Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku První reakce na Hobita zastiňují rozpaky nad 48fps

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
uz vymyslaju fakt chujoviny, aj tie TV s dokreslovanim frameov , potom kazdy film vyzera jak Ordinacia v Ruzovej Zahrade.
radsej nech sa zaujimaju o to jak natocit dobry film a no o to jak ho natocit dobre8)
230741
uz vymyslaju fakt chujoviny, aj tie TV s dokreslovanim frameov , potom kazdy film vyzera jak Ordinacia v Ruzovej Zahrade. radsej nech sa zaujimaju o to jak natocit dobry film a no o to jak ho natocit dobre*8)*
0 0
reagovat

sareth

Vy ste to vôbec nepochopili? Veď oni nechcú platiť 10000 za firmware, tak sa teraz vyhovárajú, že ten obraz bude nefilmový a vymýšľajú si podobné blbosti. A potom pýtajú 8 eur za sekané 3D. Pravdou je, že súčasná 3D technológia je hrozná, rýchle scény sú úplne trhané.
230694
Vy ste to vôbec nepochopili? Veď oni nechcú platiť 10000 za firmware, tak sa teraz vyhovárajú, že ten obraz bude nefilmový a vymýšľajú si podobné blbosti. A potom pýtajú 8 eur za sekané 3D. Pravdou je, že súčasná 3D technológia je hrozná, rýchle scény sú úplne trhané.
sareth
0 0
reagovat

carlito

prisels na to:) a já jen dodovám že to bude pecka ;)
230633
prisels na to*:)* a já jen dodovám že to bude pecka *;)*
carlito
0 0
reagovat
Ty divaci su naozaj trafeny.To je neskutocny rozdiel.TV uz to maju roky a filmy na BD a Videohry tam vyzeraju pri pouziti tejto technologie daleko,daleko lepsie,prirodzene.Mal som Panasonic VT30(technologia plynulosti obrazu-intelligent frame creation),Teraz mam Samsung ES8000 a musim uznat,ze samsung ma tuto technologiu(Motion Plus)zvaldnutu na 1 s *."Telenovela"to boli tiez prve reakcie,ked sa kamosi u mna sledovali filmy ,a teraz je to pre mna standard.Je to neskutocny rozdiel.Kina uz to mali mat davno.!!!Tam je obraz pri rychlych scenach bud velmi rozmazany alebo strasne trhany.
230628
Ty divaci su naozaj trafeny.To je neskutocny rozdiel.TV uz to maju roky a filmy na BD a Videohry tam vyzeraju pri pouziti tejto technologie daleko,daleko lepsie,prirodzene.Mal som Panasonic VT30(technologia plynulosti obrazu-intelligent frame creation),Teraz mam Samsung ES8000 a musim uznat,ze samsung ma tuto technologiu(Motion Plus)zvaldnutu na 1 s *."Telenovela"to boli tiez prve reakcie,ked sa kamosi u mna sledovali filmy ,a teraz je to pre mna standard.Je to neskutocny rozdiel.Kina uz to mali mat davno.!!!Tam je obraz pri rychlych scenach bud velmi rozmazany alebo strasne trhany.
0 0
reagovat

Hmm...

asi to bude až moc drsné...
Takže filmový look je vlasně sbírka nedokonalostí, která vznikla vlivem historických technologických omezení a nedostatku při natáčení a zpracování obrazu. Tyhle nedostatky nám ale dík tomu, že jsme na ně zvyklý, připadají jako jediný správný vzhled filmu......
Prostě za pár desítek let, až vymřeme, bude se následující generace odchovaná na 3D a co já vím 60 fps divit, jak ty staré filmy vypadají a jak nemají ten správný vzhled a obrazovou kvalitu..:D
230618
asi to bude až moc drsné... Takže filmový look je vlasně sbírka nedokonalostí, která vznikla vlivem historických technologických omezení a nedostatku při natáčení a zpracování obrazu. Tyhle nedostatky nám ale dík tomu, že jsme na ně zvyklý, připadají jako jediný správný vzhled filmu...... Prostě za pár desítek let, až vymřeme, bude se následující generace odchovaná na 3D a co já vím 60 fps divit, jak ty staré filmy vypadají a jak nemají ten správný vzhled a obrazovou kvalitu..*:D*
Hmm...
0 0
reagovat
Fightonidas: Public Enemies s tím nemají nic společnýho, ani 30p. Mann to udělal schválně, aby to působilo víc surově a dokumentárně - viz. KARLOS.
Co se týče filmovosti, tak k té prostě patří určitá nedokonalost, možnost něco skrýt. Toto 48p úplně mění. Vypadá to prostě moc uměle.
230617
Fightonidas: Public Enemies s tím nemají nic společnýho, ani 30p. Mann to udělal schválně, aby to působilo víc surově a dokumentárně - viz. KARLOS. Co se týče filmovosti, tak k té prostě patří určitá nedokonalost, možnost něco skrýt. Toto 48p úplně mění. Vypadá to prostě moc uměle.
0 0
reagovat

takže

co vlastně způsobuje tu filmovost ? :
A. Náš zvyk , to že jsme zvyklí sledovat celý život filmy ve 24 fps a najednou nám někdo předloží 48 fps , na což naše oko a mozek nejsou zvyklé , takže se nám to jeví jako "nefilmové" , ale kdyby jsme se celý život koukali na filmy ve 48 fps a pak nám někdo předložil 24 fps , nezdálo by se nám naopak 24 fps jako nefilmové ?
B. Není ona filmovost tvořena tím, že si náš mozek při 24 fps jaksi dopočítává "chybějící" snímky a domejší tu "filmovost" ?
C. Jiná možnost ?
230615
co vlastně způsobuje tu filmovost ? : A. Náš zvyk , to že jsme zvyklí sledovat celý život filmy ve 24 fps a najednou nám někdo předloží 48 fps , na což naše oko a mozek nejsou zvyklé , takže se nám to jeví jako "nefilmové" , ale kdyby jsme se celý život koukali na filmy ve 48 fps a pak nám někdo předložil 24 fps , nezdálo by se nám naopak 24 fps jako nefilmové ? B. Není ona filmovost tvořena tím, že si náš mozek při 24 fps jaksi dopočítává "chybějící" snímky a domejší tu "filmovost" ? C. Jiná možnost ?
takže
0 0
reagovat

Public Enemies

Podobné pocity jsem měl i u Public Enemies. Ti asi sice nebyli 48 fps, ale byli na digitál a hádal bych to na takových 30 fps. A místy to vypadalo fakt nefilmově a jak domácí video. Ale možná to je jen o zvyku.
230614
Podobné pocity jsem měl i u Public Enemies. Ti asi sice nebyli 48 fps, ale byli na digitál a hádal bych to na takových 30 fps. A místy to vypadalo fakt nefilmově a jak domácí video. Ale možná to je jen o zvyku.
Public Enemies
0 0
reagovat
Vim, ze to byl for, ale pro jistotu: Jde o ostrost obrazu pri pohybu, nikoliv ostrost jako takovou, cili i s jednou dioptrii to vypada uplne stejne blbe. :)
230611
Vim, ze to byl for, ale pro jistotu: Jde o ostrost obrazu pri pohybu, nikoliv ostrost jako takovou, cili i s jednou dioptrii to vypada uplne stejne blbe. :)
0 0
reagovat
Tak ať v kinech rozdávaj obyčejný brejle s půl anebo rovnou celou dioptrií, přehnaná ostrost bude ta tam... :)
230610
Tak ať v kinech rozdávaj obyčejný brejle s půl anebo rovnou celou dioptrií, přehnaná ostrost bude ta tam... *:)*
0 0
reagovat
SocialniPripad: takhle si to asi ráda šlehne většina fandů (pokud bude mít kde).
230609
SocialniPripad: takhle si to asi ráda šlehne většina fandů (pokud bude mít kde).
0 0
reagovat
Je rozhodně riskantní zkoušet něco nového na takové látce jako je Hobit, která budí obrovská očekávání na druhou stranu, když do toho nepůjde nikdo velký tak se v nových filmařských technologiích nikam nepohneme což by byla škoda. Navíc půl roku postprodukce je ještě před Jacksonem a jeho týmem, takže jim dle mého zbývá dost času. Pokud to bude u nás možné rád bych zkusil jak novinkovou 48fps tak klasiku. Ale kdo ví.
230607
Je rozhodně riskantní zkoušet něco nového na takové látce jako je Hobit, která budí obrovská očekávání na druhou stranu, když do toho nepůjde nikdo velký tak se v nových filmařských technologiích nikam nepohneme což by byla škoda. Navíc půl roku postprodukce je ještě před Jacksonem a jeho týmem, takže jim dle mého zbývá dost času. Pokud to bude u nás možné rád bych zkusil jak novinkovou 48fps tak klasiku. Ale kdo ví.
0 0
reagovat

ale

bude zajimave sledovat ja zareagují kina...s new technology:))
230603
bude zajimave sledovat ja zareagují kina...s new technology*:))*
ale
0 0
reagovat

jééééžišmarja

To je zas povyku kuli zmene a vetši realištnosti :D no tak to bude vypadat dokonalejc živějc mno to je co přece chcem ne?:+ já mel podobný pocit u blueray HD verze demolition mana také mi to pripadalo víc papundeklové než obvykle:)) ale to je normální lidi střet s realitou vypadá ošklive ale opravdu jen naoko, tohle si Jakcson a weta pohlídá o to fakt strach nemám;)
230602
To je zas povyku kuli zmene a vetši realištnosti *:D* no tak to bude vypadat dokonalejc živějc mno to je co přece chcem ne?*:+* já mel podobný pocit u blueray HD verze demolition mana také mi to pripadalo víc papundeklové než obvykle*:))* ale to je normální lidi střet s realitou vypadá ošklive ale opravdu jen naoko, tohle si Jakcson a weta pohlídá o to fakt strach nemám*;)*
jééééžišmarja
0 0
reagovat
Obavam se, Karlosi, ze pletes do sebe pomerne nesouvisejici veci. Snimkovy prepocet rozhodne neni duvodem pro ten televizni look, ac pusobi jine problemy (hezky popsano treba zde: link
Duvodem je ciste primo ten vyssi framerate sam o sobe, pri kterem vypada obraz proste realisticteji, na coz nejsme u filmu, ktere cely zivot sledujeme v nizkem framerate, vubec zvykli. Mozek proste najednou dostava informace o zmene obrazu dvakrat tak casto, coz je o neco blize "realtime feedu" pri vnimani realneho sveta. Vznika mene "motion blur" a logicky vice ostrosti. A "televizne" to vnimame proto, ze tv porady, sportovni prenosy a dalsi uchylarny se tak delaji uz dlouho.
Neni v tom nic sloziteho. Jackson se tim HLAVNE snazi vylepsit 3D, bohuzel se zatim zda, ze tim celkovy dojem dost trpi. Vylozene pozitivni reakci jsem asi nevidel zadnou. Osobne bych hadal, ze se to da dost upravit v postprocessing fazi do neceho prijatelnejsiho a dojde na to. Uvidime.
Btw, sorry za to anglikanizovani, mam v te cestine obcas vypadky v terminech. -_-
230600
Obavam se, Karlosi, ze pletes do sebe pomerne nesouvisejici veci. Snimkovy prepocet rozhodne neni duvodem pro ten televizni look, ac pusobi jine problemy (hezky popsano treba zde: http://www.moviola.com/book/export/html/269). Duvodem je ciste primo ten vyssi framerate sam o sobe, pri kterem vypada obraz proste realisticteji, na coz nejsme u filmu, ktere cely zivot sledujeme v nizkem framerate, vubec zvykli. Mozek proste najednou dostava informace o zmene obrazu dvakrat tak casto, coz je o neco blize "realtime feedu" pri vnimani realneho sveta. Vznika mene "motion blur" a logicky vice ostrosti. A "televizne" to vnimame proto, ze tv porady, sportovni prenosy a dalsi uchylarny se tak delaji uz dlouho. Neni v tom nic sloziteho. Jackson se tim HLAVNE snazi vylepsit 3D, bohuzel se zatim zda, ze tim celkovy dojem dost trpi. Vylozene pozitivni reakci jsem asi nevidel zadnou. Osobne bych hadal, ze se to da dost upravit v postprocessing fazi do neceho prijatelnejsiho a dojde na to. Uvidime. Btw, sorry za to anglikanizovani, mam v te cestine obcas vypadky v terminech. -_-
0 0
reagovat
Tohle je docela zajímavy téma, nemáte prosím nějaky články o těchhle technickejch věcech?
230597
Tohle je docela zajímavy téma, nemáte prosím nějaky články o těchhle technickejch věcech?
0 0
reagovat
RakeW: Ten telenovelo efekt je způsobený především snímkovým přepočtem v kombinaci s natáčením v 30ti snímcích za vteřinu...
Jde o to, že takový obraz je vnímaný jako lehce zrychlený, ale on není ani zrychlený, ani nemá víc snímků za vteřinu (pořád je to jedna a ta samá televize), efekt má za vinu to, že když něco natočíš v "rychlejším" formátu a konvertuješ ho do nižšího, obrazně řečeno se budoi bypouštět některé snímky a tím ti to dá, že postava neujde za záběr metr v pěti políčcích, ale jen ve čtyřech a to je to zrychlení...
Pžesně k podobným přepočtům by docházelo, kdyby se tořilo na 60 snímků/sekunda, o kterém mimochodem uvažuje Cameron.
Všeobecně u přepočtů snímkových frekvencí dochází k natušení celkového obrazu. U klasik filmů převedených do PALu to bylo zase zrychlení...
HFR 48, ale přináší trošičku jiný efekt a to ten té reálnosti. Někdo říkal, že ho musí maskovat, jenže jde o to, že s jeho pomocí třeba rychlé záběry vypadají mnohem čitelnější. Osobně si myslím, že Hobbit nebude mít telenovelácký look, ale prostě jiný look, tak jako 3D nevypadá jako 2D...

