Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku První reakce: Mission: Impossible Odplata je akční nářez

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
reaguje na: Douglas
> "Průšvih internetového věku je dílem i v tom, že - opět, jak se mi to jeví - značná publicistů de facto nečte odborné knihy a časopisy, kde musí otázky, metody, data a závěry projít recenzním řízením. Prostě často jen googlují hromady žurnalistických žvástů z všelikých internetových médií, která v lepším případě na těch výzkumech parazitují, ale autoři často nejsou s to jejich závěry správně pochopit."

Tento trend mi vadí tak nějak celospolečensky. Kvalitní zpravodajství to mělo vždy těžké, ale s nástupem internetu opravdu živoří.
871426
> [i]"Průšvih internetového věku je dílem i v tom, že - opět, jak se mi to jeví - značná publicistů de facto nečte odborné knihy a časopisy, kde musí otázky, metody, data a závěry projít recenzním řízením. Prostě často jen googlují hromady žurnalistických žvástů z všelikých internetových médií, která v lepším případě na těch výzkumech parazitují, ale autoři často nejsou s to jejich závěry správně pochopit."[/i] Tento trend mi vadí tak nějak celospolečensky. Kvalitní zpravodajství to mělo vždy těžké, ale s nástupem internetu opravdu živoří.
871315
3 0
reagovat
reaguje na: Randal K.
Pretože ten počet filmov nenarástol lineárne v oboch kategóriách, ako ukazujú čísla. Plus tam je imo ešte iný filter, ako píše Douglas.
871322
Pretože ten počet filmov nenarástol lineárne v oboch kategóriách, ako ukazujú čísla. Plus tam je imo ešte iný filter, ako píše Douglas.
871312
0 0
reagovat
reaguje na: Douglas
Tak se nám z Boloně hlavně v pořádku vrať, ať se v nějaké diskuzi můžeme dozvědět zase něco zajímavého. Diskuze většinou nesleduji, ale k téhle se pořád vracím a dozvídám se stále více:+
871320
Tak se nám z Boloně hlavně v pořádku vrať, ať se v nějaké diskuzi můžeme dozvědět zase něco zajímavého. Diskuze většinou nesleduji, ale k téhle se pořád vracím a dozvídám se stále více*:+*
871315
6 0
reagovat
reaguje na: Randal K.
Podle mě to může být problém nereprezentativního vzorku a neadekvátně zobecňujících závěrů; viz ten článek, co tu byl citován předevčírem. Zároveň moje data ukazují, že osmdesáté roky měly opravdu výrazně nižší počet filmů 140+ minut, zatímco šedesáté roky naopak překvapivě vysoký. To mohlo být dáno celkovou proměnou studiového systému i americké distribuce s definitivním vzestupem multiplexů upřednostňujících kratší filmy, aby se v sálech dalo dynamicky programovat. (Opět zdůrazňuji, že samotné dekády jsou arbitrární parametr, ale pomáhají nám orientovat se v trajektoriích vývoje.)

Pro dobrá vysvětlení je třeba zohledňovat velké množství faktorů, často svým vlivem jdoucích až do v hluboké minulosti, ale s významem pro kontinuity. Role dvojprogramů, konec vertikální integrace, proměny smluv s kiny, nástup multiplexů, alternativní distribuční cesty, média i platformy, v čase se proměňující role televize a televizní produkce, nové formy trávení volného času, technologické proměny, role odborů a jejich důrazu na to, kdo všechno bude v kreditech, armády CGI pracovníků rozšiřujících titulky nejúspěšnějších filmů, inflace, ale i sociální zvyky. Viz třeba zvyšující se délka dětských filmů, níž jistě dochází.

Nemám na to momentálně žádná data, ale umím si představit (spíše intuitivně, ale na mém historickém povědomí založenou) hypotézu, že se zvyšující se cenou vstupenek do kina tu hraje čím dál větší roli i psychologický efekt: Když už dá rodina do návštěvy kina velké peníze, nechce za ně dostat jen 70-90 minut zábavy. Taková hypotéza by stála jak za sociologický výzkum, tak za výzkum chování studií/distribucí, protože ať už tak lidi opravdu uvažují a jednají, či neuvažují a nejednají, studia se mohou obávat, že by tak mohli začít uvažovat a jednat.

Určitě k tomu budou existovat skvělé knihy založené na detailním výzkumu, například věci od (dnes už velmi starého pána) Douglase Gomeryho, který napsal knihy jak o proměnách filmového a mediálního průmyslu, tak skvělou knihu o dějinách (amerického) chození do kina. Průšvih internetového věku je dílem i v tom, že - opět, jak se mi to jeví - značná publicistů de facto nečte odborné knihy a časopisy, kde musí otázky, metody, data a závěry projít recenzním řízením. Prostě často jen googlují hromady žurnalistických žvástů z všelikých internetových médií, která v lepším případě na těch výzkumech parazitují, ale autoři často nejsou s to jejich závěry správně pochopit.

Je třeba jít ke zdrojům a být k jakýmkoli (nejen) apokalyptickým závěrům co nejskeptičtější. To jsem se tu snažil v posledních dvou dnech v rámci své prokrastinace ukázat. Ale dobrá zpráva pro všechny tady je, že zítra ráno odlétám do Boloně na filmový festival a budu se s odborníky hádat pěkně v přestávkách filmy v podloubích u kávy - a dám vám tady zase pokoj. ;)

PS: Díky za ten citovaný článek! Postupoval jsem prakticky identicky jako oni; žel na rozdíl od nich neznám ty IT triky, takže mě to stálo mnohem větší množství času při procházení materiálu. :)
871315
Podle mě to může být problém nereprezentativního vzorku a neadekvátně zobecňujících závěrů; viz ten článek, co tu byl citován předevčírem. Zároveň moje data ukazují, že osmdesáté roky měly opravdu výrazně nižší počet filmů 140+ minut, zatímco šedesáté roky naopak překvapivě vysoký. To mohlo být dáno celkovou proměnou studiového systému i americké distribuce s definitivním vzestupem multiplexů upřednostňujících kratší filmy, aby se v sálech dalo dynamicky programovat. (Opět zdůrazňuji, že samotné dekády jsou arbitrární parametr, ale pomáhají nám orientovat se v trajektoriích vývoje.) Pro dobrá vysvětlení je třeba zohledňovat velké množství faktorů, často svým vlivem jdoucích až do v hluboké minulosti, ale s významem pro kontinuity. Role dvojprogramů, konec vertikální integrace, proměny smluv s kiny, nástup multiplexů, alternativní distribuční cesty, média i platformy, v čase se proměňující role televize a televizní produkce, nové formy trávení volného času, technologické proměny, role odborů a jejich důrazu na to, kdo všechno bude v kreditech, armády CGI pracovníků rozšiřujících titulky nejúspěšnějších filmů, inflace, ale i sociální zvyky. Viz třeba zvyšující se délka dětských filmů, níž jistě dochází. Nemám na to momentálně žádná data, ale umím si představit (spíše intuitivně, ale na mém historickém povědomí založenou) hypotézu, že se zvyšující se cenou vstupenek do kina tu hraje čím dál větší roli i psychologický efekt: Když už dá rodina do návštěvy kina velké peníze, nechce za ně dostat jen 70-90 minut zábavy. Taková hypotéza by stála jak za sociologický výzkum, tak za výzkum chování studií/distribucí, protože ať už tak lidi opravdu uvažují a jednají, či neuvažují a nejednají, studia se mohou obávat, že by tak mohli začít uvažovat a jednat. Určitě k tomu budou existovat skvělé knihy založené na detailním výzkumu, například věci od (dnes už velmi starého pána) Douglase Gomeryho, který napsal knihy jak o proměnách filmového a mediálního průmyslu, tak skvělou knihu o dějinách (amerického) chození do kina. Průšvih internetového věku je dílem i v tom, že - opět, jak se mi to jeví - značná publicistů de facto nečte odborné knihy a časopisy, kde musí otázky, metody, data a závěry projít recenzním řízením. Prostě často jen googlují hromady žurnalistických žvástů z všelikých internetových médií, která v lepším případě na těch výzkumech parazitují, ale autoři často nejsou s to jejich závěry správně pochopit. Je třeba jít ke zdrojům a být k jakýmkoli (nejen) apokalyptickým závěrům co nejskeptičtější. To jsem se tu snažil v posledních dvou dnech v rámci své prokrastinace ukázat. Ale dobrá zpráva pro všechny tady je, že zítra ráno odlétám do Boloně na filmový festival a budu se s odborníky hádat pěkně v přestávkách filmy v podloubích u kávy - a dám vám tady zase pokoj. ;) PS: Díky za ten citovaný článek! Postupoval jsem prakticky identicky jako oni; žel na rozdíl od nich neznám ty IT triky, takže mě to stálo mnohem větší množství času při procházení materiálu. :)
871312
8 0
reagují: Gonzi, Ad_Earwig
reagovat
reaguje na: Will
To nedáva veľmi zmysel. Ak narastá počet filmov, ale runtime je viac-menej rovnaký (čo tvrdia tieto štatistiky čo som linkol a čo dobre nejako dokladuje Douglas), tak prečo narastá priemerná stopáž? Ak mám 100 filmov, ktoré majú 100 - 120 minút (50 má 100, 50 120) tak priemerný runtime je 110 min. Ak mám 200 filmov a pomer je rovnaký, tak priemerný runtime je stále 110 min. 
871312
To nedáva veľmi zmysel. Ak narastá počet filmov, ale runtime je viac-menej rovnaký (čo tvrdia tieto štatistiky čo som linkol a čo dobre nejako dokladuje Douglas), tak prečo narastá priemerná stopáž? Ak mám 100 filmov, ktoré majú 100 - 120 minút (50 má 100, 50 120) tak priemerný runtime je 110 min. Ak mám 200 filmov a pomer je rovnaký, tak priemerný runtime je stále 110 min. 
871311
2 0
reagují: Will, Douglas
reagovat
reaguje na: Randal K.
Nieje to len tým, že je to priemer? Narastá celkový počet filmov, rastie aj priemerný runtime. 
871311
Nieje to len tým, že je to priemer? Narastá celkový počet filmov, rastie aj priemerný runtime. 
871310
0 0
reagují: Randal K.
reagovat
reaguje na: Douglas
OK, s číslami sa hádať nebudem. 

Aby som bol korektný, našiel som asi najpodrobnejší článok na towards datascience -  Are new movies longer than they were 10, 20, 50 year ago?, ktorý pôsobí pomerne poctivo a ktorý hovorí, že priemerná dĺžka filmov sa nezvýšila. 

Ale zase našiel som aj iné dáta, ktoré ukazujú, že určitý nárast v poslednej dekáde tu je. 

Ako si vysvetľuješ Douglas potom tú štatistiku čo som písal? Tzn. average runtime US box office filmov? rok 1981 (110 min.), 1991 (117 min.), 2001 (126 min.), 2011 (122 min.), 2021 (131 min.)? Je to prevzatý údaj, možno je to výber top box office filmov, neviem. 
871310
OK, s číslami sa hádať nebudem.  Aby som bol korektný, našiel som asi najpodrobnejší článok na towards datascience -  [url=https://towardsdatascience.com/are-new-movies-longer-than-they-were-10hh20-50-year-ago-a35356b2ca5b]Are new movies longer than they were 10, 20, 50 year ago?[/url], ktorý pôsobí pomerne poctivo a ktorý hovorí, že priemerná dĺžka filmov sa nezvýšila.  Ale zase našiel som aj iné dáta, ktoré ukazujú, že určitý nárast v poslednej dekáde tu je.  Ako si vysvetľuješ Douglas potom tú štatistiku čo som písal? Tzn. average runtime US box office filmov? rok 1981 (110 min.), 1991 (117 min.), 2001 (126 min.), 2011 (122 min.), 2021 (131 min.)? Je to prevzatý údaj, možno je to výber top box office filmov, neviem. 
871272
0 0
reagují: Will
reagovat
reaguje na: HAL
Jo no, žádná diskuze o Beau is Afraid a podobně, kde by to aspoň bylo zajímavý. Jede tu jen mainstream :(
871297
Jo no, žádná diskuze o Beau is Afraid a podobně, kde by to aspoň bylo zajímavý. Jede tu jen mainstream :(
871295
2 -2
reagovat
reaguje na: woody
Hobit aka Bluntman aka Marek Slovák? Jaká to nostalgie. Občas mi něco okomentuje na facebooku, jako fellow Zlíňáka ho tam furt mám, ale už je hodně umírněný.
Tady na MZ měl ban nebo tři a už tu dávno nebyl.

True cinefilové už jsou mrtví no, všichni jsme staří a už na ty pravé rage diskuze tak nějak serem :D
871295
Hobit aka Bluntman aka Marek Slovák? Jaká to nostalgie. Občas mi něco okomentuje na facebooku, jako fellow Zlíňáka ho tam furt mám, ale už je hodně umírněný. Tady na MZ měl ban nebo tři a už tu dávno nebyl. True cinefilové už jsou mrtví no, všichni jsme staří a už na ty pravé rage diskuze tak nějak serem *:D*
871279
7 -1
reagují: Bospor
reagovat
reaguje na: woody
A dve Godzillie:D
871290
A dve Godzillie*:D*
871279
2 0
reagovat
reaguje na: woody
Kdo? ;)
871282
Kdo? ;)
871279
2 0
reagovat
Konečně po dlouhý době nějaká cinefilní rage diskuze, tady už chybí jen hobit, odborník neblahé paměti.
871279
Konečně po dlouhý době nějaká cinefilní rage diskuze, tady už chybí jen hobit, odborník neblahé paměti.
6 0
reagují: HAL, SHUTTER, Douglas
reagovat
reaguje na: Randal K.
A k oné kvalitativní perspektivě. Rozložení těch filmů z minulého roku je úplně standardní: pět blockbusterových franšíz, tři umělecké filmy, tři mainstreamovější oscarovky. BABYLON, ON SE BOJÍ a koneckonců ani ten BATMAN (jak píšu níže) nepředstavují v delší perspektivě žádný větší zvrat, od sedmdesátých do devadesátých let vznikla řada uměleckých či komplexnějších žánrových filmů k třem hodinám či přes tři hodiny. A tento typ ambicí bude i důvodem, proč má JOHN WICK: KAPITOLA 4 159 minut (čistého času bez titulků). Je to podle mě umělecké gesto: Nejde už jen o obyčejný akčňák, nýbrž o umělecky ambiciózní, výtvarnou a vnitřně se variující žánrovku, jakou byly na jedné straně Leoneho nebo Kurosawovy filmy a na druhé straně výtvarně vysoce stylizované věci třeba od Melvilla či Suzukiho. Právě délka je gesto.

Mimochodem, když jsme u těch akčních filmů, thrillerů a komiksů, tak vezmu třeba jen roky s osmičkou... a NA SEVER SEVEROZÁPADNÍ LINKOU (1958) mělo 136 minut, KAM ORLI NELÉTAJÍ (1968) 158 minut, SUPERMAN (1978) 145 minut, SMRTONOSNÁ PAST (1988) 132 minut, NEPŘÍTEL STÁTU (1998) 132 minut či ZORRO: TAJEMNÁ TVÁŘ (1998) 136 minut. A to nemluvím o tom, že spousta bondovek, westernů či katastrofických filmů měla (často dalece) přes 130 minut. Kolik času myslíte, že trvají RIO BRAVO, DIVOKÁ BANDA, SKLENĚNÉ PEKLO, HON NA PONORKU, UPRCHLÍK, PRAVDIVÉ LŽI, SKÁLA, TVÁŘÍ V TVÁŘ, MATRIX? Fakt nevím, kde se ten dojem vzal. Asi internetově sdílená kognitivní disonance, kterak byl svět dřív krásnější, dynamičtější, šťastnější a filmy kratší. :)

Minisérie bych do toho netahal, to je jiný sport a opět nijak specifický pro současnost (bývaly ostatně doby, kdy jsme koukali na sedmnáctihodinové seriálové maratony).

PS: Kupříkladu v roce 1962 bylo v kinech 15 hollywoodských filmů delších než 140 minut. ;)
871274
A k oné kvalitativní perspektivě. Rozložení těch filmů z minulého roku je úplně standardní: pět blockbusterových franšíz, tři umělecké filmy, tři mainstreamovější oscarovky. BABYLON, ON SE BOJÍ a koneckonců ani ten BATMAN (jak píšu níže) nepředstavují v delší perspektivě žádný větší zvrat, od sedmdesátých do devadesátých let vznikla řada uměleckých či komplexnějších žánrových filmů k třem hodinám či přes tři hodiny. A tento typ ambicí bude i důvodem, proč má JOHN WICK: KAPITOLA 4 159 minut (čistého času bez titulků). Je to podle mě umělecké gesto: Nejde už jen o obyčejný akčňák, nýbrž o umělecky ambiciózní, výtvarnou a vnitřně se variující žánrovku, jakou byly na jedné straně Leoneho nebo Kurosawovy filmy a na druhé straně výtvarně vysoce stylizované věci třeba od Melvilla či Suzukiho. Právě délka je gesto. Mimochodem, když jsme u těch akčních filmů, thrillerů a komiksů, tak vezmu třeba jen roky s osmičkou... a NA SEVER SEVEROZÁPADNÍ LINKOU (1958) mělo 136 minut, KAM ORLI NELÉTAJÍ (1968) 158 minut, SUPERMAN (1978) 145 minut, SMRTONOSNÁ PAST (1988) 132 minut, NEPŘÍTEL STÁTU (1998) 132 minut či ZORRO: TAJEMNÁ TVÁŘ (1998) 136 minut. A to nemluvím o tom, že spousta bondovek, westernů či katastrofických filmů měla (často dalece) přes 130 minut. Kolik času myslíte, že trvají RIO BRAVO, DIVOKÁ BANDA, SKLENĚNÉ PEKLO, HON NA PONORKU, UPRCHLÍK, PRAVDIVÉ LŽI, SKÁLA, TVÁŘÍ V TVÁŘ, MATRIX? Fakt nevím, kde se ten dojem vzal. Asi internetově sdílená kognitivní disonance, kterak byl svět dřív krásnější, dynamičtější, šťastnější a filmy kratší. :) Minisérie bych do toho netahal, to je jiný sport a opět nijak specifický pro současnost (bývaly ostatně doby, kdy jsme koukali na sedmnáctihodinové seriálové maratony). PS: Kupříkladu v roce 1962 bylo v kinech 15 hollywoodských filmů delších než 140 minut. ;)
871265
6 -3
reagovat
reaguje na: Randal K.
Chápu, ale vůbec to tak není, jen síla dojmů (a asi i tendence směšovat filmy do kina a filmy pro VOD). :) Na dekády se počty v kinech uvedených filmů o délce mezi 140-149 minutami liší následovně:

1991-2000 / 35 filmů, prům. 143 m. (+ 35 filmů 150+ minut)
2001-2010 / 46 filmů, prům. 144 m. (+ 40 filmů 150+ minut)
2011-2020 / 47 filmů, prům. 144 m. (+ 36 filmů 150+ minut)
--- ale bylo by fér do předchozí dekády zařadit významnou část z roku 2021, který to zkresluje ----
2021-2023 (zatím) / 12 filmů, prům. 144 m. (+ 19 filmů 150+ minut)

Takže... opravdu ani ne, i když pochopitelně dekády jsou dost arbitrární parametr, ale nechtělo se mi to nyní rozepisovat na konkrétní roky. Kdyby se tu daly vkládat obrázky, hodím sem prostě srozumitelný graf.

A to nemluvím o těch prodlužujících se titulkových sekvencích, takže mnohé z 18 filmů o 140 minutách z posledních 22 roků by tam v devadesátých letech nespadaly, a to včetně letošního SPIDER-MANA, který má bez titulků podle mého měření 131,9 minut.

Jinak loni těch filmů 140+ bylo jedenáct a z toho relativní úlet je jen ten BATMAN (v mnoha různých významech, ale akceptujeme-li, že jde o kriminální thriller, opět to není tak překvapivé, když třeba NELÍTOSTNÝ SOUBOJ měl 170 minut):

AVATAR: THE WAY OF WATER
BABYLON
BATMAN
BALCK PANTHER: WAKANDA NECHŤ ŽIJE
ELVIS
FABELMANOVI
FANTASTICKÁ ZVÍŘATA: BRUMBÁLOVA TAJEMSTVÍ
JURSKÝ SVĚT: NADVLÁDA
TÁR
TROJÚHELNÍK SMUTKU
WHITNEY HOUSTON: I WANNA DANCE WITH SOMEBODY

