Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Téma: Proč James Bond nepotřebuje v kinech vydělat miliardu?

příspěvky 1 - 13 Napsat příspěvek
reaguje na: ProcNe
JB je značka právě proto, že vydělává neskutečné prachy všem zainteresovaným stranám a všichni od Broccoli s Wilsonem, přes studio až po PP companies do toho jdou proto, aby ty prachy vydělali, ať už přímo nebo nepřímo prostřednictvím ads.

Kdyby další Bond čistě hypoteticky skončil fakt extrémně v mínusu (aniž by k tomu byly nějaké "objektivní" a omluvitelné důvody), což optikou kravaťáků a účetních znamená, že o film (potažmo značku) tady a teď není patřičný zájem a tudíž nemá takový zásah na cílové publikum, ochota všech zúčastněných pumpovat prachy do dalšího filmu by byla pochopitelně výrazně nižší se všemi souvisejícími důsledky (omezenější rozpočet a tím pádem i měřítko a produkční kvality (casting, crew, stunt team, fx, atd.), větší prodleva mezi filmy, způsobena problémy se sháněním peněz, změna konceptu, která by jinak nebyla potřeba, nižší rating, atd.). A samozřejmě by se to následně - negativně - odrazilo i na zmíněné "síle značky" (aneb není možné produkovat jeden propadák za druhým a myslet si, že síla mé značky je stále stejná, takže se nic neděje).

Tudíž imho opravdu není jedno, kolik ten který film ne/vydělá, protože to frančíza "přežije" a zejména to platí u bondovek, u kterých ty investice od PP companies tvoří dost podstatnou část nákladů. Protože tak nebo tak, nakonec ten neúspěch někdo/něco odnese a dost často je to v těchto případech publikum. 
805965
JB je značka právě proto, že vydělává neskutečné prachy všem zainteresovaným stranám a všichni od Broccoli s Wilsonem, přes studio až po PP companies do toho jdou proto, aby ty prachy vydělali, ať už přímo nebo nepřímo prostřednictvím ads. Kdyby další Bond čistě hypoteticky skončil fakt extrémně v mínusu (aniž by k tomu byly nějaké "objektivní" a omluvitelné důvody), což optikou kravaťáků a účetních znamená, že o film (potažmo značku) tady a teď není patřičný zájem a tudíž nemá takový zásah na cílové publikum, ochota všech zúčastněných pumpovat prachy do dalšího filmu by byla pochopitelně výrazně nižší se všemi souvisejícími důsledky (omezenější rozpočet a tím pádem i měřítko a produkční kvality (casting, crew, stunt team, fx, atd.), větší prodleva mezi filmy, způsobena problémy se sháněním peněz, změna konceptu, která by jinak nebyla potřeba, nižší rating, atd.). A samozřejmě by se to následně - negativně - odrazilo i na zmíněné "síle značky" (aneb není možné produkovat jeden propadák za druhým a myslet si, že síla mé značky je stále stejná, takže se nic neděje). Tudíž imho opravdu není jedno, kolik ten který film ne/vydělá, protože to frančíza "přežije" a zejména to platí u bondovek, u kterých ty investice od PP companies tvoří dost podstatnou část nákladů. Protože tak nebo tak, nakonec ten neúspěch někdo/něco odnese a dost často je to v těchto případech publikum. 
805919
3 0
reagovat
Pěkný a zajímavý ctivo o moji nejoblíbenější filmový sérii.
805951
Pěkný a zajímavý ctivo o moji nejoblíbenější filmový sérii.
2 0
reagovat
James Bond je prvé řadě značka, která prodává jiné značky. Ať už jde o hodinky, auta nebo samotnou Velkou Británii. V tomhle smyslu nemusí film vydělat vůbec nic, podobně jako reklama v televizi nemusí přímo nic vydělat. Ale na sledovanosti a "síle značky" záleží. A to už se kalkuluje složitěji než jen počítat kolik peněz přišlo z kin a televizních práv. Tím chci říct, že další Bond bude i kdyby tento film skončil 500 mega v mínusu.
805919
James Bond je prvé řadě značka, která prodává jiné značky. Ať už jde o hodinky, auta nebo samotnou Velkou Británii. V tomhle smyslu nemusí film vydělat vůbec nic, podobně jako reklama v televizi nemusí přímo nic vydělat. Ale na sledovanosti a "síle značky" záleží. A to už se kalkuluje složitěji než jen počítat kolik peněz přišlo z kin a televizních práv. Tím chci říct, že další Bond bude i kdyby tento film skončil 500 mega v mínusu.
1 0
reagují: Polux
reagovat
Přitom stačilo napsat, že tak  jako už dávno neplatí logika a kupecké počty ohledně hospodaření států a jejich přežívání na dluh, nelze hledat logiku ani u mainstreamových tržeb....
805836
Přitom stačilo napsat, že tak  jako už dávno neplatí logika a kupecké počty ohledně hospodaření států a jejich přežívání na dluh, nelze hledat logiku ani u mainstreamových tržeb....
2 -1
reagovat
reaguje na: Stranger777
:+
805791
*:+*
805785
1 0
reagovat
reaguje na: TedGeorge
Díky. Já to pečlivě četl, ale položil zajímavou otázku, na kterou jsi pak přímo neodpověděl. Takže díky za dodatečné doplnění/vysvětlení:+
805785
Díky. Já to pečlivě četl, ale položil zajímavou otázku, na kterou jsi pak přímo neodpověděl. Takže díky za dodatečné doplnění/vysvětlení*:+*
805774
3 0
reagují: TedGeorge
reagovat
Je to tak. No něco v článku zaznělo, ale až do takových podrobností jsem tam nezacházel, to máš pravdu.
805781
Je to tak. No něco v článku zaznělo, ale až do takových podrobností jsem tam nezacházel, to máš pravdu.
1 0
reagovat
reaguje na: TedGeorge
Právě proto jsem minule psal, že by bylo dost zajímavé se podívat na účetní závěrku zrovna u NTTD - která strana platí jakou část nákladů a kolik jde za kterou stranou následně tržeb. Protože u bondovek je to trochu složitější, než u běžných studiových blockbusterů. Je tam EON (produkuje filmy) a Danjaq (vlastní IP), pak MGM a Universal (řeší jen marketing a distribuci, nebo něco přisypali i do budgetu?) plus PP companies.

Minimálně od dob Skyfallu už imho nemohou cílit na nic menšího než miliardu (a taky proto s těmi náklady od craigovky ke craigovce buď stojí na místě nebo jdou nahoru - tehdejších 200 mega za QoS jsem doteď nepochopil:D), která teď pochopitelně nebude (sice bych si na to nevsadil, ale kdyby šlo NTTD do kin na konci 2019, tak šance tam imho byla - dlouhá přestávka, poslední Craig, dobré recenze, dobrý film) a někdo z těch výše jmenovaných imho čáru přes rozpočet (ehm:)) dostal/dostane. Jde jen o to, kdo přesně a jak moc malou/velkou. EON (s Danjaq) je určitě v pohodě a PP companies asi dostali (screentime + ads), co si zaplatili. Co MGM, potažmo nyní Amazon, s Universalem už je otázkou do pranice.
805780
Právě proto jsem minule psal, že by bylo dost zajímavé se podívat na účetní závěrku zrovna u NTTD - která strana platí jakou část nákladů a kolik jde za kterou stranou následně tržeb. Protože u bondovek je to trochu složitější, než u běžných studiových blockbusterů. Je tam EON (produkuje filmy) a Danjaq (vlastní IP), pak MGM a Universal (řeší jen marketing a distribuci, nebo něco přisypali i do budgetu?) plus PP companies. Minimálně od dob Skyfallu už imho nemohou cílit na nic menšího než miliardu (a taky proto s těmi náklady od craigovky ke craigovce buď stojí na místě nebo jdou nahoru - tehdejších 200 mega za QoS jsem doteď nepochopil*:D*), která teď pochopitelně nebude (sice bych si na to nevsadil, ale kdyby šlo NTTD do kin na konci 2019, tak šance tam imho byla - dlouhá přestávka, poslední Craig, dobré recenze, dobrý film) a někdo z těch výše jmenovaných imho čáru přes rozpočet (ehm*:)*) dostal/dostane. Jde jen o to, kdo přesně a jak moc malou/velkou. EON (s Danjaq) je určitě v pohodě a PP companies asi dostali (screentime + ads), co si zaplatili. Co MGM, potažmo nyní Amazon, s Universalem už je otázkou do pranice.
805778
4 -1
reagovat
reaguje na: Polux
Vzhledem k těm cifrám, které kolem Bonda lítaly a faktu, že Boyle odešel relativně brzy (nikoliv v půlce natáčení a nemuselo se přetáčet), bych řekl, že ta částka bude zanedbatelná.

Jinak jasně, sám to zmiňuješ, je samozřejmě otázkou kdo přesně inkasoval těch cca 100+ mega za partnerství a product placement. A jak se to projevilo v přímých nákladech na rozpočet.

Naznačuju to už v článku. Když se ty (jistě velkorysé) distribuční smlouvy uzavíraly, bylo to na základě výkonnosti Spectre a Skyfallu v kinech. Nikdo nepředpokládal, že přijde nějakej Covid a je dost pravděpodobné, že některé strany škodné budou. Kdo ví, jestli by se MGM prodávalo, kdyby epidemie nepřišla a Bond šel do kin už v roce 2019.
805778
Vzhledem k těm cifrám, které kolem Bonda lítaly a faktu, že Boyle odešel relativně brzy (nikoliv v půlce natáčení a nemuselo se přetáčet), bych řekl, že ta částka bude zanedbatelná. Jinak jasně, sám to zmiňuješ, je samozřejmě otázkou kdo přesně inkasoval těch cca 100+ mega za partnerství a product placement. A jak se to projevilo v přímých nákladech na rozpočet. Naznačuju to už v článku. Když se ty (jistě velkorysé) distribuční smlouvy uzavíraly, bylo to na základě výkonnosti Spectre a Skyfallu v kinech. Nikdo nepředpokládal, že přijde nějakej Covid a je dost pravděpodobné, že některé strany škodné budou. Kdo ví, jestli by se MGM prodávalo, kdyby epidemie nepřišla a Bond šel do kin už v roce 2019.
805776
3 0
reagují: Polux
reagovat
Mě by zajímalo, kolik se utopilo v tom Boylově projektu (protože preprodukce se podle intelu z webu rozeběhla a až poté došlo ke střídání týmu) a co z toho pitche nakonec přežilo do Fukunagovy verze a co se hodilo do koše (a tudíž účetně odepsalo). Předpokládám, že to kravaťáci v EONu pěkně "uklidili" do kolonky "průběžné náklady na správu značky" nebo něco podobného:D a nezahrnují to do budgetu NTTD.

K dodatečným příjmům bych ještě poznamenal fakt, že IP vlastní Broccoli s Wilsonem (skrze Danjaq) a nemálo jim do kasičky přiteče ještě z merchu, který sice nedosahuje "velikosti" SW, Marvelu nebo Disney, ale "jen pár drobných" to rozhodně také nebude.

A nakonec bych dodal, že ta streamovací nabídka za 600 mega byla totálně šílená nehledě na dobu, ve které se odehrála (ale o to více v éře pandemie), protože exkluzivita (tuším) spočívala jen v US/CA trhu a ještě k tomu pouze na rok. Pokud to vůbec byla pravda, tak bych řekl, že se všichni dotyční na odpovědných místech od srdce zasmáli, když si tuhle nabídku v mailu přečetli. 
805776
Mě by zajímalo, kolik se utopilo v tom Boylově projektu (protože preprodukce se podle intelu z webu rozeběhla a až poté došlo ke střídání týmu) a co z toho pitche nakonec přežilo do Fukunagovy verze a co se hodilo do koše (a tudíž účetně odepsalo). Předpokládám, že to kravaťáci v EONu pěkně "uklidili" do kolonky "průběžné náklady na správu značky" nebo něco podobného*:D* a nezahrnují to do budgetu NTTD. K dodatečným příjmům bych ještě poznamenal fakt, že IP vlastní Broccoli s Wilsonem (skrze Danjaq) a nemálo jim do kasičky přiteče ještě z merchu, který sice nedosahuje "velikosti" SW, Marvelu nebo Disney, ale "jen pár drobných" to rozhodně také nebude. A nakonec bych dodal, že ta streamovací nabídka za 600 mega byla totálně šílená nehledě na dobu, ve které se odehrála (ale o to více v éře pandemie), protože exkluzivita (tuším) spočívala jen v US/CA trhu a ještě k tomu pouze na rok. Pokud to vůbec byla pravda, tak bych řekl, že se všichni dotyční na odpovědných místech od srdce zasmáli, když si tuhle nabídku v mailu přečetli. 
3 0
reagují: TedGeorge
reagovat
Když si člověk otevře všechny ty články, jaksi se vyhýbají právě těm benefitům, které ta lukrativní (když teď odhlédneme od tržeb z kin) značka nabízí. Článek sem napsal hlavně kvůli tomu, že mě štval ten převládající narativ hovořící o tom, že Bond "potřebuje" vydělat v kinech (vzhledem k současné situaci) docela absurdně vysokou částku. Nepotřebuje, byl by cajk i s 500 míči...
805775
Když si člověk otevře všechny ty články, jaksi se vyhýbají právě těm benefitům, které ta lukrativní (když teď odhlédneme od tržeb z kin) značka nabízí. Článek sem napsal hlavně kvůli tomu, že mě štval ten převládající narativ hovořící o tom, že Bond "potřebuje" vydělat v kinech (vzhledem k současné situaci) docela absurdně vysokou částku. Nepotřebuje, byl by cajk i s 500 míči...
3 -1
reagovat
reaguje na: Stranger777
Možná jsem to formuloval trochu neštastně, ale "Na konci první kapitoly jsem sliboval, že vám dám odpověď na otázku, kolik by musel Bond vydělat v kinech, aby byl ziskový. I kdybychom se už tento víkend dočkali naprostého kolapsu na všech klíčových trzích, Čína by film na poslední chvíli zakázala a Není čas zemřít by se jenom o chlup překulil přes půl miliardy, stejně si myslím, že by to stačilo."

Bude to v konečném součtu samozřejmě víc jak 500, ale i tak by byl (s pěti kily) imho v pohodě. Což samozřejmě neznamená, že to bude stačit na to, aby se zaplatil už z kin. Aby se zaplatil už z kin, potřeboval by dobře 800 míčů (to se nestane), ale o tom producenti podle mě ještě před měsícem ani nesnili. Snili o tom jenom autoři odkazovaných článků.  Pointa je, že odkládání se podle mého názoru rozhodně vyplatilo a pro budoucnost franšízy je důležité, že se nepanikařilo a Bond se neservíroval souběžně na streamu.
805774
Možná jsem to formuloval trochu neštastně, ale [i]"[/i][i]Na konci první kapitoly jsem sliboval, že vám dám odpověď na otázku, kolik by musel Bond vydělat v kinech, aby byl ziskový. I kdybychom se už tento víkend dočkali naprostého kolapsu na všech klíčových trzích, Čína by film na poslední chvíli zakázala a [b]Není čas zemřít[/b] by se jenom o chlup překulil přes půl miliardy, stejně si myslím, že by to stačilo." [/i] Bude to v konečném součtu samozřejmě víc jak 500, ale i tak by byl (s pěti kily) imho v pohodě. Což samozřejmě neznamená, že to bude stačit na to, aby se zaplatil už z kin. Aby se zaplatil už z kin, potřeboval by dobře 800 míčů (to se nestane), ale o tom producenti podle mě ještě před měsícem ani nesnili. Snili o tom jenom autoři odkazovaných článků.  Pointa je, že odkládání se podle mého názoru rozhodně vyplatilo a pro budoucnost franšízy je důležité, že se nepanikařilo a Bond se neservíroval souběžně na streamu.
805773
5 0
reagují: Stranger777
reagovat
Tak kolik by musel Bond mít v kinech, aby se zaplatil?:D Rozumím, že je v pohodě, ale na tuhle opakovanou otázku vlastně nepřišla odpověď:)) Je to 800 mega?
805773
Tak kolik by musel Bond mít v kinech, aby se zaplatil?*:D* Rozumím, že je v pohodě, ale na tuhle opakovanou otázku vlastně nepřišla odpověď*:))* Je to 800 mega?
5 0
reagují: TedGeorge
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2021.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se