Diskuze k článku Zelený rytíř: Recenze

† 9/10

Absolutní majstrštyk, který mi sednul naprosto po všech stránkách, které nemá vůbec cenu vyjmenovávát. Jeden z nejlepších filmů, které jsem za poslední cirka 3 roky viděl. Poctivá devítka a nemohu se dočkat, co David Lowery stvoří dalšího. 8)
832045
Absolutní [b]majstrštyk[/b], který mi sednul naprosto po všech stránkách, které nemá vůbec cenu vyjmenovávát. Jeden z nejlepších filmů, které jsem za poslední cirka 3 roky viděl. Poctivá devítka a nemohu se dočkat, co David Lowery stvoří dalšího. *8)*
† 9/10
1 -1
Ne, nesadlo mi to, chápem takéto "artovky" ich štýl ako taký, ktorý nie je pre každého, že nie všetko divák pochopí (napr. zmysel dvojrole Alice Vikander, ale aj scéna s obrami bola fakticky úplne bezvýznamná) ale v tomto prípade mi príde, že v závere to nebolo dotiahnuté do konca, nehovoriac o tom, že v knižnej predlohe bola tá pointa príbehu úplne iná oproti filmu. 5/10
802859
3 -2

9/10

Nádhera! Krásná filmová legenda.. 9/10
802848
Nádhera! Krásná filmová legenda.. 9/10
9/10
4 -2
Supr recenze, výborná podívaná, Loweryho předchozí počiny mi nějak unikly, ale asi si na něj budu muset posvítit, Harris opět ukázal, že je naprostý bůh a nikdy bych neřekl - a možná, že ze mě mluví stále doznívající Psilocibin -  že i Patel bude někdy schopný úctyhodně obhájit post hlavního hrdiny. Lowerymu v budoucím snažení držím palce a prosím více takového !
802666
Supr recenze, výborná podívaná, Loweryho předchozí počiny mi nějak unikly, ale asi si na něj budu muset posvítit, Harris opět ukázal, že je naprostý bůh a nikdy bych neřekl - a možná, že ze mě mluví stále doznívající Psilocibin -  že i Patel bude někdy schopný úctyhodně obhájit post hlavního hrdiny. Lowerymu v budoucím snažení držím palce a prosím [b]více takového ![/b]
3 -3
reaguje na: harsesis

7/10

Ne, skutečně to není pro každého :D
801565
Ne, skutečně to není pro každého *:D*
7/10
801562
1 -1

Nuda prázdno

Vizuál super, trailer navnadil. Výsledek je zcela nudné povídání o tom,  jak se někdo k něčemu nechtěně přimotal (kdyby ne, tak celý život proš-kal) a pak někam jde, někam dojde a pá pá - konec. A některé digizvěrstva jako třeba liška jsou opravdu příšerné a to nemluvím o tom, že logiku to ani nedává. Netuším, co si recenzent před shlédnutím šňupnul, ale tohle tak 5/10 a to mhouřím oči jako blázen.
801562
Nuda prázdno
4 -1
reagují: esmo

Po druhém shlédnutí (s přeskakováním) 60%

Zelený Ryitíř jako film v mých představách měl mnohem větší potenciál než je výsledek, kterému přeji jen to nejlepší, ale pro mne je to bohužel prohra. Strašně rád bych si přál fantasy, které by vypadalo jak následující videa: (Obecně: tiché až nemluvné, epické a přitom tak prostorově prázdné, nelítostně brutální, depresivně tajemné, s hloubkou ke které si člověk musí najít cestu)

DS II s fantastickou hudbou v traileru
DS III s AGNES OBEL
A rozbor jednoho příběhu

