Diskuze k článku Vymítač ďábla: Znamení víry: Recenze

příspěvky 1 - 5 Napsat příspěvek

4/10

V případě Halloweenu dokázala záškodnická dvojka Green a McBride potopit jednu z nejkultovnějších hororových značek filmové historie během pouhých tří (čím dál tím mizernějších) dílů. V případě Exorcisty totéž dokázali už v rámci jednoho filmu:-. Trailery tentokrát ani trochu nekecaly a film je přesně tak nenápaditý a nudný, jak předem naznačovaly.

Napětí, strach, atmosféra a podobné atributy se nekonají. Než se v poslední čtvrthodině začne konečně něco pořádného dít, tj. mluvit legračním démonickým hlasem, vznášet se nad zemí, otáčet hlavou v nepřirozeném úhlu, chrlit nejrůznější tělní tekutiny a podobné tradiční vymítačské propriety, musí divák přetrpět skoro hodinu a půl děje, ve kterém se nic zajímavého (natož zábavného) nestane. Jediná inovace tady spočívá v dvojnásobném počtu posednutých osob a jejich odlišném rodinném zázemí (věřící vs nevěřící), bohužel oba nápady jsou ve filmu vytěženy naprosto minimálně.

Burstyn, alias pojítko s původním filmem a současně fan service pomrknutí na fanoušky, je v ději úplně k ničemu a způsob, jakým s její postavou tady tvůrci zacházejí, je z kategorie "použít a zahodit". O velkém překvapení na konci v podobě několikavteřinové účasti Blair, alias lákadlu na další díl po vzoru Hamilla v sedmičce SW, ani nemluvě.

Kapitolou samou pro sebe jsou pak scény samotného vymítání, které jsou na pomezí náboženské agitky a ochotnického divadla a připomínají spíše sraz nesourodé partičky fanoušků LARPu, než mrazivý duchovní rituál a osudový souboj dobra se zlem o duši nebohého adolescenta, jak to geniálně dokázal předvést původní film. Navíc o démonovi a jeho zlovolném charakteru, se divák absolutně nic nedozví (nepsané žánrové pravidlo o nutnosti odhalit bubákovo jméno a původ už očividně neplatí). Jestli by měl někdo podstoupit nějaký proces vymítání, tak rozhodně Green a McBride:(.
886343
V případě Halloweenu dokázala záškodnická dvojka Green a McBride potopit jednu z nejkultovnějších hororových značek filmové historie během pouhých tří (čím dál tím mizernějších) dílů. V případě Exorcisty totéž dokázali už v rámci jednoho filmu*:-*. Trailery tentokrát ani trochu nekecaly a film je přesně tak nenápaditý a nudný, jak předem naznačovaly.   Napětí, strach, atmosféra a podobné atributy se nekonají. Než se v poslední čtvrthodině začne konečně něco pořádného dít, tj. mluvit legračním démonickým hlasem, vznášet se nad zemí, otáčet hlavou v nepřirozeném úhlu, chrlit nejrůznější tělní tekutiny a podobné tradiční vymítačské propriety, musí divák přetrpět skoro hodinu a půl děje, ve kterém se nic zajímavého (natož zábavného) nestane. Jediná inovace tady spočívá v dvojnásobném počtu posednutých osob a jejich odlišném rodinném zázemí (věřící vs nevěřící), bohužel oba nápady jsou ve filmu vytěženy naprosto minimálně.   Burstyn, alias pojítko s původním filmem a současně fan service pomrknutí na fanoušky, je v ději úplně k ničemu a způsob, jakým s její postavou tady tvůrci zacházejí, je z kategorie "použít a zahodit". [spoiler]O velkém překvapení na konci v podobě několikavteřinové účasti Blair, alias lákadlu na další díl po vzoru Hamilla v sedmičce SW, ani nemluvě[/spoiler].   Kapitolou samou pro sebe jsou pak scény samotného vymítání, které jsou na pomezí náboženské agitky a ochotnického divadla a připomínají spíše sraz nesourodé partičky fanoušků LARPu, než mrazivý duchovní rituál a osudový souboj dobra se zlem o duši nebohého adolescenta, jak to geniálně dokázal předvést původní film. Navíc o [spoiler]démonovi a jeho zlovolném charakteru,[/spoiler] se divák absolutně nic nedozví (nepsané žánrové pravidlo o nutnosti [spoiler]odhalit bubákovo jméno a původ[/spoiler] už očividně neplatí). Jestli by měl někdo podstoupit nějaký proces vymítání, tak rozhodně Green a McBride*:(*.
4/10
1 -2
Mně se to líbilo :)
883773
Mně se to líbilo :)
0 0
reaguje na: GhostFromHell
Stihl to jen tak tak :D
883471
Stihl to jen tak tak *:D*
883404
0 -1
"Chlápek, který natočil nové filmové Halloweeny, se chystá natočit sequel k mému filmu Vymítač ďábla. Ano, nejzásadnější snímek mé kariéry dostane pokračování od muže, který natočil Travičku zelenou. Až ten film dorazí, tak už tady snad nebudu. Pokud ale existuje duchovní svět a já se zvládnu v nějaké formě vrátit, plánuji posednout Davida Gordona Greena a udělat mu ze života peklo.“"

:D

Frajer, že se nebojí tohle říct a veřejně, víc takových.
883404
"[i]Chlápek, který natočil nové filmové Halloweeny, se chystá natočit sequel k mému filmu Vymítač ďábla. Ano, nejzásadnější snímek mé kariéry dostane pokračování od muže, který natočil Travičku zelenou. Až ten film dorazí, tak už tady snad nebudu. Pokud ale existuje duchovní svět a já se zvládnu v nějaké formě vrátit, plánuji posednout Davida Gordona Greena a udělat mu ze života peklo.“[/i]" *:D* Frajer, že se nebojí tohle říct a veřejně, víc takových.
4 -3
reagují: Cross
Green (a to se mi první Halloween líbil, ale tam byla po Zombieho s.ackach latka nizko) je pro horory to, co byl ve své době Bay a jeho kumpani, kteří zničili několik hororových legend...