To není nic zvláštního, podobné roky jdou napříč těmi dekádami. V roce 2012 taky jedenáct 140+ filmů, v roce 2009 deset 140+ filmů, v roce 1999 deset 140+ filmů, v roce 1997 devět 140+ filmů, v roce 1993 devět 140+ filmů.
871272
Chápu, ale vůbec to tak není, jen síla dojmů (a asi i tendence směšovat filmy do kina a filmy pro VOD). :) Na dekády se počty v kinech uvedených filmů o délce mezi 140-149 minutami liší následovně: 1991-2000 / 35 filmů, prům. 143 m. (+ 35 filmů 150+ minut) 2001-2010 / 46 filmů, prům. 144 m. (+ 40 filmů 150+ minut) 2011-2020 / 47 filmů, prům. 144 m. (+ 36 filmů 150+ minut) --- ale bylo by fér do předchozí dekády zařadit významnou část z roku 2021, který to zkresluje ---- 2021-2023 (zatím) / 12 filmů, prům. 144 m. (+ 19 filmů 150+ minut) Takže... opravdu ani ne, i když pochopitelně dekády jsou dost arbitrární parametr, ale nechtělo se mi to nyní rozepisovat na konkrétní roky. Kdyby se tu daly vkládat obrázky, hodím sem prostě srozumitelný graf. A to nemluvím o těch prodlužujících se titulkových sekvencích, takže mnohé z 18 filmů o 140 minutách z posledních 22 roků by tam v devadesátých letech nespadaly, a to včetně letošního SPIDER-MANA, který má bez titulků podle mého měření 131,9 minut. Jinak loni těch filmů 140+ bylo jedenáct a z toho relativní úlet je jen ten BATMAN (v mnoha různých významech, ale akceptujeme-li, že jde o kriminální thriller, opět to není tak překvapivé, když třeba NELÍTOSTNÝ SOUBOJ měl 170 minut): AVATAR: THE WAY OF WATER BABYLON BATMAN BALCK PANTHER: WAKANDA NECHŤ ŽIJE ELVIS FABELMANOVI FANTASTICKÁ ZVÍŘATA: BRUMBÁLOVA TAJEMSTVÍ JURSKÝ SVĚT: NADVLÁDA TÁR TROJÚHELNÍK SMUTKU WHITNEY HOUSTON: I WANNA DANCE WITH SOMEBODY To není nic zvláštního, podobné roky jdou napříč těmi dekádami. V roce 2012 taky jedenáct 140+ filmů, v roce 2009 deset 140+ filmů, v roce 1999 deset 140+ filmů, v roce 1997 devět 140+ filmů, v roce 1993 devět 140+ filmů.
871265
6 -2
reagují: Randal K.
reagovat
Inak k tomu čo tam Douglas písal na začiatku ešte (runtime): 

Dá sa na to ísť aj inak - average runtime US box office filmov všeobecne: rok 1981 (110 min.), 1991 (117 min.), 2001 (126 min.), 2011 (122 min.), 2021 (131 min.).  

Minulý rok bolo dokopy aspoň cca 14-15 US filmov, ktoré išli od cca 140 min. vyššie - tým myslím tentpole/prestížne projekty - A list herci, A list režisér, alebo veľká frančíza. K tomu čo-to nad 130 min. (Ambulance, Northman, White Noise). V roku 2019 filmov nad 140 min. bolo aspoň 12, v roku 2017 10, v roku 2013 9, v roku 2008 6. Tento rok ich bude cca 14-15 tiež. 

A do toho kopec minisérií s áčkovými hercami, ktoré sú v priemere tak 7-10 hodín každá. 

Proste ten "všeobecný pocit že filmy sú dlhšie" je kombinácia zjavne v priemere narastajúcej dĺžky filmov, aj niečoho pocitového trochu čo odzrkadľuje množstvo contentu a potom aj anomálie ako Batman, tzn. prvý installment nového comic book reimaginingu má 176 min. čo je proste na prvý film novej trilógie strašná pálka, aj pri zabehnutej frančíze. Alebo Beau is Afraid so 176 min., alebo Babylon, ktorý má 189 min, alebo John Wick 4, kde proste medzi 3-kou a 4-kou pribudlo na stopáži 38 minút. 

