Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Hobit: Bitva pěti armád: Recenze

příspěvky 21 - 40 Napsat příspěvek
Malá etuda z "mých" projekcí Bitvy... O tohle vás nepřipravím, i když sem původně myslel, že to vytahovat na světlo Boží nebudu.
Byl sem na půlnočce, v klasické 3D verzi s titlema a 5.1 zvukem, s tím, že na mě čekala i rezervace na onen vysněný formát HFR 3D s Atmos s titulky. Půlnočka byla "doma", tak proč ne a navíc sem "potřeboval" vidět i klasický formát. Projekce proběhla zcela bez problémů, zrovna u takové události by si distributor moc nelajznul něco pokazit (třeba poslat nefukční klíč atd).
Za jedenáct a půl hodiny jsem pak měl namířeno na onu vysněnou kopii Hobbita. Vybíral sem si kvůli tomu celý den dovolené (není problém, co bych pro Bilba neudělal), cestuju dvě a půl hodiny (dohromady) vlakem, modlím se, aby nebyla na trolejích námraza a celkově se modlím, aby vše dopadlo dobře i v kině. Kino prozrazovat "z etických důvodů" nebudu, oni si to ani chudáci nezaslouží (fakt ne, však se dozvíte), ale Praha to nebyla ;)8):D.
Za pět dvě odpoledne sednu do sedačky a pln očekávání (že mi z té technické nádhery praskou oči i uši) čekám... Čekám... Furt čekám... Podívám se na hodiny a ono čtvrt na tři. Podezřelé - "to se mi nelíbí", říkám si v duchu. Dvacet minut po oficiálním a původně plánovaném startu projekce před plátno přichází pan promítač. "To se mi ani trochu nelíbí", říkám si..."Bohužel máme drobné technické problémy, velmi se omlouváme za zdržení, problém řešíme s distributorem, Hobbita ale určitě hrát budeme. Jen ještě chvilku strpení." praví pan promítač a utíká zpět do projekční kabiny. Inu dobrá, Galadriel za to stojí, i za tu cenu, že nestihnu původně plánovaný vlak a že budu v tomhle mutliobchoďáku tvrdnou nečinně další hodinu a tři čtvrtě. Takže čekám. A čekám. O půl třetí se vřítí do sálu pan promítač, se zjevně staženými půlkami - "Tak mám pro Vás bohužel špatnou zprávu. Kvůli nepříznivým okolnostem nemůžeme odehrát HFR 3D verzi s Atmosem. Pokud bude chtít někdo odejít, samozřejmě mu vrátíme plné stupné ("Určitě budu chtít odejít, když tento den ztrávím dvě a půl hodiny ve vlaku, dvě v tomhle prokletém nákupáku a půl hodiny zíráním na prázdné bílé plátno, stěny a strop (ano, obdivoval sem alespoň rozměry plátna a síť repra)" říkám si v duchu), pokud ale budete chtít zůstat, pustím vám 2D verzi s Atmos. Příplatek za neuskutečněné 3D Vám vrátíme a budeme Vám kompenzovat i promarněný čas. Takže já jdu pustit to 2Dčko s Atmosem.", pravil pan promítač, odkvačil do kabiny, ze sálu se nikdo nezved, jen čtyři týpci v řadě přede mnou si za*urvovali, že si nemuseli kupovat ty brejle (já měl naštěstí tolik prozřetelnosti, že sem si dovezl své vlastní).
14:35 se k životu probudí všechna repro, aby předvedla, co dokážou v kombinaci s Atmos a rozvítí se i projektor. Bohužel vlastní osvětlení sálu tak nějak nezhasíná. "Za tohle bych zabíjel, když nechávají rožlé i přes trailery", mrmlám si pod vousy... Bohužel po pěkném novém demu Dolby Atmos žádné trailery nepřichází (ono by se už nestíhalo s další projekcí) a osvětlení pořád svítí. "OK, logo při mizerném kontrastu a nulových barvách ještě přeziju. OK, první sekudny filmu, zhasnout by vážně mohli. Hel, chlapi, neserte mě, lítá tu Šmak a já ho vlastně ani nevidím... Ale Atmos zvučí docela obstojně...", tohle se mi prohánělo hlavou, když už se sálem začalo nepokrytě ozývat pochychtávání. Nějakého chytrolína napadlo začít klepat na okýnko do projekční kabiny. "Určitě to někdo uslyší, před všechen ten svist tamní techniky.". Jakmile už sem si teda říkal, že si na sebe toho černého petra vemu a půjdu za obsluhou sálu (logicky na chodbě), rozhostila se sálem tma a na film se konečně dalo dívat. Ano, zatleskal jsem. Úspěch se musí ocenit a nekolik dalších se ke mě přidalo.
Po konci projekce vycházím ze sálu a nějaká "vyšší" duše provozu (tj nikoli běžný uklizeč, nebo pokladní) se všem jednotlivě omlouvala, dušovala se, že je to naposled, co se něco podobného stalo a že máme rovnou zamířit k pokladnám. Inu zamířil sem a odcházel jsem s třiceti korunami vrácenými za 3Dčko a s jedním volňáskem, který šlo uplatnit na libovolnou formu projekce. "Dobrá, chápu, problémy nastat můžou a aspoň se k celé věci postavili čelem a já můžu jít znova a zadara.", říkám si, když sem utíkal na původně zamýšlený vlak a když sem v něm už i seděl, tak si říkám - "Nebudu jim přece dělat na MZ, ani na HDmagu ostudu, té mají ostatně tady po tomhle lehkém fiasku dost."
