Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Han Solo přišel o režiséry

příspěvky 21 - 40 Napsat příspěvek
Psema a Gorecki to stihli rychlejsie :)
383754
Psema a Gorecki to stihli rychlejsie *:)*
0 0
reagovat
Karlos> No prave v tom rozpore ked je clanok o kreativnych nezhodach, ty sam napises, ze preprodukcia je najdolezitejsia. Mozme predpokladat, ze Lord s Millerom sa jej ucastnili viac nez aktivne. A teraz ma prist niekto iny a na autopilota to dotocit podla pre-vizov. Lebo som si isty, ze keby tam boli Lord s Millerom tak s tym dalej pracuju a nebude to uplne 1:1 scenar / pre-viz a vysledny material. Ked sa prave bavime o kreativnych nezhodach tak zjavne museli mat dostatocne silnu svoju variantu ktora nebola len o tom aby prisli na plac a povedali si to co uz vsetci vedia. Zrejme tam silno riesili veci aj za pochodu.
383753
Karlos> No prave v tom rozpore ked je clanok o kreativnych nezhodach, ty sam napises, ze preprodukcia je najdolezitejsia. Mozme predpokladat, ze Lord s Millerom sa jej ucastnili viac nez aktivne. A teraz ma prist niekto iny a na autopilota to dotocit podla pre-vizov. Lebo som si isty, ze keby tam boli Lord s Millerom tak s tym dalej pracuju a nebude to uplne 1:1 scenar / pre-viz a vysledny material. Ked sa prave bavime o kreativnych nezhodach tak zjavne museli mat dostatocne silnu svoju variantu ktora nebola len o tom aby prisli na plac a povedali si to co uz vsetci vedia. Zrejme tam silno riesili veci aj za pochodu.
0 0
reagovat
No Karle, sorry, máš to hezky teoreticky naučený, ale na place jsi bohužel zjevně nikdy nebyl, protože takhle to tam fakt nefunguje. A ačkoli je spousta věcí připravená a probraná, třeba Lord s Millerem jsou známý tím, že rádi zkouší improv a alternativní tejky, takže je velká otázka, jak moc jeli vyloženě podle scénáře a co si drobně upravovali. Mnohdy je to o nuancích a skutečný natáčení fakt není jen o tom, že si někdo sedne na židli a rutinně to odtočí, protože už jen timing dělá hrozně moc. Podle Variety se Lord s Millerem hodně rozhodovali i přímo na place, případně přišli s nápady, který se Kasdanovi s Kennedy nelíbily. Což samo o sobě vylučuje teorii, že je víceméně všechno udělaný v prepu. Navíc sorry, ale představa, že si s hercema všechno domluvíš dopředu na čtecí zkoušce apod., je teda velmi legrační. :D
383751
No Karle, sorry, máš to hezky teoreticky naučený, ale na place jsi bohužel zjevně nikdy nebyl, protože takhle to tam fakt nefunguje. A ačkoli je spousta věcí připravená a probraná, třeba Lord s Millerem jsou známý tím, že rádi zkouší improv a alternativní tejky, takže je velká otázka, jak moc jeli vyloženě podle scénáře a co si drobně upravovali. Mnohdy je to o nuancích a skutečný natáčení fakt není jen o tom, že si někdo sedne na židli a rutinně to odtočí, protože už jen timing dělá hrozně moc. Podle Variety se Lord s Millerem hodně rozhodovali i přímo na place, případně přišli s nápady, který se Kasdanovi s Kennedy nelíbily. Což samo o sobě vylučuje teorii, že je víceméně všechno udělaný v prepu. Navíc sorry, ale představa, že si s hercema všechno domluvíš dopředu na čtecí zkoušce apod., je teda velmi legrační. :D
0 0
reagovat

KARLOS

Ale ved ja to nijako neporovnavam, ani netvrdim, co je "najdolezitejsie". Len som si dovolil spochybnit tvoju tezu, ze pri produkcii, resp. od momentu produkcie (aby som upresnil moj point) uz velmi nezalezi na tom, kto na tej stolicke sedi, lebo to dolezite uz bolo dopredu rozhodnute v preprodukcii. Cim nijako jej vyznam a dolezitost nespochybnujem a v tomto sa samozrejme zhodneme.;)

Ad. ta strizna, do tejto debaty sa uz radsej nepustajme 8)
383750
Ale ved ja to nijako neporovnavam, ani netvrdim, co je "najdolezitejsie". Len som si dovolil spochybnit tvoju tezu, ze pri produkcii, resp. od momentu produkcie (aby som upresnil moj point) uz velmi nezalezi na tom, kto na tej stolicke sedi, lebo to dolezite uz bolo dopredu rozhodnute v preprodukcii. Cim nijako jej vyznam a dolezitost nespochybnujem a v tomto sa samozrejme zhodneme.*;)* Ad. ta strizna, do tejto debaty sa uz radsej nepustajme *8)*
KARLOS
0 0
reagovat
Will: Hele, já asi fakt píšu divně, co? V prvním mém komentu - "nejdůležitější je stejně preprodukce, kde ona velká/slavná kreativní síla vše dopodrobna narýsuje ", ve druhém pak "veškerý desing, scenérie, akce, záběrování i timing záběrů je tlačen prakticky komplet přes preprodukci " a určitě jsem toho nakecal víc...
Ne, teď vážně - kde konkrétně vidíte chybu v popisu "Ráno se přijde na plac (ať už je to studiová scéna, greenscreen, nebo lokace), projde se aktuální natáčecí plán (čti co záběry se bude natáčet), projdou se storyboardy (čti pustí se previz), s herci/dublové/kaskadéři se projde blokování (čti kde podle previsu mají stát, popřípadě odkud kam mají jít/utíkat/"něco"(doplň veškerou myslitelnou akci)) dělat), pak se jdou všichni krom operátorů kamer a světel nasnídat (čti právě oni a nikdo jiný všechno dodatečné podle previsu a infa z placu poskládají), pak se příjde na plac, režisér/producent/i, produkční a kameraman (popřípadě kupa dalších lidí) si sedne před kupu monitorů, rejža dostane před čumák mikrofon/vysílačku a začne se natáčet. Tak, že režie už jen dodává potřebné info hercům a kamerovým operátorům, ale ve smyslu toho, že se upřesňují věci již dříve řečené " a proč si myslíte, že se tak neděje na převážné části produkcí? Mě to fakt zajímá, kde dělám v tom pohledu na věc chybu ;).
383748
Will: Hele, já asi fakt píšu divně, co? V prvním mém komentu - "nejdůležitější je stejně preprodukce, kde ona velká/slavná kreativní síla vše dopodrobna narýsuje ", ve druhém pak "veškerý desing, scenérie, akce, záběrování i timing záběrů je tlačen prakticky komplet přes preprodukci " a určitě jsem toho nakecal víc... Ne, teď vážně - kde konkrétně vidíte chybu v popisu "Ráno se přijde na plac (ať už je to studiová scéna, greenscreen, nebo lokace), projde se aktuální natáčecí plán (čti co záběry se bude natáčet), projdou se storyboardy (čti pustí se previz), s herci/dublové/kaskadéři se projde blokování (čti kde podle previsu mají stát, popřípadě odkud kam mají jít/utíkat/"něco"(doplň veškerou myslitelnou akci)) dělat), pak se jdou všichni krom operátorů kamer a světel nasnídat (čti právě oni a nikdo jiný všechno dodatečné podle previsu a infa z placu poskládají), pak se příjde na plac, režisér/producent/i, produkční a kameraman (popřípadě kupa dalších lidí) si sedne před kupu monitorů, rejža dostane před čumák mikrofon/vysílačku a začne se natáčet. Tak, že režie už jen dodává potřebné info hercům a kamerovým operátorům, ale ve smyslu toho, že se upřesňují věci již dříve řečené " a proč si myslíte, že se tak neděje na převážné části produkcí? Mě to fakt zajímá, kde dělám v tom pohledu na věc chybu ;).
0 0
reagovat
Ale hlavne sa asi treba bavit v kontexte SW. Disney jasne od sedmicku ukazal, ze si mieni drzat nejaky standard, ani ta sedmicka totiz nieje J.J. ako ho pozname z inych filmov. Mozme o tom polemizovat, ja osobne mam staru trilogiu velmi aj preto, ze kazdy film ma ineho rezisera a je to na tych filmoch vidiet. Nova trilogia je uz natocena vyhradne Lucasom a opat je jasne vidiet, ze to nielen tocil ale si to aj ustrazil az po vysledny produkt. V tomto smere Disney nerobi nic ine.
383747
Ale hlavne sa asi treba bavit v kontexte SW. Disney jasne od sedmicku ukazal, ze si mieni drzat nejaky standard, ani ta sedmicka totiz nieje J.J. ako ho pozname z inych filmov. Mozme o tom polemizovat, ja osobne mam staru trilogiu velmi aj preto, ze kazdy film ma ineho rezisera a je to na tych filmoch vidiet. Nova trilogia je uz natocena vyhradne Lucasom a opat je jasne vidiet, ze to nielen tocil ale si to aj ustrazil az po vysledny produkt. V tomto smere Disney nerobi nic ine.
0 0
reagovat
On ten Karlosov scenar, hehe, funguje pokial sa reziser nepodiela na preprodukcii. Potom staci prist na plac a na autopilota to ukocirovat podla storyboardu, dailies vecer uz pozera hlavne producent. Tak nejak asi vznikol Ant-Man a je to na nom velmi vidiet.
Na druhu stranu Hobbita ktoreho zapocal Guillermo Jackson ponal vyrazne podla seba, co je pochopitelne tazko by sa mu z toho robila Guillermova vizia ktora nebola ani dokoncena, ale tym padom zamakal aj na ten preprodukcii.
Proste za normalnych okolnosti tam ten rejza je cely cas a ma na to vplyv este aj v postprodukcii.
383746
On ten Karlosov scenar, hehe, funguje pokial sa reziser nepodiela na preprodukcii. Potom staci prist na plac a na autopilota to ukocirovat podla storyboardu, dailies vecer uz pozera hlavne producent. Tak nejak asi vznikol Ant-Man a je to na nom velmi vidiet. Na druhu stranu Hobbita ktoreho zapocal Guillermo Jackson ponal vyrazne podla seba, co je pochopitelne tazko by sa mu z toho robila Guillermova vizia ktora nebola ani dokoncena, ale tym padom zamakal aj na ten preprodukcii. Proste za normalnych okolnosti tam ten rejza je cely cas a ma na to vplyv este aj v postprodukcii.
0 0
reagovat
Gorecki: Můj první koment a věta "POkud to bereme z hlediska kreativity, pak na celek (film) má největší dopad posloupně - pre-produkce, postprodukce a nakonec až ta produkce." A teď se bavím v podstatě výhradně o režii, což imo moc dobře víš ;).
A nakonec - mě zase přijde, že vy až moc hrotíte to, že produkce není nejdůležitější...
"Tiez sa vsak hovori, ze vysledny film vznika az v strizni". Nemůžu než nesouhlasit. Jen s tím rozdílem, že neřešíme, kde vzniká co, ale co je pro celek nejdůležitější.:))
383745
Gorecki: Můj první koment a věta "POkud to bereme z hlediska kreativity, pak na celek (film) má největší dopad posloupně - pre-produkce, postprodukce a nakonec až ta produkce." A teď se bavím v podstatě výhradně o režii, což imo moc dobře víš *;)*. A nakonec - mě zase přijde, že vy až moc hrotíte to, že produkce není nejdůležitější... "Tiez sa vsak hovori, ze [b]vysledny[/b] film vznika az v strizni". Nemůžu než nesouhlasit. Jen s tím rozdílem, že neřešíme, kde vzniká co, ale co je pro celek nejdůležitější.*:))*
0 0
reagovat

KARLOS

Akoby si tvrdil, ze vzhladom k tomu, ze tie filmy su uz detailne pripravene v predprodukcii, ze ta zmena rezisera uz pri nakrucani nema ziadny velky efekt.

Tiez sa vsak hovori, ze vysledny film vznika az v strizni. Co je presne ta postprodukcia, ktoru ty (az na drobnu zmienku v poslednej reakcii) nejako opominas. Takisto samotne nakrucanie ktore popisujes sa tyka asi skor akcnejsich zaberov, kde naozaj na improvizaciu nie je miesto. Dokonca si myslim, ze ich z velkej casti tocia bud reziseri druheho stabu, alebo stunt reziseri.

Ale film robi filmom aj herecka akcia a najma scenar. A ten sa takmer NIKDY nenaplna do bodky tak, ako bol napisany, upravuje sa priamo na mieste, zrazu zistis, ze nejaky dialog nefunguje (hoci si mal v predprodukcii citacky). A co sa tyka vedenia hercov, niektori herci su na to vyslovene citlivi a bez dovery v rezisera su bud nervozni, neveria si, hraju "zle". Vid. napr. SW prequely:)

Takze naozaj to az prilis hrotis do extremu;)
383744
Akoby si tvrdil, ze vzhladom k tomu, ze tie filmy su uz detailne pripravene v predprodukcii, ze ta zmena rezisera uz pri nakrucani nema ziadny velky efekt. Tiez sa vsak hovori, ze vysledny film vznika az v strizni. Co je presne ta postprodukcia, ktoru ty (az na drobnu zmienku v poslednej reakcii) nejako opominas. Takisto samotne nakrucanie ktore popisujes sa tyka asi skor akcnejsich zaberov, kde naozaj na improvizaciu nie je miesto. Dokonca si myslim, ze ich z velkej casti tocia bud reziseri druheho stabu, alebo stunt reziseri. Ale film robi filmom aj herecka akcia a najma scenar. A ten sa takmer NIKDY nenaplna do bodky tak, ako bol napisany, upravuje sa priamo na mieste, zrazu zistis, ze nejaky dialog nefunguje (hoci si mal v predprodukcii citacky). A co sa tyka vedenia hercov, niektori herci su na to vyslovene citlivi a bez dovery v rezisera su bud nervozni, neveria si, hraju "zle". Vid. napr. SW prequely:) Takze naozaj to az prilis hrotis do extremu*;)*
KARLOS
0 0
reagovat
Axis: Hele, je super, že jsme se shodli na tom, že režisér dělá hooodně právě v preprodukci a posptodukci, stejně tak jako že jsem nikdo nenapsal, že to není důležitá a stěžejní osobnost každého filmu. Super!
A teď k té produkci. Fakt se motáme v kruhu. Já to fakt jednoduše napsat neumím, takže je to zřejmě má vina, že zase na druhou stranu asi úplně nerozumím já tobě. To, co popisuješ z části sedí na komorní/indie věci. Ale všimni si jedné věci - v podstatě veškerou práci režiséra scvrkáváš na vysvětlování své vize hercům. Možná v tom vidím zásadní rozdíl pohledu - já to beru komplexněji.
Ale budiš, jestli tě to nenudí, zkus napsat, jak si myslí/víš, jak se film natáčí - myšleto teď tedy onu vlastní produkci - a především, kde sestává ta kreativní výpomoc režiséra.
A jestli to není úplně jasné z mého jistě úžasně napsaného textu - já určitě neříkám, že režisér na place není nápomocný, nebo dokonce, že by byl zbytečný. Já jen upozorňuju, že v danou chvíli víc, jak výkovou silou je kontrolním elementem, který kočíruje v jasně předem daných mantinelech (a jak úzké - to rozebírám v komentech níž a nevylučuju ani ony extrémní případy ala ono Na hraně zítřka).
A poslední věc - když režisér tedy říká hercům, co si mají představit, jak si to mají představit a jak to celé mají pojmout a zpracovat, třeba například - pak to tedy dělá a vymíšlí v tu konkrétní chvíli na place? Nebude to spíš tak, že všechno tohle si jednoduše zřejmě promyslí dopředu? A že třeba aby nedošlo k mýlce, pak místo složitého vysvětlování ukáže herci previz, nebo aspoň koncept art?
Hele, vážně to chce, abys napsal, jak to funguje dle tebe. Aspoň budu moct reagovat třeba jinak.
Jinak ps: Nepíšu tu smajly, neb si to předepisuju ve Writu, ale to neznamená, že tuhle debatu neberu sic zapáleně, ale taky plně v přátelském duchu, takže cokoliv, co by mohlo vyznívat sarkasticky, povýšeně, nebo útočně tak myšleno rozhodně není!
383743
Axis: Hele, je super, že jsme se shodli na tom, že režisér dělá hooodně právě v preprodukci a posptodukci, stejně tak jako že jsem nikdo nenapsal, že to není důležitá a stěžejní osobnost každého filmu. Super! A teď k té produkci. Fakt se motáme v kruhu. Já to fakt jednoduše napsat neumím, takže je to zřejmě má vina, že zase na druhou stranu asi úplně nerozumím já tobě. To, co popisuješ z části sedí na komorní/indie věci. Ale všimni si jedné věci - v podstatě veškerou práci režiséra scvrkáváš na vysvětlování své vize hercům. Možná v tom vidím zásadní rozdíl pohledu - já to beru komplexněji. Ale budiš, jestli tě to nenudí, zkus napsat, jak si myslí/víš, jak se film natáčí - myšleto teď tedy onu vlastní produkci - a především, kde sestává ta kreativní výpomoc režiséra. A jestli to není úplně jasné z mého jistě úžasně napsaného textu - já určitě neříkám, že režisér na place není nápomocný, nebo dokonce, že by byl zbytečný. Já jen upozorňuju, že v danou chvíli víc, jak výkovou silou je kontrolním elementem, který kočíruje v jasně předem daných mantinelech (a jak úzké - to rozebírám v komentech níž a nevylučuju ani ony extrémní případy ala ono Na hraně zítřka). A poslední věc - když režisér tedy říká hercům, co si mají představit, jak si to mají představit a jak to celé mají pojmout a zpracovat, třeba například - pak to tedy dělá a vymíšlí v tu konkrétní chvíli na place? Nebude to spíš tak, že všechno tohle si jednoduše zřejmě promyslí dopředu? A že třeba aby nedošlo k mýlce, pak místo složitého vysvětlování ukáže herci previz, nebo aspoň koncept art? Hele, vážně to chce, abys napsal, jak to funguje dle tebe. Aspoň budu moct reagovat třeba jinak. Jinak ps: Nepíšu tu smajly, neb si to předepisuju ve Writu, ale to neznamená, že tuhle debatu neberu sic zapáleně, ale taky plně v přátelském duchu, takže cokoliv, co by mohlo vyznívat sarkasticky, povýšeně, nebo útočně tak myšleno rozhodně není!
0 0
reagovat

Bobby

Bvime se o reziserech a vubec, pro dnesek uz jsem na tebe byl zly dost. Nechame to na jine tema zase. Musim k holici. 8)
383741
Bvime se o reziserech a vubec, pro dnesek uz jsem na tebe byl zly dost. Nechame to na jine tema zase. Musim k holici. *8)*
Bobby
0 0
reagovat

maly.autista

"Reziser ma svoji vizi a rekne jak by to melo vypadat a co, kde, kdy, kdo, jak, proc. Ostatni to jen nachystaji a pak se toci" No a takhle přesně to u velkejch franšízovejch filmů nefunguje. To mi přijde jako bys popisoval nějakou indie produkci. :D
383739
"Reziser ma svoji vizi a rekne jak by to melo vypadat a co, kde, kdy, kdo, jak, proc. Ostatni to jen nachystaji a pak se toci" No a takhle přesně to u velkejch franšízovejch filmů nefunguje. To mi přijde jako bys popisoval nějakou indie produkci. *:D*
maly.autista
0 0
reagovat

KARLOS

No ale právě tím co zmiňuješ je vidět že je režisér potřeba i když je náhodou jen na telefonu. V postprodukci se to ho upravuje hodně, dává se filmu jeho vzhled to ti neberu, ale řežisérská vize v které to ten člověk, nebo více lidí, už dávno vidí tu musí být dávno před tím a hlavně během natáčení. Jak jinak bys hercům vysvětloval na co koukají, co od nich chceš, kdyby jsi tu fantazijní vizi neviděl. Ano storyboardy, předehraní atd. to vše pomůže, ale myslím že tady je ten hlavní režisér a ten co udrží stejný tón po celou dobu nastaven tak jak to film potřebuje. A nevěřím tomu že se v 90% jede jen genericky a rutinně. Vím že je to už dávná doba, ale takhle by se třeba dalo argumentovat s Impérium vrací úder, stačilo jet přeci jen genericky a rutinně dle prvního dílu, Lucas a spol by si to mohli jen manažersky pohlídat a tím to haslo. Jenže tak to nedopadlo, potřebovali k tomu režiséra Irvina Kershnera, který tomu filmu vtisknul dosti neopakovatelný ráz a feeling.
Podobně třeba na Hraně zítřka v trochu obráceném gardu, kdy se na place dle všech dokumentů a vyprávění herců, štábu atd. vše jelo jen v kreativním modu a velké části se lepily až přímo na place. I když to spíš ukazuje na manažerské selhání a to že z toho vyšel dobrej film je zásluha všech co se u něj náhodou sešli.
Věřím tomu, že se dost často některé filmy a žánry dají jet na manuál, FF serie a i ta Trans serie, kdy jsou rejžové jen navíc, nebo si hrajou s technickou stránkou věci a oblbují se efekty. Ale stále si myslím, že je to spíš okrajová záležitost, i přes to že tu multivesmíry a monstr frančízy dělají takový bordel u kterých se o celkovou stránku věci a provázanost musí starat víc manažérů a kreativců.
Nu nic.....asi řešíme neřešitelné. Ale snad je z toho můj pohled na věc jasný. 
383737
No ale právě tím co zmiňuješ je vidět že je režisér potřeba i když je náhodou jen na telefonu. V postprodukci se to ho upravuje hodně, dává se filmu jeho vzhled to ti neberu, ale řežisérská vize v které to ten člověk, nebo více lidí, už dávno vidí tu musí být dávno před tím a hlavně během natáčení. Jak jinak bys hercům vysvětloval na co koukají, co od nich chceš, kdyby jsi tu fantazijní vizi neviděl. Ano storyboardy, předehraní atd. to vše pomůže, ale myslím že tady je ten hlavní režisér a ten co udrží stejný tón po celou dobu nastaven tak jak to film potřebuje. A nevěřím tomu že se v 90% jede jen genericky a rutinně. Vím že je to už dávná doba, ale takhle by se třeba dalo argumentovat s Impérium vrací úder, stačilo jet přeci jen genericky a rutinně dle prvního dílu, Lucas a spol by si to mohli jen manažersky pohlídat a tím to haslo. Jenže tak to nedopadlo, potřebovali k tomu režiséra Irvina Kershnera, který tomu filmu vtisknul dosti neopakovatelný ráz a feeling. Podobně třeba na Hraně zítřka v trochu obráceném gardu, kdy se na place dle všech dokumentů a vyprávění herců, štábu atd. vše jelo jen v kreativním modu a velké části se lepily až přímo na place. I když to spíš ukazuje na manažerské selhání a to že z toho vyšel dobrej film je zásluha všech co se u něj náhodou sešli. Věřím tomu, že se dost často některé filmy a žánry dají jet na manuál, FF serie a i ta Trans serie, kdy jsou rejžové jen navíc, nebo si hrajou s technickou stránkou věci a oblbují se efekty. Ale stále si myslím, že je to spíš okrajová záležitost, i přes to že tu multivesmíry a monstr frančízy dělají takový bordel u kterých se o celkovou stránku věci a provázanost musí starat víc manažérů a kreativců. Nu nic.....asi řešíme neřešitelné. Ale snad je z toho můj pohled na věc jasný. 
KARLOS
0 0
reagovat

Nevim proc lide veci vysvetluji slozite

Reziser ma svoji vizi a rekne jak by to melo vypadat a co, kde, kdy, kdo, jak, proc. Ostatni to jen nachystaji a pak se toci, obcas se improvizuje, potom se delaji dotacky, kdyz to neni ono. Potom se to cele upravi podle vize rezisera.

