Diskuze k článku The Last Voyage of the Demeter: Recenze

příspěvky 1 - 14 Napsat příspěvek

5/10

Tak zázrak se navzdory potenciálně velmi vděčné premise a působivému traileru nestal. Øvredal bohužel ani tentokrát nepřekročil svůj stín (v podobě The Autopsy of Jane Doe) a znovu dodal ve všech směrech průměrnou žánrovou báchorku, která zaslouží pochválit asi jen za produkční hodnoty (konkrétně výpravu), jinak ovšem trpí řadou neduhů.

Kapitola kapitánova deníku v předloze přímo vybízela ke zpracování, ve kterém bude kladen důraz na tíživou atmosféru, klaustrofobickou hru na schovávanou a vychytralého protivníka, který vedle své síly disponuje i jistými slabinami. Leč Øvredal byl proti. Atmosféra značně pokulhává, protože na nějaké tajemno a plíživý strach z netušeného zla se tady nehraje. Zdejší verze legendárního krvesaje je totiž degradována na obyčejnou mašinu na zabíjení, která postrádá jakoukoliv osobnost, natož styl (není divu, když v celém filmu pronese asi pět vět a jinak jen vrhá upřené pohledy/zuřivé škleby na všechny strany), a je svým projevem zaměnitelná s kterýmkoliv jiným monstrem z libovolného slasheru.

Logika chování postav má své mezery (poměrně záhy se na palubě lodi objeví osoba, která od samého počátku ví, proti komu všichni stojí, přesto trvá dost dlouho, než přítomným postavám konečně dojde, o co tady jde), pořadí, v jakém jsou jednotliví členové posádky odepisováni, lze odhadnout jednoduše předem a totéž platí o osudu "šťastlivců", kteří se propracují až do samotného finále. Odvaha zakončit to celé po vzoru předlohy a tudíž beznadějně se ze strany tvůrců (jak se dalo očekávat) nakonec nenašla. Namísto toho divákům servírují zakončení z kategorie "klišé všech klišé". Dílo zkázy pak dokonává totálně přestřelená stopáž a zbytečný epilog. Celkově jedna velká promarněná příležitost.
880977
Tak zázrak se navzdory potenciálně velmi vděčné premise a působivému traileru nestal. Øvredal bohužel ani tentokrát nepřekročil svůj stín (v podobě The Autopsy of Jane Doe) a znovu dodal ve všech směrech průměrnou žánrovou báchorku, která zaslouží pochválit asi jen za produkční hodnoty (konkrétně výpravu), jinak ovšem trpí řadou neduhů.   Kapitola kapitánova deníku v předloze přímo vybízela ke zpracování, ve kterém bude kladen důraz na tíživou atmosféru, klaustrofobickou hru na schovávanou a vychytralého protivníka, který vedle své síly disponuje i jistými slabinami. Leč Øvredal byl proti. Atmosféra značně pokulhává, protože na nějaké tajemno a plíživý strach z netušeného zla se tady nehraje. Zdejší verze legendárního krvesaje je totiž degradována na obyčejnou mašinu na zabíjení, která postrádá jakoukoliv osobnost, natož styl (není divu, když v celém filmu [spoiler]pronese asi pět vět a jinak jen vrhá upřené pohledy/zuřivé škleby na všechny strany[/spoiler]), a je svým projevem zaměnitelná s kterýmkoliv jiným monstrem z libovolného slasheru.   Logika chování postav má své mezery [spoiler](poměrně záhy se na palubě lodi objeví osoba, která od samého počátku ví, proti komu všichni stojí, přesto trvá dost dlouho, než přítomným postavám konečně dojde, o co tady jde)[/spoiler], pořadí, v jakém jsou jednotliví členové posádky odepisováni, lze odhadnout jednoduše předem a totéž platí o osudu "šťastlivců", kteří se propracují až do samotného finále. Odvaha [spoiler]zakončit to celé po vzoru předlohy a tudíž beznadějně[/spoiler] se ze strany tvůrců (jak se dalo očekávat) nakonec nenašla. Namísto toho divákům servírují [spoiler]zakončení[/spoiler] z kategorie "klišé všech klišé". Dílo zkázy pak dokonává totálně přestřelená stopáž a zbytečný [spoiler]epilog[/spoiler]. Celkově jedna velká promarněná příležitost.
5/10
0 0
Pěknou epizodu o tom má britská miniserie Dracula z roku 2020. Čekal jsem, že to tu rozpracují, škoda...
879813
1 0
Bohužel nemůžu než plně souhlasit s Hladovou recenzí. Tahle kapitola fakt měla silnej potenciál na to být základem pro novej, neotřelej náhled na postavu, která už jinak byla zfilmovaná stokrát. No... a dostali jsme tohle. K recenzi bych asi doplnil jen to, že k celkový nudnosti dost přispívá i vlastně až bizarně repetitivní vyprávění, kde se celou dobu - aniž bych spoiloval, i když to tady asi nejde - jede v módu "přes den se postavy radí, v noci se vraždí, přes den porada, v noci vražda...", a takhle to jede celej film asi sedmkrát dokola, ale fakt se nikdo nijak nepoučí a pak to skončí. A konec je ještě otravnej, protože vlastně protiřečí tý původní premise. Ugh, chudák Drákula.
879797
2 0
ůplnej souhlas s recenzí, parádně dobový, výborný postavy, ale mega zdlouhavý a nudný.... Fakt velká škoda
879777
1 0
Hm, bohuzel neprekvapuje. Uz trailer byl za me velky spatny:-
A to jsem se na to pri oznameni tesil hodne.
879765
Hm, bohuzel neprekvapuje. Uz trailer byl za me velky spatny*:-* A to jsem se na to pri oznameni tesil hodne.
1 0
Viděl někdo druhý díl Netflix Draculy, který byl taky na tohle téma? Zajímalo by mě srovnání.
Každopádně takto doje.at atraktivní látku, to je umění.
879755
Viděl někdo druhý díl Netflix Draculy, který byl taky na tohle téma? Zajímalo by mě srovnání.  Každopádně takto doje.at atraktivní látku, to je umění.
1 0
Jak to tak čtu, tak si radsi dám znova Foncherovu epizodu z Love, death and robots.
879753
2 0
Nejenže je to úplně blbé a předvídatelné, takže je od začátku jasné kdo přežije, ale zároveň to má nesoudné ambice na další díl. Ono je to stejně jedno. I kdyby to bylo chytré a inovativní, tak bych v té tmě stejně nic neviděl. :D
879746
Nejenže je to úplně blbé a předvídatelné, takže je od začátku jasné kdo přežije, ale zároveň to má nesoudné ambice na další díl. Ono je to stejně jedno. I kdyby to bylo chytré a inovativní, tak bych v té tmě stejně nic neviděl. *:D*
1 0
Škoda, že to nenatočil ten Slade, blbý by to bylo možná stejně, ale zároveň alespoň o dvě třídy výživnější. :D
879745
Škoda, že to nenatočil ten Slade, blbý by to bylo možná stejně, ale zároveň alespoň o dvě třídy výživnější. *:D*
5 0
reaguje na: Alcil
:DDD
879744
:DDD
879741
1 0
Jak píše Mr.Hlad ve verdiktu, André Øvredal je příliš blbý a nudný.
879741
2 -1
reagují: Lodbrok
reaguje na: Kostěj
Dík
879739
Dík
879734
2 0
Já na horory moc nejsem, takové ty klasické, ale tohle mě celkem lákalo, protoze Vetrelec, kteryho miluju. Ovšem pokud se tam postavy chovaji jak Hlad popisuje, tak potes. To mi momentalne pije krev v Hijacku (ktery dodivame jen proto, ze to ma pouze 7 dilu), kde clovek nevi, jestli letadlo ridi unosci nebo Elba s cestujicima..
879737
2 0
Je to TA Démétér (řecká bohyně úrody a rolnictví) ?)