Diskuze k článku Babylon: Recenze

8/10 ale...

Chazelle je masér a tomu magorovi co mu na něco takovýho odklepl prachy aby to vypadalo, tak jak to vypadá člověk musí aspoň takhle na dálku poděkovat. Zhruba třičtvrtě filmu sem byl naprosto nadšenej a lejzalo to 10/10, ale ke konci mi přišlo, že možná ani sám režisér/scénárista si nevšim, že uhnul kamsi do ztracena a občas se nechal až moc unášet. Například celou tu část s Maguirem a mafií bych z fleku vyházel a vůbec by to filmu nijak neublížilo (a hlavně bych tam pak nemusel čumět na scénu, kde ho ten mafán nechá odejít, což byla prostě blbost), klidně ať ten film má třeba čtyři hodiny, ale byl bych radši, kdyby byl vyplněnej něčím jiným než útěkem z podzemí (který bylo navíc v tak krátkým čase nevyužitý). Pak už mě serou spíš takový drobnosti jako je blití Margot - nemám problém, že se tam vyblila (to bylo naopak super :+), ale spíš jakej přehnaneh gejzír z ní letěl. Jako kdyby měla v pajšlu kompresor a v krku hadici. Najednou mi přišlo, že čumím na úplně jinej film. A pak ještě ta závěrečná montáž by byla naprosto boží, kdyby tam nebyly ty záběry z novějších filmů, který pro mě byly jako kdyby mi najednou bez upozornění někdo vrazil facku. Kdyby ta montáž a jeho nadšení (tak jako když navštívil kino a uviděl diváky, jak sou u vytržení ze zvukovýho filmu) zůstalo jen v rámci tý doby (a že těch zásadních filmů už tehdá bylo dost) tak by to bylo super. Jenže tím montováním i "dnešních" filmů, aby se pak záběr zase vrátil zpátky do jeho časů se to celý rozpadlo a bylo to jako pěst na oko. Dát to do závěrečnejch titulků, neřekl bych ani hovno.
V každým případě výjimečnej film, u kterýho sem rád že vzniknul.
866214
Chazelle je masér a tomu magorovi co mu na něco takovýho odklepl prachy aby to vypadalo, tak jak to vypadá člověk musí aspoň takhle na dálku poděkovat. Zhruba třičtvrtě filmu sem byl naprosto nadšenej a lejzalo to 10/10, ale ke konci mi přišlo, že možná ani sám režisér/scénárista si nevšim, že uhnul kamsi do ztracena a občas se nechal až moc unášet. [spoiler]Například celou tu část s Maguirem a mafií bych z fleku vyházel a vůbec by to filmu nijak neublížilo (a hlavně bych tam pak nemusel čumět na scénu, kde ho ten mafán nechá odejít, což byla prostě blbost), klidně ať ten film má třeba čtyři hodiny, ale byl bych radši, kdyby byl vyplněnej něčím jiným než útěkem z podzemí (který bylo navíc v tak krátkým čase nevyužitý). Pak už mě serou spíš takový drobnosti jako je blití Margot - nemám problém, že se tam vyblila (to bylo naopak super *:+*), ale spíš jakej přehnaneh gejzír z ní letěl. Jako kdyby měla v pajšlu kompresor a v krku hadici. Najednou mi přišlo, že čumím na úplně jinej film. A pak ještě ta závěrečná montáž by byla naprosto boží, kdyby tam nebyly ty záběry z novějších filmů, který pro mě byly jako kdyby mi najednou bez upozornění někdo vrazil facku. Kdyby ta montáž a jeho nadšení (tak jako když navštívil kino a uviděl diváky, jak sou u vytržení ze zvukovýho filmu) zůstalo jen v rámci tý doby (a že těch zásadních filmů už tehdá bylo dost) tak by to bylo super. Jenže tím montováním i "dnešních" filmů, aby se pak záběr zase vrátil zpátky do jeho časů se to celý rozpadlo a bylo to jako pěst na oko. Dát to do závěrečnejch titulků, neřekl bych ani hovno. V každým případě výjimečnej film, u kterýho sem rád že vzniknul.[/spoiler]
8/10 ale...
4 -1
Po druhe projekci zvedam hodnoceni z 9 na 10 a tesim se az si vecer pustim po letech Zpivani v desti.
863883
0 0

