Jak za starejch časů nsa csfd, každej druhej příspěvek plnej "chytrých postřehů"
Jsma tak s Kakou rádi, že tě zase vidíme. 
Jak za starejch časů nsa csfd, každej druhej příspěvek plnej "chytrých postřehů"
Jsma tak s Kakou rádi, že tě zase vidíme. 
|
reagovat
|
|
reagovat
|

|
reagovat
|
Mimochodem, takhle "osvěta" je trapná a nesnažím se hádat, ale diskutovat, v tom je rozdíl - tuhle poznámku na okraj jsem si nemohl odpustit.
Jinak Den poté pro mě, zpátky tedy k Emmerichovi, je na nižším stupínku než nadprůměrný áčkový(!) Den nezávislosti - jde tu o příběh a psotavy, i když pitomě napsané, ale triky zde nevítězí - a dobře to odsýpá. |
reagovat
|
|
reagovat
|
Ten film zlyháva zhruba v rovnakých bodoch, aké si vyčítal Bayovi - nezaujímavé a hlúpe postavy, nevierohodne vystavaný svet, občas chaotická akcia a hlavne neznesiteľne natiahnutý, preplácaný záver, ktorý navyše ponúka to isté prostredie a tie isté situácie ako iná scéna o hodinu skôr (hrad, upírske mláďatá...), čo by sa akčnej fantasy rozhodne stať nemalo... Múmie zbožňujem, Helsing je prúúúser. Ale táto diskusia nie je o tom. Je o Emmerichovi a o tom, aký ďalší priemerný veľkofilm na nás vypustí, že? Pravdu povediac, Deň nezávislosti bolo osviežujúce béčko (takisto ako Hviezdna brána), ale ďalšie filmy a hlavne Deň po tom - boáááááá!|
reagovat
|

|
reagovat
|
Van Helsing je pouze akční jízda, která je akorát přeplácána vizuálními efekty a ještě akce není ani tak dobrý. Spíše velmi průměrná. A o Reloaded a Revolutions se bavit radši ani nebudeme. Reloaded je dobrý tak akorát po stránce choreografické a Revolutions nemá už co nabídnout. Pro mě Matrix skončil dokonalou jedničkou, která je prostě KULT! A 2 a 3 už pro mě nejsou filmy. Je to jedno veliké nic. A na Ostrovu se mi líbilo prostě vše. Jak scénář a postavy, tak i tehnoligické zpracování filmu. Jinak už nemá co říct. Máme prostě rozdílné názory co se dá dělat... 
|
reagovat
|
, kritizující to, coje u Baye křečovité a trapné a ve dvojce a trojce Matrixu to funguje na výbornou) se vymykají hodnocení: oni zvládají stříh, střihem určovat temporytmus filmu, vytvořit funkčí svět, dát záběrům vnitřní pohyb, jistý drajv a působivost, a navic být i chytří a filozofičtí zábavnou formou, a přitom narušovat zaběhnuté recepční konvence - Bay ani jedno. Spíš mě zajímá, co se Ti na Ostrovu tak líbilo (pokud to spočívá jen ve ztotožnění s natvrdlými klony, u Tebe to chápu
), ale dobrá, pokud diskuzi považuješ za uzavřenou, beru to a jdu si číst Keirkegaarda a koukat na nového Triera. 
|
reagovat
|
). U Ostrova prostě člověk fandil klonům a k hlavním dvoum protagonistům si vytvořil jakési pouto a fandil jim. Jejich osud tím pádem prožívá s nimi a naprosto nenávidí hlavního záporáka. A tak to má být. Pokud si tedy člověk (divák) oblíbí hlavní postavy a záleží mu na nich, pak režisér uspěl. A ¨mě v Ostrovu na klonech záleželo a nebylo mi jedno co s nimi dělají. A za další Sommers a jeho Van Helsing je skutečná pohroma a Wachowští natočili jediný dobrý film a tím je Matrix. Ne pouze akcí a efekty napakovaný Reloaded a totálně zblitý Revolutions. Ale myslím je a prostě THE MATRIX!! Jinak se nemá cenu hádat. Každý má svůj názor a stojí si za ním, což je naprosto pochopitelné a naprosto správné. Já tvůj názor samozřejmě beru a nijak ti nezazlívám že Baye nemáš rád. OK?|
reagovat
|
Opět musím hohužel nesouhlasit, takže se asi bohužel neshodneme, ale ke konkrétním výtkám: akce na mostě, dálnici anebo kde to bylo (viděl jsem ten film jednou, takže mám jen útržkové vzpomínky) se snaží vzdát poctu (resp. vyloženě krade, protože je invenčně impotentní
) Star Wars: EIV - Návratu Jediho a druhým Bayovým Mizerům, ale tam funguje jenom zvuk ,ta scéna je působivá díky zvukua ne díky tomu, jak je natočena - nepřehledně, nesouvisle (to platí i o akci na lešení a i o dalších akcích). Já netvrdím, že Bay má pro kompozici záběrů a hru s mizanscénou i kýčové záběry oko, já tvrdím, že si sám podráží nohy - na co je mi akční scéna, když se člověk neorientuje v postavách (a to i člověk, který sleduje mtv a hraje počítačové hry), na co je mu užití jednoho druhu kamer: handy-cam, když vytváří nekontrolovatelný chaos, i když hezky zabalený? Bay neposunuje akční filmy nikam dál a nikdy ani nemohl, a to i v případě přeceňované skály s nevyrovnaným temporytmem, je prostě klipař a režisér reklam: umí prodat výrobek, dokáže najít vhodnou dvojici, ale ať s tím proboha neleze na plátno! Dobrý akční režisér, který chce něco posunout dál, musí rozumět svým postavám, vytvořit diegezi (fikční filmový svět, který oby´vají postavy) tak, aby byla pro recipienta ("vnímatele") skutečná a neruśily ho logické lapsy - v Ostrově a i ve všech ostatních filmech selhává v tomhle. Bay nikdy nic nikam neposunul, naopak akci degradoval - netěží ani z kinematografické znalosti jako Sommers (Mumie a Van Helsing, pracující na stejných principech), nejde mu v akci o hrdiny (jako Greengrasovi a dalším), ale o věci a za poslední - nikdy nepřišel s něčím novým či nevzkřísil staré do nového tvaru (Woo s peckinpahovským krvavým baletem a Wachowští s postmodernou par excelence): jenom krade od jiných a stává se z něj Ed Wood s velkým rozpočtem (hyperbola). |
reagovat
|
|
reagovat
|
|
reagovat
|
|
reagovat
|
|
reagovat
|
|
reagovat
|
|
reagovat
|
|
reagovat
|

|
reagovat
|