Diskuze k článku V nemilosti: Recenze

příspěvky 1 - 5 Napsat příspěvek

6/10

Bullock si před 20 lety v 28 Days vyzkoušela těžký to život alkoholika během detoxu, takže bylo jen otázkou času, kdy u ní dojde řeč na další ožehavé společenské téma, tj. buď cela smrti, nebo propuštění na svobodu po letech v žaláři. Tentokrát tedy zvítězila druhá možnost:D.

Předlohu v podobě mini-série jsem neviděl, takže těžko soudit, na co se - s ohledem na celovečerní limity stopáže - ve filmu nedostalo, ale výsledkem je takový ten lehký nadprůměr v podobě slušného sociálního dramatu, které táhne nahoru zejména civilní výkon Bullock v hlavní roli a filmově-realisticky podaná zápletka o těžkém to životě rehabilitace ex-conů zpět do běžného života. Tedy až na dramaticky vypjaté finále, které přepne do klasického hollywoodského klišé módu s únosy, rukojmími a mácháním zbraní u hlavy a které jakoby sem doputovalo z úplně jiného filmu (v návaznosti na to, jak moc "při zemi" se do té doby děj odvíjel).

Stran "šokujícího" plot twistu v závěru (vzhledem k průběžným flashbackům, které se ovšem vyhýbaly osudovému střetu, který poslal Bullock do vězení, bylo jasné prakticky od začátku, že na konci filmu k "nějakému" odhalení dojde) kvituji s povděkem, že na rozdíl od jiných podobně koncipovaných filmů, které se ovšem bez příslušného zvratu rozpadnou pod rukama, tady by film slušně fungoval i bez něj (a jeho přítomnost je tak jen bonusem navíc).
843360
Bullock si před 20 lety v 28 Days vyzkoušela těžký to život alkoholika během detoxu, takže bylo jen otázkou času, kdy u ní dojde řeč na další ožehavé společenské téma, tj. buď cela smrti, nebo propuštění na svobodu po letech v žaláři. Tentokrát tedy zvítězila druhá možnost*:D*. Předlohu v podobě mini-série jsem neviděl, takže těžko soudit, na co se - s ohledem na celovečerní limity stopáže - ve filmu nedostalo, ale výsledkem je takový ten lehký nadprůměr v podobě slušného sociálního dramatu, které táhne nahoru zejména civilní výkon Bullock v hlavní roli a filmově-realisticky podaná zápletka o těžkém to životě rehabilitace ex-conů zpět do běžného života. Tedy až na dramaticky vypjaté finále, které přepne do klasického hollywoodského klišé módu [spoiler]s únosy, rukojmími a mácháním zbraní u hlavy[/spoiler] a které jakoby sem doputovalo z úplně jiného filmu (v návaznosti na to, jak moc "při zemi" se do té doby děj odvíjel). Stran "šokujícího" plot twistu v závěru [spoiler](vzhledem k průběžným flashbackům, které se ovšem vyhýbaly osudovému střetu, který poslal Bullock do vězení, bylo jasné prakticky od začátku, že na konci filmu k "nějakému" odhalení dojde)[/spoiler] kvituji s povděkem, že na rozdíl od jiných podobně koncipovaných filmů, které se ovšem bez příslušného zvratu rozpadnou pod rukama, tady by film slušně fungoval i bez něj (a jeho přítomnost je tak jen bonusem navíc).
6/10
0 0

6/10

Když opomenu strhanou vězenkyni z dělnické vrstvy s botoxovou tváří, ze začátku mě hra na lepší sociální drama "sám proti všem" bavila a těšil jsem se, jak to spěje k nějakému strašlivému průseru, co zarputilá asociální Sandra způsobí adopční rodině. Ale v momentě, kdy dojde k urážlivě debilnímu zvratu a vykonstruovanému finále, který vlastně spláchl první dvě třetiny do záchoda, už nemělo smysl brát ten film vážně. Táhnout to někam do zkázy a šokovat nepříjemně diváky by bylo pro takový typ filmu lepší, ale jak se tam objeví spravedlivá empatická černoška, co všechno odhalí, tak je po drama a je z toho trapnej thriller (s malým t, to není narážka na fakt, že Sandra připomíná Michaela Jacksona :D).
814763
Když opomenu strhanou vězenkyni z dělnické vrstvy s botoxovou tváří, ze začátku mě hra na lepší sociální drama "sám proti všem" bavila a těšil jsem se, [spoiler]jak to spěje k nějakému strašlivému průseru, co zarputilá asociální Sandra způsobí adopční rodině. Ale v momentě, kdy dojde k urážlivě debilnímu zvratu a vykonstruovanému finále, který vlastně spláchl první dvě třetiny do záchoda, už nemělo smysl brát ten film vážně. Táhnout to někam do zkázy a šokovat nepříjemně diváky by bylo pro takový typ filmu lepší, ale jak se tam objeví spravedlivá empatická černoška, co všechno odhalí, tak je po drama a je z toho trapnej thriller (s malým t, to není narážka na fakt, že Sandra připomíná Michaela Jacksona *:D*).[/spoiler]
6/10
2 0

5/10

Za prvé bych tam rád viděl asi jakoukoli jinou herečku, protože Sandra mi sedne jen občas a tohle bohužel nebyl ten případ. A za druhé je to jeden z filmů, u kterých jsem pointu odhalil na první dobrou prostě až příliš brzo. U takových vždycky až do závěru doufám, že jsem byl mimo a když se ukáže že ne, otráví mě to.
814762
5/10
3 0

5/10

Vypil jsem u toho flašku vína a nakonec jsem se smál, že Sandra vypadá jak Michael Jackson. Nebavilo mě to.
A ten hlavní zvrat mě napadl asi půl hodiny předem. Přišlo mi, že to k tomu cely spělo. Takže žádné překvapeni se nekonalo.
814761
Vypil jsem u toho flašku vína a nakonec jsem se smál, že Sandra vypadá jak Michael Jackson. Nebavilo mě to. A ten hlavní zvrat mě napadl asi půl hodiny předem. Přišlo mi, že to k tomu cely spělo. Takže žádné překvapeni se nekonalo.
5/10
3 0

6/10