9/10

Holy (elephant) shit! Epická historická freska, extravagantní show a stylová poklona všem lidem před i za kamerou a kinematografii obecně v jednom úhledném, více než tříhodinovém, balení, na kterou se hodí označení "fan-fucking-tastic" jako máloco:D. Tak konečně to vyšlo a Chazelle mě dostal přesně tam, kam mě zajisté plánoval "uklidit" i v případě všech svých předchozích počinů, tj. na kolena. Zatímco ani u jednoho z jeho dosavadních filmů se mu to, bohužel, nepodařilo (a spadají z mého pohledu do ranku "slušná práce, ale to je tak vše" - asi bude nutné si je po letech zase zopakovat:D), nejnovější příspěvek do jeho filmografie to zvládl s velkým přehledem. Už trailery působily hodně slibně a samotný film je dokonce ještě lepší.

Chazelle jednak hned na začátku filmu demonstrativně předvede s pomocí netradiční sloní hnědé sprchy a hned na to pak pro změnu tradiční zlaté sprchy:D, že se toho opravdu nebojí a na diváka ve filmu čeká ledacos ne-až-tak-obvyklého (případně rovnou explicitně šokujícího), co se v běžné mainstreamové produkci ani náhodou nevyskytuje a jednak hned zkraje nasazuje neuvěřitelně dynamické tempo, které dokáže držet pozoruhodně dlouho, protože děj o něco málo zpomaluje až zhruba po hodině stopáže, nicméně na standardní hollywoodské poměry jde stran kadence scén ve zbytku filmu stále o výborný výsledek. Strhující půlhodinový prolog před úvodními titulky (respektive názvem filmu) skvěle navodí příslušnou atmosféru a dál se pokračuje v téměř nezměněném tempu, což je hodno obdivu.

Herecká jména na papíře vzbuzovala předem patřičný respekt a současně naději, že minimálně po stránce obsazení bude film určitě stát za to a naštěstí se tento předpoklad beze všech pochybností potvrdil. Všichni přítomní předvádějí parádní herecké výkony, ať už ve filmu vystupují jen na pár minut (Weaving, Maguire, Jonze (jeho variace na von Sternberga je špička), Wilde, Waterston) nebo mají role většího rozsahu (Adepo, Li, Smart, Hamilton). Největší pochvala ovšem nepřekvapivě míří směrem k představitelům titulní trojice hrdinů (Robbie, Pitt, Calva), přičemž zejména Robbie jako cílevědomá nastupující hvězdička si krade podstatnou část filmu pro sebe, nicméně Pitt, který zde vystřihl dalšího velkého sympaťáka v řadě (pokolikáté už:)?), za ní v roli zkušeného hereckého veterána není o mnoho pozadu a totéž platí pro toho třetího vzadu a totiž Calvu, který ztvárnil podnikavého a učenlivého člena štábu.

Chazelleovi se daří naprosto přirozeným a nenuceným způsobem postihnout nepřeberné množství témat a činí tak navíc velice zábavnou a po většinu času poutavou formou. Obtížné postavení imigrantů, status hvězdy v hollywoodském systému, kariérní vzestupy, vrcholy a pády, těžkosti spojené s produkcí filmů tehdejší doby, pozlátko zlaté hollywoodské klece, rasová a sociální diskriminace, náročný přechod z němého na zvukový film, drogové a alkoholové závislosti, doprovázené depresemi, vztahy s médii a jejich nemalý vliv na ne/úspěch filmu a/nebo osud dané hvězdy, předsudky vyšší společnosti, honba za úspěchem v podobě "hollywoodského snu", šplhání po kariérním žebříčku od nejspodnějších pater námezdní otročiny až na samotný vrchol divácké popularity a finanční nezávislosti, veřejností neakceptované sexuální orientace, společenské skandály plynoucí z pokrytecké morálky (nejen) tehdejší puritánské společnosti, drsné propady až na úplné dno, ne/schopnost se přizpůsobit novým podmínkám a samozřejmě v neposlední řadě oslava filmu jako takového, upřímné vyznání lásky k filmařině, pocta všem umělcům ale i řadovým pracovníkům, pohybujícím se ve filmovém průmyslu a magické kouzlo filmu, jakožto vítaného úniku z nudné reality do světa nekonečné představivosti. To vše je zde v nějaké formě a v tu větším, tu menším množství přítomno.