Je to tak nemožné přání?
800551
Zelený Ryitíř jako film v mých představách měl mnohem větší potenciál než je výsledek, kterému přeji jen to nejlepší, ale pro mne je to bohužel prohra. Strašně rád bych si přál fantasy, které by vypadalo jak následující videa: (Obecně: tiché až nemluvné, epické a přitom tak prostorově prázdné, nelítostně brutální, depresivně tajemné, s hloubkou ke které si člověk musí najít cestu) [url=https://www.youtube.com/watch?v=4IzXvLXbfzg]DS II s fantastickou hudbou v traileru[/url] [url=https://www.youtube.com/watch?v=0J4u1FD87FM]DS III s AGNES OBEL[/url] [url=https://www.youtube.com/watch?v=fs5fNUKn08c]A rozbor jednoho příběhu[/url] Je to tak nemožné přání?
1 -5
reaguje na: Polux
Lepšie by som to nenapísal.:+
800449
Lepšie by som to nenapísal.*:+*
800375
2 -1
5/10
Pridavam sa k tym sklamanym užívateľom a to taky A Ghost Story od Loweryho zbožňujem.
Co sa tyka Green Knight,úplný suhlas s minitroll.
Krásne nasnímané s priam dychberúcimi zábermi a fantastickou dobovou hudbou, ale v tomto prípade u Davida Loweryho jednoznačne vyhrala forma nad (akýmkoľvek) obsahom. Deštrukcia mýtu o stredovekom hrdinovi je síce dobrý základ, ale tam kde základná myšlienka v predošlom filme režiséra - A Ghost Story - slúžila k rozvíjaniu ďalších myšlienok, úvah a emócií, The Green Knight sa počas celej stopáže nikam neposunie a nedopracuje. Celé putovanie titulného hrdinu je tak skôr iba sled síce dychberúcich, ale vo výsledku len obyčajných fantasy scénok neprepojených žiadnou spoločnou ideou. A aj samotné emočné zaangažovanie s hrdinom sa dostaví až v posledných 15 minútach filmu, i keď aj tu sa obávam, že to bolo skôr vhodne zvolenou piesňou, než čímkoľvek iným. Vo výsledku, tak po natešení z trailerov jednoznačné sklamanie. Formou je síce The Green Knight za plný počet, obsahovo (myšliekami, metaforami) dosť prázdnota. A komu nesadli predošlé filmy od Davida Loweryho (The Old Man and the Gun, A Ghost Story, Ain't Them Body Saints, The Yellow Birds), tak s The Green Knightom to bude skúšať zbytočne, tu sa toho dejovo deje ešte menej, než v predošlých filmoch od tohto režiséra.
Taky Cival u toho asi zomrie.
800446
5/10 Pridavam sa k tym sklamanym užívateľom a to taky A Ghost Story od Loweryho zbožňujem.  Co sa tyka Green Knight,úplný suhlas s minitroll.  Krásne nasnímané s priam dychberúcimi zábermi a fantastickou dobovou hudbou, ale v tomto prípade u Davida Loweryho jednoznačne vyhrala forma nad (akýmkoľvek) obsahom. Deštrukcia mýtu o stredovekom hrdinovi je síce dobrý základ, ale tam kde základná myšlienka v predošlom filme režiséra - [url=https://www.csfd.cz/film/479832-prizrak/]A Ghost Story[/url] - slúžila k rozvíjaniu ďalších myšlienok, úvah a emócií, The Green Knight sa počas celej stopáže nikam neposunie a nedopracuje. Celé putovanie titulného hrdinu je tak skôr iba sled síce dychberúcich, ale vo výsledku len obyčajných fantasy scénok neprepojených žiadnou spoločnou ideou. A aj samotné emočné zaangažovanie s hrdinom sa dostaví až v posledných 15 minútach filmu, i keď aj tu sa obávam, že to bolo skôr vhodne zvolenou piesňou, než čímkoľvek iným. Vo výsledku, tak po natešení z trailerov jednoznačné sklamanie. Formou je síce The Green Knight za plný počet, obsahovo (myšliekami, metaforami) dosť prázdnota. A komu nesadli predošlé filmy od Davida Loweryho ([i]The Old Man and the Gun, A Ghost Story, Ain't Them Body Saints, The Yellow Birds[/i]), tak s The Green Knightom to bude skúšať zbytočne, tu sa toho [i]dejovo[/i] deje ešte menej, než v predošlých filmoch od tohto režiséra.  Taky Cival u toho asi zomrie.
5 -1
reaguje na: minitroll
Ritchieho Artuš je naprostá pecka, to mi nikdo nevymluví. Byť se možná nedrží nějakých "mýtů", je to pro mě jasně nejlepší fantasy kromě LoTRa.
800444
800435
3 -8
Zhlédnuto čistě ze zvědavosti a ne, opravdu to není dobrý film. Všechna ta poselství jsou prvoplánově povrchní a hlavně jsou servírovaná otravně divadelním způsobem, což podtrhuje i nekonzistentní divadelní výprava a scénografie. Přírodní záběry jsou sice hezké, ale tím to hasne. Sem tam se sice objeví záblesky jakési osudovosti, ale v podstatě je to dramaturgicky promarněná příležitost.
800442
4 -4

Meh.

Strašně jsem tomu fandil od oznámení, ale víc jak 5/10 tomu dát nemůžu. A to se mi líbil třeba meditativně brutální Valhalla Rising. Ale tady je prázdnota. Kamera a vizuál úžasný, herecké výkony dobré, ale jinak je to jak pěkná holka, co v posteli leží jak prkno, studená jako kámen.

Artušovské mýty jsou snad folmařsky prokleté a nejlepší zůstává vážně ten Excalibur s jeho krví, špínou, bahnem a tesknou atmosférou zmaru a rozkladu.
800435
Strašně jsem tomu fandil od oznámení, ale víc jak 5/10 tomu dát nemůžu. A to se mi líbil třeba meditativně brutální Valhalla Rising. Ale tady je prázdnota. Kamera a vizuál úžasný, herecké výkony dobré, ale jinak je to jak pěkná holka, co v posteli leží jak prkno, studená jako kámen.  Artušovské mýty jsou snad folmařsky prokleté a nejlepší zůstává vážně ten Excalibur s jeho krví, špínou, bahnem a tesknou atmosférou zmaru a rozkladu.
Meh.
5 -3
reagují: Jerec
Zdar chlapi.Nikdy jsem neřešil palce dolů.Ale teď jsi nejsem jistej,proč jich mám tolik.Je to za to,že pro mě je to letošní pecka?Nebo kvůli tomu,že jsem zmínil Kubricka?Díky za osvětlení.
800424
2 -6
Viete niekto, či slovenská premiéra je už istá na 21.10? Aby to Forum Film nevypustil.
800397
2 0

