Diskuze k článku Sisu: Recenze

příspěvky 1 - 11 Napsat příspěvek
Za mě velice příjemná, "zábavná vybíjená".
Vypíchl bych i finskou krajinu a oscarový casting, takové parádní "nacistické držky" jsem neviděl od... no, doplňte si radobyvtipný příměr dle vašich preferencí.
Akorát mi tedy nepřišlo, že by film jel na "vážnou notu". Jasně, dějí se tam nepěkné věci (nejen "hnusně vtipné" ale i prostě nehezké), letmo se naznačí hrdinovo trauma... ale i tak mi to přišlo odlehčené dost (a dle reakcí zbytku publika jsem nebyl sám).
Možná bych to hned nenazval komedií, ale nasmál jsem se víc, než třeba u Lovce trollů nebo Sněžného pluhu s mafií, jejichž "severský humor" mě nějak minul (nic proti, jsou to fajn filmy) či, ať srovnávám s FInskem, Rare exports, kde jsem to přepnutí z mysteriozně-mytologické, lehce hororové pohádky do... um, závěrečné parodie? akční komedie? moc nepobral.
868987
Za mě velice příjemná, "zábavná vybíjená". Vypíchl bych i finskou krajinu a oscarový casting, takové parádní "nacistické držky" jsem neviděl od... no, doplňte si radobyvtipný příměr dle vašich preferencí. Akorát mi tedy nepřišlo, že by film jel na "vážnou notu". Jasně, dějí se tam nepěkné věci (nejen "hnusně vtipné" ale i prostě nehezké), letmo se naznačí hrdinovo trauma... ale i tak mi to přišlo odlehčené dost (a dle reakcí zbytku publika jsem nebyl sám). Možná bych to hned nenazval komedií, ale nasmál jsem se víc, než třeba u Lovce trollů nebo Sněžného pluhu s mafií, jejichž "severský humor" mě nějak minul (nic proti, jsou to fajn filmy) či, ať srovnávám s FInskem, Rare exports, kde jsem to přepnutí z mysteriozně-mytologické, lehce hororové pohádky do... um, závěrečné parodie? akční komedie? moc nepobral.
0 0

6/10

Ve scénách, ve kterých se řeší likvidace nacistických parchantů na všechny možné i nemožné způsoby, rozverně nekompromisní a velice zábavné (už Indy prokázal, že není nic lepšího než sledovat, jak dostávají nacisti na prdel, dvojice Dead Snow to doložila i pro jejich zombie verze a tady se to znovu potvrdilo:D). Ve scénách, ve kterých se řeší cokoliv jiného než likvidace nacistických parchantů na všechny možné i nemožné způsoby, poměrně rozvleklé a velice nudné. Takových scén sice není ve filmu mnoho, ale nějaké se přece jen najdou (úvodní hledání zlata, veškeré rozhovory nacistů mezi sebou, nebo veškerá interakce skupiny ženských zajatkyň s nacisty, případně hlavním hrdinou) a tenhle sympatický showreel kaskadérů, trikařů a maskérů, roztažený na celovečerní stopáž, zbytečně táhnou k zemi.

Bohužel v některých ohledech se film drží trochu zkrátka, přestože by nemusel (nacisti mají v průběhu děje tuny příležitostí, jak hlavního hrdinu konečně a definitivně poslat pod zem, kterých samozřejmě nevyužijí, respektive hlavní hrdina přežije naprosto vše, protože jinak by film skončil po půl hodině) a lpění na žánrových klišé (pes a zástupkyně něžného pohlaví nesmí zemřít, ať se děje, co se děje) taktéž není vždy k užitku. Málomluvnost/nemluvnost hlavního hrdiny je sice na první pohled stylová, na druhou stranu to z něj dělá totálně jednorozměrnou figurku a to ještě v mnohem větší míře, než je tomu u ostatních, podobně prázdných, postav. Škoda, že se nevytáhlo pár es z rukávu po stránce pravidel nazi exploitation podžánru, nějaké ty vězeňské nebo koncentrační tábory a likvidace/mučení nebohých civilistů a/nebo zajatců (jakožto další motivace pro hlavního hrdinu se o to brutálněji pomstít) by se sem určitě hodili.

V součtu na plnohodnotné Inglourious Basterds ve verzi one man army malinko nedotažené, ale jako nízkorozpočtová braková jednohubka pro fanoušky podobných žánrových laskomin (navíc z evropské produkce, což se musí ocenit) docela výživné a chutné. V případném sequelu (nebo ještě lépe prequelu z období Zimní války) by bylo záhodno důkladněji zapracovat na postavách a obecně na scénáři, případně nemít v něm nic jiného než likvidaci nacistických parchantů na všechny možné i nemožné způsoby, navýšit budget a může z toho být přímo delikatesa.
867943
Ve scénách, ve kterých se řeší likvidace nacistických parchantů na všechny možné i nemožné způsoby, rozverně nekompromisní a velice zábavné (už Indy prokázal, že není nic lepšího než sledovat, jak dostávají nacisti na prdel, dvojice Dead Snow to doložila i pro jejich zombie verze a tady se to znovu potvrdilo*:D*). Ve scénách, ve kterých se řeší cokoliv jiného než likvidace nacistických parchantů na všechny možné i nemožné způsoby, poměrně rozvleklé a velice nudné. Takových scén sice není ve filmu mnoho, ale nějaké se přece jen najdou [spoiler](úvodní hledání zlata, veškeré rozhovory nacistů mezi sebou, nebo veškerá interakce skupiny ženských zajatkyň s nacisty, případně hlavním hrdinou)[/spoiler] a tenhle sympatický showreel kaskadérů, trikařů a maskérů, roztažený na celovečerní stopáž, zbytečně táhnou k zemi.     Bohužel v některých ohledech se film drží trochu zkrátka, přestože by nemusel (nacisti mají v průběhu děje tuny příležitostí, jak hlavního hrdinu konečně a definitivně poslat pod zem, kterých samozřejmě nevyužijí, respektive hlavní hrdina přežije naprosto vše, protože jinak by film skončil po půl hodině) a lpění na žánrových klišé [spoiler](pes a zástupkyně něžného pohlaví nesmí zemřít, ať se děje, co se děje)[/spoiler] taktéž není vždy k užitku. Málomluvnost/nemluvnost hlavního hrdiny je sice na první pohled stylová, na druhou stranu to z něj dělá totálně jednorozměrnou figurku a to ještě v mnohem větší míře, než je tomu u ostatních, podobně prázdných, postav. Škoda, že se nevytáhlo pár es z rukávu po stránce pravidel nazi exploitation podžánru, nějaké ty vězeňské nebo koncentrační tábory a likvidace/mučení nebohých civilistů a/nebo zajatců (jakožto další motivace pro hlavního hrdinu se o to brutálněji pomstít) by se sem určitě hodili.   V součtu na plnohodnotné Inglourious Basterds ve verzi one man army malinko nedotažené, ale jako nízkorozpočtová braková jednohubka pro fanoušky podobných žánrových laskomin (navíc z evropské produkce, což se musí ocenit) docela výživné a chutné. V případném sequelu (nebo ještě lépe prequelu z období Zimní války) by bylo záhodno důkladněji zapracovat na postavách a obecně na scénáři, případně nemít v něm nic jiného než likvidaci nacistických parchantů na všechny možné i nemožné způsoby, navýšit budget a může z toho být přímo delikatesa.
6/10
2 -1
reaguje na: duro
Tvorcovia by získali titul "najväčšie gule vo vesmíre", keby čosi také natočili. To by som si vychutnal.
866685
866662
1 0

Poctivá řezničina

Za mě poctivá řezničina, která je zábavnější než poslední Wick. Částečně i kvůli rozumné délce. Občas mi nějaký ten efekt neseděl, ale kua tohle je za 6 milionů euro naprostá paráda, točíme tu skoro stejně drahé filmy, ale tyhle žánrovky prostě čeští filmaři neumí a co si budeme, akční scény tu vypadají většinou jak bitka v domově důchodců kvůli většímu masu v jídelně. Tady je parádní gore a tu nasranost pánovi se zlatem prostě věříte. Za mě spokojenost a jděte klidně podpořit do kina, částečně i proto, že tohle na VOD nejspíš dlooouho nebude.
866678
Poctivá řezničina
1 -1
reaguje na: duro
V rámci současné situace bych ještě chtěl i prequel, kde tam vykosí těch 300 rusáků během zimní války :D
866666
V rámci současné situace bych ještě chtěl i prequel, kde tam vykosí těch 300 rusáků během zimní války *:D*
866662
6 0
Taký ten film, pri ktorom si vravíte "Bože, to je ale chujovina!", ale zároveň sa nedokážete nebaviť. Zhruba od dvoch tretín už som sa len spokojne chechtal pri každej rozmetanej lebke. :D
866662
Taký ten film, pri ktorom si vravíte "Bože, to je ale chujovina!", ale zároveň sa nedokážete nebaviť. Zhruba od dvoch tretín už som sa len spokojne chechtal pri každej rozmetanej lebke. *:D*
6 0
reagují: duro, okkac
Ta hudba měla říz. Hodně mi chvílemi připomínala hudbu ze seriálu Primal!
866320
0 0
reaguje na: Lodbrok
Je samozřejmě. Pomotal mi to Hennie, který je Nor. Dík.
866319
866309
2 0
reaguje na: Lodbrok
Taky si říkám, ale co já vím. Já sleduji hlavně Sedm samurajů a jiné korejské klasiky.
866312
866309
0 0
Není ten film náhodou z Finska?
866309
Není ten film náhodou z Finska?
2 0
reagují: Mr. Hlad, VJL
Dost fajn 90 minut ( po několika 3h návštěvách kina mě to velice potěšilo) jednohubka, která si na nic nehraje a dává přesně to, co slibuje.
Z reality vás teda občas trochu vytrhne "John Wick level" nesmrtelnosti hlavního hrdiny, ale bez toho by to úplně nefungovalo.
Jediné, co mě mrzí, je trailer, který vyzradil prakticky celý děj včetně poslední čtvrthodiny a ve filmu jsou snad dvě scény, které nebyly inzerovány už v traileru
866304
Dost fajn 90 minut ( po několika 3h návštěvách kina mě to velice potěšilo) jednohubka, která si na nic nehraje a dává přesně to, co slibuje.  Z reality vás teda občas trochu vytrhne "John Wick level" nesmrtelnosti hlavního hrdiny, ale bez toho by to úplně nefungovalo. Jediné, co mě mrzí, je trailer, který vyzradil prakticky celý děj včetně poslední čtvrthodiny a ve filmu jsou snad dvě scény, které nebyly inzerovány už v traileru
1 0