Takze reziser je hodne dulezity. Pokud ho studio kontroluje a Studio ma svoji JINOU vizi, tak je skoro jedno, kdo to reziruje. Takze kdyz ti odejdou reziseri behem nataceni, tak je to pruser, protoze vis, ze do toho studio drbe a oni nemaji prostor pro svuj film.
383735
Reziser ma svoji vizi a rekne jak by to melo vypadat a co, kde, kdy, kdo, jak, proc. Ostatni to jen nachystaji a pak se toci, obcas se improvizuje, potom se delaji dotacky, kdyz to neni ono. Potom se to cele upravi podle vize rezisera. Takze reziser je hodne dulezity. Pokud ho studio kontroluje a Studio ma svoji JINOU vizi, tak je skoro jedno, kdo to reziruje. Takze kdyz ti odejdou reziseri behem nataceni, tak je to pruser, protoze vis, ze do toho studio drbe a oni nemaji prostor pro svuj film.
Nevim proc lide veci vysvetluji slozite
0 0
reagovat
Axis: Ale já přece nikde nic nepíšu o tom, že ty umělecké profese nejsou potřeba, to nevím, kde jsi vyčetl. Já říkám, že všechny ty zodpovědné a kreativní osoby mnohem větší a tudíš i stěžejní objem práce vykoná jinde, než na place, toť vše.
Ale když už jsme u toho - tak jsme opět u toho - co konkrétně vlastně pro projekt režisér znamená? Hmm? Samozřejmě, že může udělat všechno úplně sám. A pak točí jednou za deset let jako Malick, nebo Luhrmann a ani ti si nedokážou všechno udělat sami. Proto ty technické profese. Proto se to většinou všechno plánuje v preprodukci. Proto je milion jiných lidí, co vytváří režisérovu vizi. A ano, když už jsme u toho, režie má v samotné PRODUKCI (NEčti tedy v preprodukci a postprodukci) mnohem, mnohem menší dopak, jak ti operátoři a osvětlovači. To není "radikální pohled", to je pohled zcela racionální. Again - negeneralizuju. Najdou se režiséři, co dělají mnohé změny na place a těch změn není málo. Zrovna takový Bay, nebo Scott budiš důkazem. Ale proto je taková zábava pozorovat s mini ty bonusy na BD. Proč na 98% jiných placek tohle nenajdeš? Protože to je většinou "nuda" (ty uvozovky jsou zvášť pro mě velmi důležité) a jede se mechanicky. Nebo rutinně. Nebo řemeslně zručně. To je fuk, jak to nazveš. Pro kreativitu ale není na place především moc času a místa.
Jen tak pro zajímavost k těm animákům - Fantastického pana Lišáka Anderson odrežíroval PO TELEFONU (a ano, byl to ještě klasický telefon, nikoliv videohovor) a pomocí storyboardů a Burton stíhal přiznaně odrežírovat Frankenweenieho (zatímco točil Temné stíny) a Mrtvou nevěstu (když točil Karlíka) a nepřiznaně Vánoce(během Ed Wooda a druhého Batmana).
383732
Axis: Ale já přece nikde nic nepíšu o tom, že ty umělecké profese nejsou potřeba, to nevím, kde jsi vyčetl. Já říkám, že všechny ty zodpovědné a kreativní osoby mnohem větší a tudíš i stěžejní objem práce vykoná jinde, než na place, toť vše. Ale když už jsme u toho - tak jsme opět u toho - co konkrétně vlastně pro projekt režisér znamená? Hmm? Samozřejmě, že může udělat všechno úplně sám. A pak točí jednou za deset let jako Malick, nebo Luhrmann a ani ti si nedokážou všechno udělat sami. Proto ty technické profese. Proto se to většinou všechno plánuje v preprodukci. Proto je milion jiných lidí, co vytváří režisérovu vizi. A ano, když už jsme u toho, režie má v samotné PRODUKCI (NEčti tedy v preprodukci a postprodukci) mnohem, mnohem menší dopak, jak ti operátoři a osvětlovači. To není "radikální pohled", to je pohled zcela racionální. Again - negeneralizuju. Najdou se režiséři, co dělají mnohé změny na place a těch změn není málo. Zrovna takový Bay, nebo Scott budiš důkazem. Ale proto je taková zábava pozorovat s mini ty bonusy na BD. Proč na 98% jiných placek tohle nenajdeš? Protože to je většinou "nuda" (ty uvozovky jsou zvášť pro mě velmi důležité) a jede se mechanicky. Nebo rutinně. Nebo řemeslně zručně. To je fuk, jak to nazveš. Pro kreativitu ale není na place především moc času a místa. Jen tak pro zajímavost k těm animákům - Fantastického pana Lišáka Anderson odrežíroval PO TELEFONU (a ano, byl to ještě klasický telefon, nikoliv videohovor) a pomocí storyboardů a Burton stíhal přiznaně odrežírovat Frankenweenieho (zatímco točil Temné stíny) a Mrtvou nevěstu (když točil Karlíka) a nepřiznaně Vánoce(během Ed Wooda a druhého Batmana).
0 0
reagovat
No neviem Karlos, chapem, ze dnes sa proste lahsie hlada nahrada pri takomto mega projekte ked studio drzi v ruke bic, ale keby to malo byt takto vykostene tak nemozu existovat nejake kreativne nezhody.
383731
No neviem Karlos, chapem, ze dnes sa proste lahsie hlada nahrada pri takomto mega projekte ked studio drzi v ruke bic, ale keby to malo byt takto vykostene tak nemozu existovat nejake kreativne nezhody.
0 0
reagovat

Axis

Tak je jasne, ze existuji pripravy a pak se to upravi, ale takhle kycovite nasilu to fakt neni. Disney to si to prave hlida, aby ton a svet vsech dilu sedel a vypadal podobne, proto se jim pruser nemuze stat, proto u nich vymena reziseru neboli, oni si to dokazou pohlidat. 

