Ale je fakt, že právě filmy Stalingrad nebo Vzdálený most napadnou, že by Scott mohl natočit nějaký podobný skvost. Ne jen nějaký průměr za 6/10, a pak jak se vždy chlubí, že hlavně že ten film natočil rychle a tedy úsporně.
Buďto rekonstrukce jako filmy Bitva o Anglii nebo Vzdálený most, nebo i ten Černý jestřáb sestřelen ... nebo na způsob Stalingradu, že se hlavní tři postavy vždy nachomítnou ke stěžejním událostem déletrvající bitvy.
Ty výseky: jen pár dnů z bitvy, umělecky to třeba je cennější: výstavba děje, práce s postavami a jejich emocemi; než bezduché řazení scén za sebe, tak jak se skutečně staly ... ale mám rád historii, viz. Vzdálený Most, Midway - u nějakých filmů je bájo, když se prostě jen seřadí komplet události tak, jak šly za sebou, a zapomene se na uměleckou licenci. I takové filmy mají v kinematografii místo - viz. dokumentární D-Day Nejdelší den vs z hlediska pátrání po Ryanovu a existence dotyčné pátrací skupiny a jejich příhod fikční Ryan.
Přiznám se, že Scotta, to, jaké točí většinou historické filmy, nevidím na "dokument", ale jednu stěžejní postavu, co bude ve středu dění. Snad nemám pravdu


+ nevhodné téma na svátky, takže první dojmy byly nic moc. K tomu až postupem času, jak začali být dotyční herci známější - když člověk začne rozeznávat dle obličejů Toma Hardyho, Hartnetta, Ewana McGregora, Erica Banu, Fichtnera či Orlando Blooma - už to nejsou (jak napoprvé) jen zaměnitelní G.I.Joes kteří pálí ve zmatku všude kolem sebe, ale příběh, struktura děje, a jednotlivé události začnou dávat smysl (po několika letech). V současnosti za *****, a rekonstrukce událostí v Mogadišu asi lépe natočit nešla.
Nedávno jsem ho viděl podruhé a nejhorší bylo, že už mi chybělo kvůli repríze i to zaujetí první hodinou. Možná tenhle styl u leteckého filmu bude mnohem líp fungovat, kdo ví.
Tohle by mohl Scott obejít tím fokusem na konkrétní příběh nějakého jednotlivce, případně třeba celé letky, zasazený do období bitvy tak, jak to předvedl Ryan nebo z poslední doby Hacksaw Ridge. Ty dokumentárně laděné filmy z 60s a 70s, které danou bitvu do detailu rekonstruují jsou super, ale po Napoleonovi (a jeho DC verzi) mám obavu, že by to v tomhle pojetí dopadlo stejně - encyklopedická přehlídka postav, míst a událostí bez jasné autorské vize.