Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Téma: Nejistá budoucnost digitálních triků

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
Prodáno! Indům... link
256881
Prodáno! Indům... http://fxguide.com/quicktakes/rhythmhuespranastudios/
0 0
reagovat
Tyhle imfovy články tu mám nejradši :+:+
255088
Tyhle imfovy články tu mám nejradši *:+**:+*
0 0
reagovat
Ondra16: To nejsou zavody... a cela redakce imfovi dela prostory vybira mu to, co prihodi k nasemu informacnimu servisu. Viz zitrajsi novinka :)
255087
Ondra16: To nejsou zavody... a cela redakce imfovi dela prostory vybira mu to, co prihodi k nasemu informacnimu servisu. Viz zitrajsi novinka :)
0 0
reagovat
ÁMEN! Je k smíchu, jak studia berou miliony a výrobní štáb, nejenom animátoři, dostávají méně a méně. Otázka, jak se proti tomu postavit...
255085
ÁMEN! Je k smíchu, jak studia berou miliony a výrobní štáb, nejenom animátoři, dostávají méně a méně. Otázka, jak se proti tomu postavit...
0 0
reagovat
Dokonalej článek. Imfovi kusy v poslední době převyšují zbytek, klidně bych mu zřídil vlastní platbu :D
255084
Dokonalej článek. Imfovi kusy v poslední době převyšují zbytek, klidně bych mu zřídil vlastní platbu :D
0 0
reagovat
Polemiku o tom, jestli si vic lidi klikne na nejistou budoucnost triku nebo tygru bych nechal na jindy :)
255083
Polemiku o tom, jestli si vic lidi klikne na nejistou budoucnost triku nebo tygru bych nechal na jindy :)
0 0
reagovat
Mě ten původní název tedy připadal výstižnější. :D Ale článek parádní.:+
255082
Mě ten původní název tedy připadal výstižnější. :D Ale článek parádní.*:+*
0 0
reagovat
:D
255080
*:D*
0 0
reagovat
Holt prizemni editor 8) Redaktor mu dal taky kartac :D
255079
Holt prizemni editor *8)* Redaktor mu dal taky kartac *:D*
0 0
reagovat
Bylo, škoda... ?)
255078
Bylo, škoda... *?)*
0 0
reagovat

TonyClifton

Taky mam ten dojem :D
255076
Taky mam ten dojem :D
TonyClifton
0 0
reagovat
Nebylo v nadpisu původně tygrů nebo jsem jenom byl včera večer nadranej?
255075
Nebylo v nadpisu původně tygrů nebo jsem jenom byl včera večer nadranej?
0 0
reagovat
Bohužel si myslím, že toto není problém jen "trikařů", ale všech členů výrobního štábu. Utahování opasků je napříč všemi profesemi. Poklesy platů jak v USA, tak i v Evropě (ikdyž v některých zemí stát velmi pomáhá např. Francie) tím pádem i u nás, plus krásně zvolené "za málo peněz, více muziky". Krátí se počet natáčecích dnů, což vede k příšerným směnám (matematika producenta, sice zaplatím za přesčasy, ale ušetřím velké peníze na technice). Hlavně se to týká asistentských prací a "neuměleckých" profesí. Tedy SFX, rekvizity, stavba, asistenti režie, kostymérky, grip, produkční (to jdou paradoxně vždycky první), runneři, catering!!!!!!, řidiči, a i dodavatelé - půjčovny techniky jdou hodně pod cenou. Proč asi zažila boom kamery RED? Ne proto, že byli první (na trhu už v té době byli Panavision Genesis a Arri Alexa), ale díky ceně. Bohužel každý filmař vám může potvrdit, že REDka na place vždy znamenala velký problém, jelikož byla poruchová a občas prostě něco nenatočila. Samozřejmě RED vydělal a začal vyvíjet naštěstí již kvalitnější (neporuchové) kamery - např: EPIC. Filmaři si vždycky dokázali poradit a určitě se přizpůsobí, že mají menší peníze na techniku atd. Ale s těmi platy to určitě horší, zvlášť když je to v takové míře napříč štábem.
255074
Bohužel si myslím, že toto není problém jen "trikařů", ale všech členů výrobního štábu. Utahování opasků je napříč všemi profesemi. Poklesy platů jak v USA, tak i v Evropě (ikdyž v některých zemí stát velmi pomáhá např. Francie) tím pádem i u nás, plus krásně zvolené "za málo peněz, více muziky". Krátí se počet natáčecích dnů, což vede k příšerným směnám (matematika producenta, sice zaplatím za přesčasy, ale ušetřím velké peníze na technice). Hlavně se to týká asistentských prací a "neuměleckých" profesí. Tedy SFX, rekvizity, stavba, asistenti režie, kostymérky, grip, produkční (to jdou paradoxně vždycky první), runneři, catering!!!!!!, řidiči, a i dodavatelé - půjčovny techniky jdou hodně pod cenou. Proč asi zažila boom kamery RED? Ne proto, že byli první (na trhu už v té době byli Panavision Genesis a Arri Alexa), ale díky ceně. Bohužel každý filmař vám může potvrdit, že REDka na place vždy znamenala velký problém, jelikož byla poruchová a občas prostě něco nenatočila. Samozřejmě RED vydělal a začal vyvíjet naštěstí již kvalitnější (neporuchové) kamery - např: EPIC. Filmaři si vždycky dokázali poradit a určitě se přizpůsobí, že mají menší peníze na techniku atd. Ale s těmi platy to určitě horší, zvlášť když je to v takové míře napříč štábem.
0 0
reagovat
Já moc nechápu o čem tenhle článek je. Jednoduše, globalizace pohlcuje další obor a připravuje západ o dalších pár stovek nebo tisíců pracovních míst. Velké VFX housy typu ILM budou v pohodě a ještě se na tom nakapsují, protože prostě přesunou většinu reálné práce na východ a ponechají si jen supervizi, zatímco ty malé garážové zakládané nadšenci postupně zaniknou. Takhle kapitalismus funguje a ten pláč, že kvalita triků dělaných Indy nebo Číňany za pár šušňů bude stát za nic je jen falešná naděje. Evropa si taky ještě před pár lety myslela, že korejci nikdy nebudou dělat slušná auta. Zrovna na tu piplačku a nekonečné hodiny pečlivé práce, co jsou základem VFX jsou asijské národy trénované lépe než kdo jiný. Stačí se podívat na jejich písmo, nebo dělnice, co RUČNĚ osazují titěrné součástky do základních desek a další elektroniky.

Další věc je, že podobně jako v každém jiném průmyslu, ta práce je dneska tak rozkouskovaná a rozdělená na opravdu hodně rutinní procesy, že tak 80 procent všeho vážně v pohodě zvládne i ten synovec, co má 6týdenní kurs v Photoshopu nebo Adobe AfterEffect. To jsou ty zástupy lidí psaných malých písmem a řazených v titulcích ve čtyřech sloupcích vedle sebe aby credits nebyly delší než film. Pochopitelně, ti ale nemůžou čekat, že budou placení stejně jako jejich předchůdci, průkopníci digitálních VFX. Dotyční to možná nechtějí slyšet, ale oni už dávno nejsou umělci, jen relativně snadno nahraditelní dělníci v obrovské mašinérii.
255072
Já moc nechápu o čem tenhle článek je. Jednoduše, globalizace pohlcuje další obor a připravuje západ o dalších pár stovek nebo tisíců pracovních míst. Velké VFX housy typu ILM budou v pohodě a ještě se na tom nakapsují, protože prostě přesunou většinu reálné práce na východ a ponechají si jen supervizi, zatímco ty malé garážové zakládané nadšenci postupně zaniknou. Takhle kapitalismus funguje a ten pláč, že kvalita triků dělaných Indy nebo Číňany za pár šušňů bude stát za nic je jen falešná naděje. Evropa si taky ještě před pár lety myslela, že korejci nikdy nebudou dělat slušná auta. Zrovna na tu piplačku a nekonečné hodiny pečlivé práce, co jsou základem VFX jsou asijské národy trénované lépe než kdo jiný. Stačí se podívat na jejich písmo, nebo dělnice, co RUČNĚ osazují titěrné součástky do základních desek a další elektroniky. Další věc je, že podobně jako v každém jiném průmyslu, ta práce je dneska tak rozkouskovaná a rozdělená na opravdu hodně rutinní procesy, že tak 80 procent všeho vážně v pohodě zvládne i ten synovec, co má 6týdenní kurs v Photoshopu nebo Adobe AfterEffect. To jsou ty zástupy lidí psaných malých písmem a řazených v titulcích ve čtyřech sloupcích vedle sebe aby credits nebyly delší než film. Pochopitelně, ti ale nemůžou čekat, že budou placení stejně jako jejich předchůdci, průkopníci digitálních VFX. Dotyční to možná nechtějí slyšet, ale oni už dávno nejsou umělci, jen relativně snadno nahraditelní dělníci v obrovské mašinérii.
0 0
reagovat

