Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Filmoví dobrodruzi téměř od A do Z

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
Aba: Nesmíš se na to dívat z dnešního pohledu, ale z pohledu dobové situace. To je stejné, jako by lidem v němé éře mělo vadit, že film neměl zvuk, případně v raných filmových letech, že film neměl příběh. Pro lidi to prostě bylo normální, jiný film neznali. Barevný materiál byl za A dost realizačně náročná věc (mimo jiné ty tříbarevné technicolorové kamery byly obrovské krávy), za B prostě film byl odjakživa monochromatický (tj. nejen černobílý, ale díky virážování a tónování zabarvený do nějaké další barvy kombinované s bílou (tj. prostřednictvím chemické reakce) nebo černou (máčením filmu v barevné lázni)) nebo ručně kolorovaný, ale prostě na barvy nebyli zvyklí.

Podívej se, jaká byla teď reakce na Speed Racera nebo jaké jsou často reakce na (i záměrně) špatné digitální triky... prostě to ruší, protože to není konvence. Barvy stejně nikdy nezprostředkovávají lidské vidění, je to výrazně deformované barevné spektrum, a tak jde jen o to, nakolik se stane nějaká podoba normou a konvencí, která se do určité míry identifikuje s divákovou představou o médiu.

Takže fakt, že se bral černobílý film jako realističtější (protože na něj byli lidé zvyklí), kdežto tříbarevný technicolor jako atrakce (ve třicátých letech např. u spektáklů jako Čaroděj ze země Oz nebo Jih proti Severu) a později charakteristický zejména pro určité žánry (právě dobrodružné filmy - Robin Hood s Flynnem, případně stylizovaná sirkovská melodramata). Normou se stával barevný film s padesátými lety, což bylo částečně způsobeno nástupem televize (a s barvou se objevil Cinemascope (ten se stal stejnou normou jako barva), Vistavision, 3D film apod.).

Takže těžko mluvit o konzervatizmu, historie médií je závislá na mnohem složitějších faktorech. Jsou tam určité urychlovače a brzdy, které mohou dokonale ovlivnit nástup nebo totální ústup nějakého média nebo mediální změny. To neovlivní pár lidí, kteří se rozhodnou. Třeba nástup zvuku byl složitě promyšlený transmediální proces, který se domlouval složitě dopředu a totálně změnil filmový průmysl. :)

No... on to nikdo stejně číst nebude. Ale to jen tak k té barvě a tak. :)
103569
Aba: Nesmíš se na to dívat z dnešního pohledu, ale z pohledu dobové situace. To je stejné, jako by lidem v němé éře mělo vadit, že film neměl zvuk, případně v raných filmových letech, že film neměl příběh. Pro lidi to prostě bylo normální, jiný film neznali. Barevný materiál byl za A dost realizačně náročná věc (mimo jiné ty tříbarevné technicolorové kamery byly obrovské krávy), za B prostě film byl odjakživa monochromatický (tj. nejen černobílý, ale díky virážování a tónování zabarvený do nějaké další barvy kombinované s bílou (tj. prostřednictvím chemické reakce) nebo černou (máčením filmu v barevné lázni)) nebo ručně kolorovaný, ale prostě na barvy nebyli zvyklí. Podívej se, jaká byla teď reakce na Speed Racera nebo jaké jsou často reakce na (i záměrně) špatné digitální triky... prostě to ruší, protože to není konvence. Barvy stejně nikdy nezprostředkovávají lidské vidění, je to výrazně deformované barevné spektrum, a tak jde jen o to, nakolik se stane nějaká podoba normou a konvencí, která se do určité míry identifikuje s divákovou představou o médiu. Takže fakt, že se bral černobílý film jako realističtější (protože na něj byli lidé zvyklí), kdežto tříbarevný technicolor jako atrakce (ve třicátých letech např. u spektáklů jako Čaroděj ze země Oz nebo Jih proti Severu) a později charakteristický zejména pro určité žánry (právě dobrodružné filmy - Robin Hood s Flynnem, případně stylizovaná sirkovská melodramata). Normou se stával barevný film s padesátými lety, což bylo částečně způsobeno nástupem televize (a s barvou se objevil Cinemascope (ten se stal stejnou normou jako barva), Vistavision, 3D film apod.). Takže těžko mluvit o konzervatizmu, historie médií je závislá na mnohem složitějších faktorech. Jsou tam určité urychlovače a brzdy, které mohou dokonale ovlivnit nástup nebo totální ústup nějakého média nebo mediální změny. To neovlivní pár lidí, kteří se rozhodnou. Třeba nástup zvuku byl složitě promyšlený transmediální proces, který se domlouval složitě dopředu a totálně změnil filmový průmysl. :) No... on to nikdo stejně číst nebude. Ale to jen tak k té barvě a tak. :)
0 0
reagovat
kdyby se lara vratila v lepsim scenari, tak by to bylo hodne fajn, jinak pekne shrnuti :+
103558
kdyby se lara vratila v lepsim scenari, tak by to bylo hodne fajn, jinak pekne shrnuti *:+*
0 0
reagovat

douglas a spol.

