Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

MoneyZone: Marvelovky se chystají zbořit pokladny kin. Kolik vydělají?


ikona
TedGeorge
avengersavengers: endgameavengers: infinity warcaptain marveldisneykevin feigemarvelrobert downey jr.russo brothersspider-manthanosTom Hollandtržby
Jak velké haló udělá trojice marvelovek, které se letos chystají do kin? 

Letošní rok bude v kinech rekordní, o tom v tuto chvíli nepochybuje asi nikdo. Zima se sice doposud nesla ve znamení nenaplněných očekávání (LEGO Příběh 2 budiž nejčerstvějším důkazem), ale ty hlavní filmové trumfy se chystají do multiplexů až v následujících měsících. Čistou postupku má v držení studio Disney (Dumbo, Lví král, Příběh hraček 4, Ledové království 2, Hvězdné války IX), a aby toho nebylo málo, v druhé ruce drží také trojici marvelovských es. Ano, počítám i toho Spider-Mana, kterého oficiálně posílá do kin studio Sony, ale Myšák na té synergii samozřejmě hodně profituje. Na následujících odstavcích podrobně projdeme tržební vyhlídky Captain Marvel, Avengers: Endgame a Spider-Mana: Daleko od domova. Není třeba úvod zbytečně protahovat, jdeme na to.

Avengers: Endgame

Co filmu hraje do karet?

Vlastně si nevzpomínám, kdy jsem se naposledy opravdu hodně těšil na nějakou marvelovku. Když nad tím přemýšlím, tak možná před pěti lety na lákavě vypadající Strážce Galaxie. No a potom letos, respektive minulý rok. Infinity War byla blockbusterová pecka, která naprosto mistrně rozehrála osudovou hru o všechno a závěrem vyrazila dech velké většině diváků. Modlím se k pánům Russoovým, aby tuhle partii zakončili (alespoň) na stejné úrovni a vyrazili nám dech ještě jednou. Našlápnuto mají skvěle.

 

Trailery na Endgame ani nemusejí servírovat nezapomenutelné dvě minuty. Tou nejlepší upoutávkou totiž byla samotná Infinity War a těžko si teď představit, že by na film zavítal někdo navíc právě kvůli těm nádherně nespoilerujícím upoutávkám. Kdepak, do kina půjdou úplně všichni, co viděli první bitvu s Thanosem, a ano, mluvím i o vás. Co se potenciálních tržeb týče, tak zůstává k zodpovězení pouze jedna otázka: „Jak velký megahit to nakonec bude?“.

Už ty dvě miliardy předchozích Avengers byly naprosto neskutečné a předem je netipoval skoro nikdo. Povede se dvoumiliardový majstrštyk znovu? Nebo se snad bude mířit ještě výš? Tady babo raď, bavíme se totiž o naprosto absurdně vysokých číslech, kde běžné „tržební kecalství“ ztrácí smysl stejně jako fyzikální zákony v Rychle a zběsile. Já bych „opatrně“ tušil ještě o trochu větší čísla než u Infinity War, ale v tomto případě je potřeba brát moje numera s ještě větší rezervou než obvykle.

 

Než sem to moje predikované orgasmické číslo napíšu – už za pár týdnů se dočkáme ještě jednoho, dvě hodiny dlouhého, traileru. Jak trefně píšou američtí pisálci z webu Digitalspy, Captain Marvel by musela být špatná jako Green Lantern, aby nějak ohrozila všeobecně očekávaný úspěch čtvrtých Avengerů. O kvality originu Carol Danvers se však (jak už víte z minulé kapitoly) rozhodně bát nemusíme a spíš můžeme počítat s utvrzením těch desítek milionů diváků o tom, že filmové rozloučení s Robertem, Chrisem, Chrisem a dalšími bude nutné vidět v kině. Otázkou je kolikrát…

Když se podíváte na tržby závěrečných dílů velkých blockbusterových sérií, často se dočkáte rekordního prvního víkendu, ale zájem následně rychle opadá a celková čísla už tak mocná nebývají. Lidé si mezi sebou řeknou, jak to celé dopadlo, a po konečném rozhřešení do multiplexu podruhé (potřetí, počtvrté…) nejdou. Dočkáme se takového opadnutí zájmu i u závěrečného zúčtování s Thanosem? Nemyslím si. Pořád je ještě strašně brzy, ale já nevidím jediný důvod, proč by měli Russoovci servírovat cokoliv jiného než pecku.

 

Jaká bude konkurence v kinech? Když se podíváte na plán premiér kolem 26. dubna (právě ten den startuje Endgame prakticky všude), tak je fakticky jediným protivníkem Avengers Detective Pikachu s hlasem Ryana Reynoldse a já mu tímto kondoluji. John Wick 3, Ad Astra (kde je sakra ten trailer?), Aladin, Godzilla – to jsou všechno filmy, které uctivě vyklízejí pole a startují až necelý měsíc po premiéře největšího komiksového filmu vůbec. V té době už bude jasné, jestli se povede překonat předchozí díl. Jaký otvírák by byl potřeba? Samozřejmě že větší než ten první.

Infinity War odstartovala svoji pouť za dvěma miliardami pomocí 257 amerických milionů a dalších 383 míčů ze zbytku světa. Překonat 640 míčů za první tři (respektive čtyři) dny celosvětově nebude nic jednoduchého, ale který jiný biják by to měl zvládnout, než Endgame? Řekl tu někdo poslední epizoda Hvězdných válek? Ten někdo zapomněl na fakt, že loučení Kylo Rena se stříbrným plátnem startuje obtěžkané rozporuplnými reakcemi na Posledního z Jediů a tím pádem bude cesta za (Abramsem již jednou okoštovanou) dvojicí miliard mission impossible.

Málem bych zapomněl na ten můj tip. Zopakuji numero vyslovené již v tomto článku, tedy 750 amerických miliónů a 2,2 miliardy babek celosvětově. Ta cesta za astronomickými čísly nebude vůbec jednoduchá a ke zdolání tržební K2 (tedy Titanicu píšícího 2188 melounů) budou třeba jednohlasně nadšené ohlasy recenzentů podpořené legendárními momenty z ranku nástupu Thora na africkou scénu. Jo a diváci budou muset chodit do kina opakovaně (ideálně i se svými partnery/partnerkami). Počkejme si na první reakce, které KarelR určitě bedlivě hlídá.


Trable v ráji?

V následujících odstavcích si rozebereme, co by se muselo stát, aby z Avengers 4 nebyl největší hit roku 2019.

To je ke druhé kapitole všechno a já děkuji Rimsymu za zapůjčení jeho (právě na další rok vyčerpané) recenzentské finty. Vy už klikejte na Spider-Mana řešeného v další kapitole.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace