Diskuze k článku Akta Pentagon: Skrytá válka: Recenze

příspěvky 1 - 18 Napsat příspěvek

8/10

Tohle mi sedlo. The Post řeší dost složité, dost zajímavé a pro film skvělé téma. Bavilo mě, že narozdíl od nedávného (a skvělého) Spotlight neřeší ani tak práci jednotlivých redaktorů, ale zaměřuje se na "vyšší šarže" v novinářské hierarchii, které jsou často ve filmech za ty zlé. The Post se v první čtvrtině trochu táhne a malinko to trvá než chytne spád, ale jakmile se objeví titulní akta Penatgon, tak film jede. FIlm má dobré tempo, dobré zvraty, krásný retro feeling, dost nápaditou kameru Januse Kaminského, výborné obsazení vedlejších úloh a hlavně skvělou dvojici hlavních postav. Právě ty mě nejvíc bavily. Jejich rozdílné zazemí, které je musí zohledňovat při svých rozhodováních bylo hrozně zajímavé. Pro mě celý ten film stojí na hlavně na postavě Kate Graham, která přes všechny logické námitky, přes vlastní ostýchavost i přes nebezpečí k sobě a ostaním a udělá tu správnou věc. .Meryl Streep si tu nominaci zaslouží na 100%. Hanks jede v takovém pohodovém a dobře hrajícím módu, ale trochu na jistotu, ale přiznávám, že ty postavy jsou natolik zajímavé, že není ani důležité, že je hrají zrovna tyhle dvě hvězdy.
676057
Tohle mi sedlo. The Post řeší dost složité, dost zajímavé a pro film skvělé téma. Bavilo mě, že narozdíl od nedávného (a skvělého) Spotlight neřeší ani tak práci jednotlivých redaktorů, ale zaměřuje se na "vyšší šarže" v novinářské hierarchii, které jsou často ve filmech za ty zlé. The Post se v první čtvrtině trochu táhne a malinko to trvá než chytne spád, ale jakmile se objeví titulní akta Penatgon, tak film jede. FIlm má dobré tempo, dobré zvraty, krásný retro feeling, dost nápaditou kameru Januse Kaminského, výborné obsazení vedlejších úloh a hlavně skvělou dvojici hlavních postav. Právě ty mě nejvíc bavily. Jejich rozdílné zazemí, které je musí zohledňovat při svých rozhodováních bylo hrozně zajímavé. Pro mě celý ten film stojí na hlavně na postavě Kate Graham, která [spoiler]přes všechny logické námitky, přes vlastní ostýchavost i přes nebezpečí k sobě a ostaním a udělá tu správnou věc. .[/spoiler]Meryl Streep si tu nominaci zaslouží na 100%. Hanks jede v takovém pohodovém a dobře hrajícím módu, ale trochu na jistotu, ale přiznávám, že ty postavy jsou natolik zajímavé, že není ani důležité, že je hrají zrovna tyhle dvě hvězdy.
8/10
0 0

9/10

Luxusně a přitom komorně natočené :+
676001
Luxusně a přitom komorně natočené *:+*
9/10
1 0
reaguje na: Gorecki
O její důležitosti nepochybuji a totéž platí i její kvalitě. Jen si jí dokáži s přehledem představit zkrácenější, aby vedlejší postavy novinářů dostali více prostoru.
675887
675879
0 0
reaguje na: hroubek
Ta linka Meryl tam pre mna bola velmi dolezita, lebo riesila tu druhu, komercnu stranku nadcasovej dilemy.
675879
675872
2 0
reagují: hroubek
reaguje na: Firga
ja som bol v auparku a boli sme tam asi šiesti:(
675873
ja som bol v auparku a boli sme tam asi šiesti*:(*
675695
0 0
Film jsem si užil, ale od Spielberga jsem viděl mnohem lepší filmy. Zaujalo mě, že se nikam nespěchá a dostaneme prostor poznat všechny hlavní postavy, než se to pořádně rozjede. I to jejich morální dilema funguje, jelikož Spielberg věnuje čas, abych je alespoň do jisté míry poznali. Velmi oceňuji, že film nestojí jen na Meryl Streep a Hanksovi, ale že mají dost prostoru převážně seriálový herci, kteří jsou v těchto rolí parádní(Odenkirk, Letts, Rhys, Carrie Coon, Alison Brie, Plemons a nebo Sarah Paulson). Sedlo mě tempo, a hlavně mě bavila druhá půlka, kdy se konečně začne jít do "tuhého". Jediné co mě tolik nesedlo bylo to jakým způsobem je Meryl Streep tlačena do popředí, na úkor jiným a co si budeme povídat mnohem zajímavějším postavám(celé to bude o tom, že mě moc nebavila ta linka  s prodejem, a byl jsem zvědaví, na poctivou novinařinu). Za mě velmi slušných 7,5/10.
675872
0 0
reagují: Gorecki
reaguje na: Perun
Uznavam, ze to je hezke, detaioni a odevzdane srovnani, ale stavet The Post pred Spotlight, a to srovnani je na miste samozrejme, tim trochu ten text ztraci kredit. Most Spionu byl lepsi, ale zdaleka ne porad hoden Spielbergova genia, Spotlight je o hodne dal hlavne samotnym scenarem. Ale i pro me to byl film roku, vcetne rezie a hereckych vykonu. The Post by ve srovnani s obema snimky velmi pravdepodobne zapadl, kdyby pod nim byl podepsany nekdo jiny (a tim padem i hlavni role obsadil nekdo mene slavny samozrejme).
675817
675419
0 -1
V Eurovea plna sala....film super....9/10
675695
2 0
reagují: pepo
za mňa super 9/10
675583
za mňa super 9/10
2 0

JohnyD

Neboj, Sarah bude mať teraz dve väčšie úlohy v áčkových projektoch. V lete Ocean's 8 a v januári Glass.
675469
JohnyD
0 0
Most Špiónov je podľa mňa najlepší Spielberg minimálne od komba Minority Report & Catch Me If You Can z roku 2002. Na Post som zvedavý.
675467
3 0
reaguje na: TedGeorge
Ach, zo súdnej siene k šporáku :D Ale filmová liga je proste inde 8)
675466
Ach, zo súdnej siene k šporáku *:D* Ale filmová liga je proste inde *8)*
675462
0 0

JohnyD

Manzelka delajici obcerstveni.
675462
Manzelka delajici obcerstveni.
JohnyD
0 0
reagují: JohnyD
...nebo Most špionů, kde jde doslova o kejhák. :D Počas celej doby filmu som nemal o Hanksa ani sekundu strach, na to, že sa vybral na nepriateľské územie 8)

Čo za postavu hrá Sarah Paulson, je súčasťou novinárskeho tímu, alebo iba nejaká manželka, čo tam má dve scény?
675461
...nebo Most špionů, kde jde doslova o kejhák. *:D* Počas celej doby filmu som nemal o Hanksa ani sekundu strach, na to, že sa vybral na nepriateľské územie *8)* Čo za postavu hrá Sarah Paulson, je súčasťou novinárskeho tímu, alebo iba nejaká manželka, čo tam má dve scény?
2 0
uvidím zajtra. už sa neviem dočkať. Bridge of Spies je 10/10;)
675443
uvidím zajtra. už sa neviem dočkať. Bridge of Spies je 10/10*;)*
4 -2

Perun

Podpisujem kazde tvoje slovo a PSko aj podciarkujem:+
675436
Podpisujem kazde tvoje slovo a PSko aj podciarkujem*:+*
Perun
3 0
reaguje na: Perun
imho je Bridge of Spies lepsi. Dal bych mu 8,5/10. Tohle je slabsi sedmicka. Nechytlo me to za srdicko a mel sem celou dobu pocit, ze tam vlasnte o nic moc nejde a scenarista krute prehani.
675420
675419
2 -1

The Post

Nabízí se srovnání s posledním obdobným filmem Stevena Spielberga Bridge of Spies a tématicky podobným ač přece jen odlišným Spotlightem.

V případě Spotlightu, který měl k dispozici zajímavější téma v rámci investigativní žurnalistiky a velice zajímavé herecké tváře, kazí počin nenaplněný potenciál k úspěchu předurčený. Možná jsem od toho tenkrát čekal moc, avšak i nyní by se dal určit vítěz cen někdo jiný. Nicméně The Post je lépe režisérsky zvládnutý, celkem dost to odsejpá a i herci ač stálice Hanks a Streep (to ji fakt nemusim) dokáží fungovat mnohem přesvědčivěji a lépe než ansábl Spotlightu (snad kromě Liev Schreibera, toho tam byla ale pomálu). Začátky The Post si tak člověk užije na všech frontách i přesto, že nepřináší nic nového (ale to ani není v tomto případě potřeba). Spielberg wins

V případě Bridge of Spies platí to samé až na samozřejmě oscarového Rylance, kterému zdatně sekunduje opět typický Hanks. Navíc se ale k neduhům zmíněním v odstavci Spotlightu přidává snůška klišé a zbytečného amerického patosu, který tento počin srážejí o něco níže.

The Post funguje ve všech směrech a přidává skutečná fakta a morální dilemata vykreslená důstojným způsobem. Určitě stojí za zhlédnutí.

The Post - lepších 8/10
Spotlight - slabších 8/10 (MZ 8/10)
Bridge of Spies - slabších 7/10 (MZ 9/10)

PS: Každá Alison Brie se počítá :D
675419
Nabízí se srovnání s posledním obdobným filmem Stevena Spielberga Bridge of Spies a tématicky podobným ač přece jen odlišným Spotlightem.  V případě Spotlightu, který měl k dispozici zajímavější téma v rámci investigativní žurnalistiky a velice zajímavé herecké tváře, kazí počin nenaplněný potenciál k úspěchu předurčený. Možná jsem od toho tenkrát čekal moc, avšak i nyní by se dal určit vítěz cen někdo jiný. Nicméně The Post je lépe režisérsky zvládnutý, celkem dost to odsejpá a i herci ač stálice Hanks a Streep (to ji fakt nemusim) dokáží fungovat mnohem přesvědčivěji a lépe než ansábl Spotlightu (snad kromě Liev Schreibera, toho tam byla ale pomálu). Začátky The Post si tak člověk užije na všech frontách i přesto, že nepřináší nic nového (ale to ani není v tomto případě potřeba). Spielberg wins V případě Bridge of Spies platí to samé až na samozřejmě oscarového Rylance, kterému zdatně sekunduje opět typický Hanks. Navíc se ale k neduhům zmíněním v odstavci Spotlightu přidává snůška klišé a zbytečného amerického patosu, který tento počin srážejí o něco níže. The Post funguje ve všech směrech a přidává skutečná fakta a morální dilemata vykreslená důstojným způsobem. Určitě stojí za zhlédnutí.  The Post - lepších 8/10 Spotlight - slabších 8/10 (MZ 8/10) Bridge of Spies - slabších 7/10 (MZ 9/10) PS: Každá Alison Brie se počítá :D
The Post
5 -2
reagují: mimomisu, TedGeorge