Diskuze k článku Napoleon: Recenze

Dokáže mi někdo objasnit, proč je na plakátech velkým písmem uvedeno "Scénář: David Scarpa", když ten scénárista není kdovíjak známý nebo dobrý?
890057
0 0

7/10

Velkolepá historická freska, která se na příliš malé ploše snaží pokrýt příliš mnoho ze života titulní postavy, respektive manželského páru, a ve výsledku proto nepokrývá prakticky nic dostatečně do (emocionální/dramatické) hloubky a (historické/kontextové) šířky. Nejnovější Scottův biografický spektákl je tak odsouzen zopakovat osud, který skoro dvě dekády zpátky potkal jiný mistrův flák (pochopitelně Kingdom of Heaven) - jednak po vydání režisérského sestřihu upadne kinoverze do zapomnění a jednak spousta lidí po zklamání z celovečerní reklamy, uvedené do kin, už "plnohodnotné" verzi, dostupné o pár měsíců později na streamu, ani nedá šanci.

Ohromná velikost záběru, daná výběrem látky (respektive Napoleonovy celoživotní linky) a blockbusterovým měřítkem, v kombinaci s omezenými mantinely, stanovenými pro kina snesitelnou stopáží, si samozřejmě po dramaturgické stránce vybrala svou daň. Zkratkovitost je ve filmu poznat na každém kroku. Děj neustále skáče vpřed po celých letech, mnoha (důležitým) událostem je věnováno buď jen pár minut (a než se příslušná situace náležitě dramaticky rozvine, příběh se přesune k jiné, zpracované ovšem stejným způsobem), nebo nejsou zachyceny vůbec a nápomocné vysvětlující mezititulky si Scott bohužel šetří jen na hrstku největších historických momentů/osobností.

Při pohledu na rozmáchlé bitevní sekvence i komorní dialogové výměny je velká škoda, že se Scott rozhodl odprezentovat Napoleonův kompletní životopis rychloposuvem, namísto toho, aby do kin poslal buď divácky atraktivní "battlefield cut" a prostě převyprávěl Bondarčukovo Waterloo (tak jako dvacet let zpátky s úspěchem převyprávěl The Fall of the Roman Empire:)), kde by se vztah s manželkou zredukoval na předčítání vzájemné korespondence a nebo naopak cinefilně atraktivní "bedroom cut" a prostě převyprávěl Baumbachovo Marriage Story, kde by všechny státotvorné události a vojenská kariéra/válečná tažení šly úplně stranou ve prospěch vrcholů a pádů společného soužití. Tak nezbývá než doufat, že chystaný režisérský sestřih nabídne to nejlepší z obou světů.

Přesto i tento zhuštěný a uspěchaný "promo cut" stojí za pozornost. V prvé řadě bitevní sekvence splňují Scottův obvyklý standard, tj. pyšní se špičkovým audiovizuálním zpracováním (podvodní podhledy jsou top), plus samozřejmě potěšila eRková brutalita. Produkční hodnoty obecně jsou na prvotřídní úrovni. Pochválit zaslouží výprava a kostýmy, ruční kamera je použita na těch správných místech a kamerové přelety z dronu dodávají scénám patřičnou epiku. Příjemně překvapil OST, ve kterém se Phipps nebojí střídat hudební styly a vzájemně je kombinovat. Castingu nepřekvapivě vévodí dvojice Phoenix a Kirby, přičemž oba odvádějí poctivou práci. Zbytek obsazení je bohužel odsunut zcela na vedlejší kolej (což zamrzí minimálně v případě Everetta v malé, ale důležité, roli v závěru filmu).

Historické nepřesnosti nebo vyložené chyby neřeším, protože Scott netočí dokudrama, natož regulérní dokumenty. Pokud je téma podáno stylově/zábavně, tak je úkol splněn a tady tomu tak naštěstí (z převážné části) je. Celkově Scott nezklamal, přes všechny dramaturgické nedostatky jsem si kinoverzi užil a těším se na režisérský sestřih:).
888893
Velkolepá historická freska, která se na příliš malé ploše snaží pokrýt příliš mnoho ze života titulní postavy, respektive manželského páru, a ve výsledku proto nepokrývá prakticky nic dostatečně do (emocionální/dramatické) hloubky a (historické/kontextové) šířky. Nejnovější Scottův biografický spektákl je tak odsouzen zopakovat osud, který skoro dvě dekády zpátky potkal jiný mistrův flák (pochopitelně Kingdom of Heaven) - jednak po vydání režisérského sestřihu upadne kinoverze do zapomnění a jednak spousta lidí po zklamání z celovečerní reklamy, uvedené do kin, už "plnohodnotné" verzi, dostupné o pár měsíců později na streamu, ani nedá šanci.   Ohromná velikost záběru, daná výběrem látky (respektive Napoleonovy celoživotní linky) a blockbusterovým měřítkem, v kombinaci s omezenými mantinely, stanovenými pro kina snesitelnou stopáží, si samozřejmě po dramaturgické stránce vybrala svou daň. Zkratkovitost je ve filmu poznat na každém kroku. Děj neustále skáče vpřed po celých letech, mnoha (důležitým) událostem je věnováno buď jen pár minut (a než se příslušná situace náležitě dramaticky rozvine, příběh se přesune k jiné, zpracované ovšem stejným způsobem), nebo nejsou zachyceny vůbec a nápomocné vysvětlující mezititulky si Scott bohužel šetří jen na hrstku největších historických momentů/osobností.   Při pohledu na rozmáchlé bitevní sekvence i komorní dialogové výměny je velká škoda, že se Scott rozhodl odprezentovat Napoleonův kompletní životopis rychloposuvem, namísto toho, aby do kin poslal buď divácky atraktivní "battlefield cut" a prostě převyprávěl Bondarčukovo Waterloo (tak jako dvacet let zpátky s úspěchem převyprávěl The Fall of the Roman Empire*:)*), kde by se vztah s manželkou zredukoval na předčítání vzájemné korespondence a nebo naopak cinefilně atraktivní "bedroom cut" a prostě převyprávěl Baumbachovo Marriage Story, kde by všechny státotvorné události a vojenská kariéra/válečná tažení šly úplně stranou ve prospěch vrcholů a pádů společného soužití. Tak nezbývá než doufat, že chystaný režisérský sestřih nabídne to nejlepší z obou světů.   Přesto i tento zhuštěný a uspěchaný "promo cut" stojí za pozornost. V prvé řadě bitevní sekvence splňují Scottův obvyklý standard, tj. pyšní se špičkovým audiovizuálním zpracováním ([spoiler]podvodní podhledy[/spoiler] jsou top), plus samozřejmě potěšila eRková brutalita. Produkční hodnoty obecně jsou na prvotřídní úrovni. Pochválit zaslouží výprava a kostýmy, ruční kamera je použita na těch správných místech a kamerové přelety z dronu dodávají scénám patřičnou epiku. Příjemně překvapil OST, ve kterém se Phipps nebojí střídat hudební styly a vzájemně je kombinovat. Castingu nepřekvapivě vévodí dvojice Phoenix a Kirby, přičemž oba odvádějí poctivou práci. Zbytek obsazení je bohužel odsunut zcela na vedlejší kolej (což zamrzí minimálně v případě [spoiler]Everetta[/spoiler] v malé, ale důležité, roli v závěru filmu). Historické nepřesnosti nebo vyložené chyby neřeším, protože Scott netočí dokudrama, natož regulérní dokumenty. Pokud je téma podáno stylově/zábavně, tak je úkol splněn a tady tomu tak naštěstí (z převážné části) je. Celkově Scott nezklamal, přes všechny dramaturgické nedostatky jsem si kinoverzi užil a těším se na režisérský sestřih*:)*.
7/10
0 0
Je to epic, ale to je prd platný, když je to ve vyprávění nesoustředěný až běda. Skáče se tu od desíti k pěti, budování a vedení příběhu je tristní a to vede k tomu, že to emociálně prakticky nefunguje v žádné rovině. Když si tady postava něčím projde, tak jí to absolutně nevěříte, protože z toho necítíte žádný dopad na ni, a tím pádem ani na vás. Působí to leckdy až komicky. Dramaturgicky fakt skoro průser.
888226
5 0

