Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Téma: Nejistá budoucnost digitálních triků

příspěvky 21 - 40 Napsat příspěvek
"Čest jim nedovolí na truc vyrábět horší triky"... Ale no tááák.
255057
"Čest jim nedovolí na truc vyrábět horší triky"... Ale no tááák.
0 0
reagovat
Ja to pre Mikezeta len upresnim. Odbornici robia ten uzsi vyber a nasledne nominacie. Ale o vitazovi uz samozrejme rozhoduju vsetci akademici.

Clanok velmi zaujimavy a v podsate mi len potvrdzuje, ze tento "klientsky" pristup, nam v reklamnej brandzi velmi dobre znamy funguje asi fakt vsade, pri kazdom umeleckom povolani, devalvacia ludskej prace a umu, neschopnost kravatakov si uvedomit, ze ta praca, resp. jej hondnota nespociva v klikani mysou, ci tukani do klavesnice. Pre nich to je nieco podradne, bez hmatatelnej podstaty, maju pocit, ze ti ludia sa len tak hrajkaju, flakaju, ved len sedia za pocitacom, nevlacia tazke furiky. Nevidia rozdiel v kvalite prace, ked im to usmokli nejaky Ind, pre nich je to v podstate len dalsia uctovna polozka a nevidia za roh.

Kazdy den sa potykam pri klientoch s problemami presvedcit klienta, ze tie peniaze navyse napr. pri TV spote na (pre neho prkotiny) su dolezite a robia ten vysledny efekt. Alebo sa hodiny piplat s vizualom, vyuctovat si ich, ked on ma pocit, ze jeho synovec co ma cracknuty "fotkošop" mu to urobi za vikend. Velakrat sme robili doslova zadarmo, len aby sme sa za to nehanbili. Das zlavu raz, urobis nieco navyse, zvyknu si na to, je to benchmark, cesta do pekla. Syndrom "clients from hell" je prilis zakoreneny v manazerskych mozgoch a v Hollywoode robi smotanka tychto idiotov.

Sorry, viem, ze nic objavne k imfovmu clanku nepridavam, potreboval som si takto rano vyliat akutnu frustraciu z klienta:)
255056
Ja to pre Mikezeta len upresnim. Odbornici robia ten uzsi vyber a nasledne nominacie. Ale o vitazovi uz samozrejme rozhoduju vsetci akademici. Clanok velmi zaujimavy a v podsate mi len potvrdzuje, ze tento "klientsky" pristup, nam v reklamnej brandzi velmi dobre znamy funguje asi fakt vsade, pri kazdom umeleckom povolani, devalvacia ludskej prace a umu, neschopnost kravatakov si uvedomit, ze ta praca, resp. jej hondnota nespociva v klikani mysou, ci tukani do klavesnice. Pre nich to je nieco podradne, bez hmatatelnej podstaty, maju pocit, ze ti ludia sa len tak hrajkaju, flakaju, ved len sedia za pocitacom, nevlacia tazke furiky. Nevidia rozdiel v kvalite prace, ked im to usmokli nejaky Ind, pre nich je to v podstate len dalsia uctovna polozka a nevidia za roh. Kazdy den sa potykam pri klientoch s problemami presvedcit klienta, ze tie peniaze navyse napr. pri TV spote na (pre neho prkotiny) su dolezite a robia ten vysledny efekt. Alebo sa hodiny piplat s vizualom, vyuctovat si ich, ked on ma pocit, ze jeho synovec co ma cracknuty "fotkošop" mu to urobi za vikend. Velakrat sme robili doslova zadarmo, len aby sme sa za to nehanbili. Das zlavu raz, urobis nieco navyse, zvyknu si na to, je to benchmark, cesta do pekla. Syndrom "clients from hell" je prilis zakoreneny v manazerskych mozgoch a v Hollywoode robi smotanka tychto idiotov. Sorry, viem, ze nic objavne k imfovmu clanku nepridavam, potreboval som si takto rano vyliat akutnu frustraciu z klienta:)
0 0
reagovat
chlapci, méně slz doporučuji, tenhle tlak na dodavatele je všude, ať už u trikařů v holywoodu nebo, co já vím, u obchodních řetězců v česku.. já dělám ve větší IT firmě a dodáváme za dvoutřetinové ceny oproti době před třemi čtyřmi roky.
255054
chlapci, méně slz doporučuji, tenhle tlak na dodavatele je všude, ať už u trikařů v holywoodu nebo, co já vím, u obchodních řetězců v česku.. já dělám ve větší IT firmě a dodáváme za dvoutřetinové ceny oproti době před třemi čtyřmi roky.
0 0
reagovat
Zase se z producentů dělají ti nejhorší z nejhorších, což oni tedy jsou, ale je to jejich práce, ušetřit, tam kde to jde. Je chyba trikových studií, že si nechají vnutit práci pod cenou, pod provozními náklady, sami si musejí uvědomit, že jejich důležitost a jejich podíl na úspěchu filmů za poslední dobu rapidně vzrostl a je na čase, aby se to odrazilo i v ceně jejich práce. Ale to za ně producenti neudělají, těžko přijdou a sami navrhnou zvýšení ceny, na tom musejí trvat ta studia. Víc než na producenty bych tedy nadával na vedení firmy Rhytm & Hues, že dlouhodobě dělala zakázky pod cenou a kazila tak trh, až na to sama dojela, ale to už je taková móda, že za všechno zlo na světě může ten zlý producent.
255053
Zase se z producentů dělají ti nejhorší z nejhorších, což oni tedy jsou, ale je to jejich práce, ušetřit, tam kde to jde. Je chyba trikových studií, že si nechají vnutit práci pod cenou, pod provozními náklady, sami si musejí uvědomit, že jejich důležitost a jejich podíl na úspěchu filmů za poslední dobu rapidně vzrostl a je na čase, aby se to odrazilo i v ceně jejich práce. Ale to za ně producenti neudělají, těžko přijdou a sami navrhnou zvýšení ceny, na tom musejí trvat ta studia. Víc než na producenty bych tedy nadával na vedení firmy Rhytm & Hues, že dlouhodobě dělala zakázky pod cenou a kazila tak trh, až na to sama dojela, ale to už je taková móda, že za všechno zlo na světě může ten zlý producent.
0 0
reagovat
Výborný článek :+ O to víc díky, že kdyby se to imfovi psát nechtělo, (na rozdíl třeba od recenze nebo skalpelu) nikdo by si nevšimnul, že něco chybí.
255051
Výborný článek *:+* O to víc díky, že kdyby se to imfovi psát nechtělo, (na rozdíl třeba od recenze nebo skalpelu) nikdo by si nevšimnul, že něco chybí.
0 0
reagovat

MikeZet

Ale na Oscarech ve VFX kategorii hlasuji jenom VFX odbornici. Udela se sirsi vyber a z nej pak nominacni vyber. Trikari maji za ukol ke svym filmum dodat showreel. A do nej samozrejme daji to nejlepsi z filmu. Je to jeden z tech odbornejsich procesu v hlasovani Akademie (podobne jako zvuk a strih zvukovych efektu)
255050
Ale na Oscarech ve VFX kategorii hlasuji jenom VFX odbornici. Udela se sirsi vyber a z nej pak nominacni vyber. Trikari maji za ukol ke svym filmum dodat showreel. A do nej samozrejme daji to nejlepsi z filmu. Je to jeden z tech odbornejsich procesu v hlasovani Akademie (podobne jako zvuk a strih zvukovych efektu)
MikeZet
0 0
reagovat
Pripajam sa k pochvale :+
255049
Pripajam sa k pochvale *:+*
0 0
reagovat
Podobnú pracovnú dobu majú aj game developeri, najhoršie je to samozrejme posledné týždne pred releasom...

A to na Oscaroch bol fail :-
255046
Podobnú pracovnú dobu majú aj game developeri, najhoršie je to samozrejme posledné týždne pred releasom... A to na Oscaroch bol fail *:-*
0 0
reagovat
Stávka trikařů by znamenala v dnešní době asi hooodně.
Nechápu, že z těch "mega vydělečných" kousků nevidí skoro nic. To je velice smutné. Hlavně ať se krize nedotkne kvality!
Jinak by to byla určitě velká škoda, ale akademikům to určitě vadit nebude, ti trikům dle mého moc nerozumí.
Super článek!!
255044
Stávka trikařů by znamenala v dnešní době asi hooodně. Nechápu, že z těch "mega vydělečných" kousků nevidí skoro nic. To je velice smutné. Hlavně ať se krize nedotkne kvality! Jinak by to byla určitě velká škoda, ale akademikům to určitě vadit nebude, ti trikům dle mého moc nerozumí. Super článek!!
0 0
reagovat
dashiva: ono taky záleží na délce záběrů. Čím jsou kratší, tím méně máš čas pitvat trikové nedokonalosti. Oko na to není stavěný. Třeba Garreth Edwards (Monsters... za chvíli Godzilla) dělal před lety jednu z epizod k Nesmrtelným válečníkům (díl o Attilovi) v podstatě sám, jen s Photoshopem, After Effecty a jedním 3D modelovacím programem. Postupoval rychlostí dva triky denně... a dělal to skoro rok. Viz: www.fxguide.com/featured/one_man_against_attila_the_hun/, www.youtube.com/watch?v=fBeHljB6uFU


255042
dashiva: ono taky záleží na délce záběrů. Čím jsou kratší, tím méně máš čas pitvat trikové nedokonalosti. Oko na to není stavěný. Třeba Garreth Edwards (Monsters... za chvíli Godzilla) dělal před lety jednu z epizod k Nesmrtelným válečníkům (díl o Attilovi) v podstatě sám, jen s Photoshopem, After Effecty a jedním 3D modelovacím programem. Postupoval rychlostí dva triky denně... a dělal to skoro rok. Viz: www.fxguide.com/featured/one_man_against_attila_the_hun/, www.youtube.com/watch?v=fBeHljB6uFU
0 0
reagovat
Vynikající článek.

Situací, kdy je dnes potřeba trikařů, je čím dál víc. A je to vidět i v seriálech typu Spartacus, kde se o ni dělí 10-15 středních a malých firem. Podobná situace panuje u velkých produkcí, kdy má každý postprodukční house renomé kvůli specifickému zaměření, ačkoliv zvládnou všechno. Nicméně jak píše imf, je to oblast permanentně podfinancovaná a spousta vynikajících triků vzniká jen díky stavovské cti. Trikaři jsou hračičkové, kteří to prostě vysedí, aby to vydapalo dobře.

Firem typu Pixmodo, který bodujou třeba Hugem, a druhý rok jsou na zavření, je fakt škoda...

Pokud někoho dění v téhle oblasti zajímá, dporučuju fxguide.com, kde jsou trikové making offs aktuálních filmů, blogy, podcasty zpravodajství z byznysu. A pokud byste aspirovali na dráhu trikařů, najdete tam i mezinárodně uznávané certifikované kurzy k jakékoliv apikaci či technice.
255041
Vynikající článek. Situací, kdy je dnes potřeba trikařů, je čím dál víc. A je to vidět i v seriálech typu Spartacus, kde se o ni dělí 10-15 středních a malých firem. Podobná situace panuje u velkých produkcí, kdy má každý postprodukční house renomé kvůli specifickému zaměření, ačkoliv zvládnou všechno. Nicméně jak píše imf, je to oblast permanentně podfinancovaná a spousta vynikajících triků vzniká jen díky stavovské cti. Trikaři jsou hračičkové, kteří to prostě vysedí, aby to vydapalo dobře. Firem typu Pixmodo, který bodujou třeba Hugem, a druhý rok jsou na zavření, je fakt škoda... Pokud někoho dění v téhle oblasti zajímá, dporučuju fxguide.com, kde jsou trikové making offs aktuálních filmů, blogy, podcasty zpravodajství z byznysu. A pokud byste aspirovali na dráhu trikařů, najdete tam i mezinárodně uznávané certifikované kurzy k jakékoliv apikaci či technice.
0 0
reagovat

KARLOS

matne si spomínam, že rtep popisoval to montovanie renderu s live-action ako proces, na ktorom pracovalo 10 ľudí snáď rok, či viac, aby dali dohromady možno 15 minút filmu.
To znamená, že len samotný tracking (či ako sa tomu nadáva), musel stáť 5-10 mega.

Spätne je o to zarážajúcejšie, a obdivuhodnejšie, že District 9 mal rozpočet iba 30 mega. Pritom tých trikov je tam hromada.

To by tiež stálo za samostnaný článok - ako je možné, že v niektorých prípadoch sa dajú kvalitné triky vyrábať tak lacno, ako v prípade Districtu, a inokedy je to tak náročný proces, že pochová zavedenú firmu?
255039
matne si spomínam, že rtep popisoval to montovanie renderu s live-action ako proces, na ktorom pracovalo 10 ľudí snáď rok, či viac, aby dali dohromady možno 15 minút filmu. To znamená, že len samotný tracking (či ako sa tomu nadáva), musel stáť 5-10 mega. Spätne je o to zarážajúcejšie, a obdivuhodnejšie, že District 9 mal rozpočet iba 30 mega. Pritom tých trikov je tam hromada. To by tiež stálo za samostnaný článok - ako je možné, že v niektorých prípadoch sa dajú kvalitné triky vyrábať tak lacno, ako v prípade Districtu, a inokedy je to tak náročný proces, že pochová zavedenú firmu?
KARLOS
0 0
reagovat
KARLOS: matchmoving + matte painting?
255038
KARLOS: matchmoving + matte painting?
0 0
reagovat
dashiva: Ono je třeba si uvědomit, co vlastně všechno to CGI znamená a že je to drahá záležitost, i když se dělá pod provozními náklady...
Když ti příjde záběr z kamery, musíš ho: zmapovat a vytvořit digi kameru v této 3D mapě, tak, aby si cokoli počítačem přidávaného mohl do prostoru umístit. Levnější verze je, že vygenerovaný, či jakýkoli jiný záběr ručně napasuješ do původního, v podstatě děláš piplavou photoshopovou skládačku, technologicky to, pokud se teď nepletu, jde jen u statických záběrů.
Krom mapingu se paralelně dělá vykrývání záběrů (je na to odborný terminus technikus, ale teď si nevzpomenu, jak se jmenuje), kde i když máš třeba zelené pozadí, většinou nevykryje celý záběr. Pokud takhle hezky vykrývá celou postavu a důležité rekvizity, zbytek je v pohodě. Pokud ti ale kameraman a rejža zabere přes půl záběru strop a zelené pozadí je schované za buší, musí se to všechno v podstatě RUČNĚ vyretušovat. A že dnes na nějaké poctivé vykrývání záběrů při samotné produkci není místo...
Kapitola sama o sobě, ale dosti známá, takže jen dvouma slovama - ruční animátoři...
Bambilion lidí, kteří musí udělat textury, ty pak zasvítit, posléze to, na co se specializuje rtep - skládání renderu a real záběrů dohromady, celé to zastřešit stereem a další řadou profesí, které běžně na Ačkových produkcích pracují a dostáváš sumu, se kterou bys nakrmil malou rozvojovou zemi. Jde ale o to, že dnes taková malá rozvojová země na těch filmech běžně pracuje. Stačí se podívat na deset až patnáct minut dlouhé titulky a spočítat si, že každý, kdo je v titulkách uveden, to asi za zaplať pánbů neudělá...

imfe, výborný článek. :+ Obsah samozřejmě ?):o
255036
dashiva: Ono je třeba si uvědomit, co vlastně všechno to CGI znamená a že je to drahá záležitost, i když se dělá pod provozními náklady... Když ti příjde záběr z kamery, musíš ho: zmapovat a vytvořit digi kameru v této 3D mapě, tak, aby si cokoli počítačem přidávaného mohl do prostoru umístit. Levnější verze je, že vygenerovaný, či jakýkoli jiný záběr ručně napasuješ do původního, v podstatě děláš piplavou photoshopovou skládačku, technologicky to, pokud se teď nepletu, jde jen u statických záběrů. Krom mapingu se paralelně dělá vykrývání záběrů (je na to odborný terminus technikus, ale teď si nevzpomenu, jak se jmenuje), kde i když máš třeba zelené pozadí, většinou nevykryje celý záběr. Pokud takhle hezky vykrývá celou postavu a důležité rekvizity, zbytek je v pohodě. Pokud ti ale kameraman a rejža zabere přes půl záběru strop a zelené pozadí je schované za buší, musí se to všechno v podstatě RUČNĚ vyretušovat. A že dnes na nějaké poctivé vykrývání záběrů při samotné produkci není místo... Kapitola sama o sobě, ale dosti známá, takže jen dvouma slovama - ruční animátoři... Bambilion lidí, kteří musí udělat textury, ty pak zasvítit, posléze to, na co se specializuje rtep - skládání renderu a real záběrů dohromady, celé to zastřešit stereem a další řadou profesí, které běžně na Ačkových produkcích pracují a dostáváš sumu, se kterou bys nakrmil malou rozvojovou zemi. Jde ale o to, že dnes taková malá rozvojová země na těch filmech běžně pracuje. Stačí se podívat na deset až patnáct minut dlouhé titulky a spočítat si, že každý, kdo je v titulkách uveden, to asi za zaplať pánbů neudělá... imfe, výborný článek. *:+* Obsah samozřejmě *?)**:o*
0 0
reagovat
Dobrý článek, jojo, kdo má oči vidí .. naštěstí to není pořád tak hrozné, jak se možná z článku zdá.. jsou pořád filmy, kde triky za to stojí. Ne Amazing spidermane, ty to fakt nejsi... :)
255034
Dobrý článek, jojo, kdo má oči vidí .. naštěstí to není pořád tak hrozné, jak se možná z článku zdá.. jsou pořád filmy, kde triky za to stojí. Ne Amazing spidermane, ty to fakt nejsi... :)
0 0
reagovat

