Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

TOP 11: Největší kasovní průšvihy roku 2019


ikona
TedGeorge
ad astrablizenecbrad pittcatsgemini mangoldfinchguillermo del torohledá se yettilegolego movielego pribeh 2playmobilterminatorterminator: dark fateterminator: temny osudtržbywill smithx-men: dark phoenix
Necelý tucet bijáků, které minulý rok v kinech zklamaly. 

Rok 2019 je minulostí a je tedy načase si znovu posvítit na necelý tucet největších filmových propadáků za právě odepsanou kalendářní jednotku. U některých bijáků jsme průšvih očekávali už měsíce (a roky) před premiérou, některé nás nemile překvapily až při součtu tržeb za první víkend v kinech, ale všechny filmy mají jedno společné – desítky a stovky milionů dolarů, které kvůli nim musela odepisovat nešťastná hollywoodská studia, jež minulý rok jen marně koukala na neskutečnou disneyovskou krasojízdu.

Jaká byla kritéria výběru? Filmy za sebou nejsou poskládány jen na základě toho, kolik jednotek milionů dolarů tratily smutným producentům. Beru v potaz i možné zašlapání nadějné franšízy do země, ambice herců a režisérů podepsaných pod propadákem a v neposlední řadě i těžko vyčíslitelnou ostudu pro všechny zúčastněné. Jinými slovy je to subjektivní výčet a já se v diskuzi pod článkem nebráním rozumnému rozporování mých favoritů. Na začátek je to vše, ke čtení delšího článku si otevřete kvalitní víno z vašeho oblíbeného vinařství a jdeme na to.

11. LEGO příběh 2

Rozpočet: 99 (milionů dolarů)
Tržby v USA: 105,8
Tržby ve světě: 85,5
Tržby celkem: 191,3
Ke kvalitám filmu se nikdo nevyjadřuje, protože ho nikdo neviděl (ne, ani Karel)
Vytáhni v hospodě: Také vás v kinech občas štvou příliš dlouhé závěrečné titulky? Otrava je to především u marvelovek, kde člověk „musí“ čekat na závěrečnou scénu po titulcích a pozorovat při tom nervózní uklízeče a uklízečky toužící po pucování vaší sedačky. Vězte, že podle IMDb je právě sequel LEGO příběhu rekordmanem, jelikož je tu závěrečný proud slov dlouhý neskutečných 13 minut!

To bylo tenkrát slávy, když Warneři v únoru 2014 poslali do kin první filmové LEGO. Diváci brali pokladny kin útokem (468 mega celosvětově bylo při rozpočtu 60 míčů velká pecka), KarelR si napsal svou legendární desítkovou recenzi a moje oblíbené studio tušilo, že má v držení dojnou krávu s potenciálem vydělávat stovky milionů dolarů dlouhé roky. Jenomže… Pánové místodržící to trochu přepískli se spin-offy, a byť se LEGO Batman dočkal ještě docela slušných čísel (311 mega při rozpočtu 80 kulatých je pořád fajn), už Ninjago bylo propadák. To nejhorší však mělo teprve přijít.

Chris Pratt alias Emmet potvrdil to, co mi v redakci tvrdí už dobře 3 roky. Ne, není to největší hollywoodská hvězda a není schopný utáhnout jakýkoliv biják. To ostatně potvrdil i zklamavší remake Sedmi statečných, který MovieZone kdysi promítala u příležitosti svých narozenin. LEGO příběh dvojka bez účasti cool bratrů v triku Lorda s Millerem jen potvrdila mizerný rozjezd sezóny v kinech a dost možná (alespoň na čas) pohřbila LEGO filmy jako takové. Asi vůbec nejhorším vysvědčením pro Warnery je však to, že sequel animovaných panďuláků nemá na MovieZone dodnes recenzi, což je pro studio prostě ostuda.

 

10. Ad Astra

Rozpočet: 80-100
Tržby v USA: 50,2
Tržby ve světě: 77
Tržby celkem: 127,2
KarelR se vyjadřuje ke kvalitám filmu: Je to pecka a vážně mě mrzí, že tenhle mix artu a blockbusteru tolika lidem nesednul.
Vytáhni v hospodě:
Ve filmu míří Brad Pitt ke hvězdám především kvůli svému zdivočelému tatínkovi s tváří Tommyho Lee Jonese. Schválně si teď tipněte, kolik dekád dělí tyto dva herce? Špatně, Tommy je starší o pouhých 16 let.

Já se vám tak těšil… Můj oblíbený režisér James Gray (Ztracené město Z je pecka, Rimsy!), drahá vesmírná sci-fi, druhý dech chytající Brad Pitt, spokojené reakce z festivalu v Benátkách. To vše bohužel neodvrátilo velký propadák v kinech. Mizerné tržby, které podle všeho donutí odepsat Foxy (respektive Disneyho) a Pittovu produkční filiálku Plan B 40-60 milionů dolarů, by člověk překousnul. Jen kdyby se v kinech dočkal kulervoucí sci-fi s chuťovým ocasem, která by jednoho donutila vracet se k filmu i další roky. A my jsme se takového filmu podle mého názoru nedočkali.

V redakci se Ad Astra nejvíc líbila Shushikovi a Karlovi. Oba ve svém výročním žebříčku nejlepších filmů dávají 9/10 a já jím závidím, že si dovedli naplno užít meditativní cestu za rodinným rozhřešením s několika slušnými akčními scénami a jedním parádním průletem prstencem Saturnu. Já jsem ve vodách lehkého nadprůměru a už po odchodu z poloprázdného kinosálu jsem měl pocit, že se to Jamesi Grayovi tentokrát trochu rozsypalo pod rukama a jeho sci-fi nějak nevěděla, jestli chce být další Vesmírnou odyseou, nebo spíš popcornovou Gravitací říznutou Interstellarem. Rozhodně to není největší propadák roku, ale neúspěch drahé sci-fi musí mrzet i ty, kterým se film zrovna netrefil do noty. Takových originálních a ambiciózních bijáků totiž bude čím dál tím méně.

 

9. Stehlík

Rozpočet: 45
Tržby v USA: 5,3
Tržby ve světě: 4,6
Tržby celkem: 9,9
Mr. Hlad se vyjadřuje ke kvalitám filmu: Hezká kamera, dobrá hudba a velká nuda. Je to škoda, protože kniha je prý skvělá, ale John Crowley ji nedovedl převyprávět tak, aby z toho byl zajímavý film.
Vytáhni v hospodě:
Jedná se o první (a něco mi říká, že zároveň i poslední) spolupráci studia Warner Bros. s Amazonem. Ten zaplatil třetinu rozpočtu a za odměnu obdržel exkluzivní práva na streamování a prodej přes svou platformu Prime. Warneři se postarali o distribuci do kin po, ehm, celém světě.

Stehlík (Goldfinch) měl být jedním z těch filmů, které se podívají do kin na podzim a následně se o nich bude mluvit dlouhé měsíce vyplněné všemi těmi Zlatými glóby, Indie Spirit Awards a samozřejmě Oscary. Kniha se pyšní Pullitzerovou cenou, Warneři na rádoby artovém filmu rozhodně nešetřili a první trailery vůbec nenaznačovaly nějaký velký průšvih. Jenže on to průšvih je a shodují se na tom jak kritici (palec dolů dávají na rottenech tři čtvrtiny), tak diváci (IMDb hlásí 6,2/10, ČSFD potom 68 %). A to je pro film designovaný pro tzv. oscarovou sezónu špatné.

Rozpočet 45 mega není až takový extrém (z minulosti i současnosti známe mnohem dražší artovky bažící po prestižních filmových cenách), ale berme v potaz ještě pokaždé drahou reklamní kampaň, za níž Warneři jen v Americe vyplázli dalších 20-30 míčů. Čekali při tom otvírák alespoň 12 mega a místo toho se dočkali naprosto tragických 2,6 melounů. A to prosím pěkně z víc než 2500 kin! Tím pádem je dost dobře možné, že se díváme na jeden z těch případů, kdy budou celkové ztráty z filmu vyšší, než je samotný rozpočet. I to je totiž v dnešním Hollywoodu možné.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace