Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Filmtech: Jak se vaří retro image

příspěvky 1 - 15 Napsat příspěvek
Moc pěkný článek! Mě osobně nejvíc učarovaly Fincherovy díla. Ať už jde o Zodiac, Se7en, či Fight Club, jeho cit pro vizuální stránku je neuvěřitelně precizní.
213173
Moc pěkný článek! Mě osobně nejvíc učarovaly Fincherovy díla. Ať už jde o Zodiac, Se7en, či Fight Club, jeho cit pro vizuální stránku je neuvěřitelně precizní.
0 0
reagovat

chválím

Chlapi máte ode mě velikou pochvalu za tento článek :+ Věřím, že nejsem jediný, komu se líbí. Jen tak dál, rubrika Filmtech by vůbec nebyla k zahození.
213143
Chlapi máte ode mě velikou pochvalu za tento článek *:+* Věřím, že nejsem jediný, komu se líbí. Jen tak dál, rubrika Filmtech by vůbec nebyla k zahození.
chválím
0 0
reagovat

Sup

Zjevne tomu rozumis, ale chytas se jen nevinneho obratu. Samozrejme to plati pro scenu, ve ktery ma byt stin a kde se bere keylight jako slunce, nikoliv pro nasvecovani ve kterem chces naopak vsechny stiny veci i lidi vykryt (coz je castejsi pripad). Na filmovem sviceni je jen malo veci "prirozenych", to je jasny, a zaroven je to na delsi clanek.

Jsem rad, ze nekdo zminil Camerona jako sveho oblibence. Jeho filmy maji unikatni vizual napric tremi dekadami.A hlavne mi prijde, ze mel James vzdycky trochu naskok (jako by ostatni pak svitili podle nej).
213141
Zjevne tomu rozumis, ale chytas se jen nevinneho obratu. Samozrejme to plati pro scenu, ve ktery ma byt stin a kde se bere keylight jako slunce, nikoliv pro nasvecovani ve kterem chces naopak vsechny stiny veci i lidi vykryt (coz je castejsi pripad). Na filmovem sviceni je jen malo veci "prirozenych", to je jasny, a zaroven je to na delsi clanek. Jsem rad, ze nekdo zminil Camerona jako sveho oblibence. Jeho filmy maji unikatni vizual napric tremi dekadami.A hlavne mi prijde, ze mel James vzdycky trochu naskok (jako by ostatni pak svitili podle nej).
Sup
0 0
reagovat

Bay

Celkem žeru jeho stylizaci, většinou to působí technicky dokonale (ostré atd) ale točí v sytých výrazných barvách, při východu/západu slunce atd. Všichni si z toho dělaj prdel, ale je to jedno z nejdůležitějších pravidel u fotografie - nefotit v běžném světle, ale brzy ráno, nebo při západu. Dále docela žeru hru světla a stínu (točení v noční ulici, kde ideálně prší, blikají reklamní poutače, majáky policejních aut atd.)

Obecně se dá říct, že mám rád přirozenou pestrobarevnost v technicky co jak nejdokonalejším záznamu.
213126
Celkem žeru jeho stylizaci, většinou to působí technicky dokonale (ostré atd) ale točí v sytých výrazných barvách, při východu/západu slunce atd. Všichni si z toho dělaj prdel, ale je to jedno z nejdůležitějších pravidel u fotografie - nefotit v běžném světle, ale brzy ráno, nebo při západu. Dále docela žeru hru světla a stínu (točení v noční ulici, kde ideálně prší, blikají reklamní poutače, majáky policejních aut atd.) Obecně se dá říct, že mám rád přirozenou pestrobarevnost v technicky co jak nejdokonalejším záznamu.
Bay
0 0
reagovat
Vícero nasvícení má spíš za efekt (mnohdy, ale samozřejmě ne vždy) spíš potlačení stínů na minimum... To je přesně to, co píšeš - že se naspětluje téměř vše a používají se nejrůznější druhy světel... Osmdesátky byly takové kontastnější, na vykreslování tmavých koutů se zvysoka prdělo, dnes se dá nasvítitcokoli kdekoli (nejen klasická světla, ale třeba i světla podlahové průhledové) a samozřejmě jakmile se použije bluescreen, veškeré "nasvětlování" se už řeší postprodukcí.
A zapomínat by se nemělo ani na ten digitál, který se dovoluje nasvěcovat tou slavnou jednou neúspornou žárovkou ;)...
213125
Vícero nasvícení má spíš za efekt (mnohdy, ale samozřejmě ne vždy) spíš potlačení stínů na minimum... To je přesně to, co píšeš - že se naspětluje téměř vše a používají se nejrůznější druhy světel... Osmdesátky byly takové kontastnější, na vykreslování tmavých koutů se zvysoka prdělo, dnes se dá nasvítitcokoli kdekoli (nejen klasická světla, ale třeba i světla podlahové průhledové) a samozřejmě jakmile se použije bluescreen, veškeré "nasvětlování" se už řeší postprodukcí. A zapomínat by se nemělo ani na ten digitál, který se dovoluje nasvěcovat tou slavnou jednou neúspornou žárovkou ;)...
0 0
reagovat
Jasně. Chápu. Jen, že je to trochu zjednodušeně řečeno. Obecně pořád platí, že ve filmovém svícení by měl mít objekt vždycky jeden stín, aby byl nasvícen "správně" - i když je vizuál nějak stylizovaný. Když má stínů víc, nebývá to často ani tak stylizací, jako spíš chybou kameramana. Většinou scénu samozřejmě nezasvěcuje jedna lampa z jednoho směru, ale používá se hlavní světlo, doplněk, kontra, světlo na pozadí atd. V závislosti na charakteru scény. Platí ale, že postava má vrhat logicky jeden stín, i když je styl svícení stylizovaný podle potřeby filmu. Často třeba kameraman svítí na obě protější stěny místnosti, aby v protipohledech vždycky byla stěna zasvícená a ne "nefilmově" tmavá - má tak vlastě nelogicky dvě slunce, i když postava vrhá jeden stín.

Často třeba u starších filmů (dejme tomu 40., 50. léta) mívají postavy víc stínů třeba proto, že byla scéna komplikovaněji zasvícená větším počtem lamp, kvůli tomu že třeba šlo o celky, kde se postavy v dlouhých záběrech pohybují dekorací a nešlo to vyřešit líp. V 60. letech zase bylo v módě svítit co nejvíc "přirozeně" - takže co nejměkčím světlem atd. Já myslím, že v dnešní době klasický filmový dramatický svícení u celovečeráků pořád převládá. Stylizace jsou spíš hodně ovlivněný možnostma digitálních barevných korekcí, takže je v módě třeba desaturace, klasická modrá stylizace noci už se tolik nepoužívá apod.
213121
Jasně. Chápu. Jen, že je to trochu zjednodušeně řečeno. Obecně pořád platí, že ve filmovém svícení by měl mít objekt vždycky jeden stín, aby byl nasvícen "správně" - i když je vizuál nějak stylizovaný. Když má stínů víc, nebývá to často ani tak stylizací, jako spíš chybou kameramana. Většinou scénu samozřejmě nezasvěcuje jedna lampa z jednoho směru, ale používá se hlavní světlo, doplněk, kontra, světlo na pozadí atd. V závislosti na charakteru scény. Platí ale, že postava má vrhat logicky jeden stín, i když je styl svícení stylizovaný podle potřeby filmu. Často třeba kameraman svítí na obě protější stěny místnosti, aby v protipohledech vždycky byla stěna zasvícená a ne "nefilmově" tmavá - má tak vlastě nelogicky dvě slunce, i když postava vrhá jeden stín. Často třeba u starších filmů (dejme tomu 40., 50. léta) mívají postavy víc stínů třeba proto, že byla scéna komplikovaněji zasvícená větším počtem lamp, kvůli tomu že třeba šlo o celky, kde se postavy v dlouhých záběrech pohybují dekorací a nešlo to vyřešit líp. V 60. letech zase bylo v módě svítit co nejvíc "přirozeně" - takže co nejměkčím světlem atd. Já myslím, že v dnešní době klasický filmový dramatický svícení u celovečeráků pořád převládá. Stylizace jsou spíš hodně ovlivněný možnostma digitálních barevných korekcí, takže je v módě třeba desaturace, klasická modrá stylizace noci už se tolik nepoužívá apod.
0 0
reagovat
...toto prsně zachycuje mé pojetí filmové(seriálové) kamery, kdy televizním pohledem rozpoznám přibližně z jakého období a nebo jaké je film "národnosti"(např.: německé filmy). A pravdou je, že moderna je už dosti ve všem stejná.
213118
...toto prsně zachycuje mé pojetí filmové(seriálové) kamery, kdy televizním pohledem rozpoznám přibližně z jakého období a nebo jaké je film "národnosti"(např.: německé filmy). A pravdou je, že moderna je už dosti ve všem stejná.
0 0
reagovat
Benjamin Button jde ale velice dobře poznat, že je na digitál, hlavně teda v nočních scénách ;)...
Jinak nad velice podobným tématem jsem přemýšlel velice nedávno, takže můžu asi říct, že mám asi nejraději devadesátky... Takový ten ještě ne zcela dokonalý look, který se ale začínalo dařit dovádět ke kýženým výsledkům... Z tohohle ranku samozřejmě vede Spielberg s Kaminskim a pak Cameron s Carpenterem... Je jich samozřejmě víc a užívám si i na dalších vzhledech, ale tohle je prostě symbol mých počátků s filmem :)...
213116
Benjamin Button jde ale velice dobře poznat, že je na digitál, hlavně teda v nočních scénách ;)... Jinak nad velice podobným tématem jsem přemýšlel velice nedávno, takže můžu asi říct, že mám asi nejraději devadesátky... Takový ten ještě ne zcela dokonalý look, který se ale začínalo dařit dovádět ke kýženým výsledkům... Z tohohle ranku samozřejmě vede Spielberg s Kaminskim a pak Cameron s Carpenterem... Je jich samozřejmě víc a užívám si i na dalších vzhledech, ale tohle je prostě symbol mých počátků s filmem :)...
0 0
reagovat

Sup

Pokud se sviti s cilem dosahnout prirozeneho looku, vzdy plati, ze "slunce je jenom jedno" = objekt hazi jeden jediny stin. To s tuctem slunci je spis obrat, ale jde hlavne o to, ze v zajmu stylizace dnes spousta drive uznavanych pravidel (a tohle je jedno z nich) takrikajic pada za vlast.
213110
Pokud se sviti s cilem dosahnout prirozeneho looku, vzdy plati, ze "slunce je jenom jedno" = objekt hazi jeden jediny stin. To s tuctem slunci je spis obrat, ale jde hlavne o to, ze v zajmu stylizace dnes spousta drive uznavanych pravidel (a tohle je jedno z nich) takrikajic pada za vlast.
Sup
0 0
reagovat
Můžu se zeptat z jakého zdroje máte informaci: "Dřív platilo klasické heslo osvětlovačů "Slunce je jenom jedno". V dnešním MTV looku nakukuje do každého okna sluncí tucet. A každé má jinou barvu."

Děkuju
213109
Můžu se zeptat z jakého zdroje máte informaci: "Dřív platilo klasické heslo osvětlovačů "Slunce je jenom jedno". V dnešním MTV looku nakukuje do každého okna sluncí tucet. A každé má jinou barvu." Děkuju
0 0
reagovat
Nesnáším dobové filmy obsahem, vzhledem ani zvukem, na to jsem háklivý. Nejvíc se mi z tohoto ohledu líbí přelom tisíciletí se zástupcem v Matrixu, případně pak uhlazený digitální look schovaný za masivním zrnem (nejlepší příklad asi 300)
213107
Nesnáším dobové filmy obsahem, vzhledem ani zvukem, na to jsem háklivý. Nejvíc se mi z tohoto ohledu líbí přelom tisíciletí se zástupcem v Matrixu, případně pak uhlazený digitální look schovaný za masivním zrnem (nejlepší příklad asi 300)
0 0
reagovat
U mě z tohoto hlediska jsou nejzajímavější ty filmy, jejichž děj zahrnuje více dekád. Tam si režisér může skutečně vyhrát a ti nejlepší dokážou výborným způsobem odlišit třicátá a padesátá léta. Příkladem budiž Scorseseho Letec a samozřejmě Fincherův Podivuhodný případ Benjamina Buttona. Tady jsem ani netušil, že to bylo točeno na digitální kameru, a když jsem se to dozvěděl, byl to pro mě šok. *:D
213106
U mě z tohoto hlediska jsou nejzajímavější ty filmy, jejichž děj zahrnuje více dekád. Tam si režisér může skutečně vyhrát a ti nejlepší dokážou výborným způsobem odlišit třicátá a padesátá léta. Příkladem budiž Scorseseho Letec a samozřejmě Fincherův Podivuhodný případ Benjamina Buttona. Tady jsem ani netušil, že to bylo točeno na digitální kameru, a když jsem se to dozvěděl, byl to pro mě šok. *:D
0 0
reagovat
Fincherovy filmy obecně...
213105
Fincherovy filmy obecně...
0 0
reagovat
Mně se třeba líbí digitální look ve filmech Michaela Manna (hlavně v nočních pasážích je to lahůdka). A ten look v Zodiacovi je opravdu úžasnej.
213104
Mně se třeba líbí digitální look ve filmech Michaela Manna (hlavně v nočních pasážích je to lahůdka). A ten look v Zodiacovi je opravdu úžasnej.
0 0
reagovat
u mě vede oldschoolovej look 80tek a 90tek, případně takový retro ala první tři Indiana Jonesove.
S těma si Spielberg co se looku týče opravdu vyhrál, řekl bych.
213103
u mě vede oldschoolovej look 80tek a 90tek, případně takový retro ala první tři Indiana Jonesove. S těma si Spielberg co se looku týče opravdu vyhrál, řekl bych.
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se