Tzn. ono to asi nie je taká hyperbola a problém ako sa to niekedy prezentuje, v tom má Douglas pravdu, ale v tej štatistike je podľa mňa aj trochu niečo viac a komplexnejšie ako čísla, na ktoré sa zameral Douglas. 
871265
Inak k tomu čo tam Douglas písal na začiatku ešte (runtime):  Dá sa na to ísť aj inak - average runtime US box office filmov všeobecne: rok 1981 (110 min.), 1991 (117 min.), 2001 (126 min.), 2011 (122 min.), 2021 (131 min.).   Minulý rok bolo dokopy aspoň cca 14-15 US filmov, ktoré išli od cca 140 min. vyššie - tým myslím tentpole/prestížne projekty - A list herci, A list režisér, alebo veľká frančíza. K tomu čo-to nad 130 min. (Ambulance, Northman, White Noise). V roku 2019 filmov nad 140 min. bolo aspoň 12, v roku 2017 10, v roku 2013 9, v roku 2008 6. Tento rok ich bude cca 14-15 tiež.  A do toho kopec minisérií s áčkovými hercami, ktoré sú v priemere tak 7-10 hodín každá.  Proste ten "všeobecný pocit že filmy sú dlhšie" je kombinácia zjavne v priemere narastajúcej dĺžky filmov, aj niečoho pocitového trochu čo odzrkadľuje množstvo contentu a potom aj anomálie ako Batman, tzn. prvý installment nového comic book reimaginingu má 176 min. čo je proste na prvý film novej trilógie strašná pálka, aj pri zabehnutej frančíze. Alebo Beau is Afraid so 176 min., alebo Babylon, ktorý má 189 min, alebo John Wick 4, kde proste medzi 3-kou a 4-kou pribudlo na stopáži 38 minút.  Tzn. ono to asi nie je taká hyperbola a problém ako sa to niekedy prezentuje, v tom má Douglas pravdu, ale v tej štatistike je podľa mňa aj trochu niečo viac a komplexnejšie ako čísla, na ktoré sa zameral Douglas. 
5 -1
reagují: Douglas, Douglas
reagovat
Předprodej lísků na M:I 7 už běží, první promítání jsou v sobotu 8.července. :)
871263
Předprodej lísků na M:I 7 už běží, první promítání jsou v sobotu 8.července. :)
0 0
reagovat
Takové drama kvůli jedné, možná nesprávné, ale jinak dost nepodstatné informaci:D

Dotazy k tématu délky filmů...
1) Oproti třeba 80s a 90s jsou ale (alespoň mainstreamové) filmy v globálu prokazatelně delší, ne? Nemá to co dočinění s tím, že víc jak 2 hodiny se na  VHSku (v SP formátu) nevešlo?

2) Nemůže být dávání za příklad třeba 4h Kleopatru nebo Lawerence z Arábie zavádějící v tom, že dneska by ty filmy byly tutově rozdělené na dva, což se tehdy nedělalo?
871232
Takové drama kvůli jedné, možná nesprávné, ale jinak dost nepodstatné informaci*:D* Dotazy k tématu délky filmů... 1) Oproti třeba 80s a 90s jsou ale (alespoň mainstreamové) filmy v globálu prokazatelně delší, ne? Nemá to co dočinění s tím, že víc jak 2 hodiny se na  VHSku (v SP formátu) nevešlo? 2) Nemůže být dávání za příklad třeba 4h Kleopatru nebo Lawerence z Arábie zavádějící v tom, že dneska by ty filmy byly tutově rozdělené na dva, což se tehdy nedělalo?
2 -2
reagovat
reaguje na: Sublog
Jsem starej, dík
871231
Jsem starej, dík
871219
5 0
reagovat
reaguje na: Douglas
Moc díky. Osobně jsem jedničku celou viděl asi jen jednou tenkrát v kině. To zklamání mi nedovolilo se k ní vrátit, prostě mě neláká. V zásadě mě tenkrát šoklo jak rychle se zbavili týmu. Počítám, že teď v pozdější dospělosti by to dozrálo. Naopak dvojku mám pořád rád. Netvrdím, že je to nějaký velký umění nebo tak :D, ale prostě to byl ten adrenalin. Ostatní jsou už právě na relativně podobnější vlně. Dočtu si ještě ten blog. Moc díky! 
871229
Moc díky. Osobně jsem jedničku celou viděl asi jen jednou tenkrát v kině. To zklamání mi nedovolilo se k ní vrátit, prostě mě neláká. V zásadě mě tenkrát šoklo jak rychle se zbavili týmu. Počítám, že teď v pozdější dospělosti by to dozrálo. Naopak dvojku mám pořád rád. Netvrdím, že je to nějaký velký umění nebo tak *:D*, ale prostě to byl ten adrenalin. Ostatní jsou už právě na relativně podobnější vlně. Dočtu si ještě ten blog. Moc díky! 
871214
1 0
reagovat
reaguje na: The Joker
Některá zvířata jsou nervózní před bouřkou a vzhledem k tomu, že je teď výstraha po celé ČR … 
871220
Některá zvířata jsou nervózní před bouřkou a vzhledem k tomu, že je teď výstraha po celé ČR … 
871201
1 -1
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se