6/10

Bohužiaľ som sklamaný. Ako píšu ostatní, na tom filme je hrozne vidno, že sa strihalo veľké množstvo obsahu (alebo že by Scarpa písal takto skratkovito?). Väčšina vedľajších postáv sa objaví v príbehu a následne zmizne bez toho aby sme sa dozvedeli čo i len ich meno. Našťastie je to epické ako skoro žiadny iný film v tomto roku (možno i niekoľko rokov). A všetky vojnové výjavy vyzerajú fantasticky - hlavne teda bitka u Slavkova. Na režisérsku verziu som zvedavý a dúfam že pridá viac politických intríg aby dej dostal jasnejší tvar a viac na seba nadväzoval. Dúfam v rovnaké vylepšenie ako u Kráľovstva nebeského.
888031
6/10
8 0

5-6/10

Co k tomu říct. Nenudil jsem se, ale ani jsem se ty 2,5 hodiny nebavil. Výborné řemeslo se filmu upřít nedá a bitevní scény jsou parádní (Waterloo!), ale jinak je to vyprázdněné nic. Prakticky sestřih Napoleonových highlightů bez jakékoliv vnitřní nosné konstrukce. Na životopis je to málo životopisné, na historický spektákl moc nudné. Fakt netuším, kdo měl být, alespoň pro kino sestřih, cílovkou, ale opravdu spokojený může být jen nekritický fanda Scotta:-
888012
Co k tomu říct. Nenudil jsem se, ale ani jsem se ty 2,5 hodiny nebavil. Výborné řemeslo se filmu upřít nedá a bitevní scény jsou parádní (Waterloo!), ale jinak je to vyprázdněné nic. Prakticky sestřih Napoleonových highlightů bez jakékoliv vnitřní nosné konstrukce. Na životopis je to málo životopisné, na historický spektákl moc nudné. Fakt netuším, kdo měl být, alespoň pro kino sestřih, cílovkou, ale opravdu spokojený může být jen nekritický fanda Scotta*:-*
5-6/10
5 -1
Scénárista nebo někdo jiný si asi řekl, že dvě a půl hodiny jsou na Napoleonovy životní peripetie až moc. Proto polovinu času věnuje podivnému vztahu s Josephinou, bohužel tyto scény se opakují pořád dokola. Spousta scén je nahozena jako hrách na zeď. Asi největší překvapení bylo náhlé objevení jedné významné osobnosti u Josephiny a jejich nejspíš hezký večer. Ale je tady i spousta krásných a monumentálních obrazů. Stejně jako u Království nebeského snad bude delší verze dávat větší smysl.
887985
4 -1
Tak se vám to povedlo, přesvědčili jste mě. Počkám na prodlouženou verzi.
887983
4 -1
Celkově spokojenost. Bitva  národů u Lipska chybí zcela. Není ani  zmíněna, vůbec tam není. To mě přišlo zvláštní.  Waterloo hlavně čtverce červenokabátníků hodně dobrý. Ale ten anglicky "sniper" co chtěl střílet puškou z jejich tábora na Napoleona v jeho stanu, to mě přišlo jako slušný úlet. Co jsem četl, tak se Wellingtona ptal velitel dělostřelců, když Napoleon obhlížel nastupující šiky Francouzů takže byl blízko anglickým liniím před začátkem bitvy.  Co si vzpomínám takto to je i ve filmu Waterloo.
887970
2 -1