Takže jsem nabral odvahy, zadal rezervačku na dnešek, stejný čas, typ projekce i sedadlo. Dovolená se sama nevybere, žejo. Když sem nasedl do vlaku, paní průvodní sice nepotěšila, když nám prozradila, že nabereme kvůli výluce desetiminutové zpoždění. "Inu, Gandalf za to stojí.", říkám si. Mno, dojeli jsme s pětatřicetiminutovým zpožděním, ale já pořád stíhal, dokonce i lehký oběd sem do sebe stihnul natlačit.
Přijdu k pokladnám, dívám se na monitory, které s čestnými vyjímkami v podobě Madagaskaru a třetího Hunger Games neukazuje nic jiného, než projekce Hobbita. Něco se mi ale nezdá - ano, nikde tam nevidím čas 14:00 s Dolby Atmos a HFRkem. Říkám tedy slečně pokladní - "Zdravíčko, mám rezervačku teď na dvě hodiny na Hobbita v HFR 3D s Atmos." "No, víte, asi Vás nepotěším", praví slečna a pokračuje - "Bohužel máme "nějaké" problémy s Atmosem, takže tuto verzi dnes nehrajeme, zítra ale hrát určitě budeme." V duchu jsem zvážil všechny možnosti, ztrávený čas ve vlaku, nutnost vidět HFRko, nemluvě o vyplázlých financích na zbytečnou dopravu a pravím - "No super, hrajete aspoň HFRko bez Atmos (ano, duchu jsem byl už smířen s dabingem)?" Slečna nato - "Jo, to hrajeme, místo toho Atmosu, teda je to vlastně stejná projekce, na stejném sále." "Tím mi chcete říct, že je to titulkovaná kopie?", já na to. "Ano!", zněla nadšená odpověď slečny pokladní, která správně vytušila, že nehodlám dál mrhat svým časem bezdůvodně. "Tak mi dejte tu moji rezervaci.", poprosil jsem, předložil volňásek a slečna mi podala lístek. Na lístku nebylo jednak uvedeno, zda jdu na 2D, nebo 3D projekci (o HFR, či jazykové verzi nemůže být ani řeč) a díky tomu, že v kolonce cena byla uvedena částka "VIP 0" jsem si tuhle variantu nemohl ověřit ani zkrz onu cenu. "OK, jako dítě jsem Kinder Suprise nenáviděl, na stará kolena jeho filmovou hobití variantu budu milovat. Saruman s Elrondem za to přece jenom stojí.", říkám si.
Jakmile vstupuju do sálu, všímám si označení jako "HFR 3D", ale bez jazykového upřesnění, inu nemůžu mít všechno a vlastně ani nevím, zda bych už něčemu v ten den věřil. 14:00 Se sice nezhasne osvětlení sálu, ale minimálně se rozzáří promítačka. "Dobré znamení.", říkám si - "Ale nějaké podezřelé ticho..." a v tu chvíli - kdy běží reklamy, které jistojistě mají mít i zvuk, si uvědomuji, že právě ten nejede. Počkám jednu reklamu, pak druhou. U třetí si říkám - "OK, toho Černého petra beru na sebe, pokud nebudeme zvučit i u trailerů." a vzhledem k tomu, že Birdman opravdu bez zvuku běžel, jsem se zvedl a šel na hodbu, kde ke mě přibíhá uvaděč do sálu se slovy - "Nejde zvuk, že? Už sem to promítači hlásil." "Fajn, aspoň nějaký pokrok od minula nastal", říkám si v duchu a jdu zpět na místo.
Jakmile jsme odzírali i trailer na Divergence a půlku nových Wachvských v naprostém tichu se sál propadl do absolutní tmy. "OK, čím nás asi překvapí teď, hvalně né 4DX, to bych se fakt už zvedl ze sedačky.", jede mi hlavou. Po minutě lupne ve všech bednách, po další půlminutě se opět rozzáří projektor a dokonce jede i zvuk - ano, uprostřed oné ukázky na Jupiter. Inu musí nějak návštěvníky probudit (dlečna vedle mě vypadala, že šla za školu, že se chystá vyspat včerejší flám). Jakmile ale dojely trailery, docela mě šokovalo, že se rozezvučelo promo k Doly Atmos. "Fajn, prostě mi pusťte cokoliv, já už to vzdávám.", říkám si.
Zbytek projekce nejen, že projel celý bez jakékoli újmy, ale oni mám kluci ušatí pustili nejen to HFRko ve 3D a doprovozeného titlema, ale ono zvučil i ten Atmos. Alespoň si myslím, že tak šikovný, abych si ho dokázal plně vsugerovat, zatím nejsem.
Po zpáteční ceste vlakem (který měl mimochodem dalích pětadvacet minut zpoždění, takže ve výsledku jsem cestoval dnes vlakem necelé čtyři hodiny) otevřu mail a co v něm nevidím - omluva od vedení kina, že dnes se hrát Atmos vůbec nebude - prej technické problémy se samotným Atmosem. Nejhezčí na tom mailu bylo to, že byl odeslán půl hodiny před startem projekce. Inu, jak by řekl klasik číšník - "Nová doba". Ale já se na chlapce nezlobím. Viděl jsem Hobbita? Viděl. V klasickém 3Dčku, ve 2Dčku i HFR 3Dčku, jednou v 5.1 a velmi pravděpodobně i dvakrát a Atmos. Z toho jednou "grátis" (cestovné jim na vrub fakt připočítávat nebudu)...

mecano: Těžko říct... Jednak bych úplně nevylučoval možnost 3Dčka (na oznámení maj poměrně dost času a divil bych se, kdyby si na něm nechtěli přivydělat, navíc Abrams už s konverzí zkušenosti má - druhý Trek).
Tak jako tak - SW budou mít určitě Dolby Atmos a velmi pravděpodobně i Auro (konkurenční formát, mají ho tři jednosálovky a teplický Premiere), Skywalker sound je vybaven obojím a vzhledem k tomu, že SW značka vždy zvukovou stránku filmů táhla dopředu, bude tutovka, že tyhle mixy stoprocentně jak uslkyšíme, tak že budou patřit ke špičce formátů. Alespoň si myslím. STID jsem ale v Atmos neslyšel, takže jak moc Abrams 3D zvuku dokáže využít netuším (nebo tuším, Super 8 a ostatně i ty Treky mají mixy v klasických surroundech vynikající, takže by bylo naprosto logické předpokládat, že i třetí zvukový rozměr bude výborný).
IMAX? Inu, bude mít nativní IMAX záběry a to je VŽDYCKY k dobru projekce (ok, Bay a čtvrtí Roboti se nepočítají). Ale je tu drobné ale... Jednak se bude určitě ořezávat a to i kdyby Abrams šel stejně jako u STID do "nativního" 1.66:1 formátování IMAX záběrů - protože 1570 analog nadobro letos končí. A digitál IMAX formátuje IMAX záběry do 1.9:1, což je víc jak poloviční ořez "bonusového" obrazového prostozu "bonusových" záběrů oproti etalonu, jednak mně přijde takové rozšiřovaní už "jen" kosmetické, narozdíl od onech Nolanovek (a MI4), které přepínání AS dokázalo opravdu dramaticky využít...
Technicky, i když je nyní IMAX jen 2K, je to pořád etalon a popravdě - až na pár jedinců, kteří dobrovolně sedaj do prvních řad IMAXů a rastr vidí a nárůst kvality 4K ocení, běžný smrtelník "nemá šanci" rozdíl postřehnout. DO jaké skupiny se řadíš ty, pak dle toho se můžeš zařizovat. Jen dodám, že IMAX 3D zvuk zatím nemá (i když prej plánuje - a to svůj vlastní (to aby mezi vzájemně nekompatibilními dvěma stávajícími formáty byl ještě větší chaos)) a vzhledem k rodící se konkurenci velkoformátového kina od Dolby se ani nebude moct snažit o vzájemné bratříčkování s Dolby Atmos....

Gonzi: Ohledně HFR už konečně (ehm, emh, ehm) můžu nějak rozumně diskutovat (protože rok, či dva stařé postřehy z formátu už byly značně paměťově otupené)... Takže pokud si myslel ty záběry z ruky, či stadicanu, které se hodně často pohybovaly a otáčely - tak ty fakt v běžném snímkování vypadají úplně stejně, tako v jakémkoli jiném libovolném filmu. Naopak zrovna tyhle záběry, plus polodetaily a kombinace obojího měly nejviditelnějí "HFR efekt". Televizností, ani zrychlením bych to nenazval, ale ta plynulost a celkově obrazová "sevřenost" byla enormní.
Za sebe ale říkám, že mi nejvíc formát slušel u detailů bez pohybu kamery, nebo celků a to i s pohyblivou kamerou. Viditelná změna to byla, estetika, ani vnímání ale nebylo ovlivněno vůbec a vše dohromady přinášelo jen pozitiva. Formát jako celek - určitě fajn, vyhýbat se mu ani v budoucn u nebudu, ale abych ho nepatřičně vyžadoval u každého filmu, inu to ani ne. A ano, 3Dčko s ním vypadá příjemněji.

Všem, co dočetli až sem, upřímně gratuluji. ;):D8)?)
309836
Malá etuda z "mých" projekcí Bitvy... O tohle vás nepřipravím, i když sem původně myslel, že to vytahovat na světlo Boží nebudu. Byl sem na půlnočce, v klasické 3D verzi s titlema a 5.1 zvukem, s tím, že na mě čekala i rezervace na onen vysněný formát HFR 3D s Atmos s titulky. Půlnočka byla "doma", tak proč ne a navíc sem "potřeboval" vidět i klasický formát. Projekce proběhla zcela bez problémů, zrovna u takové události by si distributor moc nelajznul něco pokazit (třeba poslat nefukční klíč atd). Za jedenáct a půl hodiny jsem pak měl namířeno na onu vysněnou kopii Hobbita. Vybíral sem si kvůli tomu celý den dovolené (není problém, co bych pro Bilba neudělal), cestuju dvě a půl hodiny (dohromady) vlakem, modlím se, aby nebyla na trolejích námraza a celkově se modlím, aby vše dopadlo dobře i v kině. Kino prozrazovat "z etických důvodů" nebudu, oni si to ani chudáci nezaslouží (fakt ne, však se dozvíte), ale Praha to nebyla *;)**8)**:D*. Za pět dvě odpoledne sednu do sedačky a pln očekávání (že mi z té technické nádhery praskou oči i uši) čekám... Čekám... Furt čekám... Podívám se na hodiny a ono čtvrt na tři. Podezřelé - "to se mi nelíbí", říkám si v duchu. Dvacet minut po oficiálním a původně plánovaném startu projekce před plátno přichází pan promítač. "To se mi ani trochu nelíbí", říkám si..."Bohužel máme drobné technické problémy, velmi se omlouváme za zdržení, problém řešíme s distributorem, Hobbita ale určitě hrát budeme. Jen ještě chvilku strpení." praví pan promítač a utíká zpět do projekční kabiny. Inu dobrá, Galadriel za to stojí, i za tu cenu, že nestihnu původně plánovaný vlak a že budu v tomhle mutliobchoďáku tvrdnou nečinně další hodinu a tři čtvrtě. Takže čekám. A čekám. O půl třetí se vřítí do sálu pan promítač, se zjevně staženými půlkami - "Tak mám pro Vás bohužel špatnou zprávu. Kvůli nepříznivým okolnostem nemůžeme odehrát HFR 3D verzi s Atmosem. Pokud bude chtít někdo odejít, samozřejmě mu vrátíme plné stupné ("Určitě budu chtít odejít, když tento den ztrávím dvě a půl hodiny ve vlaku, dvě v tomhle prokletém nákupáku a půl hodiny zíráním na prázdné bílé plátno, stěny a strop (ano, obdivoval sem alespoň rozměry plátna a síť repra)" říkám si v duchu), pokud ale budete chtít zůstat, pustím vám 2D verzi s Atmos. Příplatek za neuskutečněné 3D Vám vrátíme a budeme Vám kompenzovat i promarněný čas. Takže já jdu pustit to 2Dčko s Atmosem.", pravil pan promítač, odkvačil do kabiny, ze sálu se nikdo nezved, jen čtyři týpci v řadě přede mnou si za*urvovali, že si nemuseli kupovat ty brejle (já měl naštěstí tolik prozřetelnosti, že sem si dovezl své vlastní). 14:35 se k životu probudí všechna repro, aby předvedla, co dokážou v kombinaci s Atmos a rozvítí se i projektor. Bohužel vlastní osvětlení sálu tak nějak nezhasíná. "Za tohle bych zabíjel, když nechávají rožlé i přes trailery", mrmlám si pod vousy... Bohužel po pěkném novém demu Dolby Atmos žádné trailery nepřichází (ono by se už nestíhalo s další projekcí) a osvětlení pořád svítí. "OK, logo při mizerném kontrastu a nulových barvách ještě přeziju. OK, první sekudny filmu, zhasnout by vážně mohli. Hel, chlapi, neserte mě, lítá tu Šmak a já ho vlastně ani nevidím... Ale Atmos zvučí docela obstojně...", tohle se mi prohánělo hlavou, když už se sálem začalo nepokrytě ozývat pochychtávání. Nějakého chytrolína napadlo začít klepat na okýnko do projekční kabiny. "Určitě to někdo uslyší, před všechen ten svist tamní techniky.". Jakmile už sem si teda říkal, že si na sebe toho černého petra vemu a půjdu za obsluhou sálu (logicky na chodbě), rozhostila se sálem tma a na film se konečně dalo dívat. Ano, zatleskal jsem. Úspěch se musí ocenit a nekolik dalších se ke mě přidalo. Po konci projekce vycházím ze sálu a nějaká "vyšší" duše provozu (tj nikoli běžný uklizeč, nebo pokladní) se všem jednotlivě omlouvala, dušovala se, že je to naposled, co se něco podobného stalo a že máme rovnou zamířit k pokladnám. Inu zamířil sem a odcházel jsem s třiceti korunami vrácenými za 3Dčko a s jedním volňáskem, který šlo uplatnit na libovolnou formu projekce. "Dobrá, chápu, problémy nastat můžou a aspoň se k celé věci postavili čelem a já můžu jít znova a zadara.", říkám si, když sem utíkal na původně zamýšlený vlak a když sem v něm už i seděl, tak si říkám - "Nebudu jim přece dělat na MZ, ani na HDmagu ostudu, té mají ostatně tady po tomhle lehkém fiasku dost." Takže jsem nabral odvahy, zadal rezervačku na dnešek, stejný čas, typ projekce i sedadlo. Dovolená se sama nevybere, žejo. Když sem nasedl do vlaku, paní průvodní sice nepotěšila, když nám prozradila, že nabereme kvůli výluce desetiminutové zpoždění. "Inu, Gandalf za to stojí.", říkám si. Mno, dojeli jsme s pětatřicetiminutovým zpožděním, ale já pořád stíhal, dokonce i lehký oběd sem do sebe stihnul natlačit. Přijdu k pokladnám, dívám se na monitory, které s čestnými vyjímkami v podobě Madagaskaru a třetího Hunger Games neukazuje nic jiného, než projekce Hobbita. Něco se mi ale nezdá - ano, nikde tam nevidím čas 14:00 s Dolby Atmos a HFRkem. Říkám tedy slečně pokladní - "Zdravíčko, mám rezervačku teď na dvě hodiny na Hobbita v HFR 3D s Atmos." "No, víte, asi Vás nepotěším", praví slečna a pokračuje - "Bohužel máme "nějaké" problémy s Atmosem, takže tuto verzi dnes nehrajeme, zítra ale hrát určitě budeme." V duchu jsem zvážil