Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku 10 nejlépe nasnímaných filmů 20. století

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
Namátkou:
Za mě Robert D. Yeoman, a to nejen kvůli hračičkovství Wese Andersona. 
Geoffrey Unsworth taky umí, připomenu alespoň 2001: A Space Odyssey
Larry Fong toho mnoho nenatočil (Watchmen, Sucker Punch) ale taky umí. EDIT: 20. století bych nebral tak striktně, tak je to o 18 % víc, no :)
Nebo ještě Vilmos Zsigmond, CE3K, Eastwick Witches.
Omlouvám se tém, které jsem opomněl.
704770
Namátkou: Za mě [b]Robert D. Yeoman[/b], a to nejen kvůli hračičkovství Wese Andersona.  [b]Geoffrey Unsworth[/b] taky umí, připomenu alespoň 2001: A Space Odyssey [s][b]Larry Fong[/b] toho mnoho nenatočil (Watchmen, Sucker Punch) ale taky umí.[/s] EDIT: 20. století bych nebral tak striktně, tak je to o 18 % víc, no :) Nebo ještě [b]Vilmos Zsigmond[/b], CE3K, Eastwick Witches. Omlouvám se tém, které jsem opomněl.
0 0
reagovat
reaguje na: KARLOS
Máš recht ;) 

Tím jak měl Malick mezi těmi svými filmy v tomhle žebříčku 20-ti letou pauzu jsem si neuvědomil, že v minulým století toho už moc nenatočil. :D

No a ten Lubezki před rokem 2000 snad jedině Sleepy Hollow. Ale uznávám, že co se kamery týká nedosahuje to úrovně těch dvou filmů, co jsem zmínil.
704650
Máš recht *;)*  Tím jak měl Malick mezi těmi svými filmy v tomhle žebříčku 20-ti letou pauzu jsem si neuvědomil, že v minulým století toho už moc nenatočil. *:D* No a ten Lubezki před rokem 2000 snad jedině [i]Sleepy Hollow[/i]. Ale uznávám, že co se kamery týká nedosahuje to úrovně těch dvou filmů, co jsem zmínil.
704649
0 0
reagovat
reaguje na: winnie_the_pooh
Opět, oba kousky jsou ze století jednadvacátého a Lubezki do r.2001 točil mini věci v Mexiku...
704649
Opět, oba kousky jsou ze století jednadvacátého a [b]Lubezki [/b]do r.2001 točil mini věci v Mexiku...
704648
0 0
reagují: winnie_the_pooh
reagovat
A osobně bych tam víc viděl filmy Terrence Malicka. Days of Heaven jsou v top ten zcela zaslouženě, proti The Thin Red Line se taky nedá moc namítat, ale za mě určitě ještě jeho spolupráce s Emmanuelem Lubezkim (který v žebříčku není vůbec :o), The New World nebo The Tree of Life. :)
704648
A osobně bych tam víc viděl filmy [b]Terrence Malicka[/b]. [i]Days of Heaven[/i] jsou v top ten zcela zaslouženě, proti [i]The Thin Red Line[/i] se taky nedá moc namítat, ale za mě určitě ještě jeho spolupráce s [b]Emmanuelem Lubezkim [/b](který v žebříčku není vůbec *:o*), [i]The New World [/i]nebo [i]The Tree of Life. *:)*[/i]
0 0
reagují: KARLOS
reagovat
A sice tady nejde o režiséry, ale Stanley Kubrick má ve stovce zkušeně všech 5 svých filmů z let 1964-1980 ;) 
(A je teda zřejmě nejčastěji se objevující režisér v tomhle žebříčku. Nebo tam mám podle vás někdo vyšší zastoupení? Nechce se mi všechny filmy prohnat přes čsfd nebo imdb...:))
704647
A sice tady nejde o režiséry, ale [b]Stanley Kubrick[/b] má ve stovce zkušeně všech 5 svých filmů z let 1964-1980 *;)*  (A je teda zřejmě nejčastěji se objevující režisér v tomhle žebříčku. Nebo tam mám podle vás někdo vyšší zastoupení? Nechce se mi všechny filmy prohnat přes čsfd nebo imdb...*:)*)
0 0
reagovat
Miroslav Ondříček :+
704646
[b]Miroslav Ondříček[/b] *:+*
0 0
reagovat

Spilberg

Všechny jeho filmy mají parádní kameru. Mně se líbí hlavně Chrám zkázy, tam ta kamera prodává atraktivní prostředí jako sviňa :D
704594
Všechny jeho filmy mají parádní kameru. Mně se líbí hlavně Chrám zkázy, tam ta kamera prodává atraktivní prostředí jako sviňa *:D*
Spilberg
2 0
reagovat
Vzpomenul bych taky Revenanta, z poslední doby mi přišla kamera nejzajímavější. 
A zmiňovat Boyleovy filmy asi nemá moc smysl, tam je v podstatě každej záběr tak extatickej, že by se mohly do žebříčku zařadit jen jeho filmy :D (trošku přehánim, no, ale třeba takový 127 hodin bych se nebál zmínit)
Lawrence z Arábie je v tomhle směru úchvatnej. Dobytí Aqaby na jeden záběr mi dodnes leží v hlavě, možná díky velkýmu plátnu ve Varech. 
A o kameře v Kmotrovi existuje několik skvělejch videoesejí. Člověk ví, že se mu film, potažmo kamera, líbí, ale až tyhle eseje nebo vysvětlení ho potom dovedou k tomu, že chápe, proč tomu tak je. Člověk si říká, že to není taková řehole, ale pak vidí, jak se při kompozici myslí na každičký detail. A to potom dělá ty rozdíly, nejspíš
704590
Vzpomenul bych taky Revenanta, z poslední doby mi přišla kamera nejzajímavější.  A zmiňovat Boyleovy filmy asi nemá moc smysl, tam je v podstatě každej záběr tak extatickej, že by se mohly do žebříčku zařadit jen jeho filmy :D (trošku přehánim, no, ale třeba takový 127 hodin bych se nebál zmínit) Lawrence z Arábie je v tomhle směru úchvatnej. Dobytí Aqaby na jeden záběr mi dodnes leží v hlavě, možná díky velkýmu plátnu ve Varech.  A o kameře v Kmotrovi existuje několik skvělejch videoesejí. Člověk ví, že se mu film, potažmo kamera, líbí, ale až tyhle eseje nebo vysvětlení ho potom dovedou k tomu, že chápe, proč tomu tak je. Člověk si říká, že to není taková řehole, ale pak vidí, jak se při kompozici myslí na každičký detail. A to potom dělá ty rozdíly, nejspíš
2 -1
reagovat
reaguje na: Fanta
Ty kousky, co před HALem lidi nejvíc vyjmenovávali, bylo už století jednadvacáté 8);).
704588
Ty kousky, co před HALem lidi nejvíc vyjmenovávali, bylo už století jednadvacáté *8)**;)*.
704582
0 0
reagovat
reaguje na: HAL

Není z 20. Století?

A z jakého století to prosím tě je?  To by mě zajímalo :D :D
704582
A z jakého století to prosím tě je?  To by mě zajímalo :D :D
Není z 20. Století?
704541
0 0
reagují: KARLOS
reagovat
reaguje na: MeaCulpa

Vladimír Smutný

:+
704581
*:+*
Vladimír Smutný
704542
0 0
reagovat

Anbreakable - Eduardo Serra

A pak jsem vzdy obdivoval Aliens.
704554
A pak jsem vzdy obdivoval Aliens.
Anbreakable - Eduardo Serra
0 0
reagovat

Days of heaven

ono aj days of heaven "spolukameroval" Haskell Waxler co je dalsia kameramanska legenda ;) 
704553
ono aj days of heaven "spolukameroval" Haskell Waxler co je dalsia kameramanska legenda *;)* 
Days of heaven
0 0
reagovat
Matrix, Medvěd, Trainspotting, Zachraňte vojína Ryana
704545
Matrix, Medvěd, Trainspotting, Zachraňte vojína Ryana
0 0
reagovat
Jo a sestrih samozrejme bozi, ale ten Panter tam je jako pest na oko :-
704543
Jo a sestrih samozrejme bozi, ale ten Panter tam je jako pest na oko *:-*
2 0
reagovat
Zebricek o nejlepsi kamere bez Schindlerova seznamu se neda brat vazne. 

Za me z tech aktualnich urcite Revenant a Sicario. Podle me je velka skoda, ze nikdy z Hollywoodu neoslovili Vladimira Smutneho, to je podle me strasnej borec a snad Nabarvenym ptacetem vsem opet vytre zrak
704542
Zebricek o nejlepsi kamere bez Schindlerova seznamu se neda brat vazne.  Za me z tech aktualnich urcite Revenant a Sicario. Podle me je velka skoda, ze nikdy z Hollywoodu neoslovili Vladimira Smutneho, to je podle me strasnej borec a snad Nabarvenym ptacetem vsem opet vytre zrak
2 0
reagují: szissou
reagovat
Většina těch co tu zmiňujete není z dvacátého století.

A já minimálně k top ten asi nemám co dodat, obzvlášť první dvě místa těší. Barry Lyndonovi by to v něm také slušelo, ale stejně... ty filmy jsou svou estetikou fantastické.

Jen nechápu co v tom videu dělá Black Panther. Snad podbízení se současnému mainstreamu? To je kamerou naprostý průměr.
704541
Většina těch co tu zmiňujete není z dvacátého století. A já minimálně k top ten asi nemám co dodat, obzvlášť první dvě místa těší. Barry Lyndonovi by to v něm také slušelo, ale stejně... ty filmy jsou svou estetikou fantastické. Jen nechápu co v tom videu dělá Black Panther. Snad podbízení se současnému mainstreamu? To je kamerou naprostý průměr.
2 0
reagují: Fanta
reagovat
reaguje na: KARLOS
... jsi hnidopich :)

Jen jsem trochu vyšlápnul druhým extrémním směrem, no ;)
704539
... jsi hnidopich *:)* Jen jsem trochu vyšlápnul druhým extrémním směrem, no *;)*
704536
3 0
reagovat
Nechci být Karlíku hnidopich ;)8), ale věta "kdo režisérům vyrobil všechny ty ikonické záběry, jež se vám dozajista zaryly do paměti" je stejně zcestná, jako to sklízení zásluh režisérem...
Trend, že kameraman i záběry komponuje je spíš evropský a díky tomu je řada evropsých kameramanů v Hollywoodu tak oblíbená. Ovšem když je budeme bavit konkrétně o těchto filmech, kameramanech a hollywoodu, pak výsledný záběr mají na svědomí:
Režisér, který pomocí storyboardů (a všech moderních alternativ), blokování, volby ohniska objektivu a celkové přípravy scény záběr nakomponuje.
Kam. operátor(ři) pak fyzicky záběr zachytí (a tím "tvoří" konečnou kompozici). Díky tomu, že někteří rejžové (a nikoho nepřekvapí, že největší jména to plní do puntíku) si často tuhle profesi zastanou sami, je to taková dost profese mimo výsluní zájmu, ale když "točí" přímo rejža, má to řadu nevýhod a tak čím užší vztah s rejžou a operátorem, tím líp (jak jinak). A některé velké jména se toho vysloveně straní (třeba Scott dává hodně svobody, ale má zase i obrovské nároky).
No a "nakonec" kameraman. Ten pokud není třeba, do kompozice nezasahuje. Na jeho bedrech je ale starost o světlo a to je dost práce samo sobě, k tomu vybírá veškerou záznamovou techniku a mluví do výpravy. Světlo je stejně důležité jako vlastní kompozice a jedno bez druhého se v nesouladu potopí i při sebelepší práce protějšku.
Ne, kameraman fyzicky světla opět neovládá, ale světelnou scénu vytvoří/vymyslí. Osvětlovači jsou doslovně "světelní operátoři" - ti, co to fyzicky dělají.
A musí se zmínit ještě ostřič. Bez něj by to taky nešlo. Dbá na jediné - aby bylo ostré to, co podle režiséra ostré být má.
Že se často (a nejsilněji v nezávislé/menší produkci) jednotlivé profese stírají a všichni dělají všechno? Jasně. Ale tohle je hrubý výpis toho, kdo má za co zodpovědnost.
704536
Nechci být Karlíku hnidopich *;)**8)*, ale věta "kdo režisérům vyrobil všechny ty ikonické záběry, jež se vám dozajista zaryly do paměti" je stejně zcestná, jako to sklízení zásluh režisérem... Trend, že kameraman i záběry komponuje je spíš evropský a díky tomu je řada evropsých kameramanů v Hollywoodu tak oblíbená. Ovšem když je budeme bavit konkrétně o těchto filmech, kameramanech a hollywoodu, pak výsledný záběr mají na svědomí: [b]Režisér[/b], který pomocí storyboardů (a všech moderních alternativ), blokování, volby ohniska objektivu a celkové přípravy scény záběr [b]nakomponuje[/b]. [b]Kam. operátor(ři)[/b] pak fyzicky záběr zachytí (a tím "tvoří" konečnou kompozici). Díky tomu, že někteří rejžové (a nikoho nepřekvapí, že největší jména to plní do puntíku) si často tuhle profesi zastanou sami, je to taková dost profese mimo výsluní zájmu, ale když "točí" přímo rejža, má to řadu nevýhod a tak čím užší vztah s rejžou a operátorem, tím líp (jak jinak). A některé velké jména se toho vysloveně straní (třeba Scott dává hodně svobody, ale má zase i obrovské nároky). No a "nakonec" [b]kameraman[/b]. Ten pokud není třeba, do kompozice nezasahuje. Na jeho bedrech je ale starost o [b]světlo[/b] a to je dost práce samo sobě, k tomu vybírá veškerou záznamovou techniku a mluví do výpravy. Světlo je stejně důležité jako vlastní kompozice a jedno bez druhého se v nesouladu potopí i při sebelepší práce protějšku. Ne, kameraman fyzicky světla opět neovládá, ale světelnou scénu vytvoří/vymyslí. [b]Osvětlovači[/b] jsou doslovně "světelní operátoři" - ti, co to fyzicky dělají. A musí se zmínit ještě [b]ostřič[/b]. Bez něj by to taky nešlo. Dbá na jediné - aby bylo ostré to, co podle režiséra ostré být má. Že se často (a nejsilněji v nezávislé/menší produkci) jednotlivé profese stírají a všichni dělají všechno? Jasně. Ale tohle je hrubý výpis toho, kdo má za co zodpovědnost.
11 -2
reagují: KarelR
reagovat
Zodiac link
704535
Zodiac http://ascmag.com/articles/flashback-zodiac
2 0
reagovat
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se