7/10

No. Bitky skvelé, pocit fyzična a veľkoleposti má Ridley v malíčku. Vizuál a zvuk takisto, už len pre famóznu technickú stránku to treba vidieť na veľkom plátne, toto telka naozaj nepredá tak dobre. ALE. Ten film nemá absolútne žiadne napätie. Príde nová postava, krátky rozhovor, titulok s rokom a miestom a bitka. A tak dokola. Okrem prvej bitky žiadny vývoj, gradácia, budovanie očakávania. Prišlo mi to ako keby natočil nádherné ilustrácie na hodinu dejepisu s tým že súvislosti už máte vedieť. Čo by ešte nebol taký problém keďže film sa sústredí predovšetkým na romantickú linku, problém je už keď nefunguje ani tá. Celý ich vzťah spočíva v tom že sa na ňu pozerá ako najväčší podivín, je ticho a ona mu skočí do postele? Áno, majú pár silných scén ale tie výsledný dojem nezachránia. To že toto možno napraví director´s cut ma nezaujíma, resp. skor ma tento prístup na*iera a verím že z toho nebude nebezpečný precedens. Nebyť famóznej technickej stránky tak palec dole, ale tá a herci (aj keď ja som z Joaquina teda odvarený nebol..) to ťahajú výrazne hore.
887961
No. Bitky skvelé, pocit fyzična a veľkoleposti má Ridley v malíčku. Vizuál a zvuk takisto, už len pre famóznu technickú stránku to treba vidieť na veľkom plátne, toto telka naozaj nepredá tak dobre. ALE. Ten film nemá absolútne žiadne napätie. Príde nová postava, krátky rozhovor, titulok s rokom a miestom a bitka. A tak dokola. Okrem prvej bitky žiadny vývoj, gradácia, budovanie očakávania. Prišlo mi to ako keby natočil nádherné ilustrácie na hodinu dejepisu s tým že súvislosti už máte vedieť. Čo by ešte nebol taký problém keďže film sa sústredí predovšetkým na romantickú linku, problém je už keď nefunguje ani tá. [spoiler]Celý ich vzťah spočíva v tom že sa na ňu pozerá ako najväčší podivín, je ticho a ona mu skočí do postele? [/spoiler]Áno, majú pár silných scén ale tie výsledný dojem nezachránia. To že toto možno napraví director´s cut ma nezaujíma, resp. skor ma tento prístup na*iera a verím že z toho nebude nebezpečný precedens. Nebyť famóznej technickej stránky tak palec dole, ale tá a herci (aj keď ja som z Joaquina teda odvarený nebol..) to ťahajú výrazne hore.
7/10
5 -1
reaguje na: Kostěj
Takže Lipsko je zase zvesela ignorováno. Škoda.
887884
887826
4 0
Podle mě je to výborný hollywoodský velkofilm. A to slovo Hollywood je v tomhle případě fakt důležitý, protože zaznívající výtky jsou aplikovatelný na možná 90% současný americký mainstreamový produkce napříč všemi žánry.
Napoleon je historické drama, výborně zahrané, náležitě epické, skvěle nasnímané (a ozvučené), děj vtáhne a nenudí. Není to určitě přelomový film, ani film roku. Ale za mě to bude v letošní topce - 7-8/10 (4/5)
887859
Podle mě je to výborný [b]hollywoodský[/b] velkofilm. A to slovo Hollywood je v tomhle případě fakt důležitý, protože zaznívající výtky jsou aplikovatelný na možná 90% současný americký mainstreamový produkce napříč všemi žánry. Napoleon je historické drama, výborně zahrané, náležitě epické, skvěle nasnímané (a ozvučené), děj vtáhne a nenudí. Není to určitě přelomový film, ani film roku. Ale za mě to bude v letošní topce - [b]7-8/10 (4/5) [/b]
1 -1
reaguje na: Kostěj
Díky. Ještě zvažuju, zda jet kvůli lepšímu zvuku Dolby Atmos do kina cca 30 km. Nejbližší kino ho nemá, ale je o kus blíže. Ale u takového filmu se asi vyplatí vyrazit o něco dál za lepším zvukem.
887858
887826
1 0
Pred pulrokem jsem psal, ze to presne takhle dopadne. Dustojna 6/10, ktera bude brutalne zkratkovita, pekne natocena, ale do top del zanru bude mit daleko a schytal jsem kupu minusu.
887847
6 -2
Hlásím rezervovanou spokojenost. Řemeslo nepopiratelné. Únavná "romantika". Perfektní gradace v bitvách. Těch 112 chybějících minut, kdyby bylo o politice, nebudou mi vadit. Vadit mi bude, že to neuneslo kino v celku nebo na dva filmy. Užíval jsem si v kině parádně, prostě proto, že tyhle filmy na plátně s tím blátem, větrem, deštěm, ledem, lesy mám fakt o dost raději než hopsání celebrit na lanech v zelených kostýmech. Nemluvě o tom, že to hned podnítilo nakouknout doma do knih a doplnit si vzdělání. U mě tak včera ty Dvě věže u Slavkova a Návrat krále u Waterloo v Dolby Atmos 4K zafungovaly jak měly. Nemůže být denně Gladiátor, Avatar 2 nebo Top Gun 2. I přesto to byla velká hostina. A těším se na spin off s Bitvou u Trafalgaru.
887837
0 0
reaguje na: Disketa1
Šíleně mě to nebavilo. Ty objektivní kvality tomu nelze upřít ale je to jedna z těch klasik co mě míjí.
887834
887829
2 0
reaguje na: pytlik
V čem je to nadlidský výkon? Jsou to čtyři stominutové celovečeráky. Vyhradíš si čtyři večery a je to.
887829
887816
0 -1
reagují: pytlik
8/10

