Diskuze k článku Lékořicová Pizza: Recenze

příspěvky 1 - 2 Napsat příspěvek

Zrovna minulý týden jsem si po letech vychutnal mistrovu Magnolii. I po těch mnoha letech fenomenální kus. Čili na pizzu se velice těším. Díky za recenzi.
822121
2 0

6/10

Haim i Hoffman (který se očividně "potatil") hrají skvěle a doufám, že se oběma herecká kariéra pořádně rozjede, Penn a především Cooper dokážou i na malém prostoru zaujmout a pobavit (role si vysloveně užívají, zejména neřízená střela Cooper - pokud byl Peters fakt podobný magor, tak na place takového Burtonova Batmana muselo být asi slušně živo:D) a dobová atmosféra 70s se povedla. Nahodilá struktura vyprávění by vůbec nevadila, to by ale jednotlivé historky s čestnou výjimkou Cooperovy, nesměly být fádní, nezajímavé a bez pointy (typický příklad gay intermezzo - měla to být kritika sociálních poměrů 70s, nebo obecně milostných poměrů mezi partnery, nebo práce vs. partnerské vztahy, nebo dvojí tváře politiky - soukromí vs veřejný obraz, všechno dohromady nebo co vlastně?), což korunuje dost přestřelená stopáž.

Jako chápu, že podobné romance/ne-romance o vztahu/ne-vztahu, které jen tak plynou a častokrát nemají katarzi, jsou odpozorovány ze života a "tak to prostě v životě chodí" (ať hodí kamenem ten, kdo něco podobného sám nezažil, nebo alespoň nezná někoho, kdo si stejnými životními osudy neprošel), ale to imho ještě neznamená, že bude zábava to sledovat i ve filmu. Až budu toužit po stejném zážitku jako z reality, kouknu se, přehnaně řečeno, z okna. Nebo se znovu podívám na geniální The Remains of the Day:).

V podstatě jsem celý film přemýšlel nad tím, co je tou kotvou, vinou které si nejsou schopny postavy vyjádřit své city (věkový rozdíl, sociální postavení, charaktery, mylné předpoklady "myslím si, že on/ona si myslí", životní styl?) a trvá přes dvě hodiny a těžko soudit kolik filmového času, než se tak stane a dospěl jsem akorát k závěru, že důvodem byl fakt, že to tak bylo ve scénáři. Škoda, od PTA jsem čekal malinko více a minimálně v podobě Haim a Hoffmana měl v ruce silné karty, postupka se ale, naneštěstí, nedostavila.
822098
Haim i Hoffman (který se očividně "potatil") hrají skvěle a doufám, že se oběma herecká kariéra pořádně rozjede, Penn a především Cooper dokážou i na malém prostoru zaujmout a pobavit (role si vysloveně užívají, zejména neřízená střela Cooper - pokud byl Peters fakt podobný magor, tak na place takového Burtonova Batmana muselo být asi slušně živo*:D*) a dobová atmosféra 70s se povedla. Nahodilá struktura vyprávění by vůbec nevadila, to by ale jednotlivé historky s čestnou výjimkou Cooperovy, nesměly být fádní, nezajímavé a bez pointy (typický příklad [spoiler]gay intermezzo[/spoiler] - měla to být kritika [spoiler]sociálních poměrů 70s, nebo obecně milostných poměrů mezi partnery, nebo práce vs. partnerské vztahy, nebo dvojí tváře politiky - soukromí vs veřejný obraz,[/spoiler] všechno dohromady nebo co vlastně?), což korunuje dost přestřelená stopáž.   Jako chápu, že podobné romance/ne-romance o vztahu/ne-vztahu, které jen tak plynou a častokrát nemají katarzi, jsou odpozorovány ze života a "tak to prostě v životě chodí" (ať hodí kamenem ten, kdo něco podobného sám nezažil, nebo alespoň nezná někoho, kdo si stejnými životními osudy neprošel), ale to imho ještě neznamená, že bude zábava to sledovat i ve filmu. Až budu toužit po stejném zážitku jako z reality, kouknu se, přehnaně řečeno, z okna. Nebo se znovu podívám na geniální The Remains of the Day*:)*.   V podstatě jsem celý film přemýšlel nad tím, co je tou kotvou[spoiler], vinou které si nejsou schopny postavy vyjádřit své city (věkový rozdíl, sociální postavení, charaktery, mylné předpoklady "myslím si, že on/ona si myslí", životní styl?) [/spoiler]a trvá přes dvě hodiny a těžko soudit kolik filmového času, než se tak stane a dospěl jsem akorát k závěru, že důvodem byl fakt, že to tak bylo ve scénáři. Škoda, od PTA jsem čekal malinko více a minimálně v podobě Haim a Hoffmana měl v ruce silné karty, postupka se ale, naneštěstí, nedostavila.
6/10
2 -2