Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Avatar: Oheň a popel: Final Trailer

příspěvky 21 - 40 Napsat příspěvek
TLDR: BAU (tzn. krácení volné chvíle při čekání na trojku fanboy lamentováním nad jedničkou a dvojkou):)

Pro jistou část publika asi hlavní problém spočívá v tom, že Avatar byl první Cameronův film, pro jehož příběh platí, že "tohle jsme už někde viděli", ať už to byl Costner nebo Disney. Což v jeho případě, kdy platí, že co film, to originální narativ (a ještě k tomu instantní klasika), vnímají jako krok zpět. Člověk si může říct, aniž by z filmu viděl jedinou minutu, "jo, takže hlavní hrdina je poslán na misi, následují interakce s nepřátelskými domorodci, hrdina se seznamuje s jejich kulturou a zvyky, postupně vznikající pochybnosti o správnosti mise a kdo je v tomhle konfliktu vlastně good/bad guy, kulminující změnou stran a na konci bude velká bitva, ve které dostanou lidští kolonizátoři na prdel a hlavní hrdina se "znovuzrodí" (přeneseně i doslova)" a bude mít pravdu. To se u předchozích Cameronových filmů nestalo.

Že to Cameron zabalil (jako obvykle) do referenční kvality jak po řemeslné stránce, tak umělecké (ten script je jinak napsán dokonale - charakterový oblouk, motivace postav, ústřední konflikt, dialogy, emoce, drama, akce, úloha postav v příběhu, kritický podtext, Cameronův trademark v podobě několikanásobného klimaxu:+, závěrečná katarze, atd. a nebál bych se ho postavit po bok podobně precizně napsaného Titanicu), je z jejich strany považováno za standard.

Mě by se třeba taky líbilo, kdyby si Cameron tuhle povinnou expozici odbyl v úvodní desetiminutovce a dál se v jedničce  věnoval samotnému životu hlavního hrdiny v novém "týmu" (i když to by zase lidi remcali, že dělá dalšího The Last of the Mohicans:D), nebo kdyby alespoň tenhle archetypální pitch něčím oživil (regulérně zlí domorodci mohli být už v jedničce, respektive jsem si teď vzpomněl na epizodu Nemesis ze ST VOY, která by se sem hodila, jak prdel na hrnec:D) - co další měsíce planety, jak to vypadá na Zemi (ten prolog z prodloužené verze jedničky je super), existuje na Pandoře nějaký jiný inteligentní život a tuna dalších otázek. Jo, všechno si chystá do dalších filmů, ale to je ten problém - kouskování obsahu. 

V tomhle směru (předvídatelný vývoj děje) o dost lépe funguje dvojka, byť tam se Cameron dopustil toho ředění děje. V podstatě to je Matrix Reloaded s modrásky - až na představení nových postav, znovuzrození staronového záporáka a smrt jedné z postav, která v celém filmu existuje jen proto, aby na konci umřela a navíc má v ději minimum prostoru, takže emocionální dopad na diváka je nula nula nic:(, se ten fikční svět stran vývoje událostí nikam neposune. Kdyby v textové předmluvě na začátku trojky stálo, že hlavní postava si po jedničce pořídila rodinu a jeden z jejích členů zemřel rukou lidí (a.k.a. Quaritch is back, baby:D), tak by to vyšlo úplně nastejno a dvojka by nebyla vůbec potřeba (samozřejmě zjednodušuji, jsou tam důležité linky s Weaver a Championem, které budou v dalších filmech zásadní, ale chápeme se).   
961406
TLDR: BAU (tzn. krácení volné chvíle při čekání na trojku fanboy lamentováním nad jedničkou a dvojkou)*:)*.  Pro jistou část publika asi hlavní problém spočívá v tom, že Avatar byl první Cameronův film, pro jehož příběh platí, že "tohle jsme už někde viděli", ať už to byl Costner nebo Disney. Což v jeho případě, kdy platí, že co film, to originální narativ (a ještě k tomu instantní klasika), vnímají jako krok zpět. Člověk si může říct, aniž by z filmu viděl jedinou minutu, "jo, takže hlavní hrdina je poslán na misi, následují interakce s nepřátelskými domorodci, hrdina se seznamuje s jejich kulturou a zvyky, postupně vznikající pochybnosti o správnosti mise a kdo je v tomhle konfliktu vlastně good/bad guy, kulminující změnou stran a na konci bude velká bitva, ve které dostanou lidští kolonizátoři na prdel a hlavní hrdina se "znovuzrodí" (přeneseně i doslova)" a bude mít pravdu. To se u předchozích Cameronových filmů nestalo. Že to Cameron zabalil (jako obvykle) do referenční kvality jak po řemeslné stránce, tak umělecké (ten script je jinak napsán dokonale - charakterový oblouk, motivace postav, ústřední konflikt, dialogy, emoce, drama, akce, úloha postav v příběhu, kritický podtext, Cameronův trademark v podobě několikanásobného klimaxu*:+*, závěrečná katarze, atd. a nebál bych se ho postavit po bok podobně precizně napsaného Titanicu), je z jejich strany považováno za standard. Mě by se třeba taky líbilo, kdyby si Cameron tuhle povinnou expozici odbyl v úvodní desetiminutovce a dál se v jedničce  věnoval samotnému životu hlavního hrdiny v novém "týmu" (i když to by zase lidi remcali, že dělá dalšího The Last of the Mohicans*:D*), nebo kdyby alespoň tenhle archetypální pitch něčím oživil (regulérně zlí domorodci mohli být už v jedničce, respektive jsem si teď vzpomněl na epizodu Nemesis ze ST VOY, která by se sem hodila, jak prdel na hrnec*:D*) - co další měsíce planety, jak to vypadá na Zemi (ten prolog z prodloužené verze jedničky je super), existuje na Pandoře nějaký jiný inteligentní život a tuna dalších otázek. Jo, všechno si chystá do dalších filmů, ale to je ten problém - kouskování obsahu.  V tomhle směru (předvídatelný vývoj děje) o dost lépe funguje dvojka, byť tam se Cameron dopustil toho ředění děje. V podstatě to je Matrix Reloaded s modrásky - až na představení nových postav, znovuzrození staronového záporáka a smrt jedné z postav, která v celém filmu existuje jen proto, aby na konci umřela a navíc má v ději minimum prostoru, takže emocionální dopad na diváka je nula nula nic*:(*, se ten fikční svět stran vývoje událostí nikam neposune. Kdyby v textové předmluvě na začátku trojky stálo, že hlavní postava si po jedničce pořídila rodinu a jeden z jejích členů zemřel rukou lidí (a.k.a. Quaritch is back, baby*:D*), tak by to vyšlo úplně nastejno a dvojka by nebyla vůbec potřeba (samozřejmě zjednodušuji, jsou tam důležité linky s Weaver a Championem, které budou v dalších filmech zásadní, ale chápeme se).   