Za mňa aj prekvapenie. Myslím, že Scott nezlyhal a ako som niekde čítal, toto možno dokonca skôr opatrne vzbudzuje nádej, že ten naozaj veľmi nejasne pôsobiaci Gladiátor 2 aj môže vyjsť. Nevidíme nič čo sme od režiséra ešte nevideli - tzn. nejaká línia epickej filmárčiny započatá Gladiátorom a Kráľovstvom nebeským je cítiť aj tu. Spomenie si každý na úvod Gladiátora či Kráľovstvo nebeské.

Rád by som si pozrel aj dlhšiu verziu, je jasné že sa viacero postáv redukovalo a zmizla asi nejaká drobnokresba Napoleona a jeho osobnosti, ale nemal som pocit, že by to bolo podobne potrhané a nesúdržné ako napr. Exodus, alebo Kráľovstvo nebeské. Čiže na poli "Ridley pustí von zosekaný zostrih a potom neskôr uvedie director's cut" je Napoleon podľa mňa dobrý výsledok. Otázka je kedy si človek k tej dlhej verzii sadne, lebo ak naozaj bude mať 250+ min. (mne by stačilo tak do 200 min.) - k takémuto kolosu sa až toľko hrnúť nebudem, o. i. aj preto, že Scott nenašiel (a ani nehľadal) niečo čím by Napoleona urobil sympatickejšou postavou. Čo a priori nevadí, nie je to výhrada či výtka a Phoenix je presný ako hodinky, ale človek si k nemu veľmi nevybuduje vzťah, lebo film sa o to ani nesnaží a viac-menej podobne ako ostatné postavy sleduje ambiciózneho a extrémne egocentrického megalomana, u ktorého sa všetky poklesky s pokorou musia akceptovať, lebo no skrátka to dáva tak nejako zmysel viac ako sa s ním pustiť do súboja, ktorý sa vyhrať s niekým takýmto skrátka nedá.