Mr.Hlad

Díky moc. Asi to bude ono. Abych řekl pravdu, tak sem ten článek tenkrát nějak nezaregistroval, ale vzpomínám si právě na ty diskuze pod Avatarem. Jdu se začíst :+
255032
Díky moc. Asi to bude ono. Abych řekl pravdu, tak sem ten článek tenkrát nějak nezaregistroval, ale vzpomínám si právě na ty diskuze pod Avatarem. Jdu se začíst *:+*
Mr.Hlad
0 0
reagovat
on-line

Akurat vcera som sa na tuto temu rozpraval so znamym, ktorym pracuje v jednom znamom VFX house a z velkej miery mi bolo sprostredkovane to, co pise v clanku imf. V clanku spominany Vancouver je aj prave vdaka spominanym danovym ulavam momentalne trikove "golden valley" - uz to zdaleka nie je mekka len pre TV produkciu. Plus prisluby "svetlejsich zajtrajskov" sa javia byt smerom na vychod od nas (ale nie daleky vychod), pricom na balkane si v sucasnosti sice prekvapivo ako namezna sila v trikovej branzi mozete lepsie zarobit, ovsem s ohladom na kvalitu prace, ktora z tychto koncin zatial vychadza, to zatial nie je destinacia, ktorou by sa animator chcel chvalit v svojom CVcku.

BranoZ: Ano mas pravdu, oni trikari, resp. trikove spolocnosti nevedia "co skor", smutne je ale to, ze to nie je adekvatne zaplatene, ako je pisane aj v clanku.
255030
on-line Akurat vcera som sa na tuto temu rozpraval so znamym, ktorym pracuje v jednom znamom VFX house a z velkej miery mi bolo sprostredkovane to, co pise v clanku imf. V clanku spominany Vancouver je aj prave vdaka spominanym danovym ulavam momentalne trikove "golden valley" - uz to zdaleka nie je mekka len pre TV produkciu. Plus prisluby "svetlejsich zajtrajskov" sa javia byt smerom na vychod od nas (ale nie daleky vychod), pricom na balkane si v sucasnosti sice prekvapivo ako namezna sila v trikovej branzi mozete lepsie zarobit, ovsem s ohladom na kvalitu prace, ktora z tychto koncin zatial vychadza, to zatial nie je destinacia, ktorou by sa animator chcel chvalit v svojom CVcku. BranoZ: Ano mas pravdu, oni trikari, resp. trikove spolocnosti nevedia "co skor", smutne je ale to, ze to nie je adekvatne zaplatene, ako je pisane aj v clanku.
0 0
reagovat

TedGeorge

Myslíš tohle? link
255031
Myslíš tohle? http://www.moviezone.cz/clanek/16207-rozhovor-s-krotitelem-navi/
TedGeorge
0 0
reagovat
Trochu odbočím, ale kdysi před premiérou Avatara tu na moviezone postoval člověk, kterej pracoval v jedné z mnoha společností co dělala na trikách k tomuhle fláku Jima Camerona. Vzpomínám si, že to bylo dost zajímavý čtení, ale nemůžu ty jeho příspěvky najít. Nemáte někdo link na tu danou Avataři diskuzi? Jestli si na to teda ještě někdo vzpomíná, fakt to zaboha nemůžu najít...
255028
Trochu odbočím, ale kdysi před premiérou Avatara tu na moviezone postoval člověk, kterej pracoval v jedné z mnoha společností co dělala na trikách k tomuhle fláku Jima Camerona. Vzpomínám si, že to bylo dost zajímavý čtení, ale nemůžu ty jeho příspěvky najít. Nemáte někdo link na tu danou Avataři diskuzi? Jestli si na to teda ještě někdo vzpomíná, fakt to zaboha nemůžu najít...
0 0
reagovat
Netušil som, že situácia v trikové štúdiá majú až také problémy. Práveže som naivne predpokladal, keď je v každom filme toľko digitálnych efektov, že nevedia, čo skôr.
255027
Netušil som, že situácia v trikové štúdiá majú až také problémy. Práveže som naivne predpokladal, keď je v každom filme toľko digitálnych efektov, že nevedia, čo skôr.
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se