Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

TOP 11: Největší kasovní průšvihy roku 2019


ikona
TedGeorge
ad astrablizenecbrad pittcatsgemini mangoldfinchguillermo del torohledá se yettilegolego movielego pribeh 2playmobilterminatorterminator: dark fateterminator: temny osudtržbywill smithx-men: dark phoenix
Necelý tucet bijáků, které minulý rok v kinech zklamaly. 

Rok 2019 je minulostí a je tedy načase si znovu posvítit na necelý tucet největších filmových propadáků za právě odepsanou kalendářní jednotku. U některých bijáků jsme průšvih očekávali už měsíce (a roky) před premiérou, některé nás nemile překvapily až při součtu tržeb za první víkend v kinech, ale všechny filmy mají jedno společné – desítky a stovky milionů dolarů, které kvůli nim musela odepisovat nešťastná hollywoodská studia, jež minulý rok jen marně koukala na neskutečnou disneyovskou krasojízdu.

Jaká byla kritéria výběru? Filmy za sebou nejsou poskládány jen na základě toho, kolik jednotek milionů dolarů tratily smutným producentům. Beru v potaz i možné zašlapání nadějné franšízy do země, ambice herců a režisérů podepsaných pod propadákem a v neposlední řadě i těžko vyčíslitelnou ostudu pro všechny zúčastněné. Jinými slovy je to subjektivní výčet a já se v diskuzi pod článkem nebráním rozumnému rozporování mých favoritů. Na začátek je to vše, ke čtení delšího článku si otevřete kvalitní víno z vašeho oblíbeného vinařství a jdeme na to.

8. Hellboy

Rozpočet: 50
Tržby v USA: 21,9
Tržby ve světě: 22,8
Tržby celkem: 44,7
Mr. Hlad se vyjadřuje ke kvalitám filmu: Podfinancovaný, chaotický a krvavý bordel, který má ale svoje brakové kouzlo. I když není vůbec snadné ho najít. Rozhodně ale o řád horší než del Torova verze.
Vytáhni v hospodě:
Herečtí představitelé Hellboyů slaví narozeniny skoro stejný den – Perlman 13. dubna a Harbour o 3 dny dříve. Pominu teď fakt, že je Perlman o 25 let starší a jenom dodám, že premiéra nejnovějšího Hellboye vyšla v Americe právě na ten víkend, kdy oba slaví narozky. 

Na dalšího Hellboye jsme všichni čekali dlouhé roky jako na smilování. Sympaťák Guillermo del Toro nám totiž v (před)minulé dekádě naservíroval dva povedené filmy volně převedené na plátno podle známých komiksů Mikea Mignoly a po kvalitní (bohužel nedostatečně výdělečné) dvojce se ďábelský dobrák (Hellboy, ne del Toro) na víc než 10 let odmlčel. Nakonec se u návratu známého pekelníka znovu nepotkali Guillermo s Ronem, ale drsný eRkový návrat ke komiksovým kořenům začal připravovat horory odkojený Neil Marshall s Davidem Harbourem v hlavní roli. A nedopadlo to moc dobře.

Mr. Hlad byl tenkrát se svou šestkovou recenzí snad až příliš hodný. Zbytek redakce nadával a s ní i většina světa (průměrné hodnocení 3,7/10 na Rottenech je všeříkající). Tržby jen nastavily zrcadlo mizernému filmu a průšvih byl na světě. Lionsgate poslal do kin film, který byl 11 let po premiéře dvojky o 35 mega levnější než předchozí díl a stejně jim prodělal v multiplexech kalhoty. Ty šprochy, že to na place bylo pro všechny zúčastněné také docela peklo (Neil Marshall je podle všeho cholerický režijní packal) už jen dovytvářejí obraz nepovedeného návratu do světa, který na budoucí roky bohužel disponuje nulovým tržebním potenciálem.

 

7. Charlieho andílci

Rozpočet: 48
Tržby v USA: 17,7
Tržby ve světě: 40
Tržby celkem: 57,7
Nikdo se nevyjadřuje ke kvalitám filmu, protože ho nikdo z redakce neviděl
Vytáhni v hospodě:
Lupita Nyong´o, Jennifer Lawrence, Margot Robbie a Emma Stone. To jsou herečky, kterým byla nabídnuta jedna z rolí Andílků a všechny produkci odmítly. Něco mi říká, že si dnes svoje rozhodnutí příliš nevyčítají.

A máme tu další návrat známé značky, který měl daleko nižší rozpočet než předchozí díl (16 let stará dvojka stála 120 mega, návrat Andílků pod režijním dohledem Elizabeth Banks pouhých 48!) a stejně to v kinech prošustroval se vší parádou a přidělal vrásky na čelech studiových šéfů, kteří si mysleli, že levný biják se známým jménem prostě prodělat nemůže. Stejně jako u Hellboye se ukázalo, že může. Už mizerná marketingová kampaň (líbil se někomu alespoň jeden z trailerů?) dávala tušit, že návrat koček ovládajících bojová umění (a tentokrát i střelné zbraně) nedopadne dobře.

Vydělat však v zámoří za první víkend pouhých 8,3 mega z více než 3400 kin, to bylo velké sousto i pro otrlé hlavouny ze Sony zodpovědné v roce 2019 za nejeden propadák. Svůj díl viny na celém průšvihu jistě nesou i herečky v hlavní rolích. Kristen Stewart promine, ale už od dob posledního dílu Twilightu vážně není hollywoodská hvězda schopná utáhnout film, a Naomi Scott kromě Aladina také nikde nezazářila. No a jméno Ella Balinska jsem v souvislosti s Andílky slyšel vůbec poprvé v živote. Kolem a kolem se Hollywoodu na podzim povedlo na dlouhé roky odepsat další (kdysi velmi populární) značku. A vy se na tomto místě klidně můžete vsadit, že bude trend ničení starých známých franšíz pokračovat i v roce 2020.

 

6. Playmobil ve filmu

Rozpočet: 40-60
Tržby v USA: 1,1
Tržby ve světě: 12,6
Tržby celkem: 13,7
Mr. Hlad se vyjadřuje ke kvalitám filmu: Mnohem hnusnější než jakékoliv Lego a dějově naprosto nezajímavé. Nechápu, jak si někdo mohl myslet, že to v kinech zaujme.
Vytáhni v hospodě:
Vážně jsem se snažil, ale kromě informace, že se animák dostal do kin především na počest 45. výročí stejnojmenné hračkářské značky, jsem nic zajímavého nenašel.

Playmobil ve filmu je animák s odhadovaným rozpočtem 40-60 mega, který startoval ve víc než 2300 kinech a v pravidelných víkendových tržebních článcích jste si o něm nic nepřečetli. Proč? S Civalem jsme z obliga, protože je pro vás píšeme opravdu velmi pečlivě. Důvod je prozaický. Z těch 2300 kin si animák přišel na (a teď se něčeho chyťte) 656 000 dolarů. Pojďme si to číslo rozvést. Opravdu tu mluvíme o průměru menším než 300 dolarů na jedno kino za víkend, což znamená, že pokud by si lístek koupil každý (každá) pokladní, uvaděč, uklízecí četa a šéf v každém z těch 2300 amerických multiplexů, dost možná by animák průšvihy provázenému pidi-studiu STX vydělal víc dolarů, než se ve skutečnosti stalo. 

Jelikož nám končí dekáda plná propadáků v kinech, začínají se objevovat zámořské topky řešící ty vůbec největší faily startující v multiplexech a v nejednom z těch žebříčku se právě neznámý a rychle zapomenutý Playmobil objevuje. Já bych až tak zlý nebyl. Přeci jen je rozpočet vedený v "pouhých" desítkách milionů dolarů a mluvíme tu o dekádě, kdy startovaly takové ultradrahé „pecky“ jako John Carter, Osamělý jezdec a další. Přesto je Playmobil ve filmu úkaz, který se jen tak nebude opakovat. Dokonce i Uwe Boll se svým nechvalně známým (a podobně drahým) Dungeon Siege vydělal za první víkend z 1632 amerických kin alespoň 3,2 milionu babek.

 

5. Hledá se Yetti

Rozpočet: 100 (!!!)
Tržby v USA: 16,6
Tržby ve světě: 9,6
Tržby celkem: 26,2
Cival se vyjadřuje ke kvalitám filmu: Dobrodružný animák, ve kterém se pohříchu víc mluví, než kolik se vtipkuje, řádí a cestuje. Mudrlantské diskuze bohužel hrají prim nad divočením v divočině, které přitom když přijde, určitě nezklamává. Na tu hodinku a půl je té zábavy trochu málo.
Vytáhni v hospodě:
Jedná se o první animovaný film z produkce Laiky, ve kterém nejsou hlavními hrdiny děti. V celém filmu dokonce (pokud mě paměť nešálí) nepromluví ani jedno a celé obsazení jsou dospělí herci a herečky. 

V redakci jsem asi jediný, komu se laikovský Hledá se Yetti líbil, a chvíli jsem dokonce uvažoval, že bych dobrodružný animák doprovázený hlasy Hugha Jackmana a Zoe Saldany zařadil na chvost mojí topky nejlepších filmů roku (zafungovala autocenzura, protože Cival by mě nejspíš zabil). Mám velkou slabost pro tyhle pečlivě stop-motion rozpohybované animáky a doposud jsem neviděl jediný, který by nebyl alespoň nadprůměrný. Problém je, že nás fanoušků Laiky zase tolik není a když se podíváte na tržby filmů jako Koralína a svět za tajnými dveřmi nebo Kubo a kouzelný meč, tak to není žádná sláva. Tržební kecal se skoro až diví, že se jim jejich stop-motion animáky pořád ještě vyplatí natáčet.

Za vším hledejte bohatou producentku. Megan Ellison jde od propadáku k propadáku (vzpomínáte třeba na jejího Mistra režírovaného Paulem Thomasem Andersonem, který stál 40 mega a po celém světě nevydělal ani 30?), a když si tak čtu její rozhovory, tak to skoro vypadá, že je jí to jedno. Jak je tedy možné, že do kin letos poslala doposud nejdražší film od Laiky, prodělala na něm se svou distribuční společností Annapurna Pictures desítky milionů dolarů a v rozhovorech to skoro až žoviálně přechází? Nechci být zbytečně zlý, ale to se to jednomu produkují propadáky, když má za tatínka miliardáře Larryho Ellisona zodpovědného za technologický gigant Oracle.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace