Diskuze k článku Říše světla: Recenze

příspěvky 1 - 2 Napsat příspěvek
Ok, hodím do nekonečného pořadí a možná někdy :)
866689
Ok, hodím do nekonečného pořadí a možná někdy *:)*
2 0

Za mňa najväčšie minuloročné sklamanie

Po 30. rokoch kariéry, prvé zakopnutie Sama Mendesa. Čo rozhodne je slušná vizitka, akurát kto má od Empire of Light očakávania slušného filmu, ten musí pomerne schladiť svoje očakávania. Sam Mendes má síce stále technickú stránku filmu v malíčku, akurát by si nemal písať úplne sám scenáre, pretože potom z toho vznikne takýto neučesaný mišmaš rôznych tém ako v prípade tohto filmu. Empire of Light by sa chcel venovať množstve tém od medzigeneračného vzťahu, cez problém rasizmu v Británii v 80. rokoch, neveru v manželstve, zaoberať sa duševnými poruchami (schizofrénia), až ponúknuť nostalgickú lásku k filmu podobne ako Spielberg v nedávnych Fabelsman. No žiadnej z načrtnutých tém sa nevenuje dostatočne, všetky mieša dohromady skôr bez rozmyslu a v závere sa ukáže, že aj bez jasného cieľa, keďže film namiesto toho, aby akokoľvek dramaticky vygradoval a doriešil aspoň jednu tému, tak vyplynie prakticky do ničoho zásadného a len obyčajného, unylého konca. A vlastne aj bez toho, aby ste ústrednému vzťahu medzi Oliviou Colman a Michaelom Wardom za celých 115 minút filmu akokoľvek uverili. Síce netypická, ale pomerne zbytočná romantická dráma, ktorá nedrží nijako pohromade. Film rozhodne nehodný réžie Sama Mendesa. CELKOVO: 5/10
866634
Po 30. rokoch kariéry, prvé zakopnutie Sama Mendesa. Čo rozhodne je slušná vizitka, akurát kto má od Empire of Light očakávania slušného filmu, ten musí pomerne schladiť svoje očakávania. Sam Mendes má síce stále technickú stránku filmu v malíčku, akurát by si nemal písať úplne sám scenáre, pretože potom z toho vznikne takýto neučesaný mišmaš rôznych tém ako v prípade tohto filmu. Empire of Light by sa chcel venovať množstve tém od medzigeneračného vzťahu, cez problém rasizmu v Británii v 80. rokoch, neveru v manželstve, zaoberať sa duševnými poruchami (schizofrénia), až ponúknuť nostalgickú lásku k filmu podobne ako Spielberg v nedávnych [url=https://www.csfd.cz/film/1081018-fabelmanovi/]Fabelsman[/url]. No žiadnej z načrtnutých tém sa nevenuje dostatočne, všetky mieša dohromady skôr bez rozmyslu a v závere sa ukáže, že aj bez jasného cieľa, keďže film namiesto toho, aby akokoľvek dramaticky vygradoval a doriešil aspoň jednu tému, tak vyplynie prakticky do ničoho zásadného a len obyčajného, unylého konca. A vlastne aj bez toho, aby ste ústrednému vzťahu medzi Oliviou Colman a Michaelom Wardom za celých 115 minút filmu akokoľvek uverili. Síce netypická, ale pomerne zbytočná romantická dráma, ktorá nedrží nijako pohromade. Film rozhodne nehodný réžie Sama Mendesa. CELKOVO: 5/10
Za mňa najväčšie minuloročné sklamanie
2 -2