Radek2

Ale kvalitu "humusu z Tesca" vie ohodnotit kazdy, proste vidis/citis ubytok kvality, skusis to inde, ty si koncovy spotrebitel, mozes si v ramci moznosti vyberat (iny retazec, biopotraviny a pod.), kdezto pri filme to tak proste nefunguje. Nikdy sa nestane, ze by si na nejaky film nesiel kvoli tomu, ze ma o nieco horsie triky, proste to prekusnes, lebo ta na tom filme puta nieco ine. Nemozes si pri kupe listka vybrat "za 6,75 eur na ten film s "Industrial light and magic" alebo za "4,50 eur na ten film s Industrial Rádž and Abir".
Ta medz uz davno pretiekla a bohuzial, neduhy outsourcing si pri nekvalitnej praci na trikovej zlozke filmu uvedomis viac ako pri zavolani na call centrum. Ako divak, nie ako platiaci zakaznik, co je rozhodujuce. Problem je v tom, ze kravataci medzi tymito dvoma vecami nevidia rozdiel.
Ta zmena statusu quo ide trosku aj na vrub samotnemu trikovemu odvetviu a ich neschopnosti pozerat do buducnosti, kedysi skratka filmari nemali inu moznost, len sa spolahnut na zabehnute studia, modelarov, vytvarnikov, vypoctove strediska, to vsetko stalo majland a nedalo sa nahradit pracovnou stanicou niekde doma v Jaipure. Problem je v uvazovani kravatakov, oni nikdy neboli schopni vnimat nuansy v samotnej kvalite prevedenia, pokial ich k tomu nedonutil uvedomely reziser. Nadnesene povedane, ked ste kedysi potrebovali umeleho dinosaura, isli ste za ILM. Dnes vam ho vypluvne decko, ktore si stiahne potrebny plug-in. Kravataci si nikdy nemysleli, ze ILM su "lepsi", len ze su proste "jedini", preto to brali pri rozpocte ako samozrejmost. Kedze dnes je situacia ina, iba sa naplno prejavilo ich myslenie, ktore tu bolo od zaciatku. A to nie je neschopnost trikarov zvyknutych na eldorado prisposobit sa novej situacii na trhu, to je o nevnimani rozdielov v kvalite (a ceny "umenia" a casu) a ako podobne kratkozrake setrenie vplyva na branzu ako celok.
255067
Ale kvalitu "humusu z Tesca" vie ohodnotit kazdy, proste vidis/citis ubytok kvality, skusis to inde, ty si koncovy spotrebitel, mozes si v ramci moznosti vyberat (iny retazec, biopotraviny a pod.), kdezto pri filme to tak proste nefunguje. Nikdy sa nestane, ze by si na nejaky film nesiel kvoli tomu, ze ma o nieco horsie triky, proste to prekusnes, lebo ta na tom filme puta nieco ine. Nemozes si pri kupe listka vybrat "za 6,75 eur na ten film s "Industrial light and magic" alebo za "4,50 eur na ten film s Industrial Rádž and Abir". Ta medz uz davno pretiekla a bohuzial, neduhy outsourcing si pri nekvalitnej praci na trikovej zlozke filmu uvedomis viac ako pri zavolani na call centrum. Ako divak, nie ako platiaci zakaznik, co je rozhodujuce. Problem je v tom, ze kravataci medzi tymito dvoma vecami nevidia rozdiel. Ta zmena statusu quo ide trosku aj na vrub samotnemu trikovemu odvetviu a ich neschopnosti pozerat do buducnosti, kedysi skratka filmari nemali inu moznost, len sa spolahnut na zabehnute studia, modelarov, vytvarnikov, vypoctove strediska, to vsetko stalo majland a nedalo sa nahradit pracovnou stanicou niekde doma v Jaipure. Problem je v uvazovani kravatakov, oni nikdy neboli schopni vnimat nuansy v samotnej kvalite prevedenia, pokial ich k tomu nedonutil uvedomely reziser. Nadnesene povedane, ked ste kedysi potrebovali umeleho dinosaura, isli ste za ILM. Dnes vam ho vypluvne decko, ktore si stiahne potrebny plug-in. Kravataci si nikdy nemysleli, ze ILM su "lepsi", len ze su proste "jedini", preto to brali pri rozpocte ako samozrejmost. Kedze dnes je situacia ina, iba sa naplno prejavilo ich myslenie, ktore tu bolo od zaciatku. A to nie je neschopnost trikarov zvyknutych na eldorado prisposobit sa novej situacii na trhu, to je o nevnimani rozdielov v kvalite (a ceny "umenia" a casu) a ako podobne kratkozrake setrenie vplyva na branzu ako celok.
Radek2
0 0
reagovat
smutnej clanek. O to vic, kdyz clovek vidi ty zabery z nataceni, ze kazdej zaber ti predrazeni herci poserou, takze se musi tocit 5x, protoze neumej rict poradne vetu... a pak ti, kteri tomu filmu davaj ten punc kvality (co si budeme povidat, na scifi, fantasy atp chodime do kina hlavne kvuli cgi... tezko kvuli nejakymu nedospelimu LeBaufovi!) na to seredne doplaceji :( To je smutny.
255065
smutnej clanek. O to vic, kdyz clovek vidi ty zabery z nataceni, ze kazdej zaber ti predrazeni herci poserou, takze se musi tocit 5x, protoze neumej rict poradne vetu... a pak ti, kteri tomu filmu davaj ten punc kvality (co si budeme povidat, na scifi, fantasy atp chodime do kina hlavne kvuli cgi... tezko kvuli nejakymu nedospelimu LeBaufovi!) na to seredne doplaceji :( To je smutny.
0 0
reagovat
Chápu, že ty lidi to baví a zadarmo to dělat nebudou, ale na tom záleží tak leda jim. Imf to podle mě vystihl přesně - prostě když přeteče určitá mez, tak zavřou krám a hotovo. Nadšení, nenadšení. V uvozovkách výhoda, oproti žrádlu je, že kvalitní trikové filmy mají "neomezenou" trvanlivost, ale ty humusy z tesca do sebe musíme rvát denně. A řešení? Regulace, normy atd. (např. něco podobnýho jako u potravin, aby se daly vůbec pozřít)? To asi ne.
255064
Chápu, že ty lidi to baví a zadarmo to dělat nebudou, ale na tom záleží tak leda jim. Imf to podle mě vystihl přesně - prostě když přeteče určitá mez, tak zavřou krám a hotovo. Nadšení, nenadšení. V uvozovkách výhoda, oproti žrádlu je, že kvalitní trikové filmy mají "neomezenou" trvanlivost, ale ty humusy z tesca do sebe musíme rvát denně. A řešení? Regulace, normy atd. (např. něco podobnýho jako u potravin, aby se daly vůbec pozřít)? To asi ne.
0 0
reagovat

Radek2

Uvedom si, ze ti ludia su vacsinou nadsenci, robia to preto, lebo ich to bavi. Co vsak neznamena, ze nemaju za to dostat patricne zaplatene. Maju skratka stastie toho luxusu, ze si zarabaju svojim konickom. A to tych kravatakov bud strasne serie, alebo si to zamienaju za "hobby", za ktore nemaju vycitky neplatit - "Kua, preco by som mal platit za to ze ty robis nieco co ta naplna a robi ti radost z vysledku, kym ja si to musim kompenzovat Ferrari, koksom a stetkami" (nadsazka)

Fakt treba vidiet viac do hlbky, ti ludia, ktori rozhoduju o peniazoch a zakazkach, ci uz ide o producentov alebo obycajnych cesko/slovenskych klientov operuju s nejakym budgetom a zanho pred niekym zodpovedaju. Tazko sa vysvetluje, preco tato suma isla na kvalitnejsie triky, ked sa za to mohlo nakupit XY billboardov, ktorych uspesnost sa da KVANTIFIKOVAT v Excelli, tam ide najma o financne vysledky a ako uz imf spomenul, trikari maju tu smolu, ze su mlade odvetvie, ktore nema za sebou backup odborov a film ti nemoze nasvietit ci drzat mikrofon nejaky Apu cez internet vzdialeny tisice kilometrov, ale musi byt priamo na placi.
255062
Uvedom si, ze ti ludia su vacsinou nadsenci, robia to preto, lebo ich to bavi. Co vsak neznamena, ze nemaju za to dostat patricne zaplatene. Maju skratka stastie toho luxusu, ze si zarabaju svojim konickom. A to tych kravatakov bud strasne serie, alebo si to zamienaju za "hobby", za ktore nemaju vycitky neplatit - "Kua, preco by som mal platit za to ze ty robis nieco co ta naplna a robi ti radost z vysledku, kym ja si to musim kompenzovat Ferrari, koksom a stetkami" (nadsazka) Fakt treba vidiet viac do hlbky, ti ludia, ktori rozhoduju o peniazoch a zakazkach, ci uz ide o producentov alebo obycajnych cesko/slovenskych klientov operuju s nejakym budgetom a zanho pred niekym zodpovedaju. Tazko sa vysvetluje, preco tato suma isla na kvalitnejsie triky, ked sa za to mohlo nakupit XY billboardov, ktorych uspesnost sa da KVANTIFIKOVAT v Excelli, tam ide najma o financne vysledky a ako uz imf spomenul, trikari maju tu smolu, ze su mlade odvetvie, ktore nema za sebou backup odborov a film ti nemoze nasvietit ci drzat mikrofon nejaky Apu cez internet vzdialeny tisice kilometrov, ale musi byt priamo na placi.
Radek2
0 0
reagovat

Radek2

V reklamním businessu nedělám, ale vím přesně jak tu mírně nešťastnou větu Gorecki myslel...
255060
V reklamním businessu nedělám, ale vím přesně jak tu mírně nešťastnou větu Gorecki myslel...
Radek2
0 0
reagovat

alibagil

Chtel jsem k tomu neco napsat, ale Gorecki to rekl za mne. Ono je to v mnoha branzich. Taky jsem delal na reklamnich materialech pro klienty a scenar byl identicky. Synovec s Photoshopem mi to udela, kdyz vy nejste ochotni dat slevu. Samozrejme muzes nechat takoveho klienta odejit, at se spali. Jenze ten uz se nevrati. I kdyby to probehlo podle jeho scenare, neprijde se svesenym ocasem za tebou (aby ses mu smal za zady), ale proste to zkusi jinde. A pokud delas v byznysu trikove postprodukce a musis zivit nejen lidi, ale i prostory a drahy HW/SW, nemuzes si dovolit v tech aukcich nejit na krev.

Samozrejme to muze dopadnout tak, ze proste drazi profici zavrou a pujdou prodavat rajcata. A vznikne spousta asijskych studii, co to budou delat za polovic. A bude to podle toho vypadat. Stejne jako ve zminenych obchodnich retezcich to odneseme my. Nebude se to dat zrat a nebude se na to dat koukat. Hlavne, ze marze klientu zustane stejna...
255059
Chtel jsem k tomu neco napsat, ale Gorecki to rekl za mne. Ono je to v mnoha branzich. Taky jsem delal na reklamnich materialech pro klienty a scenar byl identicky. Synovec s Photoshopem mi to udela, kdyz vy nejste ochotni dat slevu. Samozrejme muzes nechat takoveho klienta odejit, at se spali. Jenze ten uz se nevrati. I kdyby to probehlo podle jeho scenare, neprijde se svesenym ocasem za tebou (aby ses mu smal za zady), ale proste to zkusi jinde. A pokud delas v byznysu trikove postprodukce a musis zivit nejen lidi, ale i prostory a drahy HW/SW, nemuzes si dovolit v tech aukcich nejit na krev. Samozrejme to muze dopadnout tak, ze proste drazi profici zavrou a pujdou prodavat rajcata. A vznikne spousta asijskych studii, co to budou delat za polovic. A bude to podle toho vypadat. Stejne jako ve zminenych obchodnich retezcich to odneseme my. Nebude se to dat zrat a nebude se na to dat koukat. Hlavne, ze marze klientu zustane stejna...
alibagil
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2020.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se na MovieZone zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se