Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Počátek: V.I.M.

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
jeste jsem tu diskuzi necetl, takze se (zatim) k nicemu nebudu vyjadrovat

jen me prekvapilo, ze na uvodni strane MZ stale neni novy trailer na znovu uvedeni do kin
761123
jeste jsem tu diskuzi necetl, takze se (zatim) k nicemu nebudu vyjadrovat jen me prekvapilo, ze na uvodni strane MZ stale neni [url=https://www.youtube.com/watch?v=XLz6CRrberA]novy trailer[/url] na znovu uvedeni do kin
2 0
reagovat
reaguje na: Dyrmon
Pro mne jsou ve filmech nedůležitější emoce, které mi dovolí se nějakým způsobem napojit na postavy a přes ně prožívat jejich příběh, který může být jakkoliv sofistikovaně odvyprávěný, s různými narativními vychytávkami a velkolepým vizuální zpracováním. Jenže v Nolanových filmech zatím spatřuji jen snahu aplikovat různé fyzikální a jiné vědecké teorie na velké plátno a ukázat, jak by mohly v praxi fungovat, což je chvályhodné a u většiny asi přímo odzbrojující, protože toto přece ještě v kinech nebylo. Jenže mně to nestačí, já se chci o postavy zajímat, bát se o ně, mít s nimi radost z úspěchu, prožívat s nimi smutek, atd.. Toto u Nolanových filmů neprožívám a když se o něco takového snaží, tak to na mě působí až nepatřičně a vybočuje to z dosavadního tónu filmu, viz např. reakce McConaugheyho na vzkazy dětí. Reakce je sice pochopitelná, ale až přehnaně sentimentální, možná by mi to tak nepřipadalo, kdyby většina filmu nebyla tak vědecky a vizuálně chladná (ano, vizuální zpracování má sice velkolepé, ale působí na mě stejně chladně jako postavy v jeho filmech).
760881
Pro mne jsou ve filmech nedůležitější emoce, které mi dovolí se nějakým způsobem napojit na postavy a přes ně prožívat jejich příběh, který může být jakkoliv sofistikovaně odvyprávěný, s různými narativními vychytávkami a velkolepým vizuální zpracováním. Jenže v Nolanových filmech zatím spatřuji jen snahu aplikovat různé fyzikální a jiné vědecké teorie na velké plátno a ukázat, jak by mohly v praxi fungovat, což je chvályhodné a u většiny asi přímo odzbrojující, protože toto přece ještě v kinech nebylo. Jenže mně to nestačí, já se chci o postavy zajímat, bát se o ně, mít s nimi radost z úspěchu, prožívat s nimi smutek, atd.. Toto u Nolanových filmů neprožívám a když se o něco takového snaží, tak to na mě působí až nepatřičně a vybočuje to z dosavadního tónu filmu, viz např. reakce McConaugheyho na vzkazy dětí. Reakce je sice pochopitelná, ale až přehnaně sentimentální, možná by mi to tak nepřipadalo, kdyby většina filmu nebyla tak vědecky a vizuálně chladná (ano, vizuální zpracování má sice velkolepé, ale působí na mě stejně chladně jako postavy v jeho filmech).
760876
3 -1
reagovat
reaguje na: JAGODA
Tak to jsem rád, ale asi nás moc nebude a také se zcela ztotožňuji s tím co jsi napsal, "Každopádně vždy jsem zvědavý s čím tento všemi milovaný režisér přijde, a jestli se konečně shodnu se všeobecným názorem."

Lépe bych to nevyjádřil. Upřímně tyto rozporuplné pocity jsem měl u každého jeho filmu a ne jen u Počátku (i když zrovna Memento už si tak dobře nevybavuji, musím to napravit), tak snad mne jednoho dne tento režisér dokáže dostatečně překvapit a zaujmout, do té doby si budu dumat hlavu nad tím, co v těch filmech je a já to nevidím, narozdíl od mainstreamu.
760876
Tak to jsem rád, ale asi nás moc nebude a také se zcela ztotožňuji s tím co jsi napsal, "Každopádně vždy jsem zvědavý s čím tento všemi milovaný režisér přijde, a jestli se konečně shodnu se všeobecným názorem." Lépe bych to nevyjádřil. Upřímně tyto rozporuplné pocity jsem měl u každého jeho filmu a ne jen u Počátku (i když zrovna Memento už si tak dobře nevybavuji, musím to napravit), tak snad mne jednoho dne tento režisér dokáže dostatečně překvapit a zaujmout, do té doby si budu dumat hlavu nad tím, co v těch filmech je a já to nevidím, narozdíl od mainstreamu.
760868
1 -3
reagují: JAGODA
reagovat
reaguje na: Dyrmon
Rozhodně nejsi sám, já na Počátku rovněž nevidím nic výjimečného (Matrix je pro mne úplně jiná liga) jako upřímně zatím na všech Nolanových filmech, snad kromě Mementa, za což ale myslím může vynikající povídka Nolanového bratra. Každopádně vždy jsem zvědavý s čím tento všemi milovaný režisér přijde, a jestli se konečně shodnu se všeobecným názorem.
760868
Rozhodně nejsi sám, já na Počátku rovněž nevidím nic výjimečného (Matrix je pro mne úplně jiná liga) jako upřímně zatím na všech Nolanových filmech, snad kromě Mementa, za což ale myslím může vynikající povídka Nolanového bratra. Každopádně vždy jsem zvědavý s čím tento všemi milovaný režisér přijde, a jestli se konečně shodnu se všeobecným názorem.
760866
2 -3
reagují: Dyrmon
reagovat

Odlišný postoj k filmu

Asi zde budu ojedinělý výskyt jiného názoru, ale za mne ten film sice nebyl špatný, ale zároveň bych ho rozhodně nezařadil mezi nejlepší či legendární filmy. 
Vlastně ani nechápu jeho přehnanou popularitu. 
Dokonce jsem ho pustil už třikrát, v domnění že v něm najdu to co většina, ale bohužel.
Například když ho srovnám s prvním Matrixem, tak ten ho drtí snad ve všech ohledech.
Myšlenka snu ve snu je sice působivá, ale je zde mnoho ale, které dle mého nedávají smysl a nezapadají do logičnosti filmu. Film skončí a já z něho nemám žádné hlubší pocity a myšlenky, což se nedá říct právě třeba o Matrixu, Prokletým ostrově a dalších. Škoda, opravdu bych v tom filmu chtěl najít to co většina, ale já to tam prostě nevidím.
760866
Asi zde budu ojedinělý výskyt jiného názoru, ale za mne ten film sice nebyl špatný, ale zároveň bych ho rozhodně nezařadil mezi nejlepší či legendární filmy.  Vlastně ani nechápu jeho přehnanou popularitu.  Dokonce jsem ho pustil už třikrát, v domnění že v něm najdu to co většina, ale bohužel. Například když ho srovnám s prvním Matrixem, tak ten ho drtí snad ve všech ohledech. Myšlenka snu ve snu je sice působivá, ale je zde mnoho ale, které dle mého nedávají smysl a nezapadají do logičnosti filmu. Film skončí a já z něho nemám žádné hlubší pocity a myšlenky, což se nedá říct právě třeba o Matrixu, Prokletým ostrově a dalších. Škoda, opravdu bych v tom filmu chtěl najít to co většina, ale já to tam prostě nevidím.
Odlišný postoj k filmu
5 -3
reagují: JAGODA
reagovat
reaguje na: TedGeorge
A aj rovnako oblečené..
760808
A aj rovnako oblečené..
760773
2 0
reagovat
reaguje na: TedGeorge
Jak dlouho byl od nich? Nebyla to taková doba nebo? Ukázali se mu obličejem, to mi stačí.:D

Ale můžu se mýlit, neříkám.
760806
Jak dlouho byl od nich? Nebyla to taková doba nebo? Ukázali se mu obličejem, to mi stačí.*:D* Ale můžu se mýlit, neříkám.
760773
2 -2
reagovat
Přiznejme si jednu věc - Nolan je zřejmě jediný režisér, který dokáže donutit průměrné mozky, aby přemýšlely o kvantové fyzice a časových paradoxech, stejně tak i řešit 10 let starý film, aniž by se tu někdo porval do krve o svůj názor. :D:+

Nechť vládne dalších 50 let mír! :)
760802
Přiznejme si jednu věc - Nolan je zřejmě jediný režisér, který dokáže donutit průměrné mozky, aby přemýšlely o kvantové fyzice a časových paradoxech, stejně tak i řešit 10 let starý film, aniž by se tu někdo porval do krve o svůj názor. *:D**:+* Nechť vládne dalších 50 let mír! *:)*
5 -1
reagovat
reaguje na: TedGeorge
Súhlasím, že sní. Ale podla mňa je celý film od začiatku sen -  kedy sa Mal   skutočne prebudila do reality a celú dobu sa snaží Cobba iba prebudiť. Lenže sa samozrejme ukazuje vo filme aj projekcia Mal. A to čo vidíme na konci je len hlbšie štádium limba. A ešte jeden bod - pri závere titulkov dostávame opäť Piaf motív na to aby dal Nolan signál sa prebudiť!
760801
Súhlasím, že sní. Ale podla mňa [spoiler]je celý film od začiatku sen -  kedy sa Mal   skutočne prebudila do reality a celú dobu sa snaží Cobba iba prebudiť. Lenže sa samozrejme ukazuje vo filme aj projekcia Mal. A to čo vidíme na konci je len hlbšie štádium limba. A ešte jeden bod - pri závere titulkov dostávame opäť Piaf motív na to aby dal Nolan signál sa prebudiť![/spoiler]
760712
1 -6
reagovat
- They come here every day to sleep?
- No. They come to be woken up. The dream has become their reality. Who are you to say otherwise?

Škoda tý zbytečný akce v levelu před limbem, jinak by to byla desítka jak z praku.
760797
- They come here every day to sleep? - No. They come to be woken up. The dream has become their reality. Who are you to say otherwise? Škoda tý zbytečný akce v levelu před limbem, jinak by to byla desítka jak z praku.
3 -2
reagovat
Ach Počátek, můj nejosobnější a nejemotivnější Nolan, u kterého si tu finální dlouho odpíranou katarzi vždycky s chutí dopřeju. Jestli za to může ambivalentně se točící káča, burácející Hans Zimmer, Edith Piaf nebo prostě nějaká moje nepojmenovatelná slabost, asi nikdy nerozklíčuju. Žádnej jinej Nolan mi k srdci asi nikdy tolik nepřiroste :+:+
760795
Ach Počátek, můj nejosobnější a nejemotivnější Nolan, u kterého si tu finální dlouho odpíranou katarzi vždycky s chutí dopřeju. Jestli za to může ambivalentně se točící káča, burácející Hans Zimmer, Edith Piaf nebo prostě nějaká moje nepojmenovatelná slabost, asi nikdy nerozklíčuju. Žádnej jinej Nolan mi k srdci asi nikdy tolik nepřiroste *:+**:+*
2 -1
reagovat
reaguje na: Ne__Ty.
to nie je hypoteza ale fakt.
760786
to nie je hypoteza ale fakt.
760758
1 0
reagovat
Docela překvapení, měl jsem tak nějak za to, že taková pecka má VIMko už léta a ono ne. No, pozdě, ale přece:D

Filmů, které se odehrávají ve snech/fantazii/halucinacích byly před Nolanem spousty, Nolan ale opět dokázal uchopit toto téma novým neotřelým způsobem (sny ve snech, dopad akcí ve snech na reálný svět) a navíc přiznaně bez potřeby berliček, které by stavěli předchozí děj na hlavu (tj. od počátku divák má informaci o tom, že se děj neodehrává v realitě a nejde o "šokující zvrat" v průběhu filmu, viz např. Identity). Doufám, že podobnou invenci, tentokrát v tématu cestování časem, prokáže i v Tenetu:)

Ten konec je přece přiznaná hra s divákem. Nolan to záměrně natočil tak, aby interpretaci nechal na divákovi, protože ve filmu zanechává indicie, které odpovídají obou variantám výkladu a jde jen o to, jak velkou prioritu přisuzuje ten který divák té které indicii. Tedy obě možnosti jsou stejně správné/špatné, tudíž nemá vůbec význam řešit, která z nich je ta "správná". Úplně totéž je přece Total Recall. Verhoeven to také záměrně natočil tak, že platí obě možnosti, tím pádem je úplně jedno, která z nich je ta "správná". Blade Runner víceméně totéž (byť tam nejde o ne/realitu, ale o ne/člověka). 
760781
Docela překvapení, měl jsem tak nějak za to, že taková pecka má VIMko už léta a ono ne. No, pozdě, ale přece*:D* Filmů, které se odehrávají ve snech/fantazii/halucinacích byly před Nolanem spousty, Nolan ale opět dokázal uchopit toto téma novým neotřelým způsobem (sny ve snech, dopad akcí ve snech na reálný svět) a navíc přiznaně bez potřeby berliček, které by stavěli předchozí děj na hlavu (tj. od počátku divák má informaci o tom, že se děj neodehrává v realitě a nejde o "šokující zvrat" v průběhu filmu, viz např. Identity). Doufám, že podobnou invenci, tentokrát v tématu cestování časem, prokáže i v Tenetu*:)* Ten konec je přece přiznaná hra s divákem. Nolan to záměrně natočil tak, aby interpretaci nechal na divákovi, protože ve filmu zanechává indicie, které odpovídají obou variantám výkladu a jde jen o to, jak velkou prioritu přisuzuje ten který divák té které indicii. Tedy obě možnosti jsou stejně správné/špatné, tudíž nemá vůbec význam řešit, která z nich je ta "správná". Úplně totéž je přece Total Recall. Verhoeven to také záměrně natočil tak, že platí obě možnosti, tím pádem je úplně jedno, která z nich je ta "správná". Blade Runner víceméně totéž (byť tam nejde o ne/realitu, ale o ne/člověka). 
6 0
reagovat
reaguje na: TedGeorge
Však jsou na konci o něco starší než v předchozích scénách, ne?
760778
Však jsou na konci o něco starší než v předchozích scénách, ne?
760773
2 -1
reagovat
reaguje na: TedGeorge
Vzhledem k tomu, že byly jen v jedné scéně, šlo spíš o flashforward v podobě flashbacku. To Nolan dělá furt. Časové skoky.
760777
Vzhledem k tomu, že byly jen v jedné scéně, šlo spíš o flashforward v podobě flashbacku. To Nolan dělá furt. Časové skoky.
760773
3 0
reagovat
reaguje na: Godlike
A co třeba děcka, které jsou pořád stejně staré? :)
760773
A co třeba děcka, které jsou pořád stejně staré? :)
760769
4 -1
reagovat
reaguje na: TedGeorge
Jasně, že bdí. To mě na tom filmu trošku štvalo po výlezu z kina. Bylo to hrozně jednoduchý (leč se forma snažila o opak, ale orientoval sem se v tom stejně jak v Dunkirku:D) a tohle trošku na mistrovy poměry laciný.
760769
Jasně, že bdí. To mě na tom filmu trošku štvalo po výlezu z kina. Bylo to hrozně jednoduchý (leč se forma snažila o opak, ale orientoval sem se v tom stejně jak v Dunkirku*:D*) a tohle trošku na mistrovy poměry laciný.
760695
2 -4
reagují: TedGeorge
reagovat
760765
[url=https://youtu.be/VvPW_-4sLhQ]Inception Pitch Meeting[/url]
1 0
reagovat
reaguje na: okkac
Já jsem nedávno na tuhle teorii taky natrefil a přijde mi to jako celkem jasný důkaz toho, že se jedná o realitu. Do té doby jsem byl na vážkách kvůli káče ale prsten je pro mě celkem jasným potvrzením. 
760761
Já jsem nedávno na tuhle teorii taky natrefil a přijde mi to jako celkem jasný důkaz toho, že se jedná o realitu. Do té doby jsem byl na vážkách kvůli káče ale prsten je pro mě celkem jasným potvrzením. 
760760
3 0
reagovat
reaguje na: Ne__Ty.
Spiš se dá řídít podle prstenu co Cobb nosí.  Po celou dobu filmu ho má jen ve snu, v realitě prsten nemá a nenosí ho ani v poslední scéně, kdy jde přes pasovou kontrolu a doma.

Stejně jak potvrdil Michael Caine. jeho postava se ve snech nikdy nevyskytuje, pouze v realitě a právě je přitomna ve finální scéně.
760760
Spiš se dá řídít podle prstenu co Cobb nosí.  Po celou dobu filmu ho má jen ve snu, v realitě prsten nemá a nenosí ho ani v poslední scéně, kdy jde přes pasovou kontrolu a doma. Stejně jak potvrdil Michael Caine. jeho postava se ve snech nikdy nevyskytuje, pouze v realitě a právě je přitomna ve finální scéně.
760758
8 0
reagují: steve95
reagovat
© copyright 2000 - 2020.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se na MovieZone zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se