Ani tak nejde o to, jak dlouho to trvalo, ale jaké bylo vyústění, které by se dalo použít jako klimax filmu/pointu pro historii neznalé publikum. Stalingrad je v pohodě - znovudobytí města, kapitulace Pauluse, obrat na východní frontě, atd. V bitvě o Británii (nebo Atlantik) žádný podobný definující moment vítězství/porážky není (respektive nevím o něm) a bez nějakého vysvětlujícího textu před závěrečnými titulky se to asi neobejde.
Tohle by mohl Scott obejít tím fokusem na konkrétní příběh nějakého jednotlivce, případně třeba celé letky, zasazený do období bitvy tak, jak to předvedl Ryan nebo z poslední doby Hacksaw Ridge. Ty dokumentárně laděné filmy z 60s a 70s, které danou bitvu do detailu rekonstruují jsou super, ale po Napoleonovi (a jeho DC verzi) mám obavu, že by to v tomhle pojetí dopadlo stejně - encyklopedická přehlídka postav, míst a událostí bez jasné autorské vize.
reaguje na:
Vozembouch
|
reagovat
|

+ nevhodné téma na svátky, takže první dojmy byly nic moc. K tomu až postupem času, jak začali být dotyční herci známější - když člověk začne rozeznávat dle obličejů Toma Hardyho, Hartnetta, Ewana McGregora, Erica Banu, Fichtnera či Orlando Blooma - už to nejsou (jak napoprvé) jen zaměnitelní G.I.Joes kteří pálí ve zmatku všude kolem sebe, ale příběh, struktura děje, a jednotlivé události začnou dávat smysl (po několika letech). V současnosti za *****, a rekonstrukce událostí v Mogadišu asi lépe natočit nešla.
Nedávno jsem ho viděl podruhé a nejhorší bylo, že už mi chybělo kvůli repríze i to zaujetí první hodinou. Možná tenhle styl u leteckého filmu bude mnohem líp fungovat, kdo ví.