Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Robopocalypse v IMAX formátu?

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
Same here;)
239812
Same here*;)*
0 0
reagovat

KARLOS

Je to jedna z věcí, který by mě zajímaly, ale tak nějak jsem se k nim z časových důvodů nedostal... takže za mě ano, zájem by byl :+
239806
Je to jedna z věcí, který by mě zajímaly, ale tak nějak jsem se k nim z časových důvodů nedostal... takže za mě ano, zájem by byl *:+*
KARLOS
0 0
reagovat
Přizozené lidské vnímání je v poměru "rozevřené slunečnice", v řeši čísel 1.66:1...
Pomery stran se vyvíjely v průběhu staletí filmu téměř neustále...
Akademický formát 1.33:1, čili 4:3 byl zloven v podstatě jako nejideálnější vůči dostupné technice...
Nudle byly v padesátých letech obdobou dnešního 3D, protože kina potřebovala bojovat s novou konkurencí - televizí...
IMAX volil poměr stran zcela logicky - 70mm filmy a cinema scope (2.2:1 a 2.35:1) vyplnily zorné pole v horizontálním směru, IMAX chtěl vykrýt i vertikální směr... Proto z 570 filmu promítaném ale i zaznamenávaném ve vertikálním směru zvnikla 1570 filmová prezentace promítaná a zaznamenávaná v horizontálním směru - s poměrem stran 1.45:1...

Pokud by byl teda zájem, po weekendu by sem na tohle téma mohl napsat možná i něco rozsáhlejšího...
239804
Přizozené lidské vnímání je v poměru "rozevřené slunečnice", v řeši čísel 1.66:1... Pomery stran se vyvíjely v průběhu staletí filmu téměř neustále... Akademický formát 1.33:1, čili 4:3 byl zloven v podstatě jako nejideálnější vůči dostupné technice... Nudle byly v padesátých letech obdobou dnešního 3D, protože kina potřebovala bojovat s novou konkurencí - televizí... IMAX volil poměr stran zcela logicky - 70mm filmy a cinema scope (2.2:1 a 2.35:1) vyplnily zorné pole v horizontálním směru, IMAX chtěl vykrýt i vertikální směr... Proto z 570 filmu promítaném ale i zaznamenávaném ve vertikálním směru zvnikla 1570 filmová prezentace promítaná a zaznamenávaná v horizontálním směru - s poměrem stran 1.45:1... Pokud by byl teda zájem, po weekendu by sem na tohle téma mohl napsat možná i něco rozsáhlejšího...
0 0
reagovat

Gorecki

Všimni si, že se v tom videu směje jenom jeden "debil" a je to nepatřičné a nevhodné. Symbolické.

Sem to chtěl odlehčit, však pokračujte v diskuzi...
239726
Všimni si, že se v tom videu směje jenom jeden "debil" a je to nepatřičné a nevhodné. Symbolické. Sem to chtěl odlehčit, však pokračujte v diskuzi...
Gorecki
0 0
reagovat

Ted

Cakal som nejakeho hafana. Sice by bol rovnako zbytocny a odveci, ale aspon by nebol taky otravny.
239724
Cakal som nejakeho hafana. Sice by bol rovnako zbytocny a odveci, ale aspon by nebol taky otravny.
Ted
0 0
reagovat

TedGeorge

Jo, diky, uz je me to vsechno jasny.
239721
Jo, diky, uz je me to vsechno jasny.
TedGeorge
0 0
reagovat

Pignick

239719
http://www.youtube.com/watch?v=RQoMFCLbs9s&t=0m12s
Pignick
0 0
reagovat
Presne jak rika Gorecki. Proste si nedokazu predstavit proc je 4:3 lepsi nez sirokouhly Cinema 4K ktery podle st39.6 teda stejne nejde poznat ze je horsi rozliseni. Jako jenom proto, ze tam nahore a dole neni cernej pruh? Proc driv teda v TV kdyz davali nakej film tak ho davali sirokouhlej a byly tam pruhy kdyz to mohly dat 4:3 a bylo by to pres celou televizi.
239716
Presne jak rika Gorecki. Proste si nedokazu predstavit proc je 4:3 lepsi nez sirokouhly Cinema 4K ktery podle st39.6 teda stejne nejde poznat ze je horsi rozliseni. Jako jenom proto, ze tam nahore a dole neni cernej pruh? Proc driv teda v TV kdyz davali nakej film tak ho davali sirokouhlej a byly tam pruhy kdyz to mohly dat 4:3 a bylo by to pres celou televizi.
0 0
reagovat
Vacsiemu rozliseniu aj vacsiemu platnu z hladsika m2 samozrejme rozumiem. Ide mi o to, ze ten sirokouhly zaber je prirodzenejsi pre nase periferne vnimanie, nie preto, ze je to cool. Bez ohladu na to, ake velke je to platno, je to v podstate navrat k 4:3. Len ta blba CRT obrazovka je velka jak barak:)
Skor to chapem pri roznych dokumentoch a prirodopisnych filmoch, kde je podstatnejsie mnozstvo obrazovych informacii ako nejaky "filmovy zazitok".
239711
Vacsiemu rozliseniu aj vacsiemu platnu z hladsika m2 samozrejme rozumiem. Ide mi o to, ze ten sirokouhly zaber je prirodzenejsi pre nase periferne vnimanie, nie preto, ze je to cool. Bez ohladu na to, ake velke je to platno, je to v podstate navrat k 4:3. Len ta blba CRT obrazovka je velka jak barak:) Skor to chapem pri roznych dokumentoch a prirodopisnych filmoch, kde je podstatnejsie mnozstvo obrazovych informacii ako nejaky "filmovy zazitok".
0 0
reagovat
To aba: Také jsem měl ten pocit, v některých scénách vypadal ten film téměř jako kinorip, což byl dost kontrast vedle těch perfektních Imax scén.

To PigNick, Gorecki: Standardní Imax plátno je právě spíš "do čtverce" (nevím proč...). Většina filmů je točena v širokoúhlém poměru stran a Imax je plátno nevyužité. Proto je takový svátek, když se objeví film v originálním klasickém formátu, protože plátno je pokryto úplně celé a ten film je horizontálně doopravdy "od nevidím do nevidím", ať sedíš kdekoliv :D no a samozřejmě neméně důležitá věc je podstatně vyšší kvalita záznamu... takže i přes enormní rozměry plátna film zůstává perfektně ostrý. To vše ústí v zážitek, za který stojí za to provětrat si peněženku :D Projekce TDRK mimo IMAX je podle mě jen stínem toho opravdového zážitku.

Škoda je (a to si odpovídám sám na svou dřívější otázku), že k tomu originálnímu záznamu v poměru stran 1.44:1 se člověk mimo IMAX nedostane. Např. poslední Mission Impossible na blučku je v klasickém poměru stran 2.45:1, což znamená, že se ztratilo téměř 40% záběru z IMAX scén! Je fakt, že doma na širokoúhlých televizích by to nemělo smysl, ale kupříkladu projektory a stěny takové omezení nemají :)
239707
To aba: Také jsem měl ten pocit, v některých scénách vypadal ten film téměř jako kinorip, což byl dost kontrast vedle těch perfektních Imax scén. To PigNick, Gorecki: Standardní Imax plátno je právě spíš "do čtverce" (nevím proč...). Většina filmů je točena v širokoúhlém poměru stran a Imax je plátno nevyužité. Proto je takový svátek, když se objeví film v originálním klasickém formátu, protože plátno je pokryto úplně celé a ten film je horizontálně doopravdy "od nevidím do nevidím", ať sedíš kdekoliv *:D* no a samozřejmě neméně důležitá věc je podstatně vyšší kvalita záznamu... takže i přes enormní rozměry plátna film zůstává perfektně ostrý. To vše ústí v zážitek, za který stojí za to provětrat si peněženku *:D* Projekce TDRK mimo IMAX je podle mě jen stínem toho opravdového zážitku. Škoda je (a to si odpovídám sám na svou dřívější otázku), že k tomu originálnímu záznamu v poměru stran 1.44:1 se člověk mimo IMAX nedostane. Např. poslední Mission Impossible na blučku je v klasickém poměru stran 2.45:1, což znamená, že se ztratilo téměř 40% záběru z IMAX scén! Je fakt, že doma na širokoúhlých televizích by to nemělo smysl, ale kupříkladu projektory a stěny takové omezení nemají *:)*
0 0
reagovat
ale je pravda, ze obcas bylo videt, ze ma pfister spatne zaostreno (obzvlast pri rozhovoru s alfredem). kazdopadne 35mm vedle 70mm pusobi "rozostrenejc" uz jen proto, ze je to blowup
239706
ale je pravda, ze obcas bylo videt, ze ma pfister spatne zaostreno (obzvlast pri rozhovoru s alfredem). kazdopadne 35mm vedle 70mm pusobi "rozostrenejc" uz jen proto, ze je to blowup
0 0
reagovat

aba

Nolan ale miva "mekky" tzn. neostry obraz schvalne...
239704
Nolan ale miva "mekky" tzn. neostry obraz schvalne...
aba
0 0
reagovat

st39.6

Přišlo mi, že scény, které nebyly v IMAX formátu (blbě nazváno širokoúhlé) neměly moc vysokou kvalitu. Možná je to ale právě tím, že když film začne 70mm božím nářezem, tak všechno ostatní je najednou hnus. Ale některé dialogové scény měly podle mě rozmazané tváře. Chci mít ostrost a vidět každý chloupek a vrásku. A to, že jsem si odvykl od analogu mě napadlo taky, ale moc si to nepřipouštím. Hehe.
239703
Přišlo mi, že scény, které nebyly v IMAX formátu (blbě nazváno širokoúhlé) neměly moc vysokou kvalitu. Možná je to ale právě tím, že když film začne 70mm božím nářezem, tak všechno ostatní je najednou hnus. Ale některé dialogové scény měly podle mě rozmazané tváře. Chci mít ostrost a vidět každý chloupek a vrásku. A to, že jsem si odvykl od analogu mě napadlo taky, ale moc si to nepřipouštím. Hehe.
st39.6
0 0
reagovat
v tom obrazku mas ale odpoved. vetsi mnozstvi obrazovejch informaci ve vyssim rozliseni. vsude jinde (snad krom BD jeste) je ti k nicemu, v imaxu je to proste vyhoda
239701
v tom obrazku mas ale odpoved. vetsi mnozstvi obrazovejch informaci ve vyssim rozliseni. vsude jinde (snad krom BD jeste) je ti k nicemu, v imaxu je to proste vyhoda
0 0
reagovat
Myslim, ze ste nepochopili co sa PigNick pytal. Ja len ze by ma zaujimalo v podstate to iste:)
239699
Myslim, ze ste nepochopili co sa PigNick pytal. Ja len ze by ma zaujimalo v podstate to iste:)
0 0
reagovat
co myslis sirokouhlou scenou? zaostrenej byl porad, kdyz uz byla nejaka neostrost, mel v ni prsty kameraman. a bordel je proste znamka punk... pardon, analogu, akorat uz si od toho vetsina lidi odvykla
239696
co myslis sirokouhlou scenou? zaostrenej byl porad, kdyz uz byla nejaka neostrost, mel v ni prsty kameraman. a bordel je proste znamka punk... pardon, analogu, akorat uz si od toho vetsina lidi odvykla
0 0
reagovat

IMAX Praha

Nezdál se někomu obraz v IMAXu v některých širokoúhlých scénách nezaostřený? A ten bordel co byl vidět na plátně mě normálně chvílema rušil. Ale možná je to jen moje OCD v akci. Tohle bylo poprvé, kdy mě IMAX skoro lehce zklamal.
239695
Nezdál se někomu obraz v IMAXu v některých širokoúhlých scénách nezaostřený? A ten bordel co byl vidět na plátně mě normálně chvílema rušil. Ale možná je to jen moje OCD v akci. Tohle bylo poprvé, kdy mě IMAX skoro lehce zklamal.
IMAX Praha
0 0
reagovat
vlevo pomery stran, vpravo srovnani fyzicky velikosti jednotlivejch rozliseni. samozrejme velikost obrazku nezalezi na rozliseni, ale you get the point. na DVDcko uz se po pohledu na tohle nemuze nikdo chtit podivat ;) (jedina drobnost - 70mm pas ma sice teoreticky tak vysoky rozliseni, zrovna TDKR na nej ale byl vypalovanej laserem ve 4k, takze film vlastne neni ani v analogovym IMAXu v klasickym sedmdesatkovym rozliseni. ale to nikdo nepozna)
239694
vlevo pomery stran, vpravo srovnani fyzicky velikosti jednotlivejch rozliseni. samozrejme velikost obrazku nezalezi na rozliseni, ale you get the point. na DVDcko uz se po pohledu na tohle nemuze nikdo chtit podivat ;) (jedina drobnost - 70mm pas ma sice teoreticky tak vysoky rozliseni, zrovna TDKR na nej ale byl vypalovanej laserem ve 4k, takze film vlastne neni ani v analogovym IMAXu v klasickym sedmdesatkovym rozliseni. ale to nikdo nepozna)
0 0
reagovat

stéčko

Tož konečně v tom mám jasno... :D
239693
Tož konečně v tom mám jasno... *:D*
stéčko
0 0
reagovat
answer to all your questions: link
239689
answer to all your questions: http://img705.imageshack.us/img705/8562/batmansmall.png
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se