Jinak taková pod okraj - Jackson volil 48 snímků místo 60ti hlavně kvůli tomu, že poslezé nemusí dělat několikerou postprodukci... Z nativního 3D jde udělat klasik 2D (bere se jen pravý snímek), z 48 fps zase 24 (berou se jen liché snímky), snížení snímkové frekvence v celém dělitelném poměru ponese požadovaný efekt návratu filmového looku...
pps: Mannovky vypadaj digitálně hlavně proto, že se minimálně svítí (barvy a stínohra mnohem odlišnější, záznam šumí, místo aby zrněl) a využívá obrovské hloubky ostrosti... Takže vynechává z řetězce přesně ty propriety, které jsme si naučili vnímat jako hlavní filmové znaky (a ano, nemusíte být ani geeci, ale od malička vštěpované znaky stejně zažité máte)...
230588
RakeW: Ten telenovelo efekt je způsobený především snímkovým přepočtem v kombinaci s natáčením v 30ti snímcích za vteřinu... Jde o to, že takový obraz je vnímaný jako lehce zrychlený, ale on není ani zrychlený, ani nemá víc snímků za vteřinu (pořád je to jedna a ta samá televize), efekt má za vinu to, že když něco natočíš v "rychlejším" formátu a konvertuješ ho do nižšího, obrazně řečeno se budoi bypouštět některé snímky a tím ti to dá, že postava neujde za záběr metr v pěti políčcích, ale jen ve čtyřech a to je to zrychlení... Pžesně k podobným přepočtům by docházelo, kdyby se tořilo na 60 snímků/sekunda, o kterém mimochodem uvažuje Cameron. Všeobecně u přepočtů snímkových frekvencí dochází k natušení celkového obrazu. U klasik filmů převedených do PALu to bylo zase zrychlení... HFR 48, ale přináší trošičku jiný efekt a to ten té reálnosti. Někdo říkal, že ho musí maskovat, jenže jde o to, že s jeho pomocí třeba rychlé záběry vypadají mnohem čitelnější. Osobně si myslím, že Hobbit nebude mít telenovelácký look, ale prostě jiný look, tak jako 3D nevypadá jako 2D... Jinak taková pod okraj - Jackson volil 48 snímků místo 60ti hlavně kvůli tomu, že poslezé nemusí dělat několikerou postprodukci... Z nativního 3D jde udělat klasik 2D (bere se jen pravý snímek), z 48 fps zase 24 (berou se jen liché snímky), snížení snímkové frekvence v celém dělitelném poměru ponese požadovaný efekt návratu filmového looku... pps: Mannovky vypadaj digitálně hlavně proto, že se minimálně svítí (barvy a stínohra mnohem odlišnější, záznam šumí, místo aby zrněl) a využívá obrovské hloubky ostrosti... Takže vynechává z řetězce přesně ty propriety, které jsme si naučili vnímat jako hlavní filmové znaky (a ano, nemusíte být ani geeci, ale od malička vštěpované znaky stejně zažité máte)...
0 0
reagovat
Když už se to nakouslo. Mohl by mi někdo nějak jednoduše vysvětlit, proč vlastně telenovely, resp. obecně nízkorozpočtová TV tvorba prostě vypadá tak, že je to na první pohled okamžitě poznat? A hlavně - proč se někdy i v jinak normálně filmově vypadajícím filmu stane, např. při nějaké rychlejší akční scéně, že to najednou vzbudí právě ten TV dojem?

Článek i místní komentáře už mi v tom trochu dělají jasno, nicméně to řeší problém HFR, digitálu apod. Ale ten mnou popisovaný efekt (resp. spíš ne moc dobře popsatelný) člověk mohl pozorovat už mnohem dřív.
230587
Když už se to nakouslo. Mohl by mi někdo nějak jednoduše vysvětlit, proč vlastně telenovely, resp. obecně nízkorozpočtová TV tvorba prostě vypadá tak, že je to na první pohled okamžitě poznat? A hlavně - proč se někdy i v jinak normálně filmově vypadajícím filmu stane, např. při nějaké rychlejší akční scéně, že to najednou vzbudí právě ten TV dojem? Článek i místní komentáře už mi v tom trochu dělají jasno, nicméně to řeší problém HFR, digitálu apod. Ale ten mnou popisovaný efekt (resp. spíš ne moc dobře popsatelný) člověk mohl pozorovat už mnohem dřív.
0 0
reagovat
... presne toto som očákaval, ...
230586
... presne toto som očákaval, ...
0 0
reagovat
Trochu paradoxní, jak se ten největší argument pro vyšší fps - větší realističnost - obrací proti němu. Spousta lidí se bohužel setkává s touto technologií u Hobita poprvé a kvůli mylným teoretickým představám a masáži nadšených komentářů jsou prostě zklamaní. Ale samozřejmě těžko dělat nějaké závěry z jedné nehotové desetiminutovky, moc se mi nechce věřit, že by u tohohle Jackson při tom rozpočtu a technické podpoře failnul.

Správné filmovosti se s vyšším fps prostě dosáhnout samozřejmě dá, filmaři tomu ale musí přizpůsobit jejich způsoby natáčení a ne jen naivně čekat, že ta čísla na papíře všechno spasí sama. Zmíněný analog versus digitál je dobrým příkladem.

U 3D je pro mě vyšší framerate naprostá nutnost, je to jeden z důvodů proč na 3D nechodím, a volám po něm už hodně dlouho i pro ploché filmy, nikdy nepochopím jak se prehistorických plus mínus 24 fps jako standard mohl procpat takhle hluboko do jednadvacátého století.

Je ale jasné, že ten přechod nebude jednoduchý, někteří se ještě těžce vzpamatovávají z upgradu na hd, které jim přineslo domů zase o něco realističtějčí look, se kterým mám ale na jistých lcd obrazovkách kvůli naprosto nevhodnému potlačení filmovosti problém i já. Ale dokud tu bude ta možnost výběru podobně jako ve většině případů u 3D, tak netřeba ňák extra hrotit (:
230585
Trochu paradoxní, jak se ten největší argument pro vyšší fps - větší realističnost - obrací proti němu. Spousta lidí se bohužel setkává s touto technologií u Hobita poprvé a kvůli mylným teoretickým představám a masáži nadšených komentářů jsou prostě zklamaní. Ale samozřejmě těžko dělat nějaké závěry z jedné nehotové desetiminutovky, moc se mi nechce věřit, že by u tohohle Jackson při tom rozpočtu a technické podpoře failnul. Správné filmovosti se s vyšším fps prostě dosáhnout samozřejmě dá, filmaři tomu ale musí přizpůsobit jejich způsoby natáčení a ne jen naivně čekat, že ta čísla na papíře všechno spasí sama. Zmíněný analog versus digitál je dobrým příkladem. U 3D je pro mě vyšší framerate naprostá nutnost, je to jeden z důvodů proč na 3D nechodím, a volám po něm už hodně dlouho i pro ploché filmy, nikdy nepochopím jak se prehistorických plus mínus 24 fps jako standard mohl procpat takhle hluboko do jednadvacátého století. Je ale jasné, že ten přechod nebude jednoduchý, někteří se ještě těžce vzpamatovávají z upgradu na hd, které jim přineslo domů zase o něco realističtějčí look, se kterým mám ale na jistých lcd obrazovkách kvůli naprosto nevhodnému potlačení filmovosti problém i já. Ale dokud tu bude ta možnost výběru podobně jako ve většině případů u 3D, tak netřeba ňák extra hrotit (:
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2022.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se