Diskuze k článku Tři tisíce let touhy : Recenze

6/10

Autor kultovní trilogie tetralogie o Mad Maxovi měl ve své kariéře několik úkroků stranou jak po stránce tématu, tak kvality a tohle je další z nich. Bohužel v tomto případě v obou ohledech.

Miller si asi splnil sen natočit zrovna tohle, jinak si moc neumím vysvětlit, proč jej zaujala právě tato látka, která má sice relativně originální premisu o Džinovi v moderním světě, ale je rozředěna podivně strukturovaným příběhem, tvořeným dvěma odlišnými polovinami a banálními historkami, které Džin vypráví titulní hrdince. Přičemž jak pro příběh, tak pro jednotlivé historky platí, že neobsahují žádnou pointu, katarzi, analogii k čemukoliv, poučení na závěr, prostě nic, co by ospravedlnilo veškerý předchozí děj a dalo mu nějaký "vyšší" smysl (což je trochu paradoxní, protože zrovna o tomto obě postavy ve filmu diskutují). Daná vyprávění (Džinovy historky i rámující příběhová linka) prostě začnou, plynou a plynou a pak skončí. Což by až tak nevadilo, problémem je, že samy o sobě prostě nejsou příliš zajímavé, výstřední, podivné, zábavné, whatever, kvůli čemu by stály za víc, než za lehce znuděné pokrčení rameny.

Miller si jako tradičně pohlídal audiovizuální stránku, výprava a kostýmy jsou v Džinových historkách opravdu opulentní (nicméně film jako takový není v uvedených místech zdaleka tak epicky rozmáchlý, jak možná napovídal trailer), Holkenborg, alias Junkie XL, svým OST pomáhá budovat atmosféru a dvojice Swinton a Elba si odehraje svůj standard, ale po parádním Fury Road byla očekávání přece jen malinko někde jinde. Pokud bude připravovaná Furiosa pecka, tak tohle drobné klopýtnutí bude za mně prominuto:-).
841038
Autor kultovní [s]trilogie[/s] tetralogie o Mad Maxovi měl ve své kariéře několik úkroků stranou jak po stránce tématu, tak kvality a tohle je další z nich. Bohužel v tomto případě v obou ohledech. Miller si asi splnil sen natočit zrovna tohle, jinak si moc neumím vysvětlit, proč jej zaujala právě tato látka, která má sice relativně originální premisu o Džinovi v moderním světě, ale je rozředěna podivně strukturovaným příběhem, tvořeným dvěma odlišnými polovinami a banálními historkami, které Džin vypráví titulní hrdince. Přičemž jak pro příběh, tak pro jednotlivé historky platí, že neobsahují žádnou pointu, katarzi, analogii k čemukoliv, poučení na závěr, prostě nic, co by ospravedlnilo veškerý předchozí děj a dalo mu nějaký "vyšší" smysl (což je trochu paradoxní, protože zrovna o tomto obě postavy ve filmu diskutují). Daná vyprávění (Džinovy historky i rámující příběhová linka) prostě začnou, plynou a plynou a pak skončí. Což by až tak nevadilo, problémem je, že samy o sobě prostě nejsou příliš zajímavé, výstřední, podivné, zábavné, whatever, kvůli čemu by stály za víc, než za lehce znuděné pokrčení rameny.  Miller si jako tradičně pohlídal audiovizuální stránku, výprava a kostýmy jsou v Džinových historkách opravdu opulentní (nicméně film jako takový není v uvedených místech zdaleka tak epicky rozmáchlý, jak možná napovídal trailer), Holkenborg, alias Junkie XL, svým OST pomáhá budovat atmosféru a dvojice Swinton a Elba si odehraje svůj standard, ale po parádním Fury Road byla očekávání přece jen malinko někde jinde. Pokud bude připravovaná Furiosa pecka, tak tohle drobné klopýtnutí bude za mně prominuto:-).
6/10
0 0
reaguje na: Ravenous
Jarmuschovi se podařilo rozevlátý tvar zkrotit mnohem lépe a zpracovat upírskou tematicky anachronicky nápaditým způsobem. Millerovy arabské epizodky jsou sice vizuálně opojné, přesto nepřekvapí a spíš jen tak prošumí. Takže pokud tě atmosféra džinů a sultánských paláců láká, můžeš tomu dát šanci - ostatně moc filmů s touhle tematikou v širším mainstreamu nevzniká. Ale dívat se na to jako na dílo průkopníka subžánru "akční postapo road movie" povede spíš k velkému smutku ?)
834557
Jarmuschovi se podařilo rozevlátý tvar zkrotit mnohem lépe a zpracovat upírskou tematicky anachronicky nápaditým způsobem. Millerovy arabské epizodky jsou sice vizuálně opojné, přesto nepřekvapí a spíš jen tak prošumí. Takže pokud tě atmosféra džinů a sultánských paláců láká, můžeš tomu dát šanci - ostatně moc filmů s touhle tematikou v širším mainstreamu nevzniká. Ale dívat se na to jako na dílo průkopníka subžánru "akční postapo road movie" povede spíš k velkému smutku *?)*
834326
3 0
Road Warrior v podstatě založil nový subžánr, jeho stylem/designem/příběhem se inspirovaly desítky dalších filmů (když už ho na férovku úplně nevykradly) a i po 40 letech se používá u vybraných děl (a to nejen filmů) jako lakmus/měřítko ("je to jako Mad Max (a tím téměř vždy myšlena dvojka) na vodě/ve vesmíru, v budoucnosti, atd."). Nebyl sice první svého druhu, ale rozhodně byl ten, který "změnil pravidla hry". Kolik jiných režisérů má ve své filmografii něco podobného? I kdyby Miller natočil jen dvojku Mad Maxe, tak pro kinematografii jako celek má stran příspěvku splněno.
834409
6 0
reaguje na: The Joker
Je to tak. Mňa dokonca napadlo, že Miller je možno úspešnejší, komerčnejší a schopnejší Terry Gilliam. Tzn. kreatívny/nápaditý človek, ktorému sa to ale často na place často vymkne spod kontroly, nevie si udržať poriadok/ordnung a upratať si všetky rozbujnelé showbizové egá a pod. Ale oproti Gilliamovi má predsa len viac obchodného a praktického ducha a nejako to vždy dobojuje.

A z toho čo som čítal to tak podľa mňa aj môže byť. Počas natáčania Witches of Eastwick mal Miller konflikty s producentmi, ktorí ho vraj považovali za slabocha ("pushover"), mal konflikty s režisérom Babe a Fury Road je až legendárny svojím ťažkým vznikom (o tom je BTW vyšla tento rok kniha - Kyle Buchanan "Blood, Sweat and Chrome", ktorá vraj pre fandov je must read). A toto sú s výnimkou Road Warriora najlepšie filmy, do ktorých bol involvovaný, čiže vyzerá to tak, že pre Millera platí čím horšie natáčanie a viac konfliktov, tým lepší výsledok.

Čiže v záujme nás všetkých teraz dúfam, že niekde v Austrálii kde sa práve točí Furiosa, sú Miller, Hemsworth a Anya Taylor Joy pekne na nože. :D
834402
Je to tak. Mňa dokonca napadlo, že Miller je možno úspešnejší, komerčnejší a schopnejší Terry Gilliam. Tzn. kreatívny/nápaditý človek, ktorému sa to ale často na place často vymkne spod kontroly, nevie si udržať poriadok/ordnung a upratať si všetky rozbujnelé showbizové egá a pod. Ale oproti Gilliamovi má predsa len viac obchodného a praktického ducha a nejako to vždy dobojuje.  A z toho čo som čítal to tak podľa mňa aj môže byť. Počas natáčania Witches of Eastwick mal Miller konflikty s producentmi, ktorí ho vraj považovali za slabocha ("pushover"), mal konflikty s režisérom Babe a Fury Road je až legendárny svojím ťažkým vznikom (o tom je BTW vyšla tento rok kniha - Kyle Buchanan "Blood, Sweat and Chrome", ktorá vraj pre fandov je must read). A toto sú s výnimkou Road Warriora najlepšie filmy, do ktorých bol involvovaný, čiže vyzerá to tak, že pre Millera platí čím horšie natáčanie a viac konfliktov, tým lepší výsledok.  Čiže v záujme nás všetkých teraz dúfam, že niekde v Austrálii kde sa práve točí Furiosa, sú Miller, Hemsworth a Anya Taylor Joy pekne na nože. *:D*
834386
1 0
Vážne je tu debata o tom, že je Miller neschopný režisér? WTF?
834398
5 -3
Ja mam hereticky nazor, ze Mad Max je dobrej film hlavne kvuli Johnu Sealovi a strihacce, kteri z tech tun materialu dokazali slozit super film. Sam Hardy nekde rikal, ze to byl chaos a kolikrát vubec nevedel co se deje, ale tocilo se hodne a materialu byla spousta. Miler na tom mel samozrejme podil, ale ta jeho filmografie je moc prumerna na to abych si myslel, ze se v nem najednou probudil genius.
834395
3 -1
reaguje na: Randal K.
Ja docela souhlasim, je to jak diskuze u fotbalu, jestli je hodnotnejsi ten absolutni peak (2-3 sezony / filmy) nebo mit strop trochu nize, ale zase vydrz (7-8 sezon / filmu). Myslim, ze Millerova Justice League mohla byt velkolepa a zabavna a Kontakt regulerne super (to je i Zemeckisova verze), ale az moc casto u nej mam pocit, ze absolutne netusi, co mu z toho nakonec vyleze. Jakej by byl Max, kdyby vznikl tehda s Ledgerem nebo o ty ctyri, pet let pozdeji ale s Eminemem a Rihannou? Docela extremni otocky.
834386
834333
2 0
reagují: Randal K.
reaguje na: connor
Tak slovíčko kultovní nutně nevypovídá o kvalitách... "kultovní" je i Cannibal Holocaust a 120 dní sodomy :D Evil Dead a Braindead ještě mohou napovědět o talentu, ale neznamená to ještě, že má režisér na to, natočit něco víc... takových, co u větších projektů shořeli je hromada.. Richard Kelly, Josh Trank, Neil Marshall, Neill Blomkamp... já nevim, třeba Tony Kaye...  Pak jsou tu ale taky případy,  kdy je kultem daleko více svět a to co kolem vzniklo, než samotný film - a to je dle mého přesně případ Road Warrior... Fakt nemám důvod si tu slátaninu někdy ještě pustit a Čarodějky bytostně nenávidím! Jinak objektivně fakt nic nenatočil... to i ten Del Toro má větší potenciál, i když už mě řadu let mučí k uzoufání špatnými a nudnými projekty... V tom si mohou s Jacksonem podat ruku. Ale Miller... to rozhodně žádný velikán není.. a neříkám, že Furiosa musí nutně dopadnout zle... pokud to bude kinetický výplach, tak si to možná užiju jako Urbanova Dredda... ale víc fakt od toho pána nečekám.
834382
Tak slovíčko kultovní nutně nevypovídá o kvalitách... "kultovní" je i Cannibal Holocaust a 120 dní sodomy *:D* Evil Dead a Braindead ještě mohou napovědět o talentu, ale neznamená to ještě, že má režisér na to, natočit něco víc... takových, co u větších projektů shořeli je hromada.. Richard Kelly, Josh Trank, Neil Marshall, Neill Blomkamp... já nevim, třeba Tony Kaye...  Pak jsou tu ale taky případy,  kdy je kultem daleko více svět a to co kolem vzniklo, než samotný film - a to je dle mého přesně případ Road Warrior... Fakt nemám důvod si tu slátaninu někdy ještě pustit a Čarodějky bytostně nenávidím! Jinak objektivně fakt nic nenatočil... to i ten Del Toro má větší potenciál, i když už mě řadu let mučí k uzoufání špatnými a nudnými projekty... V tom si mohou s Jacksonem podat ruku. Ale Miller... to rozhodně žádný velikán není.. a neříkám, že Furiosa musí nutně dopadnout zle... pokud to bude kinetický výplach, tak si to možná užiju jako Urbanova Dredda... ale víc fakt od toho pána nečekám.
834362
2 -3
reaguje na: Randal K.
Já tě fakt chtěl jen informovat o tom, co ty roky dělal a že měl prostě smůlu a přivařil se k projektům, které nevyšly, nebo trvalo dlouho je dělat. Víc v tom fakt nebylo a začínáme se točit v kruhu.

Já si celkem dovedu představit, že Happy Feet točil proto, aby si u Warnerů vydělal na Maxe a že to nebyl úplně jeho vysněný projekt. Ale nevím, třeba je fakt jen velký fanda tučňáků :)
834372
Já tě fakt chtěl jen informovat o tom, co ty roky dělal a že měl prostě smůlu a přivařil se k projektům, které nevyšly, nebo trvalo dlouho je dělat. Víc v tom fakt nebylo a začínáme se točit v kruhu.  Já si celkem dovedu představit, že Happy Feet točil proto, aby si u Warnerů vydělal na Maxe a že to nebyl úplně jeho vysněný projekt. Ale nevím, třeba je fakt jen velký fanda tučňáků :)
834365
1 0
reaguje na: esmo
Radši třetí Zvířata, než někdy znovu Fury Road. 8)

BTW - nepsal jsem o Fantastic Beast, že to je pecka ;) Ale lajk tam máš :D
834366
Radši třetí Zvířata, než někdy znovu Fury Road. *8)* BTW - nepsal jsem o Fantastic Beast, že to je pecka *;)* Ale lajk tam máš *:D*
834363
1 -6
reaguje na: Mr. Hlad
"Pripadalo mi ze mu vycitas ze netocil a kdyz uz jo, tak to byly kraviny."

No áno, presne to mu vyčítam, že keď už niečo točil, tak to v 4-och z 5-ich prípadov sú zjavne...no nie práve pecky.

Už v druhom poste píšeš že neriešiš kvalitu a jeho filmografiu, hoci ja to riešim...čiže nie je ten kult okolo Millera aj tu trochu? 8) Ale nechajme to, mám pocit, že som zabrnkal na trochu citlivú strunu.
834365
"Pripadalo mi ze mu vycitas ze netocil a kdyz uz jo, tak to byly kraviny." No áno, presne to mu vyčítam, že keď už niečo točil, tak to v 4-och z 5-ich prípadov sú zjavne...no nie práve pecky. Už v druhom poste píšeš že neriešiš kvalitu a jeho filmografiu, hoci ja to riešim...čiže nie je ten kult okolo Millera aj tu trochu? *8)* Ale nechajme to, mám pocit, že som zabrnkal na trochu citlivú strunu.
834361
2 -1
reaguje na: esmo
Tohle byla velka rana pod pas, az to bolelo i me :)
834364
834363
6 0
reaguje na: verbst
834363
[url=https://imgur.com/a/zoVvVLp]Mad Max není pecka ale Fantastic Beasts jo? :-)[/url]
834357
9 0
reagují: verbst, Mr. Hlad
reaguje na: Chermy
Tak určitě. Fury road je absolutní kult, Road Warrior je absolutní kult a Witches přinejmenším velmi fajn film.
834362
834359
3 0
reagují: Chermy
reaguje na: Randal K.
Muj point byl rict ti, co delal tech sedmnact let, kdy to vypada, ze krom Happy Feet nic nedelal. Nic vic. Fakt se o kvalite cehokoliv nebavim. Pripadalo mi ze mu vycitas ze netocil a kdyz uz jo, tak to byly kraviny. Mozna jsme se blbe pochopili, o kvalite cehokoliv, at uz Maxe, Fury Road, nebo Tucnaku, jsem se bavit fakt nechtel.
834361
834360
1 0
reagují: Randal K.
reaguje na: Mr. Hlad
Ja sa ale bavím od začiatku skôr o celej jeho filmografii.

A popravde nechápem úplne čo je tvoj point. Miller od 1997-eho natočil Babe 2, Happy Feet, Happy Feet 2, Fury Road a teraz Three Thousand Years of Longing. Čo je 5 filmov, z toho 4 objektívne sú pomerne o ničom a 1 je objektívne pecka. Čiže neviem o čom sa bavíme vlastne...proste tu nejde o to či zevloval, alebo nie - jeho štatistika a bilancia nie je práve najlepšia, to je fakt.

To, že sa okolo Millera po Fury Road spravil menší kult je druhá vec.
834360
Ja sa ale bavím od začiatku skôr o celej jeho filmografii.  A popravde nechápem úplne čo je tvoj point. Miller od 1997-eho natočil Babe 2, Happy Feet, Happy Feet 2, Fury Road a teraz Three Thousand Years of Longing. Čo je 5 filmov, z toho 4 objektívne sú pomerne o ničom a 1 je objektívne pecka. Čiže neviem o čom sa bavíme vlastne...proste tu nejde o to či zevloval, alebo nie - jeho štatistika a bilancia nie je práve najlepšia, to je fakt. To, že sa okolo Millera po Fury Road spravil menší kult je druhá vec.
834356
4 0
reaguje na: verbst
Tak řeknu, že souhlasím :D Miller má vizuální cítění, cit pro dynamiku a s tím svým kameramanem vykouzlil hezké obrázky. Ale Maxovi hodně pomáhá, že má prakticky nulový příběh a je to jen roztažená honička.. jinak ve své filmografii nemá Miller nic! Jakože vůbec nic 8)
834359
Tak řeknu, že souhlasím *:D* Miller má vizuální cítění, cit pro dynamiku a s tím svým kameramanem vykouzlil hezké obrázky. Ale Maxovi hodně pomáhá, že má prakticky nulový příběh a je to jen roztažená honička.. jinak ve své filmografii nemá Miller nic! Jakože vůbec nic *8)*
834357
4 -6
reagují: connor
A co teprve až vám řeknu, že ani ten Mad Max není kdovíjaká pecka :D:D8)
834357
A co teprve až vám řeknu, že ani ten Mad Max není kdovíjaká pecka *:D**:D**8)*
5 -10
reagují: esmo, Chermy
reaguje na: Randal K.
Já reagoval čistě na větu "od Babe 2 točil len samé blbosti, medzi ktorými sa Fury Road až zarážajúco vyníma", kde to jsou dvakrát tancující tučňáci, ale do toho právě jeden velký nerealizovaný projekt a dlouhá pre-produkce.

O zbytku jeho filmografie se vůbec nebavím.
834356
Já reagoval čistě na větu "od Babe 2 točil len samé blbosti, medzi ktorými sa Fury Road až zarážajúco vyníma", kde to jsou dvakrát tancující tučňáci, ale do toho právě jeden velký nerealizovaný projekt a dlouhá pre-produkce.  O zbytku jeho filmografie se vůbec nebavím.
834353
1 -1
reagují: Randal K.
reaguje na: Mr. Hlad
Ja ale nepíšem o zevlování, ale o kvalite filmov...Millerova filmografia má proste IMO jednu regulérnu pecku - Fury Road. Inak je to striedavo oblačno.

Skrátka on nemá resumé ako napr. Nolan, Spielberg, Scorsese, Scott a pod., tzn. že vytvoril niekoľko jasných klasík. Jeho jediné filmy, o ktorých možno v tejto rovine uvažovať sú Road Warrior, Witches of Eastwick a Fury Road, a z týchto Fury Road kvalitatívne výrazne vyčnieva.

A to som sa predtým pomýlil, Miller nerežíroval Babe, iba napísal/produkoval. Resp. nerežíroval oficiálne a s režisérom mali zjavne napäté vzťahy a nejako to nefungovalo. Čiže možno to bol kvázi nejaký ghost directing, ale každopádne platí, že Babe 1 bol solídny film a Babe 2, ktorý už režíroval Miller bola sračka. Happy Feet detto nie je žiadny zázrak, ten film sa proste viezol na "žužu tučniačikovia" trende, ktorý v r. 2005 začal Oscarový dokument March of the Penguins. A dvojka je o ničom.

Mne nejde o hejt, Fury Road u mňa platí za klasiku, som na Furiosu zvedavý a Anyu Taylor Joy mám fakt rád...ale Millerova filmografia skrátka nie je filmografia top režiséra, ale niekoho kto je možno kreatívny, ale pretaviť svoje nápady do dotiahnutého filmu mu ide menej. A Fury Road proste je v jeho filmografii ojedinelý úkaz úplnej pecky, ktorá šlape perfektne po všetkých stránkach - až natoľko že ja osobne už dlhšie rozmýšľam či mu s tým filmom počas dlhej post produkcie niekto nepomohol ale verejne sa o tom nehovorí.
834353
Ja ale nepíšem o zevlování, ale o kvalite filmov...Millerova filmografia má proste IMO jednu regulérnu pecku - Fury Road. Inak je to striedavo oblačno.  Skrátka on nemá resumé ako napr. Nolan, Spielberg, Scorsese, Scott a pod., tzn. že vytvoril niekoľko jasných klasík. Jeho jediné filmy, o ktorých možno v tejto rovine uvažovať sú Road Warrior, Witches of Eastwick a Fury Road, a z týchto Fury Road kvalitatívne výrazne vyčnieva.  A to som sa predtým pomýlil, Miller nerežíroval Babe, iba napísal/produkoval. Resp. nerežíroval oficiálne a s režisérom mali zjavne napäté vzťahy a nejako to nefungovalo. Čiže možno to bol kvázi nejaký ghost directing, ale každopádne platí, že Babe 1 bol solídny film a Babe 2, ktorý už režíroval Miller bola sračka. Happy Feet detto nie je žiadny zázrak, ten film sa proste viezol na "žužu tučniačikovia" trende, ktorý v r. 2005 začal Oscarový dokument March of the Penguins. A dvojka je o ničom.  Mne nejde o hejt, Fury Road u mňa platí za klasiku, som na Furiosu zvedavý a Anyu Taylor Joy mám fakt rád...ale Millerova filmografia skrátka nie je filmografia top režiséra, ale niekoho kto je možno kreatívny, ale pretaviť svoje nápady do dotiahnutého filmu mu ide menej. A Fury Road proste je v jeho filmografii ojedinelý úkaz úplnej pecky, ktorá šlape perfektne po všetkých stránkach - až natoľko že ja osobne už dlhšie rozmýšľam či mu s tým filmom počas dlhej post produkcie niekto nepomohol ale verejne sa o tom nehovorí.
834338
4 -1