Opět super V.I.M.ko Tenhle film miluju. Pouštím si ho párkrát do roka a vždycky mi to vrátí do dětství Fakt super biják kterej se nikdy neomrzí.
797485
Opět super V.I.M.ko Tenhle film miluju. Pouštím si ho párkrát do roka a vždycky mi to vrátí do dětství*:D* Fakt super biják kterej se nikdy neomrzí.*:+*
Tady bych se hodně zastal filmu Už zase skáču přes kaluže od Karla Kachyni.
Mimochodem scénář k oběma filmům napsal jan Procházka, jehož jméno muselo být v titulcích utajeno, aby se oba snímky mohly dočkat realizace. V prvním případě Procházku pokryl Ota Hofman a u Pánů kluků se místo Procházky objevilo jméno Víta Olmera, který měl v té době taky dost silný škraloup. Pokrývání vyžadovalo od těch lidí velkou odvahu. Jinak sekce filmů pro děti a mládež nebyla tak silně zasažena normalizačními čistkami, takže se dětské filmy mohly zdárně rozvíjet i v této jinak nepříznivé době. Udržela se tam totiž kontinuita, kterou jiné sekce na Barrandově z politických důvodů postrádaly. Navíc zde pracovali lidé, kteří dětského diváka dobře znali - Věra Plívová-Šimková, Ota Koval, Jindřich Polák, Josef Pinkava a další. Proto ty filmy fungují i dnes, i když vznikly ve zcela jiných společenských podmínkách.
Věra Plívová-Šimková je první dáma dětského hraného filmu a prakticky všechny její počiny oslovují už několikátou generaci dětských diváků.
796825
Tady bych se hodně zastal filmu Už zase skáču přes kaluže od Karla Kachyni.
Mimochodem scénář k oběma filmům napsal jan Procházka, jehož jméno muselo být v titulcích utajeno, aby se oba snímky mohly dočkat realizace. V prvním případě Procházku pokryl Ota Hofman a u Pánů kluků se místo Procházky objevilo jméno Víta Olmera, který měl v té době taky dost silný škraloup. Pokrývání vyžadovalo od těch lidí velkou odvahu. Jinak sekce filmů pro děti a mládež nebyla tak silně zasažena normalizačními čistkami, takže se dětské filmy mohly zdárně rozvíjet i v této jinak nepříznivé době. Udržela se tam totiž kontinuita, kterou jiné sekce na Barrandově z politických důvodů postrádaly. Navíc zde pracovali lidé, kteří dětského diváka dobře znali - Věra Plívová-Šimková, Ota Koval, Jindřich Polák, Josef Pinkava a další. Proto ty filmy fungují i dnes, i když vznikly ve zcela jiných společenských podmínkách.
Věra Plívová-Šimková je první dáma dětského hraného filmu a prakticky všechny její počiny oslovují už několikátou generaci dětských diváků.