2 0
reagují: Gladiator15, HAL
reagovat
reaguje na: Vozembouch
Film jako umění ti neberu, proto mluvím spíš o blockbusterech, kde to z principu věci platí méně. Problém je ale jinde.
"Poplácávat Avatara za to, že scénář má dobrý koncept ... úvod-stať-a závěr ... je banální"
. Souhlasím, jenže když má 20 drahých filmů ročně problém právě toto dodržet, tak už to za banální nepovažuju. Je krásné, že mi vyjmenováváš jiné scifi blockbustery, které považuješ za lepší (já některé taky), ale:
The Thing 1982
Aliens 1986
Contact 1997
The Matrix 1999
...
První Transformers (viděni xkrát) jsou super, mimo jiné fungují v té rovině, o které mluvím u Avatara (byť je to víc neseriózní a rozhodně je nepovažuji za lepší film). Je ale otázkou, proč první Transformers super jsou, ale dalších 5 jsou splácaniny (+ super Bumblebee, který je ale vyloženě komorní). Prostě mi přijde úsměvné kritizovat Avatara za to, že je "jen" formálně správný, ale jinak "prázdný", když jeho konkurence není ani to.
Já považuju Interstellar/Gravity/Martian za lepší film, i za lepší sci-fi, ale zároveň to beru jako horší blockbuster. A pokud zůstaneme v rovině těch velkých akčních letních filmů, tak jich fakt moc není.
PS: taky by mě zajímalo, co je na tom filmu špatně, krom "nelíbí se mi", "nestrhl mě", "eko agitka mě nezajímá", "není originální" a jiných podobných frází. Vadila ti někde hudba? Herecký výkon? Efekty? Scénář?... a právě ta neschopnost přijít a říct "tohle nefunguje protože..." je velmi specifická právě pro Avatara (bohužel také jen toho prvního, na dvojce už pár věcí najdu). 
961389
Film jako umění ti neberu, proto mluvím spíš o blockbusterech, kde to z principu věci platí méně. Problém je ale jinde[i]. "Poplácávat Avatara za to, že scénář má dobrý koncept ... úvod-stať-a závěr ... je banální"[/i]. Souhlasím, jenže když má 20 drahých filmů ročně problém právě toto dodržet, tak už to za banální nepovažuju. Je krásné, že mi vyjmenováváš jiné scifi blockbustery, které považuješ za lepší (já některé taky), ale: The Thing 1982 Aliens 1986 Contact 1997 The Matrix 1999 ... První Transformers (viděni xkrát) jsou super, mimo jiné fungují v té rovině, o které mluvím u Avatara (byť je to víc neseriózní a rozhodně je nepovažuji za lepší film). Je ale otázkou, proč první Transformers super jsou, ale dalších 5 jsou splácaniny (+ super Bumblebee, který je ale vyloženě komorní). Prostě mi přijde úsměvné kritizovat Avatara za to, že je "jen" formálně správný, ale jinak "prázdný", když [b]jeho konkurence není ani to[/b]. Já považuju Interstellar/Gravity/Martian za lepší film, i za lepší sci-fi, ale zároveň to beru jako horší blockbuster. A pokud zůstaneme v rovině těch velkých akčních letních filmů, tak jich fakt moc není. PS: taky by mě zajímalo, co je na tom filmu špatně, krom "nelíbí se mi", "nestrhl mě", "eko agitka mě nezajímá", "není originální" a jiných podobných frází. Vadila ti někde hudba? Herecký výkon? Efekty? Scénář?... a právě ta neschopnost přijít a říct "tohle nefunguje protože..." je velmi specifická právě pro Avatara (bohužel také jen toho prvního, na dvojce už pár věcí najdu). 
961380
2 0
reagovat
reaguje na: Vozembouch
Ale len zato ze ta Bondovka zasiahla viac nez Avatar znamena ze je univerzalne pravidlo ze to nieje umenie? Alebo je to len tvoj subjektivny nazor?

Takze ked ta neoslovi hudba Taylor Swift ci Celine Dion tak to znamena ze niesu umelkyne?

Toto na kritike Camerona neznasam najviac, robi sa z toho akesi objektivne pravidlo, ze jeho Avatar proste nieje dobry.

Mna napriklad nezasiahlo Endgame a ani ziadne SW. Mozem zacat tvrdit ze tie filmy su len neumelecke koncepty a podavat to ako FAKT? 
961382
Ale len zato ze ta Bondovka zasiahla viac nez Avatar znamena ze je univerzalne pravidlo ze to nieje umenie? Alebo je to len tvoj subjektivny nazor? Takze ked ta neoslovi hudba Taylor Swift ci Celine Dion tak to znamena ze niesu umelkyne? Toto na kritike Camerona neznasam najviac, robi sa z toho akesi objektivne pravidlo, ze jeho Avatar proste nieje dobry. Mna napriklad nezasiahlo Endgame a ani ziadne SW. Mozem zacat tvrdit ze tie filmy su len neumelecke koncepty a podavat to ako FAKT? 
961380
2 0
reagovat
reaguje na: bodion
No veď paykan ho nabral a vyniesol na hladinu. Ten strih tam bol zámerne aby si tam mohol mať ten odhaľujúci moment. 
961381
[spoiler]No veď paykan ho nabral a vyniesol na hladinu. Ten strih tam bol zámerne aby si tam mohol mať ten odhaľujúci moment. [/spoiler]
961371
0 0
reagovat
reaguje na: Gonzi
Takhle, popsal si, že scénář Avatara splňuje náležitosti, tak by všechno mělo být OK. Ale řeknu třeba bondovky - každý jeden film splňuje náležitosti bondovky, je to série, u které se hezky může ukázat, jak když film naplní úspěšný koncept, tak by měl být úspěšný, a většinou je, když to funguje už 60 let. 

A přesto, film je spíše umění, než exaktní věda, ne? Tak i mezi bondovkami držících se stejného konceptu a stejných postupů jsou filmy, které jde označit za umělecká díla: Skyfall, a nebo naopak za odpad: Quantum of Solace. 

Poplácávat Avatara za to, že scénář má dobrý koncept: hooodně zjednodušeně, že dodržel postup: úvod-stať-a závěr, to by bylo trochu banální. 

Filmy považuju za umění, spíše než splňování konceptů a postupů. Když mám takhle označit nějaký blockbuster, i když jsme na tenkém ledě, mezi blockbustery porovnávat umění, to je jako mezi jednookými králem. Namátkou sci-fi lepší než Avatar jsem už vypsal: Matrix, Věc, Kontakt, Vetřelci. V rámci těch opravdu blockbusterů, tedy co zasáhnou každého, a vydělaly prachy, v rámci sci-fi můžu říct, že Impérium vrací úder (příběh, hudba, nálada, pointa, napětí, souboje) je jednoznačně umění, Avarar není.

Když zajdu do krajnosti, z těch sérií co jsi vyjmenoval, první Transformeři byla šleha, z který jsem se taky vzpamatovával a jakože: Bay se Spielbergem jsou umělci - akční scény, efekty, vtip. Upřímně mě taková "blbost" zasáhla víc než Avatar😉.
961380
Takhle, popsal si, že scénář Avatara splňuje náležitosti, tak by všechno mělo být OK. Ale řeknu třeba bondovky - každý jeden film splňuje náležitosti bondovky, je to série, u které se hezky může ukázat, jak když film naplní úspěšný koncept, tak by měl být úspěšný, a většinou je, když to funguje už 60 let.  A přesto, film je spíše umění, než exaktní věda, ne? Tak i mezi bondovkami držících se stejného konceptu a stejných postupů jsou filmy, které jde označit za umělecká díla: Skyfall, a nebo naopak za odpad: Quantum of Solace.  Poplácávat Avatara za to, že scénář má dobrý koncept: hooodně zjednodušeně, že dodržel postup: úvod-stať-a závěr, to by bylo trochu banální.  Filmy považuju za umění, spíše než splňování konceptů a postupů. Když mám takhle označit nějaký blockbuster, i když jsme na tenkém ledě, mezi blockbustery porovnávat umění, to je jako mezi jednookými králem. Namátkou sci-fi lepší než Avatar jsem už vypsal: Matrix, Věc, Kontakt, Vetřelci. V rámci těch opravdu blockbusterů, tedy co zasáhnou každého, a vydělaly prachy, v rámci sci-fi můžu říct, že Impérium vrací úder (příběh, hudba, nálada, pointa, napětí, souboje) je jednoznačně umění, Avarar není. Když zajdu do krajnosti, z těch sérií co jsi vyjmenoval, první Transformeři byla šleha, z který jsem se taky vzpamatovával a jakože: Bay se Spielbergem jsou umělci - akční scény, efekty, vtip. Upřímně mě taková "blbost" zasáhla víc než Avatar😉.
961319
1 -4
reagují: Gonzi, bodion
reagovat
reaguje na: bodion
"Doteraz nechapem ako to postrihal"

Pro tebe byl Avatar první film který jsi kdy v životě viděl že tě střih z perspektivy člověka co omdlí překvapuje a považuješ ho za neschopnost režiséra? :D
961375
"Doteraz nechapem ako to postrihal" Pro tebe byl Avatar první film který jsi kdy v životě viděl že tě střih z perspektivy člověka co omdlí překvapuje a považuješ ho za neschopnost režiséra? *:D*
961371
1 -2
reagovat
reaguje na: Gonzi
Pamatate na scenu v ktorej sa Loak akoze utopi - strih -  Loak lezi zachraneny na Payakanovi. Doteraz nechapem ako to postrihal. Tam si to vylozene pytalo scenu "co prave robi Neteyam, ked ma brata v pruseri". Doslova par sekund ako sa muchluje s Aonungom by stacilo.