všechny možnosti, ztrávený čas ve vlaku, nutnost vidět HFRko, nemluvě o vyplázlých financích na zbytečnou dopravu a pravím - "No super, hrajete aspoň HFRko bez Atmos (ano, duchu jsem byl už smířen s dabingem)?" Slečna nato - "Jo, to hrajeme, místo toho Atmosu, teda je to vlastně stejná projekce, na stejném sále." "Tím mi chcete říct, že je to titulkovaná kopie?", já na to. "Ano!", zněla nadšená odpověď slečny pokladní, která správně vytušila, že nehodlám dál mrhat svým časem bezdůvodně. "Tak mi dejte tu moji rezervaci.", poprosil jsem, předložil volňásek a slečna mi podala lístek. Na lístku nebylo jednak uvedeno, zda jdu na 2D, nebo 3D projekci (o HFR, či jazykové verzi nemůže být ani řeč) a díky tomu, že v kolonce cena byla uvedena částka "VIP 0" jsem si tuhle variantu nemohl ověřit ani zkrz onu cenu. "OK, jako dítě jsem Kinder Suprise nenáviděl, na stará kolena jeho filmovou hobití variantu budu milovat. Saruman s Elrondem za to přece jenom stojí.", říkám si. Jakmile vstupuju do sálu, všímám si označení jako "HFR 3D", ale bez jazykového upřesnění, inu nemůžu mít všechno a vlastně ani nevím, zda bych už něčemu v ten den věřil. 14:00 Se sice nezhasne osvětlení sálu, ale minimálně se rozzáří promítačka. "Dobré znamení.", říkám si - "Ale nějaké podezřelé ticho..." a v tu chvíli - kdy běží reklamy, které jistojistě mají mít i zvuk, si uvědomuji, že právě ten nejede. Počkám jednu reklamu, pak druhou. U třetí si říkám - "OK, toho Černého petra beru na sebe, pokud nebudeme zvučit i u trailerů." a vzhledem k tomu, že Birdman opravdu bez zvuku běžel, jsem se zvedl a šel na hodbu, kde ke mě přibíhá uvaděč do sálu se slovy - "Nejde zvuk, že? Už sem to promítači hlásil." "Fajn, aspoň nějaký pokrok od minula nastal", říkám si v duchu a jdu zpět na místo. Jakmile jsme odzírali i trailer na Divergence a půlku nových Wachvských v naprostém tichu se sál propadl do absolutní tmy. "OK, čím nás asi překvapí teď, hvalně né 4DX, to bych se fakt už zvedl ze sedačky.", jede mi hlavou. Po minutě lupne ve všech bednách, po další půlminutě se opět rozzáří projektor a dokonce jede i zvuk - ano, uprostřed oné ukázky na Jupiter. Inu musí nějak návštěvníky probudit (dlečna vedle mě vypadala, že šla za školu, že se chystá vyspat včerejší flám). Jakmile ale dojely trailery, docela mě šokovalo, že se rozezvučelo promo k Doly Atmos. "Fajn, prostě mi pusťte cokoliv, já už to vzdávám.", říkám si. Zbytek projekce nejen, že projel celý bez jakékoli újmy, ale oni mám kluci ušatí pustili nejen to HFRko ve 3D a doprovozeného titlema, ale ono zvučil i ten Atmos. Alespoň si myslím, že tak šikovný, abych si ho dokázal plně vsugerovat, zatím nejsem. Po zpáteční ceste vlakem (který měl mimochodem dalích pětadvacet minut zpoždění, takže ve výsledku jsem cestoval dnes vlakem necelé čtyři hodiny) otevřu mail a co v něm nevidím - omluva od vedení kina, že dnes se hrát Atmos vůbec nebude - prej technické problémy se samotným Atmosem. Nejhezčí na tom mailu bylo to, že byl odeslán půl hodiny před startem projekce. Inu, jak by řekl klasik číšník - "Nová doba". Ale já se na chlapce nezlobím. Viděl jsem Hobbita? Viděl. V klasickém 3Dčku, ve 2Dčku i HFR 3Dčku, jednou v 5.1 a velmi pravděpodobně i dvakrát a Atmos. Z toho jednou "grátis" (cestovné jim na vrub fakt připočítávat nebudu)... mecano: Těžko říct... Jednak bych úplně nevylučoval možnost 3Dčka (na oznámení maj poměrně dost času a divil bych se, kdyby si na něm nechtěli přivydělat, navíc Abrams už s konverzí zkušenosti má - druhý Trek). Tak jako tak - SW budou mít určitě Dolby Atmos a velmi pravděpodobně i Auro (konkurenční formát, mají ho tři jednosálovky a teplický Premiere), Skywalker sound je vybaven obojím a vzhledem k tomu, že SW značka vždy zvukovou stránku filmů táhla dopředu, bude tutovka, že tyhle mixy stoprocentně jak uslkyšíme, tak že budou patřit ke špičce formátů. Alespoň si myslím. STID jsem ale v Atmos neslyšel, takže jak moc Abrams 3D zvuku dokáže využít netuším (nebo tuším, Super 8 a ostatně i ty Treky mají mixy v klasických surroundech vynikající, takže by bylo naprosto logické předpokládat, že i třetí zvukový rozměr bude výborný). IMAX? Inu, bude mít nativní IMAX záběry a to je VŽDYCKY k dobru projekce (ok, Bay a čtvrtí Roboti se nepočítají). Ale je tu drobné ale... Jednak se bude určitě ořezávat a to i kdyby Abrams šel stejně jako u STID do "nativního" 1.66:1 formátování IMAX záběrů - protože 1570 analog nadobro letos končí. A digitál IMAX formátuje IMAX záběry do 1.9:1, což je víc jak poloviční ořez "bonusového" obrazového prostozu "bonusových" záběrů oproti etalonu, jednak mně přijde takové rozšiřovaní už "jen" kosmetické, narozdíl od onech Nolanovek (a MI4), které přepínání AS dokázalo opravdu dramaticky využít... Technicky, i když je nyní IMAX jen 2K, je to pořád etalon a popravdě - až na pár jedinců, kteří dobrovolně sedaj do prvních řad IMAXů a rastr vidí a nárůst kvality 4K ocení, běžný smrtelník "nemá šanci" rozdíl postřehnout. DO jaké skupiny se řadíš ty, pak dle toho se můžeš zařizovat. Jen dodám, že IMAX 3D zvuk zatím nemá (i když prej plánuje - a to svůj vlastní (to aby mezi vzájemně nekompatibilními dvěma stávajícími formáty byl ještě větší chaos)) a vzhledem k rodící se konkurenci velkoformátového kina od Dolby se ani nebude moct snažit o vzájemné bratříčkování s Dolby Atmos.... Gonzi: Ohledně HFR už konečně (ehm, emh, ehm) můžu nějak rozumně diskutovat (protože rok, či dva stařé postřehy z formátu už byly značně paměťově otupené)... Takže pokud si myslel ty záběry z ruky, či stadicanu, které se hodně často pohybovaly a otáčely - tak ty fakt v běžném snímkování vypadají úplně stejně, tako v jakémkoli jiném libovolném filmu. Naopak zrovna tyhle záběry, plus polodetaily a kombinace obojího měly nejviditelnějí "HFR efekt". Televizností, ani zrychlením bych to nenazval, ale ta plynulost a celkově obrazová "sevřenost" byla enormní. Za sebe ale říkám, že mi nejvíc formát slušel u detailů bez pohybu kamery, nebo celků a to i s pohyblivou kamerou. Viditelná změna to byla, estetika, ani vnímání ale nebylo ovlivněno vůbec a vše dohromady přinášelo jen pozitiva. Formát jako celek - určitě fajn, vyhýbat se mu ani v budoucn u nebudu, ale abych ho nepatřičně vyžadoval u každého filmu, inu to ani ne. A ano, 3Dčko s ním vypadá příjemněji. Všem, co dočetli až sem, upřímně gratuluji. *;)**:D**8)**?)*
0 0
reagovat

6/10

Neni to takove lejno jako dvojka, ale v podstate je to nuda, ve ktere jsou ty nejbizarnejsi sceny nejzabavnejsi. Napriklad Legolas, ten elf tam nema co delat, vetsinou kdyz neco dela je to tak over the top, ze je to k smichu, ale aspon to pobavi.

+1 za for s ledem
-1 ze to pokracovalo

P.S. V momente kdy na scenu nastoupil celodigitalni trpaslik v detailu tak mi az bylo Jacksona lito kam to az dotahl. Nejlip z celeho filmu vypadal konec... proc asi.
309830
Neni to takove lejno jako dvojka, ale v podstate je to nuda, ve ktere jsou ty nejbizarnejsi sceny nejzabavnejsi. Napriklad Legolas, ten elf tam nema co delat, vetsinou kdyz neco dela je to tak over the top, ze je to k smichu, ale aspon to pobavi. +1 za for s ledem -1 ze to pokracovalo P.S. V momente kdy na scenu nastoupil celodigitalni trpaslik v detailu tak mi az bylo Jacksona lito kam to az dotahl. Nejlip z celeho filmu vypadal konec... proc asi.
6/10
0 0
reagovat

karlos

Mas dobry prehled. Co bys doporucil pro pulnocni star wars, hostivar nebo imax? Bude to ve 2d. Imax ma tusim 2k promitacky..
309769
Mas dobry prehled. Co bys doporucil pro pulnocni star wars, hostivar nebo imax? Bude to ve 2d. Imax ma tusim 2k promitacky..
karlos
0 0
reagovat

Karlos

BTW po Gravity (Atmos + 3D) a Hobitovi (HFR) v Olomouci mě docela irituje, jak je Ostrava za opicema... Máme tam víceméně nové kino (2,5 let nové - v nové budově atd) a Cinestar, který je pro změnu tak starý, že by mohl obecně obnovit techniku a o HFR a Atmosu si tam můžu nechat zdát. (alespoň že Olm je hoďku autem, regiem za pajdu)
309703
BTW po Gravity (Atmos + 3D) a Hobitovi (HFR) v Olomouci mě docela irituje, jak je Ostrava za opicema... Máme tam víceméně nové kino (2,5 let nové - v nové budově atd) a Cinestar, který je pro změnu tak starý, že by mohl obecně obnovit techniku a o HFR a Atmosu si tam můžu nechat zdát. (alespoň že Olm je hoďku autem, regiem za pajdu)
Karlos
0 0
reagovat

KARLOS

Diky za vycerpavajici odpoved. Ptal jsem se hlavne ze zvedavosti, namireno mam stejne do Hostivare (Atmos). A jeste jak jsi zminoval zvuk, tak ono to asi celkove stim ozvucenim v CC neni uplne v poradku, treba na Zlicin uz jsem prestal uplne chodit, sic bydlim asi kilometr daleko...
309698
Diky za vycerpavajici odpoved. Ptal jsem se hlavne ze zvedavosti, namireno mam stejne do Hostivare (Atmos). A jeste jak jsi zminoval zvuk, tak ono to asi celkove stim ozvucenim v CC neni uplne v poradku, treba na Zlicin uz jsem prestal uplne chodit, sic bydlim asi kilometr daleko...
KARLOS
0 0
reagovat

pepo

Tak to pak chápu, když stříháš trailery ;)
309695
Tak to pak chápu, když stříháš trailery *;)*
pepo
0 0
reagovat
Gonzi: Fakt nevim, ono se opravdu blbě diskutuje, když sem daný formát neviděl... Jaký expoziční čas u Hobbita používali, se můžeme jen domýšlet, osobně si ale myslím, že 24fps verzi dělali překrýváním snímků (tj místi 1 ku 1, 2 do 1)... To je ale jen můj odhad.
hondza: Slováč má plus mínus čtyři roky starou techniku, dva roky zpátky updatovanou o modernější server (takový laicky řečeno přehrávač pro digitální filmové kopie), o "běžných" parametrech - standartní svítivost lampy (pravděpodobně podtaktovaná díky snahám uspořit), 2K rozlišení, 3D na principu polarizace (s principem střídání snímků, neb čip pořád jen o rozlišení 2K). Mnohem horší je to se zvukem, který měl své nejlepší odkrouceno už před těmi čtyřmi roky a dnes se na Slováč pějou jen samé nepěkné věci. A to ne jen na zvukovou stránku projekce, ale i na ten obraz.
Premiere Cinemas má v Hostivaři všechny sály ve 4K, krom největšího značky Sony s kapku odlišnou technologií čipů. Největší sál má pak "běžnou" DPL promítačku (ovšem taky ve 4K), dopovanou výkonou lampou. 3Dčko je taky na bázi polarizace, ovšem s tím rozlídem, že 3Dčko je přehráváno současně pro pravé a levé oko - to umožňuje právě 4K čip a spešl optika. Tento 3D systém je jak na sále s Atmosem, tak ve všech ostatních 3D sálech s mašinama od Sony. Všechny tyto sály disponují jak HFRkem (logicky, mají "nové" servery s nativní podporou, certifikované (cejch od WB, že se v nich fakt může Hobbit v HFR promítat) jsou ale tuším jen dva), tak 7.1 zvukem s dva roky starou technikou (tj neměly by být žádné problémy)...
Nakonec jsou v česku k dispozici tři kopie HFR 3D - nejnasazovanější v dabingu a pak dvě titulkované - jedna s 5.1, druhá právě s Atmos. Hostivař hraje všechny tři, Olomouc pak jen dabovanou a Atmos verzi (to hlavně díky tomu, že je to šestisál oproti osmisálu Prahy). Ostatní kina hrajou asi kombo titule/dab v 5.1...
309692
Gonzi: Fakt nevim, ono se opravdu blbě diskutuje, když sem daný formát neviděl... Jaký expoziční čas u Hobbita používali, se můžeme jen domýšlet, osobně si ale myslím, že 24fps verzi dělali překrýváním snímků (tj místi 1 ku 1, 2 do 1)... To je ale jen můj odhad. hondza: Slováč má plus mínus čtyři roky starou techniku, dva roky zpátky updatovanou o modernější server (takový laicky řečeno přehrávač pro digitální filmové kopie), o "běžných" parametrech - standartní svítivost lampy (pravděpodobně podtaktovaná díky snahám uspořit), 2K rozlišení, 3D na principu polarizace (s principem střídání snímků, neb čip pořád jen o rozlišení 2K). Mnohem horší je to se zvukem, který měl své nejlepší odkrouceno už před těmi čtyřmi roky a dnes se na Slováč pějou jen samé nepěkné věci. A to ne jen na zvukovou stránku projekce, ale i na ten obraz. Premiere Cinemas má v Hostivaři všechny sály ve 4K, krom největšího značky Sony s kapku odlišnou technologií čipů. Největší sál má pak "běžnou" DPL promítačku (ovšem taky ve 4K), dopovanou výkonou lampou. 3Dčko je taky na bázi polarizace, ovšem s tím rozlídem, že 3Dčko je přehráváno současně pro pravé a levé oko - to umožňuje právě 4K čip a spešl optika. Tento 3D systém je jak na sále s Atmosem, tak ve všech ostatních 3D sálech s mašinama od Sony. Všechny tyto sály disponují jak HFRkem (logicky, mají "nové" servery s nativní podporou, certifikované (cejch od WB, že se v nich fakt může Hobbit v HFR promítat) jsou ale tuším jen dva), tak 7.1 zvukem s dva roky starou technikou (tj neměly by být žádné problémy)... Nakonec jsou v česku k dispozici tři kopie HFR 3D - nejnasazovanější v dabingu a pak dvě titulkované - jedna s 5.1, druhá právě s Atmos. Hostivař hraje všechny tři, Olomouc pak jen dabovanou a Atmos verzi (to hlavně díky tomu, že je to šestisál oproti osmisálu Prahy). Ostatní kina hrajou asi kombo titule/dab v 5.1...
0 0
reagovat

KARLOS - HFR vs 24fps

přišlo mi, že ty rychlé nájezdy jsou nejvíc rušivé oproti klasickému filmu, že tam je tak nějak nejvíce cítit ten rychlostní rozdíl a hlavně jsem měl pocit, že jsou místy prostě moc rychlé, že se ta kamera pohybuje prostorem/otáčí víc, než jsem ve filmu zvyklý - každopádně to mohl být jen pocit.
Co jsem ale po kině silně vnímal, bylo že se 24fps trailery v podstatě sekají. Není to o tom, že by 24fps nestačilo, ale o tom, že jinde má větší blur. Alespoň já mám pocit, že normálně se při 24fps dělá to okýnko téměř 1/24 sekundy, pročež tam rychlé věci budou sice mázlé, ale zároveň na sebe ty mázy navazují (tam kde ten máz skončí v jednom políčku, tam začne ve druhém políčku). U Hobbita bych můj pocit z trailerů shrnul tak, že to vypadá jako by jedno okýnko bylo točeno 1/48 sekundy, ale zobrazeno 2x tak dlouho... když pak vezmu takhle každé druhé okýnko z HFR, tak na sebe ty mázlé věci navazovat přestanou - velikost mázu neodpovídá změně obrazu. Já nevím jak přesně oni ten převod ze 48 na 24 dělají, ale já z toho mám silný pocit chybějících obrázků a tedy sekaného obrazu.
309677
přišlo mi, že ty rychlé nájezdy jsou nejvíc rušivé oproti klasickému filmu, že tam je tak nějak nejvíce cítit ten rychlostní rozdíl a hlavně jsem měl pocit, že jsou místy prostě moc rychlé, že se ta kamera pohybuje prostorem/otáčí víc, než jsem ve filmu zvyklý - každopádně to mohl být jen pocit. Co jsem ale po kině silně vnímal, bylo že se 24fps trailery v podstatě sekají. Není to o tom, že by 24fps nestačilo, ale o tom, že jinde má větší blur. Alespoň já mám pocit, že normálně se při 24fps dělá to okýnko téměř 1/24 sekundy, pročež tam rychlé věci budou sice mázlé, ale zároveň na sebe ty mázy navazují (tam kde ten máz skončí v jednom políčku, tam začne ve druhém políčku). U Hobbita bych můj pocit z trailerů shrnul tak, že to vypadá jako by jedno okýnko bylo točeno 1/48 sekundy, ale zobrazeno 2x tak dlouho... když pak vezmu takhle každé druhé okýnko z HFR, tak na sebe ty mázlé věci navazovat přestanou - velikost mázu neodpovídá změně obrazu. Já nevím jak přesně oni ten převod ze 48 na 24 dělají, ale já z toho mám silný pocit chybějících obrázků a tedy sekaného obrazu.
KARLOS - HFR vs 24fps
0 0
reagovat

Kamy

Veď práve, ďalšia scéna do EE.:)
309671
Veď práve, ďalšia scéna do EE.*:)*
Kamy
0 0
reagovat

BranoZ

Nijako, Gandalfa zachránia, Radegast ho odvezie preč, a potom už má Gandalf jeho palicu
309670
[spoiler]Nijako, Gandalfa zachránia, Radegast ho odvezie preč, a potom už má Gandalf jeho palicu[/spoiler]
BranoZ
0 0
reagovat

Memphis

My bad :)
309666
My bad :)
Memphis
0 0
reagovat

Memphis, Spazz

Diky za reakce...Ze maj v Hostivari navic Atmos vim, dotaz byl myslen jen na obrazovou cast.
309660
Diky za reakce...Ze maj v Hostivari navic Atmos vim, dotaz byl myslen jen na obrazovou cast.
Memphis, Spazz
0 0
reagovat
Já to měl ve Slováči s titulkama. ;)

Rozdíl je v tom, že Hostivař má k dobru ještě Atmos, ne?
309649
Já to měl ve Slováči s titulkama. *;)* Rozdíl je v tom, že Hostivař má k dobru ještě Atmos, ne?
0 0
reagovat

hondza

Rozdil je v tom, ze ve Slovaci to budes mit s dabingem :)
219068
Rozdil je v tom, ze ve Slovaci to budes mit s dabingem :)
hondza
0 0
reagovat

HFR

Zdravím, byl jste někdo na HFR ve Slováči? Zajímalo by mě zda bude výsledek stejný jako v Hostivařském Premier Cinemas, tedy jestli jde o stejnou technologii, nebo jestli je mezi nimi nějaký rozdíl? Díky za odpovědi
309638
Zdravím, byl jste někdo na HFR ve Slováči? Zajímalo by mě zda bude výsledek stejný jako v Hostivařském Premier Cinemas, tedy jestli jde o stejnou technologii, nebo jestli je mezi nimi nějaký rozdíl? Díky za odpovědi
HFR
0 0
reagovat
Čím víc výpočetní techniky a tvůrčí svobody má Jackson k dispozici, tím horší filmy točí.
Byl bych pro ještě nižší známku...obzvlášť pokud tady jsou filmy jako Společenstvo Prstenu.
Taková šestka link je pro ten rozvleklý digitální maglajz až až.
309633
Čím víc výpočetní techniky a tvůrčí svobody má Jackson k dispozici, tím horší filmy točí. Byl bych pro ještě nižší známku...obzvlášť pokud tady jsou filmy jako Společenstvo Prstenu. Taková šestka http://zabitcas.cz/recenze-hobit-bitva-peti-armad/ je pro ten rozvleklý digitální maglajz až až.
0 0
reagovat

Kamy, Fightonidas

Asi som to vo filme prehliadol, ale ako je to s Gandalfovou a Radagastovou palicou?
309631
Asi som to vo filme prehliadol, ale ako je to s Gandalfovou a Radagastovou palicou?
Kamy, Fightonidas
0 0
reagovat

Kamy

Plus jeste Nez se vynori skreti, tak elfove a trpaslici se trochu pobijou. V traileru jsou zabery jak elfi lucisnici vypali salvu sipu na Daina a trpaslici zase maji obri samostrily, kterymi vypali patrne zpet na elfy
309630
Plus jeste [spoiler]Nez se vynori skreti, tak elfove a trpaslici se trochu pobijou. V traileru jsou zabery jak elfi lucisnici vypali salvu sipu na Daina a trpaslici zase maji obri samostrily, kterymi vypali patrne zpet na elfy[/spoiler]
Kamy
0 0
reagovat

Kamy

Taky bych to tak viděl, asi až na ten bod 7.
309628
Taky bych to tak viděl, asi až na ten bod 7.
Kamy
0 0
reagovat

9/10

uplna spokojnost, minimalne taka ako s trilogiou pana prstenov a to som Hobita uz ani nemal potrebu vidiet. Aj ked samozrejme chybali velkolepe epicke bitky bolo zas menej zaberov pod vplyvom drog a skoro ziadny otravny schizofrenicky Glum :D Pamatam si ako ma to otravovalo v LOTRovi

Skoro na 100% sa zhodujem s recenziami na Moviezone ale tu by som dal este bod hore, keby nebolo Pana Prstenov znovu by film nemal obdoby a hodnotenia by boli vyssie.
309627
uplna spokojnost, minimalne taka ako s trilogiou pana prstenov a to som Hobita uz ani nemal potrebu vidiet. Aj ked samozrejme chybali velkolepe epicke bitky bolo zas menej zaberov pod vplyvom drog a skoro ziadny otravny schizofrenicky Glum :D Pamatam si ako ma to otravovalo v LOTRovi Skoro na 100% sa zhodujem s recenziami na Moviezone ale tu by som dal este bod hore, keby nebolo Pana Prstenov znovu by film nemal obdoby a hodnotenia by boli vyssie.
9/10
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se