V záverečnej tretine (dúfam, že toto nebude SPOILER) mohol ten pád a exil na Elbe mať možno viac priestoru, alebo sa v ňom Scott mohol viac rýpať, ale ak by to urobil, vlastne by sa ideou a celkovým vyznením priblížil Scorsesemu a Irishmanovi a Killers of the Flower Moon - tzn. akousi polemikou nad jeseňou života a tým aký význam to všetko pre život daného jednotlivca vlastne malo čo robil celý život.

Páčili sa mi bojové scény (natočené istou rukou) a páčila sa mi kamera, kostýmy, výprava, atmosféra (keď som privykol na britský prejav) a páčil sa mi trochu ten uštipačný, humorný tón, možno ho Francúzi zoberú kus osobne, možno si starý grumpy old man Ridley do nich rýpol aj trochu naschvál, a možno by mu pomohlo keby mal v rozprávaní príbehu kus viac pokory ako má Scorsese, ale je aspoň svoj.

Pri filme ma napadlo aj, že pod. ako Spielberg, Scorsese, je pri Napoleonovi cítiť že tento štýl nikto okrem Ridleyho nemá, a že s týmito režisérskymi velikánmi, ako sa pomaly blížia ich kariéry ku koncu, odchádza aj jedna éra Hollywoodu, ktorá sa pod. ako éra Billyho Wildera, Davida Leana a pod. už nevráti a bude musieť na ňu nadviazať niekto nový.

Scorseseho film mi príde celkovo dotiahnutejší, možno aj preto lebo si dal tých pár minút navyše, a tým pádom lepší, ale mám pocit, že ak sa k niečomu doma budem vracať častejšie, bude to Napoleon a Ridley to podľa mňa zrežíroval pomerne dosť dobre a možno to nie je vrchol jeho kariéry ako iné filmy, ale podľa mňa u Akadémie môže byť vôľa mu dať konečne jeho Oscara a teda buď ho dostane teraz, alebo sa bude čakať na vabank vo forme Gladiátora 2. Ak ho dostane teraz, ja sa ani nenahnevám a neprekvapím a vlastne by som to Ridleymu aj doprial, nech má svoju cenu a nech možno dokončí Gladiátora 2 v kus lepšej nálade ako "French don't even like themselves".

