Diskuze k článku Aquaman a ztracené království: Recenze

příspěvky 1 - 9 Napsat příspěvek

6/10

Konečná stanice, všichni vystupovat:D. Žádná revoluce (ani evoluce) na poslední chvíli se samozřejmě nekoná, ale vcelku důstojná rozlučka s celým DCEU nakonec ano, což je v rámci současného stavu pláštěnkového žánru, stran kvality i tržeb, asi maximum možného. Wan sice nedodal nic nového, co by na poli komiksovek už nebylo k vidění nesčetněkrát předtím (jak nečekané:D), ale vzhledem ke všem produkčním problémům, opakovaným přetáčkám i testovačkám a zmatenému přidávání a vyhazování scén s netopýrem to drží pohromadě až překvapivě dobře a na většině úrovní to funguje jako neurážející komiksový standard.

Příběhově se tady jede v zažitých komiksových kolejích (nenápadná vykrádačka LOTRa (stezka mrtvých vs ztracené království) je poměrně vtipná, ale oboje spadá pod WB, tak je to asi v pořádku:D), ale expozice nezdržuje více, než je nezbytně nutné a tempo se po celý čas filmu daří držet na solidní hodnotě, měřítko je pochopitelně velkolepé, audiovizuál je nepřekvapivě křiklavě pestrobarevný a plný digibordelu, nicméně triky nemají nějaké vyloženě slabé místo (několikrát odložená premiéra se minimálně v tomhle ohledu vyplatila), akce a bitky jsou zaměnitelné, ale sem tam se Wan předvede stylovým záběrem, obecně oblíbený mor všech komiksovek z poslední doby, tj. přehnaná osudovost všeho a všech, se tady vyskytuje v rozumném množství, dětinský humor se drží relativně při zemi a morální ponaučení o důležitosti rodiny je přítomno v minimálních dávkách.

Momoa v hlavní roli sice nijak zvlášť neexceluje, ale svoje si poctivě odehraje a občas se dokonce blýskne údernou hláškou, s Wilsonem mají mezi sebou slušnou buddy chemii, Heard je po většinu děje "takticky" uklizena do kouta (takže u soudu o tom fakt nekecala), což s ohledem na důležitost její role v jedničce působí poněkud divně, zbytek castingu je pak typické křoví a to včetně Asbæka, který je obsazen přesně dle zažité škatulky (tj. jakožto tradiční představitel záporáků na jedno použití s výskytem na scéně obvykle v řádu jednotek minut:D), takže nemá žádný prostor se ve filmu jakkoliv ukázat. Celkově nepodstatný, ale ucházející epilog jedné komiksové éry.
893736
Konečná stanice, všichni vystupovat*:D*. Žádná revoluce (ani evoluce) na poslední chvíli se samozřejmě nekoná, ale vcelku důstojná rozlučka s celým DCEU nakonec ano, což je v rámci současného stavu pláštěnkového žánru, stran kvality i tržeb, asi maximum možného. Wan sice nedodal nic nového, co by na poli komiksovek už nebylo k vidění nesčetněkrát předtím (jak nečekané*:D*), ale vzhledem ke všem produkčním problémům, opakovaným přetáčkám i testovačkám a zmatenému přidávání a vyhazování scén s netopýrem to drží pohromadě až překvapivě dobře a na většině úrovní to funguje jako neurážející komiksový standard.   Příběhově se tady jede v zažitých komiksových kolejích (nenápadná vykrádačka [spoiler]LOTRa (stezka mrtvých vs ztracené království)[/spoiler] je poměrně vtipná, ale oboje spadá pod WB, tak je to asi v pořádku*:D*), ale expozice nezdržuje více, než je nezbytně nutné a tempo se po celý čas filmu daří držet na solidní hodnotě, měřítko je pochopitelně velkolepé, audiovizuál je nepřekvapivě křiklavě pestrobarevný a plný digibordelu, nicméně triky nemají nějaké vyloženě slabé místo (několikrát odložená premiéra se minimálně v tomhle ohledu vyplatila), akce a bitky jsou zaměnitelné, ale sem tam se Wan předvede stylovým záběrem, obecně oblíbený mor všech komiksovek z poslední doby, tj. přehnaná osudovost všeho a všech, se tady vyskytuje v rozumném množství, dětinský humor se drží relativně při zemi a morální ponaučení o důležitosti rodiny je přítomno v minimálních dávkách.   Momoa v hlavní roli sice nijak zvlášť neexceluje, ale svoje si poctivě odehraje a občas se dokonce blýskne údernou hláškou, s Wilsonem mají mezi sebou slušnou buddy chemii, Heard je [spoiler]po většinu děje "takticky" uklizena do kouta (takže u soudu o tom fakt nekecala)[/spoiler], což s ohledem na [spoiler]důležitost její role v jedničce[/spoiler] působí poněkud divně, zbytek castingu je pak typické křoví a to včetně [spoiler]Asbæka[/spoiler], který je obsazen přesně dle zažité škatulky (tj. jakožto tradiční představitel záporáků na jedno použití s výskytem na scéně obvykle v řádu jednotek minut*:D*), takže nemá žádný prostor se ve filmu jakkoliv ukázat. Celkově nepodstatný, ale ucházející epilog jedné komiksové éry.
6/10
0 0
Tak hlavně aby Wan natočil pořádně ten Lovecraft svět. Nějaký Aquaman u ztraceného DC beztak už skoro nikoho nezajímá
891571
0 0
7/10

Pre mňa vlastne príjemné prekvapenie. Jednotka sa mi najprv nepáčila, lebo koncepčne išla úplne mimo zabehnutú normu komiksákov v rokoch 2008 - 2018 (tzn. snaha o určité uzemnenie, viac dospelosti a sebareflexie) - bola to proste ťažkotonážna, prepálená pestrofarebná rozprávka, ktorá maskovala nedostatok sofistikovanosti a absurdnosť tým, že išla s kožou na trh a mala, ako sa hovorí, srdce na dlani a na správnom mieste (v čom dosť pomohli herci).

Dvojka na všetko dobré z jednotky plynule nadväzuje, zostáva svoja a Wan podľa mňa našiel asi najideálnejší možný balans medzi tým, aby potešil fanúšikov jednotky, ale aby nenatočil prehulený maglajz, ktorý sa mu rozsype pod rukami (ako sa začína v komiksovkách stávať stále častejšie a hovoríme aj o MCU aj DCEU). Wanov režijný um a správny producentský dohľad je pre mňa vlastne to najimponujúcejšie na celom filme - to ako rozumne sa film drží na uzde (v rámci možností, ale je zjavné že Wan a producenti chápali, že ťažkotonážnu epiku z jednotky neprebijú) a popri tom je zábavnou oddychovkou, technicky stále parádne spravenou, je vlastne po posledných rokoch skoro až malý zázrak (hoci ja osobne som tak nejako veril/dúfal, že Wan si to postráži). Wan dokonca presne nadávkoval aj Amber Heard - tzn. tak, aby nevadila a aby ju diváci skoro zobrali na milosť (nezoberú, ale šikovnejšie ju odprezentovať Wan nemohol).

Možno je škoda, že WB a DC nedali celé univerzum do rúk práve Wanovi, alebo niekomu ako on, kto by so silným producentom nad sebou dokázal udržať všetko v mantineloch, čo je presne niečo čo nedokázal Snyder, od ktorého BvS sa všetko rozplizlo a rozsypalo.

Odkaz o globálnom otepľovaní je totálne rozprávkovo polopatistický a ak sa pozeráme na dnešný chaos až veľmi naivne utopistický, ale ako eskapizmus vlastne pocitovo padne dobre a škoda, že tak jednoducho ako to jasne vyloží na záver Arthur to nejde aj v realite. Ale holt nejde.

Podľa mňa ten bordel čo začal v roku 2013 Mužom z ocele asi dôstojnejšie ukončiť nešlo, Aquaman dvojka je na míle vzdialený úplne prestreleným sračkám ako Black Adam a Flash (to sa ani nebavme), ja si ho možno pozriem aj viackrát ako jednotku a vlastne je asi tak nejako dobré, že bodku za všetkým dáva "starý, dobrý" Aquaman, ktorý keď už nedosiahol na méty ako vrcholy MCU, ako píšem, má aspoň to srdce nejako na správnom mieste. Škoda, že WB a DC nenašli podobný kľúč na celé DCEU, minimálne v tom ako koncepčne a formálne uchopiť jednotlivé postavy. Wan ako režisér si týmto musel u producentov šplhnúť, vyťažil z toho podľa mňa maximum čo mohol.
891307
7/10 Pre mňa vlastne príjemné prekvapenie. Jednotka sa mi najprv nepáčila, lebo koncepčne išla úplne mimo zabehnutú normu komiksákov v rokoch 2008 - 2018 (tzn. snaha o určité uzemnenie, viac dospelosti a sebareflexie) - bola to proste ťažkotonážna, prepálená pestrofarebná rozprávka, ktorá maskovala nedostatok sofistikovanosti a absurdnosť tým, že išla s kožou na trh a mala, ako sa hovorí, srdce na dlani a na správnom mieste (v čom dosť pomohli herci). Dvojka na všetko dobré z jednotky plynule nadväzuje, zostáva svoja a Wan podľa mňa našiel asi najideálnejší možný balans medzi tým, aby potešil fanúšikov jednotky, ale aby nenatočil prehulený maglajz, ktorý sa mu rozsype pod rukami (ako sa začína v komiksovkách stávať stále častejšie a hovoríme aj o MCU aj DCEU). Wanov režijný um a správny producentský dohľad je pre mňa vlastne to najimponujúcejšie na celom filme - to ako rozumne sa film drží na uzde (v rámci možností, ale je zjavné že Wan a producenti chápali, že ťažkotonážnu epiku z jednotky neprebijú) a popri tom je zábavnou oddychovkou, technicky stále parádne spravenou, je vlastne po posledných rokoch skoro až malý zázrak (hoci ja osobne som tak nejako veril/dúfal, že Wan si to postráži). Wan dokonca presne nadávkoval aj Amber Heard - tzn. tak, aby nevadila a aby ju diváci skoro zobrali na milosť (nezoberú, ale šikovnejšie ju odprezentovať Wan nemohol). Možno je škoda, že WB a DC nedali celé univerzum do rúk práve Wanovi, alebo niekomu ako on, kto by so silným producentom nad sebou dokázal udržať všetko v mantineloch, čo je presne niečo čo nedokázal Snyder, od ktorého BvS sa všetko rozplizlo a rozsypalo. Odkaz o globálnom otepľovaní je totálne rozprávkovo polopatistický a ak sa pozeráme na dnešný chaos až veľmi naivne utopistický, ale ako eskapizmus vlastne pocitovo padne dobre a škoda, že tak jednoducho ako to jasne vyloží na záver Arthur to nejde aj v realite. Ale holt nejde.  Podľa mňa ten bordel čo začal v roku 2013 Mužom z ocele asi dôstojnejšie ukončiť nešlo, Aquaman dvojka je na míle vzdialený úplne prestreleným sračkám ako Black Adam a Flash (to sa ani nebavme), ja si ho možno pozriem aj viackrát ako jednotku a vlastne je asi tak nejako dobré, že bodku za všetkým dáva "starý, dobrý" Aquaman, ktorý keď už nedosiahol na méty ako vrcholy MCU, ako píšem, má aspoň to srdce nejako na správnom mieste. Škoda, že WB a DC nenašli podobný kľúč na celé DCEU, minimálne v tom ako koncepčne a formálne uchopiť jednotlivé postavy. Wan ako režisér si týmto musel u producentov šplhnúť, vyťažil z toho podľa mňa maximum čo mohol.
1 -1

6/10

Scenar splacana slabota, ale jako popcornova oddychovka to docela zabavne funguje, navzdory utokum digibordelu i papundeklu. Jedna ze dvou nejlepsich letosnich hranych komiksovek :)
891266
6/10
3 0
reaguje na: Attikus
Ne
890756
[spoiler]Ne[/spoiler]
890731
0 0
Slovy moderního klasika: stejně, jako Napoleon od Scotta ;)
890748
0 0

Do spoileru pls

Príde Aquaman o ruku tak ako v jednom z komixov od Black manty, čo by tej paralele s Marvelom dalo ďalší rozmer? :D
890731
Príde Aquaman [spoiler]o ruku tak ako v jednom z komixov od Black manty[/spoiler], čo by tej paralele s Marvelom dalo ďalší rozmer? *:D*
Do spoileru pls
0 0
reagují: fibi76
Královi? Vážně?
890728
Královi? Vážně?
0 -2
 Byli časti kde mě to hodně bavilo a užil sem si to. Bohužel to za mě srážel humor který většinou šel mimo mě a srážel zážitek z filmu. Vadilo mě že v tomhle díle spíš než Aquamana hrál Momoa sám sebe :-
890698
 Byli časti kde mě to hodně bavilo a užil sem si to. Bohužel to za mě srážel humor který většinou šel mimo mě a srážel zážitek z filmu. Vadilo mě že v tomhle díle spíš než Aquamana hrál Momoa sám sebe *:-*
0 0