Ač je to častá a populární interpretace, já nevnímám Amadea jako souboj geniality s průměrností. Salieri byl rozhodně velmi nadprůměrný skladatel. Ostatně lidé, kteří jsou ve svém oboru průměrní, povětšinou genialitu ani nerozpoznají. Film naopak ukazuje, jak lidé, kteří jsou v něčem velmi dobří, ale dobu nepředbíhají, ve své kariéře často zaznamenávají větší úspěchy, protože jsou pro okolí srozumitelnější. Se Salierim tolik otřese setkání s pravou, dějinnou genialitou právě proto, že je právě tak dostatečně dobrý na to, aby plně rozpoznal, o kolik je Mozart lepší a o kolik slavnější bude i staletí po jejich smrti. Mezi "velmi dobrý" a "geniální" je zející trhlina. V tom vidím pravou tragiku Amadea.
|
reagovat
|
. Volba padla rovnou na režisérský sestřih (coby fanoušek prodloužených verzí jsem nemohl vybrat jinak) a jak jsem následně zjistil, byl to nanejvýš šťastný tah, protože imho nejsilnější scéna v celém filmu se nachází právě tam
. 

. Ambiciózní Maestro moc nepřesvědčil, ale zdaleka nejlepší scénou ve filmu byla manželská hádka, tak snad se to pozitivně projeví na výsledku. Fajn civilní trailer příjemně překvapil (na čemž má velkou zásluhu i vhodně zvolený hudební podkres