Diskuze k článku Sick: Recenze

příspěvky 1 - 17 Napsat příspěvek

6/10

Tak přece jen se platnost nepsaného pravidla "kdo je bez roušky, ten bude (brzy) bez života" konečně beze všech pochybností potvrdila:D. Sice trochu nenápadná, ale hodně slušná žánrová záležitost, která ovšem bohužel není ve výsledku až tak dotažená, jak by bylo záhodno a jak naznačuje slibná první polovina filmu a v závěru proto malinko lapá po dechu. Přesto však docela příjemné hororové překvapení rovnou zkraje roku, které dokazuje hned několik filmově-teoretických předpokladů.

Předně je dobrou zprávou fakt, hororový veterán Williamson stále ještě neztratil formu a dokáže i po více než 25 letech od svého nejlepšího a zároveň nejslavnějšího kusu a totiž prvního Screamu přijít se slušným scénářem, který není celý jen o tom, že někdo s dlouhým a ostrým nožem v ruce chce někoho jiného bez něj nedobrovolně seznámit se základní lekcí z lidské anatomie. Protože podobných historek jako přes kopírák jsou každým rokem ke zhlédnutí vyloženě tuny a naprostá většina z nich nestojí za jakoukoliv diváckou pozornost.

Dále pak je možné konstatovat, že Hyams je schopen natočit i povedený film za předpokladu, že má k dispozici povedený scénář. Už Hyamsův předchozí počin Alone ukázal, že po řemeslné stránce nemá problém a pokud jsou mu okolnosti příznivě nakloněny (jinak řečeno scénář není vysloveně brak:)), zvládne natočit nenáročnou žánrovku relativně obstojných kvalit a v tomto případě tomu naštěstí není jinak.

Pokračovat lze pozitivním pozorováním stran technické realizace filmu. Populární metoda roztřesené kamery ve vypjatých momentech důsledně sledující herce z bezprostřední blízkosti (takže sem tam nějaký čas trvá, než se divák zorientuje, co se v dané scéně právě přesně děje) a obecně značně kontaktní souboje přítomných postav s tajemným záporákem mohou skvěle fungovat nejen v akčním žánru (ve kterém se toto pojetí stalo už víceméně standardem), ale i na poli hororu. Záporák dostával pořádně do těla už v sérii Scream (duchovní otec Williamson se tady zkrátka nezapře:D), ale takového nepěkného zacházení ze strany potenciálních obětí, jakému je nucen čelit zdejší nadšený fanoušek kuchyňského náčiní, se nedostalo Ghostfaceovi snad ve všech dílech Screamu dohromady:D).

V rámci příběhu se pro změnu opět potvrdilo, že pro povedenou žánrovku nejsou potřeba hordy nezajímavých/otravných vedlejších postav určených k okamžité spotřebě likvidaci a šikovnému tvůrci vystačí jen doslova hrstka postav na to, aby rozehrál vydařené slasherové divadlo. Stejně pak to, že dobrý záporák nepotřebuje žádnou unikátní masku, aby ve filmu dobře fungoval.

Film je trochu podobný loňskému hitu Barbarian, nebo předloňskému hitu Malignant, respektive když už jsme u toho Williamsona, tak také sérii Scream, přestože Hyamsovi se až takových kvalitativních výsledků dosáhnout bohužel nepodařilo. Hyams s Williamsonem se totiž také pouštějí do určitého žánrového cvičení, které v jistých ohledech boří zažité konvence a v jiných se jich naopak věrně drží. Tudíž se divák v průběhu děje dočká pár příjemných překvapení, nesmí chybět několik povinných jump scare momentů a nějaké ty hrátky s kamerovými úhly a střihem scén se tady také najdou (nejde ovšem o nic, co by stálo vyloženě za pozornost, na rozdíl od zmíněných předchůdců).

Naneštěstí zdaleka ne vše se Hyamsovi podobným způsobem podařilo. Nedávno proběhlá pandemie se do filmu už několikrát tu více, tu méně výrazně otiskla, tentokrát padla volba na horor a tehdejší situace se propsala přímo do pointy filmu, což možná nebyl úplně šťastný nápad, protože motivace záporáka nepůsobí moc uvěřitelně, právě naopak. Kromě osamocené a dost zábavné epizody s autostopem se zde humor nebo popkulturní hlášky nekonají a je to škoda. I proto, že hlavní postava není nijak zvlášť sympatická. Přítomný gore faktor je vcelku fajn, ale na druhou stranu není až tak propracovaný, jak bych od díla, za kterým stojí Williamson, očekával. Stopáž je sice rozumně střídmá, přesto tempo ke konci filmu spíše zpomaluje namísto toho, aby gradovalo a samotné finále stran závěrečné konfrontace přeživších postav se záporákem je malinko odbyté. Šance na skvělou žánrovku sice proměněna nebyla, celkově ale jde o více než slušný hororový příspěvek.
856506
Tak přece jen se platnost nepsaného pravidla "kdo je bez roušky, ten bude (brzy) bez života" konečně beze všech pochybností potvrdila*:D*. Sice trochu nenápadná, ale hodně slušná žánrová záležitost, která ovšem bohužel není ve výsledku až tak dotažená, jak by bylo záhodno a jak naznačuje slibná první polovina filmu a v závěru proto malinko lapá po dechu. Přesto však docela příjemné hororové překvapení rovnou zkraje roku, které dokazuje hned několik filmově-teoretických předpokladů. Předně je dobrou zprávou fakt, hororový veterán Williamson stále ještě neztratil formu a dokáže i po více než 25 letech od svého nejlepšího a zároveň nejslavnějšího kusu a totiž prvního Screamu přijít se slušným scénářem, který není celý jen o tom, že někdo s dlouhým a ostrým nožem v ruce chce někoho jiného bez něj nedobrovolně seznámit se základní lekcí z lidské anatomie. Protože podobných historek jako přes kopírák jsou každým rokem ke zhlédnutí vyloženě tuny a naprostá většina z nich nestojí za jakoukoliv diváckou pozornost. Dále pak je možné konstatovat, že Hyams je schopen natočit i povedený film za předpokladu, že má k dispozici povedený scénář. Už Hyamsův předchozí počin Alone ukázal, že po řemeslné stránce nemá problém a pokud jsou mu okolnosti příznivě nakloněny (jinak řečeno scénář není vysloveně brak*:)*), zvládne natočit nenáročnou žánrovku relativně obstojných kvalit a v tomto případě tomu naštěstí není jinak. Pokračovat lze pozitivním pozorováním stran technické realizace filmu. Populární metoda roztřesené kamery ve vypjatých momentech důsledně sledující herce z bezprostřední blízkosti (takže sem tam nějaký čas trvá, než se divák zorientuje, co se v dané scéně právě přesně děje) a obecně značně kontaktní souboje přítomných postav s tajemným záporákem mohou skvěle fungovat nejen v akčním žánru (ve kterém se toto pojetí stalo už víceméně standardem), ale i na poli hororu. Záporák dostával pořádně do těla už v sérii Scream (duchovní otec Williamson se tady zkrátka nezapře*:D*), ale takového nepěkného zacházení ze strany potenciálních obětí, jakému je nucen čelit zdejší nadšený fanoušek kuchyňského náčiní, se nedostalo Ghostfaceovi snad ve všech dílech Screamu dohromady*:D*).  V rámci příběhu se pro změnu opět potvrdilo, že pro povedenou žánrovku nejsou potřeba hordy nezajímavých/otravných vedlejších postav určených k okamžité [s]spotřebě[/s] likvidaci a šikovnému tvůrci vystačí jen doslova hrstka postav na to, aby rozehrál vydařené slasherové divadlo. Stejně pak to, že dobrý záporák nepotřebuje žádnou unikátní masku, aby ve filmu dobře fungoval.  Film je trochu podobný loňskému hitu Barbarian, nebo předloňskému hitu Malignant, respektive když už jsme u toho Williamsona, tak také sérii Scream, přestože Hyamsovi se až takových kvalitativních výsledků dosáhnout bohužel nepodařilo. Hyams s Williamsonem se totiž také pouštějí do určitého žánrového cvičení, které v jistých ohledech boří zažité konvence a v jiných se jich naopak věrně drží. Tudíž se divák v průběhu děje dočká pár příjemných překvapení, nesmí chybět několik povinných jump scare momentů a nějaké ty hrátky s kamerovými úhly a střihem scén se tady také najdou (nejde ovšem o nic, co by stálo vyloženě za pozornost, na rozdíl od zmíněných předchůdců). Naneštěstí zdaleka ne vše se Hyamsovi podobným způsobem podařilo. Nedávno proběhlá pandemie se do filmu už několikrát tu více, tu méně výrazně otiskla, tentokrát padla volba na horor a tehdejší situace se propsala přímo do [spoiler]pointy filmu[/spoiler], což možná nebyl úplně šťastný nápad, protože [spoiler]motivace záporáka[/spoiler] nepůsobí moc uvěřitelně, právě naopak. Kromě osamocené a dost zábavné epizody s [spoiler]autostopem[/spoiler] se zde humor nebo popkulturní hlášky nekonají a je to škoda. I proto, že hlavní postava není nijak zvlášť sympatická. Přítomný gore faktor je vcelku fajn, ale na druhou stranu není až tak propracovaný, jak bych od díla, za kterým stojí Williamson, očekával. Stopáž je sice rozumně střídmá, přesto tempo ke konci filmu spíše zpomaluje namísto toho, aby gradovalo a samotné finále stran závěrečné konfrontace [spoiler]přeživších postav se záporákem[/spoiler] je malinko odbyté. Šance na skvělou žánrovku sice proměněna nebyla, celkově ale jde o více než slušný hororový příspěvek.
6/10
0 0
No, popravdě se mi to muselo přepsat na debilnim mobilu a nevšiml jsem si, protože na tohle si dávám pozor. Tak mi to hoďte do spoileru prosím. Už to nejde upravit.
Díky za upozornění.
856503
No, popravdě se mi to muselo přepsat na debilnim mobilu a nevšiml jsem si, protože na tohle si dávám pozor. Tak mi to hoďte do spoileru prosím. Už to nejde upravit.  Díky za upozornění.
0 0
reaguje na: (=LIFTY=)
Bacha na spoilery :o
856498
Bacha na spoilery *:o*
856497
0 0
Skvělá jednohubka, kde jsem se těšil na každý střet se zabijáky, protože ty akční scény byly parádní. Příjemné překvapení :+
856497
[spoiler]Skvělá jednohubka, kde jsem se těšil na každý střet se zabijáky, protože ty akční scény byly parádní. [/spoiler]Příjemné překvapení *:+*
0 0
reagují: May
Tak jsem na to mrknul a vůbec mě to nebavilo, model Vřískot v5.2, uhodli jsme doma snad všechny útoky vraha a překvapení předem. Inteligentní chování postav se moc často nekonalo. Podle hodnocení jsem čekal něco na úrovni Barbariana, ale to teda ani náhodou, prostě nenápaditý slasher s tradičně nechtěně komickou motivací vrahů. :-
856491
Tak jsem na to mrknul a vůbec mě to nebavilo, model Vřískot v5.2, uhodli jsme doma snad všechny útoky vraha a překvapení předem. Inteligentní chování postav se moc často nekonalo. Podle hodnocení jsem čekal něco na úrovni Barbariana, ale to teda ani náhodou, prostě nenápaditý slasher s tradičně nechtěně komickou motivací vrahů. *:-*
2 0
reaguje na: esmo
Přesně tak, platím si toho tolik, že opravdu nemám žádné morální dilema, když občas něco stáhnu. Ostatně když to tak občas poslouchám třeba v MZ Live, nebudou na tom pánové z redakce asi jinak:)
856401
Přesně tak, platím si toho tolik, že opravdu nemám žádné morální dilema, když občas něco stáhnu. Ostatně když to tak občas poslouchám třeba v MZ Live, nebudou na tom pánové z redakce asi jinak*:)*
856327
3 0
reaguje na: Silwer
Platím si HBO Max, Netflix, Disney+ a chodím do kina na filmy o kterých si myslím, že stojí za to vidět na plátně - Babylon v sobotu třeba.
Když si pak stáhnu jednou za čas nějaký film, tak je moje svědomí čisté.
856327
Platím si HBO Max, Netflix, Disney+ a chodím do kina na filmy o kterých si myslím, že stojí za to vidět na plátně - Babylon v sobotu třeba.  Když si pak stáhnu jednou za čas nějaký film, tak je moje svědomí čisté.
856318
13 0
reagují: strasny_lada

Stahování

Já si myslel že to tu někteří stáhli..Jen mě mrzí že tady to beru jako místo kde jsou opravdu milovníci filmů..Bohužel je tady i část zlodějů co ke kinematografii nemá úctu…
856318
Stahování
1 -12
reagují: esmo
reaguje na: Silwer
Stáhl jsem to. Jsem bastard...
856305
Stáhl jsem to. Jsem bastard...
856300
6 0
"Parker a Miri se při první příležitosti nerozdělí...". To ne, To zvládnul už DJ, když šel pro Miri a poslal Parker, ať sleze oknem dolů. :).
Ale s recenzí souhlas, velká spokojenost, Kevin je tam prostě cítit.
856303
"Parker a Miri se při první příležitosti nerozdělí...". [spoiler]To ne, To zvládnul už DJ, když šel pro Miri a poslal Parker, ať sleze oknem dolů. :).[/spoiler] Ale s recenzí souhlas, velká spokojenost, Kevin je tam prostě cítit.
2 0
Díky za tip. :+
856302
Díky za tip. *:+*
1 0
reaguje na: esmo

Esmo

A kde ses na to podival?
856300
A kde ses na to podival?
Esmo
856294
1 -5
reagují: esmo

6/10

Včera viděno, je to v podstatě Vřískot na covidu :-)
Přišlo mi to relativně dost průměrný, ale ta hlavní pointa to dost vyšvihla ... jen zůstanu o bod níž než Hlad...
856294
Včera viděno, je to v podstatě Vřískot na covidu :-) Přišlo mi to relativně dost průměrný, ale ta hlavní pointa to dost vyšvihla ... jen zůstanu o bod níž než Hlad...
6/10
2 -1
reagují: Silwer
reaguje na: PigNick
nahoře, v záhlaví, jak jsou údaje by mělo být i zdroj: kino či který stream
856293
856281
2 0
je to super a Vřískot tam je cejtit strašně zabiják v černým co sprintuje s nožem a dostává hity

obří plus je stopáž, že to není netflix trend přes dvě hodiny kde je nános nudné vaty..tady je to svěží jízda...akorát se nebudete bát no
856283
je to super a Vřískot tam je cejtit strašně [spoiler]zabiják v černým co sprintuje s nožem a dostává hity [/spoiler]obří plus je stopáž, že to není netflix trend přes dvě hodiny kde je nános nudné vaty..tady je to svěží jízda...akorát se nebudete bát no
2 0
Taky si poslední dobou vždycky říkám kde se na to mám teda podívat. Výborný by bylo kdyby to bylo vždycky u recenze uvedeno automaticky ;)
856281