Diskuze k článku Shazam! Hněv bohů: Recenze

reaguje na: Polux
Ja mam Sandberga rad hlavnr jako youtubera, ale to slovo rutiner je trefne. Obcas to zamixuje dobre, obcas hur, ale oroginalni napad by clovek pohledal. Nejnovejsi jeho video je toho dukazem.
865908
865906
1 0

5/10

Jeden z posledních pohrobků předchozího vedení DC dopadl dle očekávání. Trailery slibovaly šablonovitý blockbuster od lidí jedoucích před i za kamerou na autopilota a samotný film je nepřekvapivě přesně takový. Rutinér Sandberg ani tentokrát nepřekročil svůj vlastní stín a výsledkem je znovu generická spotřebka na klíč vypadlá z pásové komiksové výroby, u které převládá pocit, že hlavním motivem všech zúčastněných bylo hlavně to všechno ve zdraví přežít a dojít si pro výplatu. Však ono to už nějak dopadne. Takže víceméně totéž co jednička, nebo loňský Black Adam (není divu, když jej měl na starosti podobný rutinér Collet-Serra), se všemi z toho plynoucími plusy a mínusy. Důvod, proč původní DCEU nakonec skončil, je produkování filmů jako je přesně tenhle.

Na otázku proč mít ve filmu nezajímavého a nudného superhrdinu (jak sebe sama hlavní postava glosuje a nelze s tím než souhlasit), hraného ještě k tomu "nýmandem", když může být nezajímavých a nudných superhrdinů ve filmu hned několik (po vzoru známého hesla "čím více, tím lépe"), si tvůrci odpověděli bohužel pro diváka kladně. Všichni vypadají stejně, všichni disponují stejnými schopnostmi a všichni jsou ve filmu vlastně jen do počtu, respektive především proto, aby generovali humor a hlavní postava je všechny s velkou slávou na konci filmu zachránila. Paradoxně "civilní" dějová linka o outsiderství, skutečném hrdinství a počínajícím románku mezi člověkem a bohyní je mnohem zajímavější než spektakulární "superhrdinská" část a možná právě proto dostala ve filmu docela velký prostor i na úkor hlavní postavy, která v průběhu děje hned několikrát ustupuje do pozadí.

Jinak je samozřejmě vše při starém. Nepostradatelný rodinný prvek v podobě dětských postav je tady stejně zábavný/otravný (dle diváckého vkusu) jako posledně, nechybí klasické příběhové klišé o síle rodiny, přátelství a potřebě zdravého sebevědomí a k tomu infantilní humor, který někdy funguje (nápad s tužkou a diktováním dopisu) a někdy zase ne (v podstatě všechno ostatní:D). Akce je bez jakékoliv krve, nikdo nezemře a pokud náhodou ano, tak není žádný problém jej znovu oživit, hodné postavy jsou hodné od prvního pohledu nehledě na které straně stojí, zlé postavy to mají úplně stejně, nesmí se zapomenout na nějaké to slavné cameo, finále je jeden velký digibordel (šokuje to v dnešní době ještě někoho?) a stopáž je zase přes dvě hodiny (proboha proč?).