Druhy priklad muzes videt u novych Fantastic Four, tam proste poznas, ze v pulce filmu to prevzal nekdo jiny a ty filmy k sobe neladi. Pokud si to studio nehlida, tak tam jsou vyraznejsi rozdily u reziseru.

U WB vidis jasny rozdil mezi BvS a Suicide Squad. Potom kdyz se podivas na Wonder Woman, tak uz z traileru je ti jasne, ze s vizualem a akci ji tam pomahal dost Snyder.

Kdyz porovnas Kapitana Ameriku 1 a 2, tak svet vypada podobne, barvy apod. ti sedi i vtipky apod., ale choreografie i sceny uz jsou trochu jine.
383729
Tak je jasne, ze existuji pripravy a pak se to upravi, ale takhle kycovite nasilu to fakt neni. Disney to si to prave hlida, aby ton a svet vsech dilu sedel a vypadal podobne, proto se jim pruser nemuze stat, proto u nich vymena reziseru neboli, oni si to dokazou pohlidat.  Druhy priklad muzes videt u novych Fantastic Four, tam proste poznas, ze v pulce filmu to prevzal nekdo jiny a ty filmy k sobe neladi. Pokud si to studio nehlida, tak tam jsou vyraznejsi rozdily u reziseru. U WB vidis jasny rozdil mezi BvS a Suicide Squad. Potom kdyz se podivas na Wonder Woman, tak uz z traileru je ti jasne, ze s vizualem a akci ji tam pomahal dost Snyder. Kdyz porovnas Kapitana Ameriku 1 a 2, tak svet vypada podobne, barvy apod. ti sedi i vtipky apod., ale choreografie i sceny uz jsou trochu jine.
Axis
0 0
reagovat
Ta zpráva mě opravdu moc zklamala. Na Hana se stále těším, jen už to není, tak stoprocentní nadšení.
383730
Ta zpráva mě opravdu moc zklamala. Na Hana se stále těším, jen už to není, tak stoprocentní nadšení.
0 0
reagovat

KARLOS

Ona nějaká ta hravost v Ant-Manovi zůstala. Ale oproti tomu, kdyby to točil Wright, je jí tam asi tak 2 %.
383727
Ona nějaká ta hravost v Ant-Manovi zůstala. Ale oproti tomu, kdyby to točil Wright, je jí tam asi tak 2 %.
KARLOS
0 0
reagovat

KARLOS

Docela radikální pohled na věc. Kdybych měl být stejně radikální, tak ti v jednoduchosti odpovím, proč vlastně dalších tebou zmíněných xy lidí, proč nejít víc na dřeň a nenechat jen technické zázemí, pár lidí ke kamerám a nakonec jen tu pre a postprodukci, vše ostatní se udělá jen dle storyboardů. Je zvláštní že ani u animáků to sestrouhat takhle na dřeň nikdo nedotáhl a stále mají svého hlavního režiséra a i pár vedlejších.
Kdybych to vzal na roveň technice, nikdy by nemusel existovat někdo kdo se jmenoval Koroljov, nebo von Braun, protože by se to všechno sestavilo samo z dostupných součástek....
Docela by mě nad tvojí úvahou zajímala úvaha i někoho kdo do toho fakt vidí, tedy jestli to tak fakt dnes jde. Já si myslím že ne.
383723
Docela radikální pohled na věc. Kdybych měl být stejně radikální, tak ti v jednoduchosti odpovím, proč vlastně dalších tebou zmíněných xy lidí, proč nejít víc na dřeň a nenechat jen technické zázemí, pár lidí ke kamerám a nakonec jen tu pre a postprodukci, vše ostatní se udělá jen dle storyboardů. Je zvláštní že ani u animáků to sestrouhat takhle na dřeň nikdo nedotáhl a stále mají svého hlavního režiséra a i pár vedlejších. Kdybych to vzal na roveň technice, nikdy by nemusel existovat někdo kdo se jmenoval Koroljov, nebo von Braun, protože by se to všechno sestavilo samo z dostupných součástek.... Docela by mě nad tvojí úvahou zajímala úvaha i někoho kdo do toho fakt vidí, tedy jestli to tak fakt dnes jde. Já si myslím že ne.
KARLOS
0 0
reagovat
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se