Diskuze k článku Osvobození: Recenze

851662
1 0
Za mě má ten režisér dost slušných filmů. Kdo si dřív myslel že předělávka Sedmy statečných může být dobrá? Já se bavil a ne jen u tohoto jeho filmu.
851660
2 0

4/10

Smith si podle všeho řekl, že když DiCaprio za survival s jedním medvědem a zlým Hardym dostal zlatého plešouna, proč by jej on nemohl za survival s jedním aligátorem a zlým Fosterem dostat taky. Fuqua si podle všeho řekl, že natočit to celé klasicky je málo edgy a téměř totální desaturace barev v obrazu bude to pravé ořechové, protože proč sakra ne? Spielbergovi černobílá stylizace vy-víte-u-koho přece zafungoval náramně, takže proč by to tak nedopadlo i tady, že? Navíc téma otrokářství a rasové diskriminace je vějička pro poroty kdečeho tak nějak automaticky, pokud jde dokonce o historku vycházející ze skutečných událostí o síle nezlomného ducha se šťastným koncem, tak je prakticky předem hotovo. A jak oba řekli, tak také udělali. Protože co by se tak asi mohlo pokazit? Spoiler alert: Skoro všechno:D.

Rutinér Fuqua ve filmu zvládl dvě docela povedené kamerové jízdy z dronu, lokace jsou vcelku slušné, scéna motivačního proslovu velitele dobrovolnické jednotky (ve kterém válku zhodnotí naprosto přesně, protože casus belli tohoto konfliktu byly především ekonomické faktory) má patřičný účinek (a je asi to nejlepší z celého filmu) a jak konstatoval, blahé paměti, již výstřední milionář se zálibou v klonování - v Cupertinu se na ničem nešetřilo, takže davové scény, hudba, kostýmy, výprava, atd. dosahují obvyklého blockbusterového standardu (zejména v závěrečné bitevní scéně je to obstojná podívaná). Fajn, pozitiva máme za sebou a teď ten nevydařený zbytek.

Smithovi s legračním přízvukem a ztrápeným výrazem ve tváři chybí už jen cedulka na krku "will work for Oscar (or nomination at least)":D, Foster opět dokazuje, že na nic jiného než jednorozměrné záporáky se opravdu nehodí, inscenování některých scén s mocným pokukováním dvojky Fuqua a Smith po nějakém tom ocenění doslova křičí pomalu z každé druhé scény, přičemž vybrané - naprosto vážně míněné - sekvence z tohoto ranku jsou téměř k smíchu (Smithův monolog na téma "zotročen, ale nikdy nezlomen", na který se hláška nejmenovaného německého teroristy, obsazujícího japonské mrakodrapy, "touching, cowboy, touching" hodí jako máloco), Ogg, alias šílený Trevor z Kanady, tady má bohužel pouze miniroličku v úvodu, k hlavní postavě (natož ke komukoliv jinému) si divák během děje nevybuduje žádný vztah (minimálně na mně film po emocionální stránce vůbec nefungoval), nijak zvlášť propracovaný survival se naneštěstí také nekoná a celý průběh útěku a pronásledování skrze močály probíhá stále podle stejné šablony (Smith se někam dostane, chvíli tam pobude a pokračuje zase dál, zatímco Foster je s ledovým klidem neustále o krok pozadu, aby se v závěru jako deus ex machina zjevil Smithovi hned za jeho zády), poslední půlhodina je jakoby z úplně jiného filmu a působí jako nadbytečný doslov, o který se ale nikdo neprosil (a kromě toho natahuje už tak dlouhou stopáž), i ta jedna trochu povedenější sekvence z pohledu divákovy citové angažovanosti (nalezení dítěte v rozpadlém domě) je tvůrci zabita hned v zárodku a konečně zvolený audiovizuál divákovi v tom, na co by se měl v obraze v ten který moment soustředit, moc nepomáhá.

Samotná historka, respektive skutečná událost, má rozhodně nemalý dramatický/inspirující/přesahový potenciál, byť je ve své podstatě velmi prostá (zajetí, útěk, cibule, neslavně proslulé fotografování zbičovaných zad, návrat k rodině). Současně vybrat pro film velké a stále rezonující téma, ať už se jedná o cokoliv, není nic proti ničemu. Samo o sobě ale k výbornému filmu zdaleka nestačí. Pokud výsledek skončí jen jako jedna velká agitka na kdeco, od křesťanství, přes Smithovo "award of any kind, please" herectví, až po banální varovný prst směrem ke společnosti ("otroctví je špatné, víme?"), aniž by za ní byl strhující příběh s nulovým faktorem plíživě se dostavující nudy, tak už vůbec ne.
851657
Smith si podle všeho řekl, že když DiCaprio za survival s jedním medvědem a zlým Hardym dostal zlatého plešouna, proč by jej on nemohl za survival s jedním aligátorem a zlým Fosterem dostat taky. Fuqua si podle všeho řekl, že natočit to celé klasicky je málo edgy a téměř totální desaturace barev v obrazu bude to pravé ořechové, protože proč sakra ne? Spielbergovi černobílá stylizace vy-víte-u-koho přece zafungoval náramně, takže proč by to tak nedopadlo i tady, že? Navíc téma otrokářství a rasové diskriminace je vějička pro poroty kdečeho tak nějak automaticky, pokud jde dokonce o historku vycházející ze skutečných událostí o síle nezlomného ducha se šťastným koncem, tak je prakticky předem hotovo. A jak oba řekli, tak také udělali. Protože co by se tak asi mohlo pokazit? Spoiler alert: Skoro všechno*:D*. Rutinér Fuqua ve filmu zvládl dvě docela povedené kamerové jízdy z dronu, lokace jsou vcelku slušné, scéna [spoiler]motivačního proslovu velitele dobrovolnické jednotky (ve kterém válku zhodnotí naprosto přesně, protože casus belli tohoto konfliktu byly především ekonomické faktory)[/spoiler] má patřičný účinek (a je asi to nejlepší z celého filmu) a jak konstatoval, blahé paměti, již výstřední milionář se zálibou v klonování - v Cupertinu se na ničem nešetřilo, takže davové scény, hudba, kostýmy, výprava, atd. dosahují obvyklého blockbusterového standardu (zejména v [spoiler]závěrečné bitevní scéně[/spoiler] je to obstojná podívaná). Fajn, pozitiva máme za sebou a teď ten nevydařený zbytek.  Smithovi s legračním přízvukem a ztrápeným výrazem ve tváři chybí už jen cedulka na krku "will work for Oscar (or nomination at least)"*:D*, Foster opět dokazuje, že na nic jiného než jednorozměrné záporáky se opravdu nehodí, inscenování některých scén s mocným pokukováním dvojky Fuqua a Smith po nějakém tom ocenění doslova křičí pomalu z každé druhé scény, přičemž vybrané - naprosto vážně míněné - sekvence z tohoto ranku jsou téměř k smíchu (Smithův monolog na téma [spoiler]"zotročen, ale nikdy nezlomen"[/spoiler], na který se hláška nejmenovaného německého teroristy, obsazujícího japonské mrakodrapy, "touching, cowboy, touching" hodí jako máloco), Ogg, alias šílený Trevor z Kanady, tady má bohužel pouze miniroličku v úvodu, k hlavní postavě (natož ke komukoliv jinému) si divák během děje nevybuduje žádný vztah (minimálně na mně film po emocionální stránce vůbec nefungoval), nijak zvlášť propracovaný survival se naneštěstí také nekoná a celý průběh útěku a pronásledování skrze močály probíhá stále podle stejné šablony [spoiler](Smith se někam dostane, chvíli tam pobude a pokračuje zase dál, zatímco Foster je s ledovým klidem neustále o krok pozadu, aby se v závěru jako deus ex machina zjevil Smithovi hned za jeho zády)[/spoiler], poslední půlhodina je jakoby z úplně jiného filmu a působí jako nadbytečný doslov, o který se ale nikdo neprosil (a kromě toho natahuje už tak dlouhou stopáž), i ta jedna trochu povedenější sekvence z pohledu divákovy citové angažovanosti [spoiler](nalezení dítěte v rozpadlém domě)[/spoiler] je tvůrci zabita hned v zárodku a konečně zvolený audiovizuál divákovi v tom, na co by se měl v obraze v ten který moment soustředit, moc nepomáhá. Samotná historka, respektive skutečná událost, má rozhodně nemalý dramatický/inspirující/přesahový potenciál, byť je ve své podstatě velmi prostá [spoiler](zajetí, útěk, cibule, neslavně proslulé fotografování zbičovaných zad, návrat k rodině)[/spoiler]. Současně vybrat pro film velké a stále rezonující téma, ať už se jedná o cokoliv, není nic proti ničemu. Samo o sobě ale k výbornému filmu zdaleka nestačí. Pokud výsledek skončí jen jako jedna velká agitka na kdeco, od křesťanství, přes Smithovo "award of any kind, please" herectví, až po banální varovný prst směrem ke společnosti ("otroctví je špatné, víme?"), aniž by za ní byl strhující příběh s nulovým faktorem plíživě se dostavující nudy, tak už vůbec ne.
4/10
1 0
reaguje na: HAL
free guy bol skôr nudnejší priemer a podla mna stranger things mu vychádza hlavne kvôli dufferovcom. ale hej, možno to vidíš inak, ale pre mňa fakt neatraktívny režisér. dúfam, že nepo*ere deadpoola.
851540
851535
2 -2
reaguje na: Mr. Hlad
mne je Levy už dosť ukradnutý, hlavne teraz, ked sa rozhodol dojiť Real Steel a robiť z neho legit universe (!!!). Fuqua po Emancipation už bude asi tiež. Donedávna zvykol slabší kúsok pretkať lepším. Posledný lepší boli Mag. 7 za mňa. To je 6 rokov. Takže to s ním ide z kopca. A zatiaľ, čo pred pár rokmi ma jeho veci zaujímali, ak by mal teraz oznámiť film s Gyllenhaalom, bolo by mi herca ľúto, že márni čas. Pri Southpaw som sa naopak ešte tešil.
851538
851533
2 -1
Levy se poslední dobou překvapivě zvedá, krom fajn Free Guy má hlavně na svědomí dost povedené díly Stranger Things.

Zato Fuqua se rochní už dvacet let v pořád stejných břečkách.
851535
Levy se poslední dobou překvapivě zvedá, krom fajn Free Guy má hlavně na svědomí dost povedené díly Stranger Things. Zato Fuqua se rochní už dvacet let v pořád stejných břečkách.
3 -3
reagují: Muel
reaguje na: Ravenous
Levy je Cheeseburger z mekáče

Fuqua je průměrný burger z nějaké trošku lepší hospody, kam ti kuchař čas od času hodí plesnivý maso.

Záleží na každém, co si dá.

Ale byl bych nerad, kdyby měl kdokoliv pocit, že Levyho nějak zásadně obhajuju, to vůbec. Jen na něm cením, že se drží toho, co umí (jako že na 6/10) a nezkouší oscarovky. Realisticky ví, na co má. Fuqua ne. Ty jeho nadprůměrné věci beru spíš jako shodu náhod.

Ale celkově je mi to vlastně úplně jedno :)
851533
Levy je Cheeseburger z mekáče Fuqua je průměrný burger z nějaké trošku lepší hospody, kam ti kuchař čas od času hodí plesnivý maso.  Záleží na každém, co si dá.  Ale byl bych nerad, kdyby měl kdokoliv pocit, že Levyho nějak zásadně obhajuju, to vůbec. Jen na něm cením, že se drží toho, co umí (jako že na 6/10) a nezkouší oscarovky. Realisticky ví, na co má. Fuqua ne. Ty jeho nadprůměrné věci beru spíš jako shodu náhod.  Ale celkově je mi to vlastně úplně jedno :)
851532
6 -2
reagují: Ravenous
reaguje na: Mr. Hlad
ja s tebou čiastočne súhlasím, ale musím vychádzať z vlastnej empírie. Training Day a prvý Equalizer sú regulérne pecky. Nakoľko je to vdaka a nakoľko napriek Fuquovi, je téma na pridlhú diskusiu. A potom mám rád Slzy Slnka, či Brooklyn´s Finest, ktoré má dosť Training Day vibes. Jeho Mag. 7 remake mi nepríde o nič horší ako Sturgesov (to bude tým, že ho vôbec neuctievam, ako ani úplný originál - Seven Samurai). A Southpaw ma napriek slabinám bavilo a zaujalo viac ako taký Fighter od Russela. Na druhú stranu mi remake Vinníka príde už z podstaty hlúposť a druhý Equalizer je priemer priemerov. A aj ten Odstrelovač s Wahlbergom zostarol o dosť horšie, ako by jeden čakal. Infinite nemám odvahu vidieť.

Na druhú stranu má Levy jediný naozaj dobrý film, Reel Steel, čo je kvalitatívne tak na úrovni toho South Paw a nie vyššie. Ostatok priemer, mdlé, bledé, slabé. Áno, aj Free Guy, tem je imho úplne cítiť, o koľko lepšie by to bolo s lepším režisérom.

Nebudem tu vynášať Fuquu do nebies, ale Levy má čo závidieť. Teda, ak by mu šlo o kvalitu a nie o komercialitu. Z tohto uhla, teda z toho, z ktorého sa na to dívaš ty, s tvojim tvrdením súhlasím.

Anyway, Emancipation je fakt zlý film. A jedným z hlavných vinníkov je definitívne Fuqua.
851532
ja s tebou čiastočne súhlasím, ale musím vychádzať z vlastnej empírie. Training Day a prvý Equalizer sú regulérne pecky. Nakoľko je to vdaka a nakoľko napriek Fuquovi, je téma na pridlhú diskusiu. A potom mám rád Slzy Slnka, či Brooklyn´s Finest, ktoré má dosť Training Day vibes. Jeho Mag. 7 remake mi nepríde o nič horší ako Sturgesov (to bude tým, že ho vôbec neuctievam, ako ani úplný originál - Seven Samurai). A Southpaw ma napriek slabinám bavilo a zaujalo viac ako taký Fighter od Russela. Na druhú stranu mi remake Vinníka príde už z podstaty hlúposť a druhý Equalizer je priemer priemerov. A aj ten Odstrelovač s Wahlbergom zostarol o dosť horšie, ako by jeden čakal. Infinite nemám odvahu vidieť.  Na druhú stranu má Levy jediný naozaj dobrý film, Reel Steel, čo je kvalitatívne tak na úrovni toho South Paw a nie vyššie. Ostatok priemer, mdlé, bledé, slabé. Áno, aj Free Guy, tem je imho úplne cítiť, o koľko lepšie by to bolo s lepším režisérom.  Nebudem tu vynášať Fuquu do nebies, ale Levy má čo závidieť. Teda, ak by mu šlo o kvalitu a nie o komercialitu. Z tohto uhla, teda z toho, z ktorého sa na to dívaš ty, s tvojim tvrdením súhlasím. Anyway, Emancipation je fakt zlý film. A jedným z hlavných vinníkov je definitívne Fuqua.
851528
3 -1
reagují: Mr. Hlad
Podstate od Training Day sú jeho filmy priemer a miestami až podpriemer, čiže žiadne prekvápko...inak Smith a ten jeho rozhovor na tento film... strašne sa mi začína protiviť ten týpek ?)
851531
Podstate od [b]Training Day [/b]sú jeho filmy priemer a miestami až podpriemer, čiže žiadne prekvápko...inak [i]Smith [/i]a ten jeho rozhovor na tento film... strašne sa mi začína protiviť ten týpek *?)*
2 -1
reaguje na: Ravenous
Nechci tvrdit, že Fuqua je výrazně lepší nebo horší než Levy, ale Levy točí prostě to, co se od něj čeká a vlastně zklamat nemůže.

Fuqua se pořád dostává k zajímavým projektům, z nichž u většiny bych prostě radši viděl jiného režiséra. Že je nadprůměrný režisér, je iluze, která funguje jen díky tomu, že v jeho filmech hrají obvykle dobří herci.
851528
Nechci tvrdit, že Fuqua je výrazně lepší nebo horší než Levy, ale Levy točí prostě to, co se od něj čeká a vlastně zklamat nemůže.  Fuqua se pořád dostává k zajímavým projektům, z nichž u většiny bych prostě radši viděl jiného režiséra. Že je nadprůměrný režisér, je iluze, která funguje jen díky tomu, že v jeho filmech hrají obvykle dobří herci.
851524
4 0
reagují: Ravenous

3/10

Fuqua je summa summarum určite lepší režisér ako Levy, a to celkom o dosť. Čo neznamená, že Emancipation nedosral. Dosral. Ale dosral to aj Will, ktorý fakt nehrá dobre. Ten akcent je otravný a hlavne sa mu zmení asi 3x počas filmu. Scenár nevie, či chce byť 12 Years a Slave alebo akčný thriller. A vizuál to splachuje do hajzlu aj s posledným kúskom toaleťáka. Ešteže je tempo dobré a Foster je tichý diabol.
851524
3/10
2 0