Kromě toho nabízí film svým podáním strastiplného natáčení filmů v době nastupujícího zvuku i jistou populárně-naučnou rovinu. Edukace se navíc provádí velice hravým způsobem, založeným na skutečnosti, kdy se některé hvězdy němého filmu po nástupu zvuku potýkaly se zapeklitým problémem neobvyklého, případně přímo nevyhovujícího, hlasového projevu, což se na jejich dosud zářné kariéře v nemálo případech negativně podepsalo a jejich hvězda téměř ze dne na den pohasla nebo úplně zhasla. Chazelle zde taktéž krásně ukazuje, jak zásadní přelom ve filmovém průmyslu nastal s nástupem zvuku a jak obtížný krok vpřed to pro produkci filmů byl, což je skvěle ilustrováno scénou nekonečného příchodu Robbie před kameru a co je důležitější, tak také před mikrofon, během kterého jde všem přítomným o nervy a někomu dokonce o život:D. Oblíbené téma film o filmu je tady vytěženo skutečně na maximum.

Namísto jednoho uceleného příběhu s jasným začátkem a koncem divák sleduje monumentální filmovou mozaiku zábavných, hektických, opulentních, vtipných, smutných, dramatických, dojemných, tragických a příležitostně šílených epizod, zasazených do přelomového období továrny na sny. Spojující dějová linka se při tom zaměřuje na rozmanité osudy hned několika rozličných postav a možná je to trochu na škodu. Přes více než dostatečnou stopáž filmu totiž zdaleka ne všechny postavy, bohužel, dostanou zasloužené množství prostoru, přestože jejich životní peripetie nejsou o nic méně zajímavé a zábavné. Nadstandardní stopáž jako taková není vůbec žádný problém, nicméně děj je s postupujícím časem více a více rozháraný, což kulminuje někdy v době nástupu postavy Maguirea na scénu ve třetí hodině filmu. Film s ohledem na neskutečnou životnost předchozího děje naneštěstí také postrádá výraznější emocionální katarzi, týkající se vyvrcholení příběhových linek jednotlivých postav a jejich konec se tím pádem tak trochu vytratí do ztracena.

To je však bez větších potíží vykoupeno jinými přednostmi. Po umělecké i řemeslné stránce totiž nelze filmu v podstatě nic vytknout, právě naopak. Z filmu tryská neuvěřitelná energie (famózní, adrenalinem nabitý, OST tomu samozřejmě vydatně napomáhá) i díky častému použití ruční kamery, která při dialogových scénách rychle a zběsile švenkuje z jedné postavy na druhou a obecně kamerových jízd, což dodává filmu neskutečnou gradaci, stejně tak sladění obrazu a hudby a audiovizuál celkově je přímo vynikající. Je neuvěřitelné potěšení sledovat, co se na plátně odehrává ve druhém (případně třetím) plánu za herci, vedoucími mezi sebou dialog. Chazelle se nebojí využít vypjaté a zábavně přehrávající herecké kreace (pocity údivu, hněvu, radosti), podobně jako to činili tvůrci němých filmů a přetavit je do spousty skutečně humorných momentů a dialogových přestřelek (vtipná výměna názorů mezi Robbie a Weaving s kostkou ledu k tomu, souboj Robbie s hadem a hned v závěsu její historka o králíkovi a medvědovi jsou pochopitelně pecka:D).

Současně Chazelle dokáže i z na papíře obyčejně působících popisů scény vykřesat emocionálně silný moment (Pittova rozlučka se světem, taneční odchod Robbie do tmy a v jistém slova smyslu také do zapomnění), přičemž rozhovor Pitta se Smart o přetrvávajícím díle a odkazu mnoha budoucím generacím, navzdory upadající kariéře a vadnoucí slávě, je jedna z nejvýmluvnějších a zároveň nejsilnějších scén v celém filmu. Chazelle se následně definitivně utrhne ze řetězu v samotném závěru, ve kterém diváky ve spektakulární psychedelické montáži seznámí s průřezovou historií slavných hollywoodských klasik a je to stejně velkolepé a skvělé jako celý film.

Chazelle tímto sepsal podobně cituplný milostný dopis svému oboru jako to učinil nedávno Spielberg svými The Fabelmans a podobně jako mistr byl rovněž "po zásluze" potrestán a jeho počin si nespravedlivě vysloužil nálepku kolosálního propadáku. Což je vskutku tristní, ovšem výjimečné dílo tady naštěstí zůstane už napořád. Bylo by to za poctivých 8/10, ale OST to u mě vytahuje na 9/10.
858349
Holy (elephant) shit! Epická historická freska, extravagantní show a stylová poklona všem lidem před i za kamerou a kinematografii obecně v jednom úhledném, více než tříhodinovém, balení, na kterou se hodí označení "fan-fucking-tastic" jako máloco*:D*. Tak konečně to vyšlo a Chazelle mě dostal přesně tam, kam mě zajisté plánoval "uklidit" i v případě všech svých předchozích počinů, tj. na kolena. Zatímco ani u jednoho z jeho dosavadních filmů se mu to, bohužel, nepodařilo (a spadají z mého pohledu do ranku "slušná práce, ale to je tak vše" - asi bude nutné si je po letech zase zopakovat*:D*), nejnovější příspěvek do jeho filmografie to zvládl s velkým přehledem. Už trailery působily hodně slibně a samotný film je dokonce ještě lepší.   Chazelle jednak hned na začátku filmu demonstrativně předvede s pomocí netradiční [spoiler]sloní hnědé sprchy[/spoiler] a hned na to pak pro změnu tradiční [spoiler]zlaté sprchy[/spoiler]*:D*, že se toho opravdu nebojí a na diváka ve filmu čeká ledacos ne-až-tak-obvyklého (případně rovnou explicitně šokujícího), co se v běžné mainstreamové produkci ani náhodou nevyskytuje a jednak hned zkraje nasazuje neuvěřitelně dynamické tempo, které dokáže držet pozoruhodně dlouho, protože děj o něco málo zpomaluje až zhruba po hodině stopáže, nicméně na standardní hollywoodské poměry jde stran kadence scén ve zbytku filmu stále o výborný výsledek. Strhující [spoiler]půlhodinový[/spoiler] prolog před úvodními titulky (respektive názvem filmu) skvěle navodí příslušnou atmosféru a dál se pokračuje v téměř nezměněném tempu, což je hodno obdivu.   