To je imho ta tvorcovska slepota. Aj ten najvacsi genius na svete by mal byt skontrolovany. (podobne to co urobil s HFR)
961371
Pamatate na scenu v ktorej sa Loak akoze [spoiler]utopi [/spoiler]- strih -  Loak lezi [spoiler]zachraneny [/spoiler]na Payakanovi. Doteraz nechapem ako to postrihal. Tam si to vylozene pytalo scenu "co prave robi Neteyam, ked ma brata v pruseri". Doslova par sekund ako sa muchluje s Aonungom by stacilo. To je imho ta tvorcovska slepota. Aj ten najvacsi genius na svete by mal byt skontrolovany. (podobne to co urobil s HFR)
961337
2 0
reagují: Gladiator15, HAL
reagovat
reaguje na: Gonzi
Pretože sa to tam proste nevošlo. Cameron sám vravel že ten film bol plný kompromisov  čo sa týka toho, čo tam nechať a čo dať von. No a kedže jeho postava na konci dvojky skončila, tak dávať mu viac priestoru mu prišlo ako mrhanie časom. Radšej dal ten priestor ostatným, ktorí búdu mať svoje oblúky tu v trojke. 
961351
Pretože sa to tam proste nevošlo. Cameron sám vravel že ten film bol plný kompromisov  čo sa týka toho, čo tam nechať a čo dať von. [spoiler]No a kedže jeho postava na konci dvojky skončila,[/spoiler] tak dávať mu viac priestoru mu prišlo ako mrhanie časom. Radšej dal ten priestor ostatným, ktorí búdu mať svoje oblúky tu v trojke. 
961337
2 0
reagovat
reaguje na: Gladiator15
:D:D:D Každopádně je problém, že k tomu tak přistupoval od začátku, protože tohle není jen jeho aktuální stav, ale celý jeho charakter... 
Jakou má povahu? Smrtelně nudnou.
Jaký má dějový oblouk? Žije a pak umře.
Jak přispívá do tématu filmu? Zlí lidé jej zabijí.

:D:D:D
A humor stranou, zásadně to podrývá celý dopad jeho oblouku. Já jakožto divák jsem jej měl vnímat jako toho prvorozeného, úspěšného syna aby mě zasáhlo, že zemřel a zůstal jen ten "neschopný" co se tahá s velrybama, aby nakonec ten neschopný všechny zachránil.
On mohl a měl mít linku Eddarda Starka z GoT a fakt nechápu, že si tohle Cameron nepohlídal.
961337
*:D**:D**:D* Každopádně je problém, že k tomu tak přistupoval od začátku, protože tohle není jen jeho aktuální stav, ale celý jeho charakter...  [spoiler]Jakou má povahu? Smrtelně nudnou. Jaký má dějový oblouk? Žije a pak umře. Jak přispívá do tématu filmu? Zlí lidé jej zabijí.[/spoiler] *:D**:D**:D* A humor stranou, zásadně to podrývá celý dopad jeho oblouku. [spoiler]Já jakožto divák jsem jej měl vnímat jako toho prvorozeného, úspěšného syna aby mě zasáhlo, že zemřel a zůstal jen ten "neschopný" co se tahá s velrybama, aby nakonec ten neschopný všechny zachránil[/spoiler]. On mohl a měl mít linku [spoiler]Eddarda Starka[/spoiler] z GoT a fakt nechápu, že si tohle Cameron nepohlídal.
961323
1 0
reagují: bodion, Gladiator15
reagovat
reaguje na: Gonzi
Milujem Cameronovu reakciu, keď sa divákov v kine opýtal, kto si myslí že Neteyam mal málo priestoru a chcel ho tam viac. Väčšina ľudi zdvihla ruky a Cameron len: Well, he's dead :D
961323
Milujem Cameronovu reakciu, keď sa divákov v kine opýtal, kto si myslí že Neteyam mal málo priestoru a chcel ho tam viac. Väčšina ľudi zdvihla ruky a Cameron len[i]: [spoiler]Well, he's dead[/spoiler] *:D*[/i]
961319
2 0
reagují: Gonzi
reagovat
Yes. Protože není jednoduché udělat výborný mainstream který se líbí po celém světě a na který můžou chodit vnučky s babičkama :+
961320
Yes. Protože není jednoduché udělat výborný mainstream který se líbí po celém světě a na který můžou chodit vnučky s babičkama *:+*
2 0
reagovat
reaguje na: Vozembouch
Avatar má jednoduchý (ne špatný) příběh který je dokonale odvyprávěný.
V jedničce máme hrdinu, který se se vším seznamuje, vědkyni, která hájí zájmy nativního života, korporaci, kterou nativní život nezajímá, armádu, která jde přes mrtvoly a vysmívá se nativním zbraním, Na'vi, kteří chtějí poklidně žít své životy atd. atp. A každá linka má přesně tolik prostoru, kolik potřebuje mít. Film má téma (žít s přírodou vs sebestředně si brát co chci) a každá z postav na toto má jiný pohled a jinou reakci. A takhle bych mohl pokračovat hodiny...
Co tím chci říct: Filmům toto chybí. Velmi často a velmi hodně.

Postavy existují, aby byl humor (ne protože mají co říct k ději). Vedlejší linky řeší něco úplně jiného, nebo nejsou adekvátně využité. Zvraty nedávají smysl. atd. atp.

A Avatar 2 toto už nezvládá stejně dokonale. Má poměrně hluchou druhou třetinu a Neteyam je vyloženě výsměch. Nechci se opakovat, takže víc tady a tady.

tldr: pokud chceš kritizovat Avatara, tak by mě fakt zajímalo, které blockbustery bys dal výš? Osobně považuji např. Interstellar či Gravity za "lepší filmy", ale z pohledu blockbusterů obecně si Avatar vytírá prdel se vším ostatním. Star Wars, Marvel, Potterverse, Dune (ta je specifická), Planeta opic, Transformers, Ghostbusters, Hunger Games... ... ... ...
Vše by bylo PODSTATNĚ lepší, kdyby to respektovalo "základní pravidla" scénáře tak moc, jako Avatar.
961319
Avatar má jednoduchý (ne špatný) příběh který je dokonale odvyprávěný. V jedničce máme hrdinu, který se se vším seznamuje, vědkyni, která hájí zájmy nativního života, korporaci, kterou nativní život nezajímá, armádu, která jde přes mrtvoly a vysmívá se nativním zbraním, Na'vi, kteří chtějí poklidně žít své životy atd. atp. A každá linka má přesně tolik prostoru, kolik potřebuje mít. Film má téma (žít s přírodou vs sebestředně si brát co chci) a každá z postav na toto má jiný pohled a jinou reakci. A takhle bych mohl pokračovat hodiny... Co tím chci říct: Filmům toto chybí. Velmi často a velmi hodně. Postavy existují, aby byl humor (ne protože mají co říct k ději). Vedlejší linky řeší něco úplně jiného, nebo nejsou adekvátně využité. Zvraty nedávají smysl. atd. atp. A Avatar 2 toto už nezvládá stejně dokonale. Má poměrně hluchou druhou třetinu a Neteyam je vyloženě výsměch. Nechci se opakovat, takže víc [url=https://www.moviezone.cz/komentar/851473]tady[/url] a [url=https://www.moviezone.cz/komentar/851138]tady[/url]. tldr: pokud chceš kritizovat Avatara, tak by mě fakt zajímalo, které blockbustery bys dal výš? Osobně považuji např. Interstellar či Gravity za "lepší filmy", ale z pohledu blockbusterů obecně si Avatar vytírá prdel se vším ostatním. Star Wars, Marvel, Potterverse, Dune (ta je specifická), Planeta opic, Transformers, Ghostbusters, Hunger Games... ... ... ... Vše by bylo PODSTATNĚ lepší, kdyby to respektovalo "základní pravidla" scénáře tak moc, jako Avatar.
961212
2 0
reagují: Vozembouch, Gladiator15
reagovat
reaguje na: Vozembouch
Subjektívna vec. Avatar má doma baví rovnako ako OT star wars napríklad. Jediná vec ktorú nemám rád na dvojke je celá tá lovecká sekvencia, pozerá sa mi na to veľmi ťažko. Čo bol ale Cameronov zámer. A myslím že môžem v kľude povedať za každého fanúšika, že najviac sa tešíme na príbeh a postavy. Že to bude mať super efekty a že to bude zážitok v kine je už každému jasné. 
961238
Subjektívna vec. Avatar má doma baví rovnako ako OT star wars napríklad. Jediná vec ktorú nemám rád na dvojke je celá tá lovecká sekvencia, pozerá sa mi na to veľmi ťažko. Čo bol ale Cameronov zámer. A myslím že môžem v kľude povedať za každého fanúšika, že najviac sa tešíme na príbeh a postavy. Že to bude mať super efekty a že to bude zážitok v kine je už každému jasné. 
961212
3 0
reagovat
reaguje na: Vozembouch
Ten pribeh mozno nie je genialny, ale je genialne (a univerzalne) odrozpravany. Navyse v posobivom svete. Take Celuste su tez vlastne iba obycajny monster horor
961228
Ten pribeh mozno nie je genialny, ale je genialne (a univerzalne) odrozpravany. Navyse v posobivom svete. Take Celuste su tez vlastne iba obycajny monster horor
961212
7 0
reagovat
Avatar vyprovokuje vždy diskuzi, protože ani mě! není jasné, proč Avatar patří mezi top sci-fi. Jsou tu tací (slyšel jsem to u Torena, jinak s ním chci zachovat mír ;-)), kteří používají argumenty- Avatar prý nikoho nezajímá, prý je strašný, a pak vydělá přes miliardu, nebo přes dvě (i trojka), a zase všem vytře zrak, a zvítězí! Přes miliardu ale vydělala i Alenka v říši divů, Jurský svět, Super Mario, Barbie - a řekněme si upřímně ke kvalitám těch filmů - nedá se argumentovat jen tím: ty filmy vydělaly přes miliardu, klobouk dolů (před těma filmama), všem fajnšmekrům zavřely hubu a nastavily zrcadlo, co je dobrý a co ne. Možná že jsem ovlivněn tím, že jsem prvního Avatara viděl až na notebooku - a řekl jsem si: to je nic!. Z 3D u Avatara 2 jsem byl v kině nadšen, na notebooku opět: to je nic. Avatar se prostě nemůže v poutavosti příběhu, akčních scénách, budování napětí, tajemnu, závěrečné pointě rovnat s takovými sci-fi jako Věc, Matrix, Vetřelci, Kontakt atd. atd.. U Avatara jsem si nikdy (ani u dvojky v 3d v kině) neřekl, ten příběh je geniální, nebo jakákoli jiná složka toho filmu. Byla tady na to nějaká z předešlých diskuzí - kolik Avatar 3 vydělá - klidně ať vydělá 3 miliardy, a pro mě to nebude impulz k tomu: OK, dejte Avatara před Pány prstenů ...    
961212
Avatar vyprovokuje vždy diskuzi, protože ani mě! není jasné, proč Avatar patří mezi top sci-fi. Jsou tu tací (slyšel jsem to u Torena, jinak s ním chci zachovat mír ;-)), kteří používají argumenty- Avatar prý nikoho nezajímá, prý je strašný, a pak vydělá přes miliardu, nebo přes dvě (i trojka), a zase všem vytře zrak, a zvítězí! Přes miliardu ale vydělala i Alenka v říši divů, Jurský svět, Super Mario, Barbie - a řekněme si upřímně ke kvalitám těch filmů - nedá se argumentovat jen tím: ty filmy vydělaly přes miliardu, klobouk dolů (před těma filmama), všem fajnšmekrům zavřely hubu a nastavily zrcadlo, co je dobrý a co ne. Možná že jsem ovlivněn tím, že jsem prvního Avatara viděl až na notebooku - a řekl jsem si: to je nic!. Z 3D u Avatara 2 jsem byl v kině nadšen, na notebooku opět: to je nic. Avatar se prostě nemůže v poutavosti příběhu, akčních scénách, budování napětí, tajemnu, závěrečné pointě rovnat s takovými sci-fi jako Věc, Matrix, Vetřelci, Kontakt atd. atd.. U Avatara jsem si nikdy (ani u dvojky v 3d v kině) neřekl, ten příběh je geniální, nebo jakákoli jiná složka toho filmu. Byla tady na to nějaká z předešlých diskuzí - kolik Avatar 3 vydělá - klidně ať vydělá 3 miliardy, a pro mě to nebude impulz k tomu: OK, dejte Avatara před Pány prstenů ...    
3 0
reagují: Gonzi, Gladiator15, pepo
reagovat
reaguje na: Cival
zaujímať zaujíma, ale to, že o tom ľudia radi diskutujú / hádajú sa, neznamená, že za to aj zaplatia v kine.
961161
zaujímať zaujíma, ale to, že o tom ľudia radi diskutujú / hádajú sa, neznamená, že za to aj zaplatia v kine.
961146
0 0
reagovat
Vždy bude Camerona za Naviov niekto kritizovať. Konzervy, že je to eko propaganda, ultra ľavičiari zase vykrikujú, ako si Cameron vôbec dovoluje točiť film o útlaku domorodých kmeňov a obsadzovať do role Na'viov bielych ľudí. 
A že Jake je white savior. Takže sa Cameron teraz snaží dekonštruovať Jakea ako hrdinu, to zas budú niektorí nadávať. 
A keďže ohnivý kmeň budú poriadni grázli a výzorovo sú inšpirovaní brazílskymi kmeňmi tak som si istý, že z toho bude tiež oheň na streche. (No pun intended)
961157
Vždy bude Camerona za Naviov niekto kritizovať. Konzervy, že je to eko propaganda, ultra ľavičiari zase vykrikujú, ako si Cameron vôbec dovoluje točiť film o útlaku domorodých kmeňov a obsadzovať do role Na'viov bielych ľudí.  A že Jake je white savior. Takže sa Cameron teraz snaží dekonštruovať Jakea ako hrdinu, to zas budú niektorí nadávať.  A keďže ohnivý kmeň budú poriadni grázli a výzorovo sú inšpirovaní brazílskymi kmeňmi tak som si istý, že z toho bude tiež oheň na streche. (No pun intended)
3 0
reagovat
reaguje na: kfk
Lol, ok
961152
Lol, ok
961150
1 0
reagovat
reaguje na: HAL
"Ty úplně ignoruješ co je na té planetě nejzajímavější "
Počkej .. počkej. NaVi jsou rasa emzáků, kteří žijí v rovnováze ducha, těla a přírody. Neboli žijí na Pandoře v souladu s ekosystémem, ve kterém mycelium Eywa funguje jako prostředník mezi nižšími organismy planety a vyššími organismy. Eywa je takové metafyzické okno. Co jsem vynechal?
..
A co jí jako v tom bungalovu mrdá? Že jí ruší výtah? Okamžitě zavolejte manažera! Na jednu stranu je Eywa ve všem živém a k životu máme mít respekt a na druhé straně "fujky, druhej kmen". Ta dvojka je hrozně laciná. Žádnej dobrej vývoj ... 
961150
"Ty úplně ignoruješ co je na té planetě nejzajímavější " Počkej .. počkej. NaVi jsou rasa emzáků, kteří žijí v rovnováze ducha, těla a přírody. Neboli žijí na Pandoře v souladu s ekosystémem, ve kterém mycelium Eywa funguje jako prostředník mezi nižšími organismy planety a vyššími organismy. Eywa je takové metafyzické okno. Co jsem vynechal? .. A co jí jako v tom bungalovu mrdá? Že jí ruší výtah? Okamžitě zavolejte manažera! Na jednu stranu je Eywa ve všem živém a k životu máme mít respekt a na druhé straně "fujky, druhej kmen". Ta dvojka je hrozně laciná. Žádnej dobrej vývoj ... 
961149
0 -3
reagují: HAL
reagovat
reaguje na: kfk
Pokud jsi vyrovnaný jedinec tak ano, ale to ona tak docela není, ona je trubec ze kterého násilím zkouší udělat dělnici. Já dole to přirovnání k úlu myslel vážně. 

Ty úplně ignoruješ co je na té planetě nejzajímavější a bereš je jen jako modré indiány, resp snažíš se o to a pak tě štve že tomu nedostojí, to je hrozná blbost. 

A koukal jsi na to vůbec? Vždyť to že jí ze všeho čím dál víc mrdá je jedna z hlavních linek příběhu a zjevně bude ještě víc ve trojce. 
961149
Pokud jsi vyrovnaný jedinec tak ano, ale to ona tak docela není, ona je trubec ze kterého násilím zkouší udělat dělnici. Já dole to přirovnání k úlu myslel vážně.  Ty úplně ignoruješ co je na té planetě nejzajímavější a bereš je jen jako modré indiány, resp snažíš se o to a pak tě štve že tomu nedostojí, to je hrozná blbost.  A koukal jsi na to vůbec? Vždyť to že jí ze všeho čím dál víc mrdá je jedna z hlavních linek příběhu a zjevně bude ještě víc ve trojce. 
961145
2 0
reagují: kfk
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2026.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se