Diskuze k článku Black Panther: Wakanda nechť žije: Recenze

Těžký průměr. Což je vlastně víc než jsem u děsivé 4. fáze čekal. Tedy mírná spokojenost .. asi. Škoda že film nepůsobil vůbec epicky, přitom si  prostředím a zápletkou o pořádné (nejen) davové scény říkal. Přišlo mě že v záběru bylo tak max vždy dvacet lidí včetně závěrečné "bitvy" znesvářených národů. Jako wtf? Do čeho lijou ten mega rozpočet? To už jsou líní třeba jenom opisovat od Spielberga .. ten tohle vždycky uměl.
Aspoň ten Namor potěšil. Jedna z mála nově představených postav, kterou rád uvidím znovu. 6/10
848164
Těžký průměr. Což je vlastně víc než jsem u děsivé 4. fáze čekal. Tedy mírná spokojenost .. asi. Škoda že film nepůsobil vůbec epicky, přitom si  prostředím a zápletkou o pořádné (nejen) davové scény říkal. Přišlo mě že v záběru bylo tak max vždy dvacet lidí včetně závěrečné "bitvy" znesvářených národů. Jako wtf? Do čeho lijou ten mega rozpočet? To už jsou líní třeba jenom opisovat od Spielberga .. ten tohle vždycky uměl.  Aspoň ten Namor potěšil. Jedna z mála nově představených postav, kterou rád uvidím znovu. 6/10
0 0
reaguje na: dawko
Stejný problém jako u Creeda. 8)
847894
Stejný problém jako u Creeda. *8)*
847220
0 0
Už je to skoro dva tejdny co jsem to viděl, a furt nad tím přemejšlím - jestli se mi to líbí, nebo ne :D
Kino znovu nebude, ale na Disney si to dám rád hnedka znovu.

Ve zkratce:
Skvělej soundtrack i score. Jednička ale lepší.
Herci tomu dali všechno. Jednička ale lepší.
Parádní záporák. Jednička ale lepší.

Čekal jsem nějaký emotivnější se vyrovnání s Chadwickem. Takhle to sice bylo fajn, ale...
Čekal jsem trochu víc Namora a vodníků.
Ale teda Talokan a celá ta sekvence parádní.
Čekal jsem MNOHEM lepší Iron Heart. Toto byla extrémní slabota a ještě hnusnej suit.
To samý ty modrý Dora Milaje.
Čekal jsem MNOHEM horší Shuri. BTW (mega spoiler) - furt jsem měl zafixovaný, že Feige nebo někdo říkali, že když lidi hádaj Shuri jako novýho Black Panthera, že to není tak přímočarý, že to neuhádli. Takže jsem byl vlastně v kině docela zklamanej, že to byla nakonec Shuri.)
Angela už místy solidně přehrávala.
Bitka na lodi - hrozně o ničem.
Bitka ve Wakandě - dobrý.
Nástup Black Panthera ve Wakandě nakonec docela efektivní.
Mělo to být kratší.
A co mě celkově sralo byly ty zpomapovačky a hudební montáže jak z Hallmarku... Strašně to rušilo a ne úplně sedělo.

Koneckonců mě to ale bavilo relativně slušně a od Spideyho vlastně nejlepší MARVELovka. Únava materiálu tam cejtit je, ale furt solidní řemeslo.
Vlastně jsem nakonec spoko i přes ty lapsy. Nevím proč. Asi jsem potřeboval vypnout :D

7/10
847884
Už je to skoro dva tejdny co jsem to viděl, a furt nad tím přemejšlím - jestli se mi to líbí, nebo ne *:D* Kino znovu nebude, ale na Disney si to dám rád hnedka znovu. Ve zkratce: Skvělej soundtrack i score. Jednička ale lepší. Herci tomu dali všechno. Jednička ale lepší. Parádní záporák. Jednička ale lepší. Čekal jsem nějaký emotivnější se vyrovnání s Chadwickem. Takhle to sice bylo fajn, ale... Čekal jsem trochu víc Namora a vodníků. Ale teda Talokan a celá ta sekvence parádní. Čekal jsem MNOHEM lepší Iron Heart. Toto byla extrémní slabota a ještě hnusnej suit. To samý ty modrý Dora Milaje.  Čekal jsem MNOHEM horší Shuri. BTW (mega spoiler) - [spoiler]furt jsem měl zafixovaný, že Feige nebo někdo říkali, že když lidi hádaj Shuri jako novýho Black Panthera, že to není tak přímočarý, že to neuhádli. Takže jsem byl vlastně v kině docela zklamanej, že to byla nakonec Shuri.)[/spoiler] Angela už místy solidně přehrávala. Bitka na lodi - hrozně o ničem. Bitka ve Wakandě - dobrý. Nástup Black Panthera ve Wakandě nakonec docela efektivní. Mělo to být kratší. A co mě celkově sralo byly ty zpomapovačky a hudební montáže jak z Hallmarku... Strašně to rušilo a ne úplně sedělo.  Koneckonců mě to ale bavilo relativně slušně a od Spideyho vlastně nejlepší MARVELovka. Únava materiálu tam cejtit je, ale furt solidní řemeslo. Vlastně jsem nakonec spoko i přes ty lapsy. Nevím proč. Asi jsem potřeboval vypnout *:D* 7/10
1 0

7/10

Je to dost fajn. Ale strange, thor aj eternals sa mi pacili viac. Toto mi prislo ako stavka na istotu, ktora ma prestala bavit niekde okolo 10. MCU filmu. A strasne tomu chyba nejaky vyrazny hlavny hrdina.  Tieto baby na to bohuzial nemaju. Ale tesim sa na dalsi Cooglerov blockbuster mimo marvelu.
847480
7/10
1 -1
To ako casto sa bude opakovat linka "vengeance has consumed me/us" ?

V dalsom BP KDE bude dospely tchalla najde typka ktory stvoril "virus" ktory zabil jeho otca a pojde na "vengeance" streak a na konci povie "vengeance has consumed me?
847220
To ako casto sa bude opakovat linka "vengeance has consumed me/us" ? [spoiler]V dalsom BP KDE bude dospely tchalla najde typka ktory stvoril "virus" ktory zabil jeho otca a pojde na "vengeance" streak a na konci povie "vengeance has consumed me?[/spoiler]
2 -1
reagují: imf
reaguje na: Ita
Svatá pravda...podle mě to přešli a nikdo nic nevysvětlil :D
847174
Svatá pravda...podle mě to přešli a nikdo nic nevysvětlil *:D*
847167
2 0

Vysvetlenie

Môže mi niekto vysvetliť jednu vec? Prečo na moste pri únose princeznej tí bojovníci z hlbín ožijú po tom čo sú smrtelne zranení ale pri jej zachrane umrú po strele. Mam taký pocit že aj vo finalnom boji zomierajú.
847167
Môže mi niekto vysvetliť jednu vec? [spoiler]Prečo na moste pri únose princeznej tí bojovníci z hlbín ožijú po tom čo sú smrtelne zranení ale pri jej zachrane umrú po strele. Mam taký pocit že aj vo finalnom boji zomierajú. [/spoiler]
Vysvetlenie
4 0
reagují: Likan7

7-8/10

Nejlepší Marvel od loňského Spider-Mana.
Výprava, kostýmy, hudba, atmosféra, Angela Basset, Lupita  Nyong'o i Tenoch Huerta a Dominique Thorne jdou brát jako pozitiva.
Negativa jsou jasná. Mnoho motivů, příliš dlouhé, mnoho postav, v polovině tomu padá dost tempo, některé CGI záběry byly fakt hrozné.
Zároveň, ale to má nějaký ksicht, je to v určitých částech díky afrofuturismu a Wakandě nezaměnitelné s jiným komiksem jak od Marvelu, tak od konkurence, atmosféra smutku, vyrovnání se se smrtí blízkých i přebírání zodpovědnosti je tam jasně patrná a funguje. Motivace záporáka Namora i celý konflikt Wakanda/Talocan mi přišli uvěřitelné a pochopitelné. Akční scény jsou ucházející hlavně ve scénách jeden na jednoho než v davových bitkách. Scéna s pohřbem T'Chally je fakt dobrá, jinak tam ale zásadnější scéna, která by se zaryla do paměti chybí. Já jsem spokojený i přes řadu chyb, které to má.
847160
Nejlepší Marvel od loňského Spider-Mana.  Výprava, kostýmy, hudba, atmosféra, Angela Basset, Lupita  Nyong'o i Tenoch Huerta a Dominique Thorne jdou brát jako pozitiva. Negativa jsou jasná. Mnoho motivů, příliš dlouhé, mnoho postav, v polovině tomu padá dost tempo, některé CGI záběry byly fakt hrozné.  Zároveň, ale to má nějaký ksicht, je to v určitých částech díky afrofuturismu a Wakandě nezaměnitelné s jiným komiksem jak od Marvelu, tak od konkurence, atmosféra smutku, vyrovnání se se smrtí blízkých i přebírání zodpovědnosti je tam jasně patrná a funguje. Motivace záporáka Namora i celý konflikt Wakanda/Talocan mi přišli uvěřitelné a pochopitelné. Akční scény jsou ucházející hlavně ve scénách jeden na jednoho než v davových bitkách. Scéna s pohřbem T'Chally je fakt dobrá, jinak tam ale zásadnější scéna, která by se zaryla do paměti chybí. Já jsem spokojený i přes řadu chyb, které to má.
7-8/10
3 -7
8/10* - spokojenost, ale není to perfektní a jsou místa, kde byl děj moc natahovaný.
847156
2 -5
V tom filmu není nic tak zásadního na co bych si vzpomenul. Den po projekci. Tvl to není dobrý.... :-
5/10
847145
V tom filmu není nic tak zásadního na co bych si vzpomenul. Den po projekci. Tvl to není dobrý.... *:-* 5/10
7 -4
reaguje na: The Joker
Sobota vypada na 58, stejne jako Dr. Strange 2. Ten otevrel za 185 a Panther miri cca 183-186, takze docela tesny boj o No.1 otvirak tohodle roku, Avatara bych videl rozhodne niz. Snad to Raimi udrzi... Disney mezitim interne oznamil skrty ve vydajich a propousteni a cenu akcii ma nejniz od roku 2014.
847097
847064
1 -2
No, ta minimalni konkurence to muze jeste vytahnout, ale nejak mi tam chybi x-faktor, proc by to melo dal drzet jinak nez ty posledni marvelovky - jako young-adult adaptace. Vlastne i to prijeti u kritiku je na uplnem minimu, co bych tam cekal. Na druhou stranu, v US se predstiralo, ze je jednicka oscarovy film, i kdyz v ni jezdi neviditelny Lexus a finale je jak PS3 bojovka, takze u dvojky mi to vse pripada jako navrat do reality a pocitam, ze dalsim dilem se ten brand definitivne zaradi tam kam objektivne patri.
847064
5 -1
reagují: The Joker
reaguje na: TedGeorge
Jo, nejakemu crazy úspěchu neverim. Me uz BP1 nudil, ale sve momenty to melo a videl jsem tam, proc to melo pro spoustu trhu vysoky appeal. Toto je imho ve vsech smerech nudnejsi, a ten wow efekt novoty to ztratilo. Co mi kamaradka rekla, ze se ji libilo, je jak vsechny hlavni postavy jsou zeny, a i mne to přišlo celkem cool - ale ne dost na to, aby kvuli tomu na to lidi chodili v houfech. Cele je to proste.. malo. Zapomenutelne. Nedotazene.

Tady ten "podvodni svet s modraskama" nam ukaze Cameron za mesic, a nepochybuju, ze to budou celisti padat jinak. Taky se na Avatarovi 2 ovsem maka 13 let.
847057
Jo, nejakemu crazy úspěchu neverim. Me uz BP1 nudil, ale sve momenty to melo a videl jsem tam, proc to melo pro spoustu trhu vysoky appeal. Toto je imho ve vsech smerech nudnejsi, a ten wow efekt novoty to ztratilo. Co mi kamaradka rekla, ze se ji libilo, je jak vsechny hlavni postavy jsou zeny, a i mne to přišlo celkem cool - ale ne dost na to, aby kvuli tomu na to lidi chodili v houfech. Cele je to proste.. malo. Zapomenutelne. Nedotazene. Tady ten "podvodni svet s modraskama" nam ukaze Cameron za mesic, a nepochybuju, ze to budou celisti padat jinak. Taky se na Avatarovi 2 ovsem maka 13 let.
847051
5 -3
reaguje na: jedendvatri
Miliarda uplne ztracená není, ale je to (Black Panther 2) strašně dlouhé, všichni to sice chválí, ale nikdo to už nebude potřebovat vidět znovu a uvidíš, že to bude mít velkej problém v Americe urvat i tu půlmiliardu :)
847051
847049
6 0
reagují: Snipsley
reaguje na: TedGeorge
Reakcie publika v USA sú výborné  (95 RT verified audience, 92% PostTrac, A Cinemascore). Iste, jednotka mala Cinemascore A+, ale tam myslím trochu pomohli iné faktory (hnutie BLM, prvý Marvel černošský veľkofilm). Do nástupu Avatara to bude mať zrejme solídnu výdrž (plus onedlho pomôže Thanksgiving). 600+ z USA nie je pri štarte okolo 190 nereálnych. K tomu by sa 400 z ostatných trhov mohlo podariť. Miliarda ešte nie je stratená.
847049
847034
2 0
reagují: TedGeorge
Výprava, kostýmy, hudba parádní. Ale to je tak vše. Mám pocit že v Marvelu opravdu neví kam dál. A co dělat s vybudovaným universem po Endgame. Tak přešlapují na místě. Viz taky předchozí Marvelovky a nudný seriály. Bojím se Antmana. Ta klesající tendence v kvalitě je hrozně vidět.
Po 3 hodinách pohádky o zlem vodníkovi jsem poněkud zklamán.
6/10 a ani o deci více.

P.s. nasrali že není potitulkova scena úplně na konci. Je pouze jedna
847042
Výprava, kostýmy, hudba parádní. Ale to je tak vše. Mám pocit že v Marvelu opravdu neví kam dál. A co dělat s vybudovaným universem po Endgame. Tak přešlapují na místě. Viz taky předchozí Marvelovky a nudný seriály. Bojím se Antmana. Ta klesající tendence v kvalitě je hrozně vidět. Po 3 hodinách pohádky o zlem vodníkovi jsem poněkud zklamán.  6/10 a ani o deci více.  P.s. nasrali že není potitulkova scena úplně na konci. Je pouze jedna
5 -2
reaguje na: TedGeorge
Ona se jednička vyloženě svezla na tom hypu "první Marvel čistě pro niggas", takže kdo na tom nebyl dle hodnověrných bros vidět v kině alespoň 7x, nepatřil do hoodu a jeho bitch měla hubenou prdel. Očekávám ve světě docela rychlej pád tržeb a jedničku to nepřekoná ani náhodou.
847036
847034
14 -13
reaguje na: Cowboy
Ono to trochu mate. Pokračování hitů mají vždycky vysoká čísla ve čtvrtek a pátek (oni to reportují prostě jako pátek) a pak to padá. Spíše to v USA za ty čtyři dny nedá 200 a víkend bude za 180-190. Horší je (jak už se kvůli problematické Asii předem trochu očekávalo), že ve světě to hodně padá a bude to ještě hodně rádo za 140 mega (spíš dokonce méně) ze všech overseas trhů. Což fakticky znamená, že miliarda je mrtvá.

Jenom pro jistotu - pořád je to velkej úspěch, stovky milionů do plusu pro Marvel, ale přece jenom byla naděje, že to překoná 950 milionové tržby Doc Strange, což dost možná po 300-350 milionovém globálním víkendu nebude.

Sorry, že sem takovej kazišuk :D
847034
Ono to trochu mate. Pokračování hitů mají vždycky vysoká čísla ve čtvrtek a pátek (oni to reportují prostě jako pátek) a pak to padá. Spíše to v USA za ty čtyři dny nedá 200 a víkend bude za 180-190. Horší je (jak už se kvůli problematické Asii předem trochu očekávalo), že ve světě to hodně padá a bude to ještě hodně rádo za 140 mega (spíš dokonce méně) ze všech overseas trhů. Což fakticky znamená, že miliarda je mrtvá. Jenom pro jistotu - pořád je to velkej úspěch, stovky milionů do plusu pro Marvel, ale přece jenom byla naděje, že to překoná 950 milionové tržby Doc Strange, což dost možná po 300-350 milionovém globálním víkendu nebude. Sorry, že sem takovej kazišuk :D
847033
13 0
reagují: jedendvatri, minitroll

Boxoffice

Jako 84 mega za pátek je strašnej masakr! Tady je našlápnuto k překonání prvního dílu jednoznačně... 8)
847033
Jako 84 mega za pátek je strašnej masakr! Tady je našlápnuto k překonání prvního dílu jednoznačně... *8)*
Boxoffice
3 -2
reagují: TedGeorge

7/10

Black Panther: Chadwick Boseman Forever. Dôstojná rozlúčka s Chadwickom, stvorenie ďalšieho Black Panthera, resp. Black Pantherky, predstavenie nového podvodného sveta v Marvel universe, hrozba ďalšieho záporáka, doriešenie dejových liniek z predošlého filmu ... pokračovanie Black Panthera by toho chcelo stihnúť v robustnej 161 minútovej stopáži pomerne dosť a aj keď nič nerobí vyslovene zle nakoniec sa aj tak pretaví "iba" do obyčajnej Marvelovky, než čohokoľvek zásadného. Oceňujem, že po tom odtrhnutí z reťaze v predošlých Marvel filmoch (Thor 4Dr. Strange 2) sa Black Panther vracia skôr k tým tradičnejším marvelovkám, kde sa neprepája tridsať filmov dohromady, ale prakticky riešia iba udalosti z predošlého Black Panther filmu, no tú vážnosť sa filmu darí predať iba v pár momentoch, kde sa plače za Chadwickom, resp. T'Challom. Zvyšok je ušitý pomerne horúcou ihlou, kde zrodenie nového Black Panthera je vyriešené jedinou scénou (a bez dostatočnej charizmy Shuri) a nemá potrebný dopad, do novej tajnej, podmorskej civilizácie sa pozrieme jeden krát, nový záporák si okolo seba nedokáže vybudovať auru obrovskej hrozby a v závere síce čaká veľkolepé CGI zúčtovanie, ale skôr so štandardne natočenou akciou, než niečím čoby bralo dych. Technicky síce na špičkovej úrovni s perfektnou hudbou, ale napriek množstvu, aj vážnejších tém mi nakoniec v závere prišlo, že ten film toho paradoxne dokázal málo. Nešiel v žiadnej téme viac do hĺbky a nebyť tragického úmrtia Chadwicka Bosemana aj v reálnom živote, tak emočne sa nejde napojiť tentoraz na žiadnu postavu. Vo výsledku tak rozhodne nie zlé, len dosť obyčajné. V rámci štvrtej Marvel fázy jeden z tých zaujímavejších kúskov, ale očakávania tu boli rozhodne väčšie. CELKOVO: 7/10

V tomto prípade úplne chápem tu nerozhodnosť do_Oda v recenzii, ja som tiež bojoval, či tu sedmičku (= 3,5*) zaokrúhliť na CSFD na 3 alebo 4. A to som veľký fanúšik prvého filmu. (PS: nakoniec som išiel "iba" na tie 3* ;))
847031
[b]Black Panther: Chadwick Boseman Forever[/b]. Dôstojná rozlúčka s Chadwickom, stvorenie ďalšieho Black Panthera, [spoiler]resp. Black Pantherky[/spoiler], predstavenie nového podvodného sveta v Marvel universe, hrozba ďalšieho záporáka, doriešenie dejových liniek z predošlého filmu ... pokračovanie Black Panthera by toho chcelo stihnúť v robustnej 161 minútovej stopáži pomerne dosť a aj keď nič nerobí vyslovene zle nakoniec sa aj tak pretaví "iba" do obyčajnej Marvelovky, než čohokoľvek zásadného. Oceňujem, že po tom odtrhnutí z reťaze v predošlých Marvel filmoch ([url=https://www.csfd.cz/film/749439-thor-laska-jako-hrom/]Thor 4[/url], [url=https://www.csfd.cz/film/749440-doctor-strange-v-mnohovesmiru-silenstvi/]Dr. Strange 2[/url]) sa Black Panther vracia skôr k tým tradičnejším marvelovkám, kde sa neprepája tridsať filmov dohromady, ale prakticky riešia iba udalosti z predošlého Black Panther filmu, no tú vážnosť sa filmu darí predať iba v pár momentoch, kde sa plače za Chadwickom, resp. T'Challom. Zvyšok je ušitý pomerne horúcou ihlou, kde zrodenie nového Black Panthera je vyriešené jedinou scénou ([spoiler]a bez dostatočnej charizmy Shuri[/spoiler]) a nemá potrebný dopad, do novej tajnej, podmorskej civilizácie sa pozrieme jeden krát, nový záporák si okolo seba nedokáže vybudovať auru obrovskej hrozby a v závere síce čaká veľkolepé CGI zúčtovanie, ale skôr so štandardne natočenou akciou, než niečím čoby bralo dych. Technicky síce na špičkovej úrovni s perfektnou hudbou, ale napriek množstvu, aj vážnejších tém mi nakoniec v závere prišlo, že ten film toho paradoxne dokázal málo. Nešiel v žiadnej téme viac do hĺbky a nebyť tragického úmrtia Chadwicka Bosemana aj v reálnom živote, tak emočne sa nejde napojiť tentoraz na žiadnu postavu. Vo výsledku tak rozhodne nie zlé, len dosť obyčajné. V rámci štvrtej Marvel fázy jeden z tých zaujímavejších kúskov, ale očakávania tu boli rozhodne väčšie. CELKOVO: 7/10  V tomto prípade úplne chápem tu nerozhodnosť do_Oda v recenzii, ja som tiež bojoval, či tu sedmičku (= 3,5*) zaokrúhliť na CSFD na 3 alebo 4. A to som veľký fanúšik prvého filmu. [spoiler](PS: nakoniec som išiel "iba" na tie 3* *;)*)[/spoiler]
7/10
4 -1