na druhou stranu - Pixaři, i druhý tvůrčí tým ty filmy dělají celkem dlouho, takže mohli, jak se už nejednou stalo, vsadit na podobné téma. O Coco se myslím začalo poprvé mluvit před pěti lety a to už museli mít určo u Pixarů na stole alespoň námět a rozpracované nápady. Těžko si představit, že dva tak blízké projekty, nejen námětem, ale i výtvarnou stránkou, půjdou s kůží na trh, aniž by neměli neprůstřelné důkazy proti plagiátorství.
672524
2 0
Není to top příběhově, ale na 6/10 to fakt není. Je to sice subjektivní hodnocení, ale Coco je bomba.
672561
1 -1
reaguje na: imf
Osobne vobec neriesim ci je film oznacovany ako zbytocny komercny sequel, alebo ide o novu znacku. Pixar mam pomerne rad, aj ked ich starsie filmy ma ako celok bavili viac, ani od jedneho zo spominanych filmov som nemal vylozene vysoke ocakavania. No kym Cars mi potvrdilo, ze tato seria mi az tak nesedi, Coco mi sadlo daleko viac ako som povodne ocakaval.

Ja to vnimam uplne inak a naopak mi pripada pomerne chytre, ze tvorcovia tuto postavicku dlho maskuju ako klasickeho vtipneho sidekicka, len aby v istom dejovom bode odhalili,  ze je dolezitejsia ako sa zda. Jediny potencialny rozpor z pohladu vnutornej logiky zapletky je v tom, ze Miguel sa nad tym nijak vyraznejsie nepozastavil - ale vzhladom k jeho veku a ze musel riesit daleko zavaznejsie otazky mi aj toto pripada v poriadku.

Velmi nesuhlasim, ani s tym ze film nijak neriesi fungovanie tohto noveho sveta, nakolko mi prislo, ze sme sa o nom dozvedeli dost. Iste, mozno sa z toho dalo vytazit aj viac, ale skutocne by to bolo k prospechu zapletky a neslo by len o samoucelne davkovanie informacii nijak zvlast neprehlbujuce celkovy zazitok?

672543
Osobne vobec neriesim ci je film oznacovany ako zbytocny komercny sequel, alebo ide o novu znacku. Pixar mam pomerne rad, aj ked ich starsie filmy ma ako celok bavili viac, ani od jedneho zo spominanych filmov som nemal vylozene vysoke ocakavania. No kym Cars mi potvrdilo, ze tato seria mi az tak nesedi, Coco mi sadlo daleko viac ako som povodne ocakaval. [spoiler]Ja to vnimam uplne inak a naopak mi pripada pomerne chytre, ze tvorcovia tuto postavicku dlho maskuju ako klasickeho vtipneho sidekicka, len aby v istom dejovom bode odhalili,  ze je dolezitejsia ako sa zda. Jediny potencialny rozpor z pohladu vnutornej logiky zapletky je v tom, ze Miguel sa nad tym nijak vyraznejsie nepozastavil - ale vzhladom k jeho veku a ze musel riesit daleko zavaznejsie otazky mi aj toto pripada v poriadku. [/spoiler]Velmi nesuhlasim, ani s tym ze film nijak neriesi fungovanie tohto noveho sveta, nakolko mi prislo, ze sme sa o nom dozvedeli dost. Iste, mozno sa z toho dalo vytazit aj viac, ale skutocne by to bolo k prospechu zapletky a neslo by len o samoucelne davkovanie informacii nijak zvlast neprehlbujuce celkovy zazitok?[spoiler] [/spoiler]
672540
5 0
Imf po delší době trochu mimo... :-  Ten film je bomba.  A právem asi na 60. příčce ČSFD. Ale co no, filmy vnímáme všichni subjektivně. :))
672541
Imf po delší době trochu mimo... *:-*  Ten film je bomba.  A právem asi na 60. příčce ČSFD. Ale co no, filmy vnímáme všichni subjektivně. *:))*
2 -1
reaguje na: M.a.t.t.
Cars 3 jsou tam schvalne, protoze mi to emocne pripada nastejno, pricemz Cars 3 jsou vlaceny jako dalsi zbytecnej komercni sequel, kdezto Coco je vynaseny do nebes, pricemz mi prijde, ze je dramaturgicky i scenaristicky nedotazeny. Ale ty, kterym to srovnani kulha, byl to spis podotek nez primy srovnani, jsou to preci jenom odlisne kategorie.

Ad Dante: Mno zazni to tam jako trochu zpetny vysvetleni "aha, ty ses tu, protoze si byl celou dobu alebrije, to davam smysl"... ale nic z predchoziho deje (nez se Miguel dostane do zahrobi) tomu nenasvedcovalo ani omylem a postavy na to prijdou jaksi mimochodem.
672540
Cars 3 jsou tam schvalne, protoze mi to emocne pripada nastejno, pricemz Cars 3 jsou vlaceny jako dalsi zbytecnej komercni sequel, kdezto Coco je vynaseny do nebes, pricemz mi prijde, ze je dramaturgicky i scenaristicky nedotazeny. Ale ty, kterym to srovnani kulha, byl to spis podotek nez primy srovnani, jsou to preci jenom odlisne kategorie. Ad Dante: [spoiler]Mno zazni to tam jako trochu zpetny vysvetleni "aha, ty ses tu, protoze si byl celou dobu alebrije, to davam smysl"... ale nic z predchoziho deje (nez se Miguel dostane do zahrobi) tomu nenasvedcovalo ani omylem a postavy na to prijdou jaksi mimochodem. [/spoiler]
672538
2 -1
reagují: KARLOS, M.a.t.t.
Pridavam sa k tym, co s recenziou nesuhlasia a to prirovnanie ku Cars 3 mi pripada nezmyselne. Zdoraznenie, ze ide o film pre deti detto, nakolko vobec nemam pocit, ze prave Coco je z pohladu detskeho divaka taka stavka na istotu, ako imf tvrdi. Do tejto skatulky podla mna, ak chceme zostat pri Pixari, daleko viac spada The Good Dinosaur.

Osobne som sa pozastavil aj nad vetou "Vůbec třeba není vysvětleno, proč se do záhrobí dostane i Miguelův retardovaný psí kámoš Dante apod. " pretoze vo filme explicitne zaznie, ze Dante je alebrije a jeho pobyt v zemi mrtvych ma zasadny vyznam aj z pribehoveho hladiska.
672538
Pridavam sa k tym, co s recenziou nesuhlasia a to prirovnanie ku Cars 3 mi pripada nezmyselne. Zdoraznenie, ze ide o film pre deti detto, nakolko vobec nemam pocit, ze prave Coco je z pohladu detskeho divaka taka stavka na istotu, ako imf tvrdi. Do tejto skatulky podla mna, ak chceme zostat pri Pixari, daleko viac spada The Good Dinosaur. Osobne som sa pozastavil aj nad vetou "Vůbec třeba není vysvětleno, proč se do záhrobí dostane i Miguelův retardovaný psí kámoš Dante apod. " [spoiler]pretoze vo filme explicitne zaznie, ze Dante je alebrije a jeho pobyt v zemi mrtvych ma zasadny vyznam aj z pribehoveho hladiska[/spoiler].
3 -1
reagují: imf
Je to hodně dobrý, ta linka rodinných hodnot mě bavila. Pixar je pořád ještě Pixar.
672531
2 -1
V hlavě se mi taky nějak extra nelíbilo. Tohle bylo ale super.
672526
1 -1
reaguje na: mpegyna
No já jsem si chtěl zrovna ztěžovat jak je možný, že se povedlo napsat recenzi na slabší kopii Book Of Life aniž by je srovnával, nebo aspoň dostatečně zmínil
672524
672522
1 -1
reagují: KARLOS
A další recenze bez srovnání s Book Of Life…
672522
2 -1
reagují: imf, mapar
Upřímně jsem se na film tolik netěšil, jelikož sláva Pixaru už není to co bývala. A to větší to pro mě bylo překvapení. Film má velmi dobré tempo a spoustu nápadů a hravých gagů. Samotný svět je velmi hezky udělaný a nechybí zde jistá pravidla. A asi do půlky je to standardní animák, který má krásnou vizuální stránku. Od druhé půlky, je to ta pravá pixarovka, kde se nekocháme jen nádherně udělaným světem, ale zasahují nás opravdu silné a přirozené emoce, které fungují až do konce, u jehož jsem zamačkával slzy. Opravdu moc krásně to ve finále graduje, že to upravuje dojem z roztahanější první poloviny. 8/10  PS: Doporučuji zůstat do konce titulků, protože pak jsem na plno pochopil proč tento film vznikl.
672495
3 0
reaguje na: Rokle
Také jsme se s přítelkyní přidali a tedy já ty slzy narozdíl od ní udržel (dokonce brečela tak moc až se jí spustila krev z nosu:D). Každopádně si také myslím, že v tomto případě se imf a Hlad mýlí. Opravdu to doporučuji (a doporučuji kudy chodím) každému.
672480
Také jsme se s přítelkyní přidali a tedy já ty slzy narozdíl od ní udržel (dokonce brečela tak moc až se jí spustila krev z nosu*:D*). Každopádně si také myslím, že v tomto případě se imf a Hlad mýlí. Opravdu to doporučuji (a doporučuji kudy chodím) každému.
672476
8 -1