doufám, že tuhle debatu nikdo nebere moc vážně. ale zrovna u dobrodružných filmů mi nedostatek barev vadí. u konverzačních dramat v jedné místnosti (12 rozhněvaných mužů) může být odstínů šedi klidně padesát a stačí. ale pokud má hrdina pobíhat po džungli a po poušti a do toho bojovat s nepřáteli ve výpravných scénách, tak se raději kouknu na kolorovanou verzi, protože je prostě živější. i když barvy neodpovídají. to s barevným filmem jako atrakcí jsem nevěděl. nechápu, jak mohli být tvůrci tak konzervativní.
103885
doufám, že tuhle debatu nikdo nebere moc vážně. ale zrovna u dobrodružných filmů mi nedostatek barev vadí. u konverzačních dramat v jedné místnosti (12 rozhněvaných mužů) může být odstínů šedi klidně padesát a stačí. ale pokud má hrdina pobíhat po džungli a po poušti a do toho bojovat s nepřáteli ve výpravných scénách, tak se raději kouknu na kolorovanou verzi, protože je prostě živější. i když barvy neodpovídají. to s barevným filmem jako atrakcí jsem nevěděl. nechápu, jak mohli být tvůrci tak konzervativní.
douglas a spol.
0 0
reagovat
aba: Asi by měli zkolorizovat i to Sin City... působí to nereálně :D
104027
aba: Asi by měli zkolorizovat i to Sin City... působí to nereálně *:D*
0 0
reagovat
Aba: Ano, napsal jsi to předtím blbě a já si tě jen dobíral. Každopádně odlišnost černobílých (tedy jedné z forem monochromatického filmu) a zčernobílovaných barevných filmů (Muž, který nebyl; Dobrou noc a hodně štěstí; dotáčené části Berlinského spiknutí) je právě v té škále šedi. Ta je u těch zčernobílovaných nesrovnatelně bohatší a rozhodně to nevypodá jako černobílé (případně občas vysloveně šedé - třeba Vampýr od Dreyera) filmy. Princip vytváření barev samozřejmě znám, ale díky za vysvětlení. :)

Ale je zábavné, jak jsou dnes barevné filmy vnímány jako "realistické" (tj. bližší lidskému vnímání světa), zatímco v době nástupu barvy byly barevné filmy vnímány jako atrakce, kdežto realistické byly černobílé filmy (protože to byla pro film konvence, nechápali, proč by měly filmy kopírovat naše vnímání barev). Ostatně barvy ve filmu stejně nikdy přesně naše vnímání světa nezachytí a půjde o formu stylizace/barevné deformace. Zejména pak kolorované filmy, které jsou mnohem umělejší a nepřirozenější než původní čb verze. :)
104026
Aba: Ano, napsal jsi to předtím blbě a já si tě jen dobíral. Každopádně odlišnost černobílých (tedy jedné z forem monochromatického filmu) a zčernobílovaných barevných filmů (Muž, který nebyl; Dobrou noc a hodně štěstí; dotáčené části Berlinského spiknutí) je právě v té škále šedi. Ta je u těch zčernobílovaných nesrovnatelně bohatší a rozhodně to nevypodá jako černobílé (případně občas vysloveně šedé - třeba Vampýr od Dreyera) filmy. Princip vytváření barev samozřejmě znám, ale díky za vysvětlení. :) Ale je zábavné, jak jsou dnes barevné filmy vnímány jako "realistické" (tj. bližší lidskému vnímání světa), zatímco v době nástupu barvy byly barevné filmy vnímány jako atrakce, kdežto realistické byly černobílé filmy (protože to byla pro film konvence, nechápali, proč by měly filmy kopírovat naše vnímání barev). Ostatně barvy ve filmu stejně nikdy přesně naše vnímání světa nezachytí a půjde o formu stylizace/barevné deformace. Zejména pak kolorované filmy, které jsou mnohem umělejší a nepřirozenější než původní čb verze. :)
0 0
reagovat

Grympy

A to jsou barvy ne? Způsob pohlcování světla?
104025
A to jsou barvy ne? Způsob pohlcování světla?
Grympy
0 0
reagovat

aba

Svět nemá barvy, jenom světlo má různé vlnové délky a je v závislosti na nich pohlcováno či odráženo různými materiály... sorry :):D
104007
Svět nemá barvy, jenom světlo má různé vlnové délky a je v závislosti na nich pohlcováno či odráženo různými materiály... sorry *:)**:D*
aba
0 0
reagovat

douglas

předchozí příspěvek jsem napsal blbě. bílá, černá a šedá není několik barev, ale jenom jedna s různým jasem. takže to nepovažuju za barevný film. to je jako bych natočil film červeně s různým jasem a řekl, že je barevný. barevný pro mě je, pokud alespoň trochu reálně reprezentuje barvy reálného světa, jak je vidí lidské oko. černobíle oko vidí jenom při nedostatku světla, a ve skoro úplné tmě se moc filmů neodehrávává, takže nazdar realito
103993
předchozí příspěvek jsem napsal blbě. bílá, černá a šedá není několik barev, ale jenom jedna s různým jasem. takže to nepovažuju za barevný film. to je jako bych natočil film červeně s různým jasem a řekl, že je barevný. barevný pro mě je, pokud alespoň trochu reálně reprezentuje barvy reálného světa, jak je vidí lidské oko. černobíle oko vidí jenom při nedostatku světla, a ve skoro úplné tmě se moc filmů neodehrávává, takže nazdar realito
douglas
0 0
reagovat
Máš dost divný barevný vidění, protože je tam dost odstínů šedi, takže barev nemálo. :) Černobílé je tak možná digitální Sin City (a taky ne pořád, jsou tam ty barevné vsuvky).
104119
Máš dost divný barevný vidění, protože je tam dost odstínů šedi, takže barev nemálo. :) Černobílé je tak možná digitální Sin City (a taky ne pořád, jsou tam ty barevné vsuvky).
0 0
reagovat

strangercz

souhlas. barvičky navždy. nejsme v pravěku, abych koukal na dvě barvy
104118
souhlas. barvičky navždy. nejsme v pravěku, abych koukal na dvě barvy
strangercz
0 0
reagovat

KarelR

nevim barevný je to lepší :D:D:D:D
104116
nevim barevný je to lepší *:D**:D**:D**:D*
KarelR
0 0
reagovat

Douglas

Já vím... ale jinak se to tady prodat nedá :D

"Make way for the expedition..." :D Já ten film miluju :)
104113
Já vím... ale jinak se to tady prodat nedá *:D* "Make way for the expedition..." *:D* Já ten film miluju *:)*
Douglas
0 0
reagovat
link !!!
104111
http://www.youtube.com/watch?v=IEqwG_Gksz0&feature=related !!!
0 0
reagovat
Jsi zlo, kolorované!
104110
Jsi zlo, kolorované!
0 0
reagovat
Proklatý aol :) Abyste věděli, jak vypadal takovej dobrodružnej film v roce 1939, tady máte user-friendly colorovanou (brr...) verzi prvních 10 minut Gunga Din. Schválně, komu se to podaří dokoukat celý :) [link]
104108
Proklatý aol :) Abyste věděli, jak vypadal takovej dobrodružnej film v roce 1939, tady máte user-friendly colorovanou (brr...) verzi prvních 10 minut Gunga Din. Schválně, komu se to podaří dokoukat celý :) [link="http://www.youtube.com/watch?v=F59PnLMr5O4"][link][/link]
0 0
reagovat
KarelR: Myslíš ten "big getlemen"? :D
104106
KarelR: Myslíš ten "big getlemen"? *:D*
0 0
reagovat
Při objevení pořádnýho artefaktu stejně nikdo nepřekoná nadšení Archieho Cuttera. A teď hledejte... :))
104105
Při objevení pořádnýho artefaktu stejně nikdo nepřekoná nadšení Archieho Cuttera. A teď hledejte... *:))*
0 0
reagovat
Nemůžu si pomoct :)) Pro každýho z nich mám jistou slabost... Ale jak jsem řekl, na vrcholku hory je jen a jen Indiana Jones 8)...
104103
Nemůžu si pomoct *:))* Pro každýho z nich mám jistou slabost... Ale jak jsem řekl, na vrcholku hory je jen a jen Indiana Jones *8)*...
0 0
reagovat
Ještě pár jmen, a vedou všichni. :)
104101
Ještě pár jmen, a vedou všichni. :)
0 0
reagovat

Sp!der-bite

Tomu sa už nehovorí vedenie, tomu sa hovorí pelotón ;)
104100
Tomu sa už nehovorí vedenie, tomu sa hovorí pelotón *;)*
Sp!der-bite
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se