Diskuze k článku Candyman: Recenze

7/10

Výtečný film, pro mě dost možná horor roku - i když, popravdě, spíše to na mě působí jako přístupnější artovka zkřížená s hororem. Některé záběry jsou opravdu nádherné, třeba hned u úvodních titulků, různé vtípky se zrcadly, využití snínového loutkového divadla (nebo co to bylo) pro minulé dění - celkově moc pěkné. "BLM aktivismus" mi přišel zcela v pohodě, rozhodně ne to přehnané peklo, co tady někteří vypiskují.
810212
7/10
3 -3

5/10

Nápad s přímým pokračováním původního filmu je fajn (včetně originální rekapitulace předchozího děje loutkovou formou) , ale je škoda, že když už angažovali Todda, nemá ve filmu více prostoru. Sociální komentář byl přítomen už v Roseově filmu (a legenda jako taková je na něm do značené míry postavena), takže dává smysl, že bude přítomen i v aktuální verzi, přičemž jeho větší akcent u Peela dává filmu alespoň možnost, jak se od Rose odlišit a otrocky nekopírovat předlohu od začátku do konce.

Na druhou stranu, tam kde Rose nabízí až hypnotickou atmosféru díky úžasnému OST od Glasse, detektivní pátrání, hru kočky s myší Madsen a Todda a pár opravdu hutných lekaček, tam Peele bohužel rezignuje v podstatě na vše výše uvedené (což by nevadilo, pokud by to nahradil něčím jiným) a kromě zmíněného sociálního komentáře ve filmu nemá - až na pár povedených scén, ve kterých je kladen důraz na provázání postavy Candymana se zrcadly (jakožto prvku, který původní film téměř nevyužil) - nic moc navíc (což pochopitelně vadí). Nezajímavý děj, hororové momenty téměř absentují, atmosféra moc nefunguje a finále (hlavní postava se sama stane Candy(wo)man) okopírované z původního filmu (jen zde natažené na celou stopáž). Tohle se, na rozdíl od předlohy, kultovkou imho nestane.
803875
Nápad s přímým pokračováním původního filmu je fajn (včetně originální rekapitulace předchozího děje loutkovou formou) , ale je škoda, že když už angažovali Todda, nemá ve filmu více prostoru. Sociální komentář byl přítomen už v Roseově filmu (a legenda jako taková je na něm do značené míry postavena), takže dává smysl, že bude přítomen i v aktuální verzi, přičemž jeho větší akcent u Peela dává filmu alespoň možnost, jak se od Rose odlišit a otrocky nekopírovat předlohu od začátku do konce. Na druhou stranu, tam kde Rose nabízí až hypnotickou atmosféru díky úžasnému OST od Glasse, detektivní pátrání, hru kočky s myší Madsen a Todda a pár opravdu hutných lekaček, tam Peele bohužel rezignuje v podstatě na vše výše uvedené (což by nevadilo, pokud by to nahradil něčím jiným) a kromě zmíněného sociálního komentáře ve filmu nemá - až na pár povedených scén, ve kterých je kladen důraz na [spoiler]provázání postavy Candymana se zrcadly[/spoiler] (jakožto prvku, který původní film téměř nevyužil) - nic moc navíc (což pochopitelně vadí). Nezajímavý děj, hororové momenty téměř absentují, atmosféra moc nefunguje a finále [spoiler](hlavní postava se sama stane Candy(wo)man)[/spoiler] okopírované z [spoiler]původního filmu[/spoiler] (jen zde natažené na celou stopáž). Tohle se, na rozdíl od předlohy, kultovkou imho nestane.
5/10
3 -1
reaguje na: Karbunkule
ano, bude
801424
ano, bude
801419
3 -1
Asi nevhodná otázka - nejsem rasista, mám rád interracial porno a starý Candyman 1 je v mojí Top 10 - bude mě ten film bavit jako diváka, co nehořekuje/neonanuje nad fenoménem BLM (s celkem historicky pochopitelnou existencí) ve velmi vzdálené zemi za oceánem, prosím vás? :D

Předem děkuji za apolitickou odpověď .:)
801419
Asi nevhodná otázka - nejsem rasista, mám rád interracial porno a starý Candyman 1 je v mojí Top 10 - bude mě ten film bavit jako diváka, co nehořekuje/neonanuje nad fenoménem BLM (s celkem historicky pochopitelnou existencí) ve velmi vzdálené zemi za oceánem, prosím vás? *:D* Předem děkuji za apolitickou odpověď .*:)*
4 -1
reagují: pepo
Zrovna u Hannibala bych čekal, že mu bude spíš záležet na tom, co má člověk uvnitř...
801172
7 -2
reaguje na: maddy1111
Snowflake ;)
801169
Snowflake *;)*
801159
2 -7
reaguje na: MedIvlnajt
Jj, uplne kvetinkova diskuze to tady je, ze jo? Kdyz nevidis kde je problem, tak s tebou zbytecne zacinat jakoukoliv debatu
801159
801151
6 -2
reagují: MedIvlnajt
Hannibal ani Andy nenapsal nic rasistického,ani xenofobního.
Tak jakýpak ban nebo cancelování.
801151
Hannibal ani Andy nenapsal nic rasistického,ani xenofobního. Tak jakýpak ban nebo cancelování.
3 -11
reagují: maddy1111
Nemozete na moviezone zaviesť moderovane diskusie a podobne prispevky mazať (ak uz tych uzivatelov nebanujete)?
V diskusii k clankom o Shang-Qi to naposledy bola xenofobna žumpa od rusha, tu zase rasisticka od Hannibala.
Ja som sice tolerantny clovek aj voči inym nazorom, ale fakt sa to tu meni na (ani nechcem napisat co) a len to odrazduje normalnych užívateľov.
801148
Nemozete na moviezone zaviesť moderovane diskusie a podobne prispevky mazať (ak uz tych uzivatelov nebanujete)? V diskusii k clankom o Shang-Qi to naposledy bola xenofobna žumpa od rusha, tu zase rasisticka od Hannibala.  Ja som sice tolerantny clovek aj voči inym nazorom, ale fakt sa to tu meni na (ani nechcem napisat co) a len to odrazduje normalnych užívateľov.
10 -2
Nemůžete toho nechat prosím ? Už se cyklíte. Díky :+
801147
Nemůžete toho nechat prosím ? Už se cyklíte. Díky *:+*
11 -1
Jistě, jak typické.
801141
Jistě, jak typické.
2 -2
reaguje na: Barv666
? Možná by jsi měl vyhledat odbornou pomoc... Přeji ti pěkný den.
801139
? Možná by jsi měl vyhledat [url=https://bohnice.cz/lecba/psychiatrie-pro-dospele/]odbornou[/url] pomoc... Přeji ti pěkný den.
801138
2 -6
reaguje na: DanteAlighieri
Jj, ty mrdky černý, že? Anebo za tím je něco z minulosti, hm? Něco ani ne moc daleko, co jim předtím pár set let nedalo moc šanci na skoro cokoli. Ale ne, houby, co to zas melu - mrdky černý!
801138
801137
3 -8
reagují: DanteAlighieri
reaguje na: Barv666
Co to meleš? Jsi vůbec schopen rozlišovat realitu?

Dle FBI tvořili afroameričané v roce 2019 - 55,9% všech pachatelů vražd, běloši 41,1%. (přitom rasové složení v USA je následující: afroameričané - 12,1%, běloši - 74,7%)  Mezi oběťmi vražd v roce 2019, u nichž byla známa rasa, bylo 54,7% afroameričanů, 42,3% bělochů a 3,1% příslušníků jiných ras. Míra trestných činů na jednoho obyvatele byla (2019) u Afroameričanů zhruba osmkrát vyšší než u bělochů.

zdroj
801137
Co to meleš? Jsi vůbec schopen rozlišovat realitu? Dle FBI tvořili afroameričané v roce 2019 - 55,9% všech pachatelů vražd, běloši 41,1%. (přitom rasové složení v USA je následující: afroameričané - 12,1%, běloši - 74,7%)  Mezi oběťmi vražd v roce 2019, u nichž byla známa rasa, bylo 54,7% afroameričanů, 42,3% bělochů a 3,1% příslušníků jiných ras. [b]Míra trestných činů na jednoho obyvatele byla (2019) u Afroameričanů zhruba osmkrát vyšší než u bělochů. [/b][url=https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2019/crime-in-the-u.s.-2019/tables/expanded-homicide-data-table-3.xls]zdroj [/url]
801134
2 -8
reagují: Barv666
reaguje na: DanteAlighieri
Tyhle moudra bez kontextu...
801134
Tyhle moudra bez kontextu...
801133
7 -6
reagují: DanteAlighieri
reaguje na: Barv666
Existuji statistiky FBI které jasně ukazují, že kriminalita páchaná černochy v USA je výrazně vyšší než u "bílých", ale neznám a neviděl jsem žádnou statistiku, která by ukazovala na vyšší kriminalitu u židů.
801133
801131
5 -9
reagují: Barv666
Nejlepší metoda jak poznat rasistickou píču je...

"A už nám taky někdo konečně ukáže zločiny židů vůči utlačované bílé rase ? A pravdivě ukáže tu zločinnost a kriminalitu která mezi nima jen bují? Asi to není dost uvědomělé že."
801131
Nejlepší metoda jak poznat rasistickou píču je... "A už nám taky někdo konečně ukáže zločiny židů vůči utlačované bílé rase ? A pravdivě ukáže tu zločinnost a kriminalitu která mezi nima jen bují? Asi to není dost uvědomělé že."
11 -5
reagují: DanteAlighieri
reaguje na: Hannibal
Já jsem levičák...
801108
Já jsem levičák...
801050
1 -5
reaguje na: Mack.
Pokud vím, tak se to kritizovalo tehdy a kritizuje se to i teď, to je problém?
801081
801072
5 -1
reaguje na: HAL
No já jsem především viděl ten film, kterej je velmi dobrej, krásně natočenej, a originální dílo z devadesátých let smysluplně doplňuje, aktualizuje a rozšiřuje. Ukňuraný brečení támhle toho individua je k smíchu / pláči.  A ne, mávat transparentama a shazovat sochy nejdu, k woke aktivismu mám daleko. Ale zároveň nejsem ubulenej dement, kterej vlastní ubohou existenci zakrývá nadáváním na ty "zlé černochy".
801080
801055
12 -4