Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

TOP 11: Největší kasovní průšvihy roku 2018


ikona
TedGeorge
damien chazelledisneydwayne johnsonfantasticka zviratafantasticka zvirata: grindelwaldovy zlocinyharry potterlisbeth salanderlouskáčekmortal instrumentsmrakodrapolivia wildeoprah winfreyPeter Jacksonpredatorprvni clovekrobert zemeckisrobin hoodshane blacktaron egertonthe predatortop 11tržbyvitejte v marwenu
Necelý tucet bijáků z minulého roku, na které by v Hollywoodu nejraději co nejrychleji zapomněli 

Když se napíše A, musí zákonitě přijít i B. Tím pádem si týden po vydání TOP 11 největších kasovních hitů minulého roku právě čtete TOP 11 největších kasovních průšvihů za rok 2018. No a hned na začátek je třeba říct, že těch propadáků kupodivu zase tolik nebylo. Stačí se podívat na články z minulých let, kde se o své místo na výsluní „prali“ opravdu hodně velcí loseři a musí vám být jasné, že Hollywood zažil veskrze slušný rok. Nicméně…

Když už nějaký biják propadnul a prošustroval studiu dolary, bylo to opravdu se vší parádou. Hlavně stříbrná a zlatá pozice aspiruje na zařazení do žebříčku historicky největších hollywoodských průšvihů vůbec. Co dodat? Dvě věci. Za prvé – KarelR tentokrát neviděl všechny propadnuvší filmy, takže mu v „jeho“ klasickém hodnotícím odstavci pomohou i další redaktoři. Za druhé? Ke čtení si otevřete libovolné víno pocházející z Čejkovic. Pokud jste tedy plnoletí a soudní. Jdeme na to.

8. První člověk

Rozpočet: 60
Tržby v USA: 44,9
Tržby ve světě: 55,6
Tržby celkem: 100,5
KarelR se vyjadřuje ke kvalitám filmu: Interstellar je o úroveň lepší, Chazelle ale rozhodně nezklamal a vyrobil z letu na Měsíc řádně osobní a klaustrofobní podívanou. Absence nominací na technické Oscary pak vyloženě bolí...
Vytáhni v hospodě: Posádka Apolla nebyla příliš dobře placená. NASA je brala jako vojenské zaměstnance a jejich mzda odpovídala jejich hodnosti. Neil Armstrong a spol si tak přišli na nějakých 17 000 dolarů ročně (v dnešních číslech by to bylo asi 100 000 dolarů za rok) + nějaké ty náhrady. Nic moc, že?

Damien Chazelle byl po monstrózním úspěchu La La Landu v myslích (nejenom) hollywoodských účetních zafixovaný jako ten nejmilovanější a nejnadějnější mladý režisér. Když se tedy hledalo 60 mega na komorní příběh o manželství Neila Armstronga s cool IMAX záběry z měsíce, nebylo co řešit. Co se kvalit týče, tak by vám větší polovina MovieZone redakce jistě řekla, že Damien znovu obstál na jedničku. Co se tržeb týče, tak vám na tomto místě napíšu já, že První člověk dostává 4- a vůbec bych se nedivil, kdyby Chazelle v budoucnu musel natočit nějaký ten „komerční“ film. Dobře totiž znáte pravidlo George Clooneyho: „Jeden pro mě, jeden pro ně“.

Proč až takový propadák? Já vám vlastně ani nevím. Reklamní kampaň vrcholící klaustrofobickými klipy z „nalodění“ a startu Apolla 11 totiž vůbec nenaznačovala, že se do kin podívá finanční propadák. Právě naopak – po ovacích na festivalech v Itálii a Kanadě se živě spekulovalo o nespočtu oscarových nominací (ani tohle nedopadlo) a stovkách milionů dolarů, které zvědaví diváci nechají během podzimu a Vánoc v kinech. Místo toho se rozhořela uměle vyvolaná kontroverze s absentující americkou vlajkou a pár týdnů po premiéře bylo jasné, že si mladý režisér tentokrát na pšenku nepřijde. Konec kariéry to pro Damiena rozhodně nebude, ale zaškobrtnutí hned takhle na začátek je to slušné.


7. Dívka v pavoučí síti

Rozpočet: 43
Tržby v USA: 14,8
Tržby ve světě: 20,1
Tržby celkem: 34,9
Mr. Hlad se vyjadřuje ke kvalitě filmu: Jako detektivka nebo psychologický thriller je to o dost horší než Fincherova nebo původní verze. Jako akčně-špionážní béčko to ale překvapivě šlape. Hlavně kvůli svižné režii a hodně fajn Claire Foy. Za pokračování v tomhle duchu bych se nezlobil.
Vytáhni v hospodě: Pro roli Lisbeth Sony zvažovalo následující jména: Scarlett Johansson, Natalie Portman, Felicity Jones a Alicia Vikander. Nakonec to vyhrála Claire Foy, která milovala Fincherovu verzi a chtěla se vymanit ze slavné role Alžběty II.

Těšil jsem se. Pod vlivem povedené filmové adaptace z dílny Davida Finchera (dodnes mě mrzí, že si Fincher nenatočil pokračování) jsem chtěl vidět další dobrodružství Lisbeth Salanderové a pisálka Mikaela. Dokonce mi ani nevadilo jméno Fede Alvareze, který se ujal režie. Jeho Evil Dead totiž považuji za velmi povedený a sebevědomý horor, který se dočkal skoro až nezasloužené nenávisti poloviny světa. Proto jsem byl před čtvrt rokem nastoupený v kině a nestačil se divit, co za scénář je mi servírován. Byl hloupý a já se při sledování vyloženě zbabraného finále nemohl ubránit pocitu, že knižní Milénium mělo v kinech skončit právě pokusem Davida Finchera. Pokračování, které napsal David Lagenkrantz, je ostuda a s průměrným hodnocením všech okolo vůbec nesouhlasím.

Proto tenhle tržební „problém“ studia Sony (však oni jsou z minulosti zvyklí) beru jako spravedlnost a milionům diváků, kteří dali přednost sledování Claire Foy v seriálu The Crown, se vůbec nedivím. Apropos – Claire. Ta si svoji smůlu minulý podzim vybrala i s úroky. Její filmovou premiérou v áčkové hollywoodské lize totiž jsou dva propadáky, na které by (v tomto konkrétním případě určitě) nejraději co nejrychleji zapomněla. Nemluvě o režírujícím Alvarezovi, který se mi nepovedenou Dívkou v pavoučí síti trochu znechutil, a pevně doufám, že je za jeho režijním propadem o kvalitativní level níže hlavně ta slabá knižní předloha.


6. Vítejte v Marwenu

Rozpočet: 39
Tržby v USA: 10,8
Tržby ve světě: 1,7 a pár premiér ještě bude
Tržby celkem: 12,5 a něco ještě přibude
Nikdo se nevyjadřuje ke kvalitě filmu. Neviděli jsme.
Vytáhni v hospodě: Film kromě jiného vychází z chváleného dokumentu Marwencol a původně se měl jmenovat The Women of Marwen. Ne, žádnou další zajímavost jsem nenašel.

To, že bude melancholický snímek Vítejte v Marwenu tržební propadák, bylo jasné už mnoho měsíců před premiérou. Co jasné nebylo, je nenávist kritické obce nejlépe kvantifikovaná nehezkým průměrným hodnocením 4,9/10 na Rotten Tomatoes. Přitom bych si nikdy nemyslel, že Robert Zemeckis kývne na film s (prý opravdu hodně) mizerným scénářem. Říkejte si o Bobovi co chcete, ale Spojenci, Muž na laně a Let byly nadprůměrné filmy. Hlavně špión Brad Pitt nadbíhající Marion Cotillard mi před dvěma lety udělal velkou radost. V Marwenu se však tatínkovi trilogie Návrat do budoucnosti vůbec nevedlo a Robert se dočkal jednoho z největších propadáků své kariéry.

Naštěstí pro něj však Universalové investovali (ještě relativně ospravedlnitelných a nízkých) 39 melounů a kampaň podle webu Deadline také nepatřila mezi nejdražší. Pro studio je tedy nejhorší fakt, že se film dočkal premiéry o Vánocích a tím pádem jsou náklady ušlé příležitosti jenom velmi těžce vyčíslitelné. Fakticky jakýkoliv jiný film by jim v kinech vydělal mnohem více. Umístění v půlce pelotonu tržebních loserů je tak akorát a já si musím počkat na nějakého cinefilního přítele, kterému se film alespoň trochu líbil. Filmografii Roberta mám totiž jinak kompletní a do tohoto restu se mi vůbec nechce.


5. V pasti času

Rozpočet: Oficiálně se neví, ale spekuluje se o číslu 110 – 150 milionů dolarů
Tržby v USA: 100,5
Tržby ve světě: 32,2
Tržby celkem: 132,7
TedGeorge se vyjadřuje ke kvalitě filmu: Vážně jsem v redakci jediný, kdo to viděl, takže se za toto "honimírství" omlouvám. Chvílemi jsem se smál, chvílemi nudil.
Vytáhni v hospodě: Tvůrci přirovnali film k Mostu do země Terabithia a Districtu 9, což je podle mě hodně "what the...". Režisérka Ava DuVernay obsadila Oprah Winfrey bez konkurzu a Chris Pine byl při natáčení největší vtipálek. Pokud máte lepší zajímavost, pošlete mi ji prosím do pošty.

Jasně si vzpomínám, jak se před pár lety zjevil producent Harvey Weinstein ve slavné rádiové show Howarda Sterna. V interview zaznělo velké množství (pravda, dnes už mají trochu trpkou příchuť) zajímavých informací z hollywoodského zákulisí. Počínaje historkou o „prodeji“ práv na natáčení Pána prstenů, konče suchou hláškou: „Každý film, který v USA vydělá víc jak 100 mega, je díky dalším příjmům úspěch“. Harvey tenkrát (kromě jiného) asi netušil, že černošská režisérka Ava DuVernay, oslavovaná za biografický snímek Selma, pustí na začátku roku 2018 do kin „mešuge fantasy/sci-fi“ V pasti času. Disney jí nadělil do vínku obří rozpočet a Ava asi moc netušila, co si s ním počít.

Ne, tentokrát v hodnocení filmu nepapouškuji to, co napsala obec kritická a většina diváků. V pasti času jsem opravdu viděl a musím říct, že od dob Jupiter vychází nebyla v kinech směšnější sci-fi s rozpočtem atakujícím 3 miliardy korun. Sto mega z Ameriky je ještě relativně fajn, ale Disney následně šlápnul na záchranou brzdu a film se ve světě dočkal jenom limitované premiéry, která přinesla pouhých 32 mega. Světová čísla tedy nebyla ta toužebně vyhlížená záchrana, která hodila záchranný kruh tolika filmům. Chvíli jsem uvažoval, že bych biják šoupnul ještě o místo výše, ale první čtyři místa jsou ještě o fous marnější. Nevěříte? Klikejte na další kapitolu..

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace