Diskuze k článku Minamata: Recenze

příspěvky 1 - 4 Napsat příspěvek
reaguje na: Polux
V Japonsku je táto tragédia (a pár dalších spojených so znečisťovaním a hromadnou otravou) niečo ako u nás Černobyl, takže tam to je skutočne žhavá téma.Táto ekologická havária je jednou zo 4 veľkých priemyselných katastrof Japonska. Sám som si ešte Minamata nepustil, ale v rámci môjho vysokoškolského štúdia o nej viem celkom dosť a je to ozaj nosný notív.
839465
839464
3 0

6/10

Další z řady filmů, které mohou vzniknout jen díky tomu, že jej zaštítí nějaká hvězda, která naláká sponzory a zajistí financování, protože ostatní herce (s čestnou výjimkou malé role pro Nighye) zná málokdo, samotné téma je značně okrajové a cílovka mimo festivaly je zcela minimální (jak ostatně prokázaly naprosto tragické tržby).

Na jednu stranu jistě chvályhodný počin vytáhnout zpět na světlo dávno zapomenutou historickou epizodu (pro Japonsko jde sice, dle hesla na wiki, o dodnes velké téma, ale kolik lidí mimo něj o kauze před filmem slyšelo?) a kudos směrem k Deppovi za to, že pomohl filmu na svět (přímo jej produkoval a souhlasil se snížením svého honoráře) i za jeho herecký výkon, který celý film táhne hodně nahoru.

Na druhou stranu léty provařené téma osamělého a neohroženého bojovníka proti skrz naskrz zlému a prohnilému korporátu se všemi příslušnými klišé (výhrůžky, úplatky, zástupci firmy by se svou zavilostí osvědčili v kdejaké bondovce:), atd.), nadstandardní stopáž s ohledem na to, že po expozici se již jen předlouze čeká na to, až Depp konečně pozvedne svou Minoltu a udělá onen slavný humanitární photo shoot a slušné, ale nikterak struhující, celkové podání ze strany Levitase.
839464
Další z řady filmů, které mohou vzniknout jen díky tomu, že jej zaštítí nějaká hvězda, která naláká sponzory a zajistí financování, protože ostatní herce (s čestnou výjimkou malé role pro Nighye) zná málokdo, samotné téma je značně okrajové a cílovka mimo festivaly je zcela minimální (jak ostatně prokázaly naprosto tragické tržby).   Na jednu stranu jistě chvályhodný počin vytáhnout zpět na světlo dávno zapomenutou historickou epizodu (pro Japonsko jde sice, dle hesla na wiki, o dodnes velké téma, ale kolik lidí mimo něj o kauze před filmem slyšelo?) a kudos směrem k Deppovi za to, že pomohl filmu na svět (přímo jej produkoval a souhlasil se snížením svého honoráře) i za jeho herecký výkon, který celý film táhne hodně nahoru.   Na druhou stranu léty provařené téma osamělého a neohroženého bojovníka proti skrz naskrz zlému a prohnilému korporátu se všemi příslušnými klišé (výhrůžky, úplatky, zástupci firmy by se svou zavilostí osvědčili v kdejaké bondovce*:)*, atd.), nadstandardní stopáž s ohledem na to, že po expozici se již jen předlouze čeká na to, až Depp konečně pozvedne svou Minoltu a udělá onen slavný humanitární photo shoot a slušné, ale nikterak struhující, celkové podání ze strany Levitase.
6/10
1 0
reagují: Ravenous
Souhlas s recenzí. Nejzajímavější byl pro mě vizuál, který místy kompozicí evokuje mistrovy fotografie. Bohužel o samotné události a lidech  toho film moc neřekne. Deset minut na wikipedii bylo pro mě v tomto smyslu víc obohacující.
839420
1 0
"Černobýlí aktéři" buďto pocházeli z té slavné elektrárny, anebo Spooner kouká příliš často na ten přeceňovanej HBO seroš. Každopádně au.