Diskuze k článku Nezvěstná: Recenze

příspěvky 1 - 3 Napsat příspěvek

6/10

Desktopové thrillery, jakožto svébytný žánr, mají svá jistá nepsaná pravidla a podobně jako třeba found footage horory rovněž vcelku omezené pole tvůrčí působnosti, které klade na jejich tvůrce stran nápaditosti poněkud přísnější nároky, pokud mají za cíl doručit divákům vynikající zážitek. V opačném případě to dopadne jako obstojná žánrová záležitost, která sice neurazí, ale ani nenadchne, protože v podstatě jen opakuje osvědčené vzorce, se kterými u publika uspěli zdařilejší předchůdci, aniž by zažité (a nebo již přežité?) schéma jakkoliv zpestřila, nebo dokonce vylepšila. Duchovní nástupce pár let starého (a výborného) desktopového thrilleru Searching je přesně takovým příkladem pokračovatele, který je ovšem prakticky ve všech ohledech za svým konkurentem pozadu.

Na poli celovečerního filmu debutující dvojici Johnson a Merrick se nepodaří za celý děj vyvolat u diváka pocity napětí, strachu, nebo obav o osudy postavy, což pravděpodobně souvisí s tím, že z pohledu jejich sympatičnosti jednoznačně vede herecký veterán de Almeida ve vedlejší roli, který je v ději pouze pár minut. Reid v hlavní roli, na které film do značné míry stojí a padá, podává sice slušný výkon, ale nejde o nic světoborného. Vzhledem ke zdrojovému materiálu, se kterým tady musí pracovat, vlastně ani není divu. Zbytek obsazení pak nestojí vůbec za řeč.

Divákův srdeční tep stoupne až v samotném finále, ale ani tam nejde o žádné hraniční hodnoty, spíše o takový krátkodobý výkyv, jinak se bohužel žádné vzrušení během celého děje nekoná. Filmu nepomáhá ani na takto přímočarou historku vcelku velkorysá stopáž. Žánrový předchůdce Searching byl sice jen o pouhých deset minut střídmější, ale i takto zdánlivě nepodstatný rozdíl má na celkový divácký zážitek významný dopad, pokud tempo a atmosféra nepatří k vyloženě silným stránkám daného filmu.

A pak je zde samotná příběhová linka. Tvůrci v průběhu děje přicházejí s jedním tu více, tu méně "šokujícím" odhalením za druhým a divák tak jen čeká na to, jaký osudový zvrat si pro něj tvůrci přichystali jako další v pořadí a jakého překvapení v podobě "nečekaného" rozuzlení celého případu se dočká v úplném závěru filmu. A samozřejmě v tomhle ohledu nebude zklamán. Divák si ovšem během sledování filmu nesmí klást příliš doprovodných otázek stran motivace, jednání a plánování jednotlivých postav, jinak se stane svědkem zhroucení celého příběhového konstruktu tvůrců jako pomyslného domečku z karet doslova v přímém přenosu.

Pokud se pomine osvědčené pravidlo podobných žánrovek (vícefaktorové ověření přístupu a různorodá hesla ze zásady nikdo nepoužívá), které samozřejmě platí i zde (jinak by film pochopitelně skončil zhruba po deseti minutách:D), nedává žádný smysl jak záporákův plán (k čemu vůbec zástěrka s falešným přítelem, cestou do zahraničí, žádostí o ruku (!) a únosem, když stačilo dotyčnou osobu jen vypátrat, unést a poté odklidit z cesty a to vše beze svědků a zanechávání stop?), tak jeho následná realizace (útočník od úplného počátku má, skrze napadený notebook, povědomí o všem, co jeho oběť podniká a přesto jí beze všeho dovoluje pokračovat v pátrání (!), které ji nakonec dovede až k němu?).

Tvůrci filmu tady dokazují, že mají v rámci žánru pečlivě nastudováno co a jak ne/funguje a po formální stránce zvládají řemeslo bez výraznějších problémů, nicméně po stránce obsahu nepřicházejí s ničím, co by nebylo k vidění již dříve a častokrát ve zdařilejším provedení. Celkově se tak jedná o slušnou práci, která ovšem do jisté míry ukazuje, že tenhle koncept ztrácení a nalézání osob prostřednictvím plochy počítače začíná být poněkud vyčerpaný a příště by to chtělo vyzkoušet zase něco nového/jiného. Co tak třeba vsadit na romantickou komedii, zlodějskou krimi, nebo špionážní akci?

P.S. Poučení na závěr: Charakter postavy se pochopitelně pozná podle vlastněné techniky (hrdinové používají (jak také jinak) Macy, záporáci pak (jak také jinak) PC s Windows:D) a nejmenované hlasové asistentky, které jsou jinak v podstatě k ničemu, vám mohou zachránit život:D!
863138
Desktopové thrillery, jakožto svébytný žánr, mají svá jistá nepsaná pravidla a podobně jako třeba found footage horory rovněž vcelku omezené pole tvůrčí působnosti, které klade na jejich tvůrce stran nápaditosti poněkud přísnější nároky, pokud mají za cíl doručit divákům vynikající zážitek. V opačném případě to dopadne jako obstojná žánrová záležitost, která sice neurazí, ale ani nenadchne, protože v podstatě jen opakuje osvědčené vzorce, se kterými u publika uspěli zdařilejší předchůdci, aniž by zažité (a nebo již přežité?) schéma jakkoliv zpestřila, nebo dokonce vylepšila. Duchovní nástupce pár let starého (a výborného) desktopového thrilleru Searching je přesně takovým příkladem pokračovatele, který je ovšem prakticky ve všech ohledech za svým konkurentem pozadu.   Na poli celovečerního filmu debutující dvojici Johnson a Merrick se nepodaří za celý děj vyvolat u diváka pocity napětí, strachu, nebo obav o osudy postavy, což pravděpodobně souvisí s tím, že z pohledu jejich sympatičnosti jednoznačně vede herecký veterán de Almeida ve vedlejší roli, který je v ději pouze pár minut. Reid v hlavní roli, na které film do značné míry stojí a padá, podává sice slušný výkon, ale nejde o nic světoborného. Vzhledem ke zdrojovému materiálu, se kterým tady musí pracovat, vlastně ani není divu. Zbytek obsazení pak nestojí vůbec za řeč.   Divákův srdeční tep stoupne až v samotném finále, ale ani tam nejde o žádné hraniční hodnoty, spíše o takový krátkodobý výkyv, jinak se bohužel žádné vzrušení během celého děje nekoná. Filmu nepomáhá ani na takto přímočarou historku vcelku velkorysá stopáž. Žánrový předchůdce Searching byl sice jen o pouhých deset minut střídmější, ale i takto zdánlivě nepodstatný rozdíl má na celkový divácký zážitek významný dopad, pokud tempo a atmosféra nepatří k vyloženě silným stránkám daného filmu. A pak je zde samotná příběhová linka. Tvůrci v průběhu děje přicházejí s jedním tu více, tu méně "šokujícím" odhalením za druhým a divák tak jen čeká na to, jaký osudový zvrat si pro něj tvůrci přichystali jako další v pořadí a jakého překvapení v podobě "nečekaného" rozuzlení celého případu se dočká v úplném závěru filmu. A samozřejmě v tomhle ohledu nebude zklamán. Divák si ovšem během sledování filmu nesmí klást příliš doprovodných otázek stran motivace, jednání a plánování jednotlivých postav, jinak se stane svědkem zhroucení celého příběhového konstruktu tvůrců jako pomyslného domečku z karet doslova v přímém přenosu.   Pokud se pomine osvědčené pravidlo podobných žánrovek (vícefaktorové ověření přístupu a různorodá hesla ze zásady nikdo nepoužívá), které samozřejmě platí i zde (jinak by film pochopitelně skončil zhruba po deseti minutách*:D*), nedává žádný smysl jak záporákův plán [spoiler](k čemu vůbec zástěrka s falešným přítelem, cestou do zahraničí, žádostí o ruku (!) a únosem, když stačilo dotyčnou osobu jen vypátrat, unést a poté odklidit z cesty a to vše beze svědků a zanechávání stop?)[/spoiler], tak jeho následná realizace [spoiler](útočník od úplného počátku má, skrze napadený notebook, povědomí o všem, co jeho oběť podniká a přesto jí beze všeho dovoluje pokračovat v pátrání (!), které ji nakonec dovede až k němu?)[/spoiler].   Tvůrci filmu tady dokazují, že mají v rámci žánru pečlivě nastudováno co a jak ne/funguje a po formální stránce zvládají řemeslo bez výraznějších problémů, nicméně po stránce obsahu nepřicházejí s ničím, co by nebylo k vidění již dříve a častokrát ve zdařilejším provedení. Celkově se tak jedná o slušnou práci, která ovšem do jisté míry ukazuje, že tenhle koncept ztrácení a nalézání osob prostřednictvím plochy počítače začíná být poněkud vyčerpaný a příště by to chtělo vyzkoušet zase něco nového/jiného. Co tak třeba vsadit na romantickou komedii, zlodějskou krimi, nebo špionážní akci?    P.S. Poučení na závěr: Charakter postavy se pochopitelně pozná podle vlastněné techniky [spoiler](hrdinové používají (jak také jinak) Macy, záporáci pak (jak také jinak) PC s Windows*:D*)[/spoiler] a [spoiler]nejmenované hlasové asistentky, které jsou jinak v podstatě k ničemu,[/spoiler] vám mohou zachránit život*:D*!
6/10
0 0
Když má Rimsy chuť psát, stojí recenze za to :+