Diskuze k článku 65: Recenze

příspěvky 1 - 11 Napsat příspěvek

4/10

65%? Kiežby aspoň to, avšak v prípade filmu "65" smerujeme do ďaleko podpriemernejších vôd. To čo mohlo byť parádnou sci-fi kombináciou Dead Space a Jurského Parku je nakoniec len nudným Béčkom po vzore After Earth a do tejto spoločnosti sa veru dobrovoľne nechce radiť nikto. Neviem kde presne sa stala chyba, pretože duo Scott Beck a Bryan Woods majú za sebou scenár k skvelému A Quiet Place a réžiu veľmi slušného slasheru Haunt, no v prípade 65 im nevyšlo ani jedno. O pomerne tupom a predvídateľnom scenári pomlčím, pretože z neho išlo ukuť aspoň béčkový survival thriller. Bohužiaľ, celé to zabíja absolútne nezaujímavá réžia, ktorá ani jednej scéne nedokáže dodať štipok atmosféry, napätia, tempa alebo čohokoľvek pútavého a vlastne ani udržať jednotný tón (tých pár komediálnych scén s hudbou ako z Cartoon Network je fakt ako päsť na oko). Celá 65tka tak nejako hodinu a pol plynie až nakoniec bez akéhokoľvek záujmu diváka uplynie. V tom filme totiž nie je nič čo by aspoň trochu diváka vzrušilo, pobavilo. Akurát sa len jeden bude celý čas zamýšľať čo v podobnom filme, ktorý by zapadol aj na Netflixe, tobôž v kinách, vlastne robí Adam Driver. 65 mohol fungovať jedine ako R-kový, béčkový survival thriller (napr. po vzore Prey), no tvorcovia sa rozhodli vo všetkých smeroch vybrať tou najmenej pútavou cestou a výsledok je veľmi neradostný.
866904
65%? Kiežby aspoň to, avšak v prípade filmu "65" smerujeme do ďaleko podpriemernejších vôd. To čo mohlo byť parádnou sci-fi kombináciou [url=https://en.wikipedia.org/wiki/Dead_Space]Dead Space[/url] a [url=https://www.csfd.cz/film/8644-jursky-park/]Jurského Parku[/url] je nakoniec len nudným Béčkom po vzore [url=https://www.csfd.cz/film/283015-po-zaniku-zeme/]After Earth[/url] a do tejto spoločnosti sa veru dobrovoľne nechce radiť nikto. Neviem kde presne sa stala chyba, pretože duo Scott Beck a Bryan Woods majú za sebou scenár k skvelému [url=https://www.csfd.cz/film/502297-tiche-misto/]A Quiet Place[/url] a réžiu veľmi slušného slasheru [url=https://www.csfd.cz/film/757505-haunt/]Haunt[/url], no v prípade 65 im nevyšlo ani jedno. O pomerne tupom a predvídateľnom scenári pomlčím, pretože z neho išlo ukuť aspoň béčkový survival thriller. Bohužiaľ, celé to zabíja absolútne nezaujímavá réžia, ktorá ani jednej scéne nedokáže dodať štipok atmosféry, napätia, tempa alebo čohokoľvek pútavého a vlastne ani udržať jednotný tón (tých pár komediálnych scén s hudbou ako z Cartoon Network je fakt ako päsť na oko). Celá 65tka tak nejako hodinu a pol plynie až nakoniec bez akéhokoľvek záujmu diváka uplynie. V tom filme totiž nie je nič čo by aspoň trochu diváka vzrušilo, pobavilo. Akurát sa len jeden bude celý čas zamýšľať čo v podobnom filme, ktorý by zapadol aj na Netflixe, tobôž v kinách, vlastne robí Adam Driver. 65 mohol fungovať jedine ako R-kový, béčkový survival thriller (napr. po vzore [url=https://www.csfd.cz/film/1061911-predator-korist/]Prey[/url]), no tvorcovia sa rozhodli vo všetkých smeroch vybrať tou najmenej pútavou cestou a výsledok je veľmi neradostný.
4/10
0 -1

4/10

Snaživý Driver versus krvelační dinosauři versus nezastavitelný asteroid versus mizerný scénář versus neschopná režie. Souboj hned na několika frontách současně, který v podstatě nejde vyhrát, respektive ať už vyhraje kdokoliv/cokoliv, divák v každém případě prohraje. Mohlo to být zajímavé psychologické sci-fi zcela bez potvor a vesmírného šutru o vztahu (cizího) rodiče a (cizího) potomka. Mohlo to být skvělé dobrodružné sci-fi o přežití na nehostinné planetě plné mimozemských tvorů (třeba ve stylu ztroskotání Lukea na Dagobahu). Mohlo to být slušné katastrofické sci-fi o srážce asteroidu s planetou a záchraně z ní (taková emmerichovina bez Emmericha). Je to bohužel všechno dohromady a podle toho to také dopadlo. Prakticky nic z toho nefunguje a když už náhodou ano, tak jen napůl.

Ani by tak nevadilo, že k osudné srážce, která zapříčinila vyhynutí dinosaurů, s velkou pravděpodobností došlo o celý milión let dříve (a pokud má název filmu odkazovat právě k této události, tak je špatně), někteří dinosauři vypadají dost podivně a na nějakého opeřeného zástupce si může divák nechat zajít chuť, všechny postavy ve filmu jsou svým vzhledem i chováním lidé, přestože lidský druh jako takový ještě neexistuje (a s ohledem na časové zasazení děje ještě dlouho existovat nebude) a Driver jako mimozemšťan k určení vzdálenosti používá "kilometry".

Co už ovšem vadí je předvídatelný scénář (ve filmu se nestane vůbec nic, co by už dříve nebylo k vidění jinde a povětšinou i lépe), absence jakékoliv atmosféry (napětí, strach, nebo nějaké drama, nic z toho se tady nekoná), bídné tempo (navzdory střízlivé stopáži se děj dost vleče), plno napůl směšných a napůl tragických scén (ždímání emocí skrze vedlejší dějovou linku s nemocnou dcerou vůbec nefunguje), proměnlivá kvalita triků (prostředí a loď jsou vcelku ok, digi potvory jsou naopak nic moc), nevýrazné postavy (Driver se sice snaží, seč mu jeho síly stačí, ale scénář a režie mu vytrvale hází klacky pod nohy, jeho dětská společnice pak má za úkol jen tvářit se nechápavě nebo vystrašeně) a některá zvláštní tvůrčí rozhodnutí (proč je ve filmu kromě obligátního rexe a něco-jako-raptora tak málo dinosaurů a k čemu je vlastně dobré, že si obě postavy vzájemně skoro nerozumí, asi netuší ani samotní tvůrci).

Fakt, že film vítězoslavně odhalí svůj název až po čtvrt hodině děje po zlověstném záběru na jakousi dinosauří stopu, ačkoliv přítomnost dinosaurů v ději prozradily trailery a promo materiály (o názvu filmu ani nemluvě), je při vší mizérii okolo už jen k trpkému pousmání. Už trailery naznačovaly, že film asi žádná hitparáda nebude, takže očekávání z mé strany byla nastavena na úplné minimum, ale doufal jsem, že to třeba trochu pozvedne Driver, který dokáže uhrát skoro cokoliv, protože by se přece neupsal nějakému vyloženému braku, zvlášť když za projektem stojí produkující Raimi a nakonec to třeba dopadne jako průměrná monster sci-fi spotřebka na víkend. Bohužel se ukázalo, že sice dokáže, ale upsal a nedopadlo. Nevypadá to až tak lacině, jak jsem se původně obával a to je stran kladů asi vše.
866903
Snaživý Driver versus krvelační dinosauři versus nezastavitelný asteroid versus mizerný scénář versus neschopná režie. Souboj hned na několika frontách současně, který v podstatě nejde vyhrát, respektive ať už vyhraje kdokoliv/cokoliv, divák v každém případě prohraje. Mohlo to být zajímavé psychologické sci-fi zcela bez potvor a vesmírného šutru o vztahu (cizího) rodiče a (cizího) potomka. Mohlo to být skvělé dobrodružné sci-fi o přežití na nehostinné planetě plné mimozemských tvorů (třeba ve stylu ztroskotání Lukea na Dagobahu). Mohlo to být slušné katastrofické sci-fi o srážce asteroidu s planetou a záchraně z ní (taková emmerichovina bez Emmericha). Je to bohužel všechno dohromady a podle toho to také dopadlo. Prakticky nic z toho nefunguje a když už náhodou ano, tak jen napůl.   Ani by tak nevadilo, že k osudné srážce, která zapříčinila vyhynutí dinosaurů, s velkou pravděpodobností došlo o celý milión let dříve (a pokud má název filmu odkazovat právě k této události, tak je špatně), někteří dinosauři vypadají dost podivně a na nějakého opeřeného zástupce si může divák nechat zajít chuť, všechny postavy ve filmu jsou [spoiler]svým vzhledem i chováním lidé, přestože lidský druh jako takový ještě neexistuje (a s ohledem na časové zasazení děje ještě dlouho existovat nebude) a Driver jako mimozemšťan k určení vzdálenosti používá "kilometry"[/spoiler].   Co už ovšem vadí je předvídatelný scénář (ve filmu se nestane vůbec nic, co by už dříve nebylo k vidění jinde a povětšinou i lépe), absence jakékoliv atmosféry (napětí, strach, nebo nějaké drama, nic z toho se tady nekoná), bídné tempo (navzdory střízlivé stopáži se děj dost vleče), plno napůl směšných a napůl tragických scén (ždímání emocí skrze vedlejší dějovou linku [spoiler]s nemocnou dcerou[/spoiler] vůbec nefunguje), proměnlivá kvalita triků (prostředí a loď jsou vcelku ok, digi potvory jsou naopak nic moc), nevýrazné postavy (Driver se sice snaží, seč mu jeho síly stačí, ale scénář a režie mu vytrvale hází klacky pod nohy, jeho dětská společnice pak má za úkol jen tvářit se nechápavě nebo vystrašeně) a některá zvláštní tvůrčí rozhodnutí (proč je ve filmu [spoiler]kromě obligátního rexe a něco-jako-raptora tak málo dinosaurů[/spoiler] a k čemu je vlastně dobré, že [spoiler]si obě postavy vzájemně skoro nerozumí[/spoiler], asi netuší ani samotní tvůrci).   Fakt, že film vítězoslavně [spoiler]odhalí svůj název až po čtvrt hodině děje po zlověstném záběru na jakousi dinosauří stopu, ačkoliv přítomnost dinosaurů v ději prozradily trailery a promo materiály (o názvu filmu ani nemluvě)[/spoiler], je při vší mizérii okolo už jen k trpkému pousmání. Už trailery naznačovaly, že film asi žádná hitparáda nebude, takže očekávání z mé strany byla nastavena na úplné minimum, ale doufal jsem, že to třeba trochu pozvedne Driver, který dokáže uhrát skoro cokoliv, protože by se přece neupsal nějakému vyloženému braku, zvlášť když za projektem stojí produkující Raimi a nakonec to třeba dopadne jako průměrná monster sci-fi spotřebka na víkend. Bohužel se ukázalo, že sice dokáže, ale upsal a nedopadlo. Nevypadá to až tak lacině, jak jsem se původně obával a to je stran kladů asi vše.
4/10
0 -1
strašne, ale strašne zlé to bolo
864036
strašne, ale strašne zlé to bolo
0 0
reaguje na: Alangor
Na to je jednoduchá odpověď – peníze. Spíš by mě zajímalo, který génius vymyslel ten nicneříkající název.
862820
862796
2 -1
Zajímalo by mě proč Driver vubec leze do takovýhle filmů když je to dobrej herec, kterej to nemá vůbec zapotřebí (to samé White noise). Že by se mu chtěl za něco pomstít jeho agent? (nepřefikl mu třba manželku?)
862796
3 -4
reagují: HellFire
reaguje na: Polux
Chtěl bys moc
862792
Chtěl bys moc
862780
2 0
Kino mi na dotaz zda budou dávat Velké Nic odpovědělo, že pro tento film nemají prostor. Ok radši tam dali 65, na který jsem teda zašel a v sále pro 120 lidí seděli 3 lidi, fajn :D

Jinak souhlas s recenzí. Děj je děsně čitelný a očekávatelný. Na druhou stranu to ubíhá fajn a nenudí to.

Za mě jsou ale dinosauři děsně hnusní a nevypadají jako dinosauři, ale jakýsi divný mix. A lekačky jsou vyloženě protivné, nesnáším styl něco vyskočí a zvuk řve na plné koule.
862791
Kino mi na dotaz zda budou dávat Velké Nic odpovědělo, že pro tento film nemají prostor. Ok radši tam dali 65, na který jsem teda zašel a v sále pro 120 lidí seděli 3 lidi, fajn *:D*.  Jinak souhlas s recenzí. Děj je děsně čitelný a očekávatelný. Na druhou stranu to ubíhá fajn a nenudí to.  Za mě jsou ale dinosauři děsně hnusní a nevypadají jako dinosauři, ale jakýsi divný mix. A lekačky jsou vyloženě protivné, nesnáším styl něco vyskočí a zvuk řve na plné koule.
3 0
Takže asi jediné, co bude nakonec nadprůměrné, je finanční provar.
862784
1 0
"Dej mi jediný důvod, proč bych měl jít do kina na After Earth jako přes kopírák, jen The Smith Family vyměnili za Drivera a nějakou no name holku a vymyšlené příšery za dinosaury. Co se týče chození po lese sem a tam a dojemného sbližování tamtéž mi to jednou stačilo."
"Dám Ti jich rovnou šedesát pět.":D:D:D

Dotaz: Je ve filmu nějak vysvětleno, proč Driver vypadá a chová se jako moderní člověk, když je to mimozemšťan a lidský druh na Zemi má ještě pár desítek miliónů let k dobru, než vůbec vznikne? Nebo bych chtěl po takovém filmu příliš moc:D?
862780
"Dej mi jediný důvod, proč bych měl jít do kina na After Earth jako přes kopírák, jen The Smith Family vyměnili za Drivera a nějakou no name holku a vymyšlené příšery za dinosaury. Co se týče chození po lese sem a tam a dojemného sbližování tamtéž mi to jednou stačilo." "Dám Ti jich rovnou šedesát pět."*:D**:D**:D*  Dotaz: Je ve filmu nějak vysvětleno, proč [spoiler]Driver vypadá a chová se jako moderní člověk, když je to mimozemšťan a lidský druh na Zemi má ještě pár desítek miliónů let k dobru, než vůbec vznikne?[/spoiler] Nebo bych chtěl po takovém filmu příliš moc*:D*?
2 -2
reagují: Mr. Hlad
Přijde mi to strašná škoda u těchto béček. Ať je to blbý, ať to má průhlednej scénář, ale ať je to aspoň pořádně zábavný ! :D
862758
Přijde mi to strašná škoda u těchto béček. Ať je to blbý, ať to má průhlednej scénář, ale ať je to aspoň pořádně zábavný ! *:D*
3 0
Tohle je přesně námět, který by někdo natočil v devadesátkách za pár šupů. O dvacet let později bych se podíval na galerii na ČSFD, a řekl bych si "Kdyby to mělo áčkový rozpočet, tak bych na to hned šel". No, tak na to půjdu. Jenom je škoda, že má Driver k ruce jenom pubertální holku, a ne partu nahláškovaných vojáků. Tohle si o military sci-fi přímo říká.
862733
5 0