Som zvedavý na box office, či to nakoniec nebude aj lepšie ako som predikoval, alebo ako sa predikuje všeobecne, lebo viem si predstaviť, že toto padne divákom do noty viac ako Killers of the Flower Moon.
887828
8/10 Za mňa aj prekvapenie. Myslím, že Scott nezlyhal a ako som niekde čítal, toto možno dokonca skôr opatrne vzbudzuje nádej, že ten naozaj veľmi nejasne pôsobiaci Gladiátor 2 aj môže vyjsť. Nevidíme nič čo sme od režiséra ešte nevideli - tzn. nejaká línia epickej filmárčiny započatá Gladiátorom a Kráľovstvom nebeským je cítiť aj tu. Spomenie si každý na úvod Gladiátora či Kráľovstvo nebeské.  Rád by som si pozrel aj dlhšiu verziu, je jasné že sa viacero postáv redukovalo a zmizla asi nejaká drobnokresba Napoleona a jeho osobnosti, ale nemal som pocit, že by to bolo podobne potrhané a nesúdržné ako napr. Exodus, alebo Kráľovstvo nebeské. Čiže na poli "Ridley pustí von zosekaný zostrih a potom neskôr uvedie director's cut" je Napoleon podľa mňa dobrý výsledok. Otázka je kedy si človek k tej dlhej verzii sadne, lebo ak naozaj bude mať 250+ min. (mne by stačilo tak do 200 min.) - k takémuto kolosu sa až toľko hrnúť nebudem, o. i. aj preto, že Scott nenašiel (a ani nehľadal) niečo čím by Napoleona urobil sympatickejšou postavou. Čo a priori nevadí, nie je to výhrada či výtka a Phoenix je presný ako hodinky, ale človek si k nemu veľmi nevybuduje vzťah, lebo film sa o to ani nesnaží a viac-menej podobne ako ostatné postavy sleduje ambiciózneho a extrémne egocentrického megalomana, u ktorého sa všetky poklesky s pokorou musia akceptovať, lebo no skrátka to dáva tak nejako zmysel viac ako sa s ním pustiť do súboja, ktorý sa vyhrať s niekým takýmto skrátka nedá. V záverečnej tretine (dúfam, že toto nebude SPOILER) mohol ten pád a exil na Elbe mať možno viac priestoru, alebo sa v ňom Scott mohol viac rýpať, ale ak by to urobil, vlastne by sa ideou a celkovým vyznením priblížil Scorsesemu a Irishmanovi a Killers of the Flower Moon - tzn. akousi polemikou nad jeseňou života a tým aký význam to všetko pre život daného jednotlivca vlastne malo čo robil celý život. Páčili sa mi bojové scény (natočené istou rukou) a páčila sa mi kamera, kostýmy, výprava, atmosféra (keď som privykol na britský prejav) a páčil sa mi trochu ten uštipačný, humorný tón, možno ho Francúzi zoberú kus osobne, možno si starý grumpy old man Ridley do nich rýpol aj trochu naschvál, a možno by mu pomohlo keby mal v rozprávaní príbehu kus viac pokory ako má Scorsese, ale je aspoň svoj.  Pri filme ma napadlo aj, že pod. ako Spielberg, Scorsese, je pri Napoleonovi cítiť že tento štýl nikto okrem Ridleyho nemá, a že s týmito režisérskymi velikánmi, ako sa pomaly blížia ich kariéry ku koncu, odchádza aj jedna éra Hollywoodu, ktorá sa pod. ako éra Billyho Wildera, Davida Leana a pod. už nevráti a bude musieť na ňu nadviazať niekto nový.  Scorseseho film mi príde celkovo dotiahnutejší, možno aj preto lebo si dal tých pár minút navyše, a tým pádom lepší, ale mám pocit, že ak sa k niečomu doma budem vracať častejšie, bude to Napoleon a Ridley to podľa mňa zrežíroval pomerne dosť dobre a možno to nie je vrchol jeho kariéry ako iné filmy, ale podľa mňa u Akadémie môže byť vôľa mu dať konečne jeho Oscara a teda buď ho dostane teraz, alebo sa bude čakať na vabank vo forme Gladiátora 2. Ak ho dostane teraz, ja sa ani nenahnevám a neprekvapím a vlastne by som to Ridleymu aj doprial, nech má svoju cenu a nech možno dokončí Gladiátora 2 v kus lepšej nálade ako "French don't even like themselves".  Som zvedavý na box office, či to nakoniec nebude aj lepšie ako som predikoval, alebo ako sa predikuje všeobecne, lebo viem si predstaviť, že toto padne divákom do noty viac ako Killers of the Flower Moon.
2 -2
reaguje na: Derfel
Tři. Toulon, Slavkov, Waterloo.
V Egyptě je jedna kratičká scéna, Borodino v podstatě přepad, nájezd a titulek.
887826
Tři. Toulon, Slavkov, Waterloo. V Egyptě je jedna kratičká scéna, Borodino v podstatě přepad, nájezd a titulek.
887821
0 0
reagují: Hairy_Ass, Derfel
Mám dotaz kolik bitev ve filmu vlastně zobrazeno ? Myslím delší scény podle recenzí Waterloo, Slavkov ?  Protože dle traileru tam je i bitva u pyramid kde je ostřelují z děl a asi i bitva u Borodina.  Klidně do spoileru ať to někomu nezkazí překvapení,  na který bitvy se dostalo.
887821
0 0
reagují: Kostěj