Nahoru film vytahuje, navzdory stopáži, docela svižné tempo a velké zastoupení akce (finále má solidní měřítko), vedlejší romantická linka a vybrané herecké posily. Levi, trousící rádobyvtipné hlášky na každém kroku, je podobný "neherec" jako Johnson, ale na rozdíl od Johnsona nemá charisma ani na papíře a bohužel nijak nepřekvapil. Nečekal jsem ale, že Zegler po skvělém debutu u Spielberga uvidím v něčem jako je tohle. Stalo se a nedivím se, že z celého filmu vychází asi nejlépe spolu s Mirren, která s elegancí sobě vlastní dokáže uhrát skoro cokoliv. Liu je pak skrz naskrz zlá, tváří se drsně, vyhrožuje všem bídnou smrtí a na konci je na hlavu poražena partou dětí (jaké to ponížení:D). Nicméně na celém filmu je zdaleka nejlepší věcí zmíněné cameo a potitulkovka, což je trochu smutné. Mizerné tržby napovídají, že ani cílovka, tj. děti a nekritičtí fanoušci pláštěnek, spokojená moc nebyla a trojka na pořadu dne hned tak nebude. Jaká to ztráta:D.
865906
Jeden z posledních pohrobků předchozího vedení DC dopadl dle očekávání. Trailery slibovaly šablonovitý blockbuster od lidí jedoucích před i za kamerou na autopilota a samotný film je nepřekvapivě přesně takový. Rutinér Sandberg ani tentokrát nepřekročil svůj vlastní stín a výsledkem je znovu generická spotřebka na klíč vypadlá z pásové komiksové výroby, u které převládá pocit, že hlavním motivem všech zúčastněných bylo hlavně to všechno ve zdraví přežít a dojít si pro výplatu. Však ono to už nějak dopadne. Takže víceméně totéž co jednička, nebo loňský Black Adam (není divu, když jej měl na starosti podobný rutinér Collet-Serra), se všemi z toho plynoucími plusy a mínusy. Důvod, proč původní DCEU nakonec skončil, je produkování filmů jako je přesně tenhle.   Na otázku proč mít ve filmu nezajímavého a nudného superhrdinu (jak sebe sama hlavní postava glosuje a nelze s tím než souhlasit), hraného ještě k tomu "nýmandem", když může být nezajímavých a nudných superhrdinů ve filmu hned několik (po vzoru známého hesla "čím více, tím lépe"), si tvůrci odpověděli bohužel pro diváka kladně. Všichni vypadají stejně, všichni disponují stejnými schopnostmi a všichni jsou ve filmu vlastně jen do počtu, respektive především proto, aby generovali humor a hlavní postava je všechny s velkou slávou na konci filmu zachránila. Paradoxně "civilní" dějová linka o outsiderství, skutečném hrdinství a [spoiler]počínajícím románku mezi člověkem a bohyní[/spoiler] je mnohem zajímavější než spektakulární "superhrdinská" část a možná právě proto dostala ve filmu docela velký prostor [spoiler]i na úkor hlavní postavy, která v průběhu děje hned několikrát ustupuje do pozadí[/spoiler].   Jinak je samozřejmě vše při starém. Nepostradatelný rodinný prvek v podobě dětských postav je tady stejně zábavný/otravný (dle diváckého vkusu) jako posledně, nechybí klasické příběhové klišé o síle rodiny, přátelství a potřebě zdravého sebevědomí a k tomu infantilní humor, který někdy funguje [spoiler](nápad s tužkou a diktováním dopisu)[/spoiler] a někdy zase ne (v podstatě všechno ostatní*:D*). Akce je bez jakékoliv krve, nikdo nezemře a pokud náhodou ano, tak není žádný problém jej znovu oživit, hodné postavy jsou hodné od prvního pohledu nehledě na které straně stojí, zlé postavy to mají úplně stejně, nesmí se zapomenout na nějaké to slavné cameo, finále je jeden velký digibordel (šokuje to v dnešní době ještě někoho?) a stopáž je zase přes dvě hodiny (proboha proč?).   Nahoru film vytahuje, navzdory stopáži, docela svižné tempo a velké zastoupení akce (finále má solidní měřítko), vedlejší [spoiler]romantická[/spoiler] linka a vybrané herecké posily. Levi, trousící rádobyvtipné hlášky na každém kroku, je podobný "neherec" jako Johnson, ale na rozdíl od Johnsona nemá charisma ani na papíře a bohužel nijak nepřekvapil. Nečekal jsem ale, že Zegler po skvělém debutu u Spielberga uvidím v něčem jako je tohle. Stalo se a nedivím se, že z celého filmu vychází asi nejlépe spolu s Mirren, která s elegancí sobě vlastní dokáže uhrát skoro cokoliv. Liu je pak skrz naskrz zlá, tváří se drsně, vyhrožuje všem bídnou smrtí a na konci je [spoiler]na hlavu poražena partou dětí (jaké to ponížení*:D*)[/spoiler]. Nicméně na celém filmu je zdaleka nejlepší věcí zmíněné cameo a potitulkovka, což je trochu smutné. Mizerné tržby napovídají, že ani cílovka, tj. děti a nekritičtí fanoušci pláštěnek, spokojená moc nebyla a trojka na pořadu dne hned tak nebude. Jaká to ztráta*:D*.
5/10
1 -1
reagují: speta.jr
Teď jsem se vrátil z kina a jsem dost spokojený. Mám jedničku hodně rád a jsem vlastně i cílovka. Na film jsem se nijak extra netěšil a o to více jsem si film užil. Nebudu tady obhajovat, že je film hloupý a plný chyb, protože to je pravda. Spoustu věcí je tam na sílu, nefungují, nebo jsou prostě divné. Chybí tomu jistá lehkost jedničky. Nicméně jako akční blockbuster to funguje.  Jasně cílí se na úplně jiné publikum, a i ten humor je někde jinde. Má to povedené finále, luxusní hudbu, krásnou Rachel Zegler a několik velmi povedených momentů. Faktem ale je, že mi to sedlo mnohem více než Black Adam, Ant-Man 3 nebo Wakanda nechť  žije. 6,5-7/10
862653
Teď jsem se vrátil z kina a jsem dost spokojený. Mám jedničku hodně rád a jsem vlastně i cílovka. Na film jsem se nijak extra netěšil a o to více jsem si film užil. Nebudu tady obhajovat, že je film hloupý a plný chyb, protože to je pravda. Spoustu věcí je tam na sílu, nefungují, nebo jsou prostě divné. Chybí tomu jistá lehkost jedničky. Nicméně jako akční blockbuster to funguje.  Jasně cílí se na úplně jiné publikum, a i ten humor je někde jinde. Má to povedené finále, luxusní hudbu, krásnou Rachel Zegler a několik velmi povedených momentů. Faktem ale je, že mi to sedlo mnohem více než Black Adam, Ant-Man 3 nebo Wakanda nechť  žije. [b]6,5-7/10[/b]
2 0
reaguje na: Randal K.
bude to padať ako dvojičky, budú ešte radi za 150.
862643
862641
0 0
WW OW 65 mil. Tzn. celkovo to asi nevylezie nad 150-200 mil. To je solídny výbuch.
862641
1 0
reagují: Ravenous
Jednička nudná blbost, takže toto v kině vynechám.
862401
1 -1
reaguje na: andr525
Je tam jedna asi minutu a půl dlouhá scéna, kde nemá hlavu, je to natočené stejně jako Superman v jedničce a nevím., jestli ji hraje Gal Gadot. A pak asi minutu na konci těsně před titulky, tam je celá.
862396
Je tam jedna asi [spoiler]minutu a půl dlouhá scéna, kde nemá hlavu, je to natočené stejně jako Superman v jedničce a nevím., jestli ji hraje Gal Gadot. A pak asi minutu na konci těsně před titulky, tam je celá. [/spoiler]
862388
2 0
Inak, na koľko minút/sekúnd je vo filme wonder woman ?
862388
Inak, na koľko minút/sekúnd je vo filme [spoiler]wonder woman[/spoiler] ?
2 0
reaguje na: Cinefil
You sound like Martjas :D
862383
You sound like Martjas *:D*
862382
4 0
reaguje na: Muel
Kdyby bylo po jehom film by vypadal úplně jinak (zřejmě mnohem temnější). Tohle je výplod korporátních ču.. které zajímají jenom $$$, ale nemají žádný talent.
862382
862323
2 -1
reagují: Barv666
Presne takýto pocit som mal z traileru. Levi bol umiernenejší ako v jednotke...celé to vyzeralo ako keby sa to snažilo energiu jednotky ubrať.

Každopádne mne sa s odstupom času jednotka vlastne aj celkom páči...resp. ako oddychovka nie je zlá. čiže pozriem. ale počkám na stream.

som zvedavý na tržby, ak to dá viac ako 300, bude to úspech.
862381
Presne takýto pocit som mal z traileru. Levi bol umiernenejší ako v jednotke...celé to vyzeralo ako keby sa to snažilo energiu jednotky ubrať. Každopádne mne sa s odstupom času jednotka vlastne aj celkom páči...resp. ako oddychovka nie je zlá. čiže pozriem. ale počkám na stream.  som zvedavý na tržby, ak to dá viac ako 300, bude to úspech.
1 0
Sandbergcut!
862346
Sandbergcut!
1 0
A teď tu eRkovou ,,Deadpoolovskou" verzi recenze prosím :D.
862344
A teď tu eRkovou ,,Deadpoolovskou" verzi recenze prosím *:D*.
1 -1

Pohodových 6/10

Jednička byla fajn oddychovka a dvojka je na tom podobně. Nebere se to vážně, je to pubertálně rozjívené a kadence vtipů je dostatečná na to, aby se člověk občas zasmál. Nemám s tímhle pojetím problém. 6/10
862342
Pohodových 6/10
5 -2
Takže niečo,čo si radšej pustím v sobotu alebo nedelu poobede na HBO Max keď nebudem mať lepší program
862338
2 0
Jo něco takové jsem po traileru čekal. :D
862336
Jo něco takové jsem po traileru čekal. *:D*
1 0
Ja som s jednotkou ako detskym filmom uplne v poohode. Snad budem aj s tymto
862329
13 -2
rozesmálo mě, že Hlad napřímo napsal, že shazam! 2 je průměrná kokotina

aha, tak nenapsal. smích beru z5
862327
rozesmálo mě, že Hlad napřímo napsal, že shazam! 2 je průměrná kokotina aha, tak nenapsal. smích beru z5
1 0
První Shazam! byla příšerná blbost, kterou jsem dokoukal jen pomocí FW>> Trailery na dvojku z toho všeho dělaly to samé, jen větší a ještě více přihlouplé a naivní. Tak alespoň ušetřím čas a nebudu se muset tomuto divnosvětu věnovat:-)
862326
1 -1
a to si myslim, že sandberg nie je čistokrvny rutinér. :( mrzí ma to, že tak sympaticky rejža vypušta to sveta take bludy.