Diskuze k článku Dead for a Dollar: Recenze

4/10

Vizuál mi sedl, ale ty postavy jednaly tak tupě, až to bolelo. Zachraňujou to herci, ale ten film je fakt srajda.
843069
4/10
843050
1 0
Za mě klidně 7/10 dokoukáno před chvílí. Nechápu ty hejty na vizuál, není to pozlátko, ale není to ani bída. Chápu, že si všichni zvykli na kovbojky s epickými leteckými záběry Montany atd, ale na to Hill nehraje.

Divoký západ tu je spíš jak ze starých fotek, všechno je spíš funkční, omšelý, odřený a zaprášený. Těžko čekat od Hilla Smrt jí sluší a další napulírované stylistické zábavy. Nic mě v tomhle filmu vyloženě nesralo, motivace postav jednoduchý, ale jasný, nikdo se nechoval jako idiot. Dafoe trochu nevyužitý, těšil jsem se víc. Waltz umírněný a bez pitvoření, přesto dobrý civilní výkon.

Hudba nevybočovala, ale místy byla fajn, scénu jak ve finále hlavní padouch s bandou přijíždí do města, je podkreslená hudbou tak dobře, že jsem si to s potěšením vrátil a dal ještě jednou. Prostě slušný oldschool standard.
843050
Za mě klidně 7/10 dokoukáno před chvílí. Nechápu ty hejty na vizuál, není to pozlátko, ale není to ani bída. Chápu, že si všichni zvykli na kovbojky s epickými leteckými záběry Montany atd, ale na to Hill nehraje. Divoký západ tu je spíš jak ze starých fotek, všechno je spíš funkční, omšelý, odřený a zaprášený. Těžko čekat od Hilla Smrt jí sluší a další napulírované stylistické zábavy. Nic mě v tomhle filmu vyloženě nesralo, motivace postav jednoduchý, ale jasný, nikdo se nechoval jako idiot. Dafoe trochu nevyužitý, těšil jsem se víc. Waltz umírněný a bez pitvoření, přesto dobrý civilní výkon. Hudba nevybočovala, ale místy byla fajn, scénu jak ve finále hlavní padouch s bandou přijíždí do města, je podkreslená hudbou tak dobře, že jsem si to s potěšením vrátil a dal ještě jednou. Prostě slušný oldschool standard.
1 0
reagují: Robur
reaguje na: Polux
5/10 a zhodujem sa v tvojej kritike, až na to, že mne aj tá záverečná akcia prišla slabšia, než mohla byť. Hlavne vis-a-vis strieľanica v bare, to bolo tak scenáristicky hlúpe. Stoja od seba ani nie 3 metre, a všetci zlí padnú a s kladasov to ledva niekto dostane, aj to nie fatálne. Podobne sú na tom interakcie Waltza a záporákov, ale tam sa to dá prekúsnuť, lebo druhá strana sa na neho rúti z väčšej dialky na koni, takže minutie, hoci v dráhe nič nestojí, nešuští moc papierom. SSom teda skôr sklamaný, takto premárniť tandem Waltz - Dafoe na plátne, fuh.
842924
5/10 a zhodujem sa v tvojej kritike, až na to, že mne aj tá záverečná akcia prišla slabšia, než mohla byť. Hlavne [spoiler]vis-a-vis strieľanica v bare, to bolo tak scenáristicky hlúpe. Stoja od seba ani nie 3 metre, a všetci zlí padnú a s kladasov to ledva niekto dostane, aj to nie fatálne. Podobne sú na tom interakcie Waltza a záporákov, ale tam sa to dá prekúsnuť, lebo druhá strana sa na neho rúti z väčšej dialky na koni, takže minutie, hoci v dráhe nič nestojí, nešuští moc papierom. S[/spoiler]Som teda skôr sklamaný, takto premárniť tandem Waltz - Dafoe na plátne, fuh.
842914
2 0

5/10

Slušná práce, ale vzhledem k lidem před (Waltz a hlavně Dafoe se do westernu hodí jako málokdo) i za kamerou (režijní matador Hill se k westernu vrací po 15 letech) jsem doufal v ještě o něco větší zásah. Ani by tak nevadilo, že příběhově si to půjčuje kdeco (zejména z nestárnoucí klasiky The Professionals), skromný budget kouká z každé scény (přes pokusy o panoramatické záběry a jednu slušnou kamerovou jízdu z dronu se skoro až televizní look celého filmu nezapře) a nic tady není vysloveně špatně (byť některé scény, resp. dialogy, hraničí až s ochotnickým divadlem), ale bohužel nic tady není ani vyloženě skvělé (Waltz hraje podstatně méně zábavnou verzi svého zubaře z Djanga, Dafoe je tady extrémně nevyužitý a děj se dost dlouho točí v kruhu, naštěstí to ale vyvažuje hodně dobrá Brosnahan a obstojný Bratt, vystupující zde kdoví proč jako mexikán (na Bardema už asi nezbyly prachy:D), plus finální přestřelka v tradičním "jeden proti všem" stylu). Při té současné nouzi o nějaký (slušný) western je ale každý podobný kousek vlastně dobrý:).
842914
Slušná práce, ale vzhledem k lidem před (Waltz a hlavně Dafoe se do westernu hodí jako málokdo) i za kamerou (režijní matador Hill se k westernu vrací po 15 letech) jsem doufal v ještě o něco větší zásah. Ani by tak nevadilo, že příběhově si to půjčuje kdeco (zejména z nestárnoucí klasiky The Professionals), skromný budget kouká z každé scény (přes pokusy o panoramatické záběry a jednu slušnou kamerovou jízdu z dronu se skoro až televizní look celého filmu nezapře) a nic tady není vysloveně špatně (byť některé scény, resp. dialogy, hraničí až s ochotnickým divadlem), ale bohužel nic tady není ani vyloženě skvělé (Waltz hraje podstatně méně zábavnou verzi svého zubaře z Djanga, Dafoe je tady extrémně nevyužitý a děj se dost dlouho točí v kruhu, naštěstí to ale vyvažuje hodně dobrá Brosnahan a obstojný Bratt, vystupující zde kdoví proč jako mexikán (na Bardema už asi nezbyly prachy*:D*), plus finální přestřelka v tradičním "jeden proti všem" stylu). Při té současné nouzi o nějaký (slušný) western je ale každý podobný kousek vlastně dobrý*:)*.
5/10
2 0
reagují: Ravenous