5/10

Tak jo, vzhledem k tomu, že nejsem cílovka, budu zlej, ale každému, kdo si to užil, to přeju:)

Čistokrevný artporn se všemi příslušnými atributy, tj. děj, který v dílčích aspektech nedává smysl; postavy vynořující se a zase se ztrácející v příběhu bez toho, aby z toho cokoliv vyplynulo (obryně, stařena s páskou přes oči, liška aj.); dlouhé záběry, podbarvené dramatickou hudbou, implikující, že se zakrátko něco stane (a samozřejmě ne, nic se nestane); snaha o jakési podobenství, případně alegorii na kdeco, snad v každém druhém záběru atd.

Má to překrásnou kameru, výprava a lokace jsou skvělé, hudba je podmanivá a herci hrají parádně (Harris je jistota, ale dokonce i Edgerton s Vikander jsou výborní a Patel mi celý film připomínal Drivera:D), ale prostě ne. Pocitově to má 4h a některé sekvence jsem doslova protrpěl nudou (ovšem "what if" sekvence v závěru je fajn). Škoda rovněž proměnlivé kvality triků (zatímco titulní rytíř je řekněme ok, liška je tak okatě digitální, že více už být snad ani nemůže).

Po zhlédnutí, majíc podezření, že některé věci jsem pochopil špatně, nebo vůbec nepochopil, jsem na wiki přečetl plotline, ale bohužel nikoliv. Když už jsem byl při tom, přečetl jsem i synopsi předlohy a s překvapením jsem zjistil, že dává větší smysl než tento film a nadto obsahuje nějakou pointu, neřkuli poučení na závěr. Z čehož vyplývá, že neznámý autor ze 14. století imho odvedl lepší práci než Lowery:D. Kdyby se více držel původního textu, udělal by z mého pohledu lépe. Takhle, bohužel, mezi námi k harmonii nedošlo.
800375
Tak jo, vzhledem k tomu, že nejsem cílovka, budu zlej, ale každému, kdo si to užil, to přeju*:)*  Čistokrevný artporn se všemi příslušnými atributy, tj. děj, který v dílčích aspektech nedává smysl; postavy vynořující se a zase se ztrácející v příběhu bez toho, aby z toho cokoliv vyplynulo [spoiler](obryně, stařena s páskou přes oči, liška aj.)[/spoiler]; dlouhé záběry, podbarvené dramatickou hudbou, implikující, že se zakrátko něco stane (a samozřejmě ne, nic se nestane); snaha o jakési podobenství, případně alegorii na kdeco, snad v každém druhém záběru atd.   Má to překrásnou kameru, výprava a lokace jsou skvělé, hudba je podmanivá a herci hrají parádně (Harris je jistota, ale dokonce i Edgerton s Vikander jsou výborní a Patel mi celý film připomínal Drivera*:D*), ale prostě ne. Pocitově to má 4h a některé sekvence jsem doslova protrpěl nudou (ovšem [spoiler]"what if" sekvence[/spoiler] v závěru je fajn). Škoda rovněž proměnlivé kvality triků (zatímco titulní rytíř je řekněme ok, liška je tak okatě digitální, že více už být snad ani nemůže). Po zhlédnutí, majíc podezření, že některé věci jsem pochopil špatně, nebo vůbec nepochopil, jsem na wiki přečetl plotline, ale bohužel nikoliv. Když už jsem byl při tom, přečetl jsem i synopsi předlohy a s překvapením jsem zjistil, že dává větší smysl než tento film a nadto obsahuje nějakou pointu, neřkuli poučení na závěr. Z čehož vyplývá, že neznámý autor ze 14. století imho odvedl lepší práci než Lowery*:D*. Kdyby se více držel původního textu, udělal by z mého pohledu lépe. Takhle, bohužel, mezi námi k harmonii nedošlo.
5/10
8 -1
reagují: BranoZ
reaguje na: Barv666
Patel je úplně v pohodě. Ale když se mi film snaží prodat, že jeho matka, která vypadá jako typická Indka, je sestrou krále Artuše, tak to už je krapet směšný.
Jinak patřím spíš mezi ty lehce znuděné. I to chválené audiovizuálno mi přišlo celkem obyč, rozhodně nic, z čeho bych uchcával jako třeba u nového Blade Runnera. Ale pořád je to pěkný film tak na 6-7/10.
800369
Patel je úplně v pohodě. Ale když se mi film snaží prodat, že jeho matka, která vypadá jako typická Indka, je sestrou krále Artuše, tak to už je krapet směšný. Jinak patřím spíš mezi ty lehce znuděné. I to chválené audiovizuálno mi přišlo celkem obyč, rozhodně nic, z čeho bych uchcával jako třeba u nového Blade Runnera. Ale pořád je to pěkný film tak na 6-7/10.
800286
5 -3
reaguje na: Barv666