Jinak stran samotného filmu, jak bylo u Kubricka dobrým zvykem, geniální (satirický a podvratný) kousek, nadčasové téma (což bohužel platí až dodnes), žánrová klasika a parádní doplněk ke "konkurenčnímu" Fail Safe od Lumeta ze stejného roku, který na stejnou situaci nahlíží z odlišné (mnohem realističtější až dokumentární) perspektivy (ještěže Columbia film po právních tahanicích odkoupila a po pár měsících uvedla do kin, ukončit produkci nebo jej uklidit do trezoru by byla velká škoda) a přesto neméně poutavě. A fakt, že nejzábavnější postava v celém filmu (titulní paraplegik se syndromem cizí ruky
) se v předloze vůbec nevyskytuje, je takový vtipný meta paradox, podobně jako dění v samotném filmu
.*Těžko soudit, zda to byla/je pravda, částečná pravda, nebo jen propaganda. Jako všechno ze země zaslíbené, kde zítra znamená včera
.
, bez většího prozrazovaní to dokáže perfektně navodit atmosféru, žádná akce, minimum dialogů a přesto se člověk do kina těší, protože kombinace Nolanova přízemnějšího vizuálu s Harryhausen-like triky, to je něco co jsme ještě neviděli. Estetika kostýmů mi nevadí, protože nás čeká Jáson a Argonauti nebo Souboj Titánů v moderním podání a v režii Nolana, kdo by před pár lety čekal, že se něčeho takového dočkáme.