Herecká jména na papíře vzbuzovala předem patřičný respekt a současně naději, že minimálně po stránce obsazení bude film určitě stát za to a naštěstí se tento předpoklad beze všech pochybností potvrdil. Všichni přítomní předvádějí parádní herecké výkony, ať už ve filmu vystupují jen na pár minut [spoiler](Weaving, Maguire, Jonze (jeho variace na von Sternberga je špička), Wilde, Waterston)[/spoiler] nebo mají role většího rozsahu [spoiler](Adepo, Li, Smart, Hamilton)[/spoiler]. Největší pochvala ovšem nepřekvapivě míří směrem k představitelům titulní trojice hrdinů (Robbie, Pitt, Calva), přičemž zejména Robbie jako cílevědomá nastupující hvězdička si krade podstatnou část filmu pro sebe, nicméně Pitt, který zde vystřihl dalšího velkého sympaťáka v řadě (pokolikáté už*:)*?), za ní v roli zkušeného hereckého veterána není o mnoho pozadu a totéž platí pro toho třetího vzadu a totiž Calvu, který ztvárnil podnikavého a učenlivého člena štábu.   Chazelleovi se daří naprosto přirozeným a nenuceným způsobem postihnout nepřeberné množství témat a činí tak navíc velice zábavnou a po většinu času poutavou formou. [spoiler]Obtížné postavení imigrantů, status hvězdy v hollywoodském systému, kariérní vzestupy, vrcholy a pády, těžkosti spojené s produkcí filmů tehdejší doby, pozlátko zlaté hollywoodské klece, rasová a sociální diskriminace, náročný přechod z němého na zvukový film, drogové a alkoholové závislosti, doprovázené depresemi, vztahy s médii a jejich nemalý vliv na ne/úspěch filmu a/nebo osud dané hvězdy, předsudky vyšší společnosti, honba za úspěchem v podobě "hollywoodského snu", šplhání po kariérním žebříčku od nejspodnějších pater námezdní otročiny až na samotný vrchol divácké popularity a finanční nezávislosti, veřejností neakceptované sexuální orientace, společenské skandály plynoucí z pokrytecké morálky (nejen) tehdejší puritánské společnosti, drsné propady až na úplné dno, ne/schopnost se přizpůsobit novým podmínkám[/spoiler] a samozřejmě v neposlední řadě oslava filmu jako takového, upřímné vyznání lásky k filmařině, pocta všem umělcům ale i řadovým pracovníkům, pohybujícím se ve filmovém průmyslu a magické kouzlo filmu, jakožto vítaného úniku z nudné reality do světa nekonečné představivosti. To vše je zde v nějaké formě a v tu větším, tu menším množství přítomno.   Kromě toho nabízí film svým podáním strastiplného natáčení filmů v době nastupujícího zvuku i jistou populárně-naučnou rovinu. Edukace se navíc provádí velice hravým způsobem, založeným na skutečnosti, [spoiler]kdy se některé hvězdy němého filmu po nástupu zvuku potýkaly se zapeklitým problémem neobvyklého, případně přímo nevyhovujícího, hlasového projevu, což se na jejich dosud zářné kariéře v nemálo případech negativně podepsalo a jejich hvězda téměř ze dne na den pohasla nebo úplně zhasla[/spoiler]. Chazelle zde taktéž krásně ukazuje, jak zásadní přelom ve filmovém průmyslu nastal s nástupem zvuku a jak obtížný krok vpřed to pro produkci filmů byl, což je skvěle ilustrováno scénou [spoiler]nekonečného příchodu Robbie před kameru a co je důležitější, tak také před mikrofon, během kterého jde všem přítomným o nervy a někomu dokonce o život*:D*[/spoiler]. Oblíbené téma film o filmu je tady vytěženo skutečně na maximum.    Namísto jednoho uceleného příběhu s jasným začátkem a koncem divák sleduje monumentální filmovou mozaiku zábavných, hektických, opulentních, vtipných, smutných, dramatických, dojemných, tragických a příležitostně šílených epizod, zasazených do přelomového období továrny na sny. Spojující dějová linka se při tom zaměřuje na rozmanité osudy hned několika rozličných postav a možná je to trochu na škodu. Přes více než dostatečnou stopáž filmu totiž zdaleka ne všechny postavy, bohužel, dostanou zasloužené množství prostoru, přestože jejich životní peripetie nejsou o nic méně zajímavé a zábavné. Nadstandardní stopáž jako taková není vůbec žádný problém, nicméně děj je s postupujícím časem více a více rozháraný, což kulminuje někdy v době nástupu postavy [spoiler]Maguirea[/spoiler] na scénu ve třetí hodině filmu. Film s ohledem na neskutečnou životnost předchozího děje naneštěstí také postrádá [spoiler]výraznější emocionální katarzi, týkající se vyvrcholení příběhových linek jednotlivých postav a jejich konec se tím pádem tak trochu vytratí do ztracena[/spoiler].   To je však bez větších potíží vykoupeno jinými přednostmi. Po umělecké i řemeslné stránce totiž nelze filmu v podstatě nic vytknout, právě naopak. Z filmu tryská neuvěřitelná energie (famózní, adrenalinem nabitý, OST tomu samozřejmě vydatně napomáhá) i díky častému použití ruční kamery, která při dialogových scénách rychle a zběsile švenkuje z jedné postavy na druhou a obecně kamerových jízd, což dodává filmu neskutečnou gradaci, stejně tak sladění obrazu a hudby a audiovizuál celkově je přímo vynikající. Je neuvěřitelné potěšení sledovat, co se na plátně odehrává ve druhém (případně třetím) plánu za herci, vedoucími mezi sebou dialog. Chazelle se nebojí využít vypjaté a zábavně přehrávající herecké kreace (pocity údivu, hněvu, radosti), podobně jako to činili tvůrci němých filmů a přetavit je do spousty skutečně humorných momentů a dialogových přestřelek [spoiler](vtipná výměna názorů mezi Robbie a Weaving s kostkou ledu k tomu, souboj Robbie s hadem a hned v závěsu její historka o králíkovi a medvědovi jsou pochopitelně pecka*:D*)[/spoiler].   Současně Chazelle dokáže i z na papíře obyčejně působících popisů scény vykřesat emocionálně silný moment [spoiler](Pittova rozlučka se světem, taneční odchod Robbie do tmy a v jistém slova smyslu také do zapomnění)[/spoiler], přičemž [spoiler]rozhovor Pitta se Smart o přetrvávajícím díle a odkazu mnoha budoucím generacím, navzdory upadající kariéře a vadnoucí slávě,[/spoiler] je jedna z nejvýmluvnějších a zároveň nejsilnějších scén v celém filmu. Chazelle se následně definitivně utrhne ze řetězu v samotném závěru, ve kterém [spoiler]diváky ve spektakulární psychedelické montáži seznámí s průřezovou historií slavných hollywoodských klasik[/spoiler] a je to stejně velkolepé a skvělé jako celý film.     Chazelle tímto sepsal podobně cituplný milostný dopis svému oboru jako to učinil nedávno Spielberg svými The Fabelmans a podobně jako mistr byl rovněž "po zásluze" potrestán a jeho počin si nespravedlivě vysloužil nálepku kolosálního propadáku. Což je vskutku tristní, ovšem výjimečné dílo tady naštěstí zůstane už napořád. Bylo by to za poctivých 8/10, ale OST to u mě vytahuje na 9/10.
9/10
0 0

Nejlepší film 2022

Tak konečně jsem měl to štěstí a zašel jsem si na Babylon do kina. Včera, Ostrava, malý sál o 6/7 řadách, no a bylo plno! :D A musím říct, že jsem i chytnul dobré obecenstvo, neboť při "tichých" částech v kině nikdo nedutal, neotvíral hambáče, neskládal poličky z ikey :D A musím říct, toto byla jízda od začátku až do konce! Rohlík na tváři, co se vykouzlil během prvních 5 minut vlastně nezmizel až do konce. A ikdyž mě asi příběh samotných postav tolik nenadchnul, nebo možná bych očekával něco "dějovějšího", tak to vše hážu za hlavu, neboť jsem se náramně bavil, ale i bál. A vlastně jsem se cítil, jak hlavní postava na závěr a byl jsem moc rád, že jsem to v kině!!! ještě stihnul.
10/10, nejlepší film minulého roku. Bohužel ocenění si to nechytne, což v tak mizerné sezóně jako byl loňský rok mrzí dvakrát tolik.
857380
Tak konečně jsem měl to štěstí a zašel jsem si na Babylon do kina. Včera, Ostrava, malý sál o 6/7 řadách, no a bylo plno! *:D* A musím říct, že jsem i chytnul dobré obecenstvo, neboť při "tichých" částech v kině nikdo nedutal, neotvíral hambáče, neskládal poličky z ikey *:D* A musím říct, toto byla jízda od začátku až do konce! Rohlík na tváři, co se vykouzlil během prvních 5 minut vlastně nezmizel až do konce. A ikdyž mě asi příběh samotných postav tolik nenadchnul, nebo možná bych očekával něco "dějovějšího", tak to vše hážu za hlavu, neboť jsem se náramně bavil, ale i bál. A vlastně jsem se cítil, jak hlavní postava na závěr a byl jsem moc rád, že jsem to v kině!!! ještě stihnul.  10/10, nejlepší film minulého roku. Bohužel ocenění si to nechytne, což v tak mizerné sezóně jako byl loňský rok mrzí dvakrát tolik.
Nejlepší film 2022
2 0
Včera som bol znovu. Opäť prázdnejšia sála (takže odchádzalo aj menej ľudí) a ja som si to mega užil. Tri hodiny prešli ako voda a ja som sa v tom iba rochnil. Pravdepodobne zvyšujem na 10/10

Inak Pitt mi ku koncu filmu tak pripomína Branda z  Kmotra...
856928
Včera som bol znovu. Opäť prázdnejšia sála (takže odchádzalo aj menej ľudí) a ja som si to mega užil. Tri hodiny prešli ako voda a ja som sa v tom iba rochnil. Pravdepodobne zvyšujem na 10/10 Inak Pitt mi ku koncu filmu tak pripomína Branda z  Kmotra...
1 0
Asi pojdem aj ja na 9/10 dost to vo mne rastie?)
alebo aspon 8.5:) ale musim si to pozriet este raz
856901
Asi pojdem aj ja na 9/10 dost to vo mne rastie*?)* alebo aspon 8.5*:)* ale musim si to pozriet este raz
0 0
reaguje na: bodion
Já tomu dávám 9/10, protože chci aby to mělo 85% na csfd :D
A v Artu udělali neplánovanou chcací pauzu, takže taky dobrý.
U toho konce jsem se tetelil blahem ... :+
856779
Já tomu dávám 9/10, protože chci aby to mělo 85% na csfd *:D* A v Artu udělali neplánovanou chcací pauzu, takže taky dobrý. U toho konce jsem se tetelil blahem ... *:+*
856772
0 -1

8/10

Jo dal ho tam, až dvakrát8) Chazelle má u mňa za ten koniec bod navyše.
Inak by som ale skôr šiel na 7/10 s tým že je to proste Chazelle, romantika je surová, je to celé strašne dynamické a výbušné, temné, a na plný počet by som tam musel nájsť viac jemnej romantiky, poetickej hudby a kúsok viac farby. Chápem že život je krutý a vzťahy sú kurva, ale ja chcem vidieť viac limonády ktorá ma ponorí do ešte hlbších sĺz :)
To je ale môj problém, inak je ten film vpodstate dokonalý
856772
Jo dal ho tam, až dvakrát*8)* Chazelle má u mňa za ten koniec bod navyše. Inak by som ale skôr šiel na 7/10 s tým že je to proste Chazelle, romantika je surová, je to celé strašne dynamické a výbušné, temné, a na plný počet by som tam musel nájsť viac jemnej romantiky, poetickej hudby a kúsok viac farby. Chápem že život je krutý a vzťahy sú kurva, ale ja chcem vidieť viac limonády ktorá ma ponorí do ešte hlbších sĺz *:)* To je ale môj problém, inak je ten film vpodstate dokonalý
8/10
0 0
reagují: esmo
reaguje na: Jacob6
Neubližuje. Respektive v jedné scéně se něco stane, ale nechci to sem psát ani do spoilerů, tak mi když tak napiš do vzkazníku. Ale je to řekněme důležité pro děj a není to samoúčelné.
856096
856040
1 0
reaguje na: Memphis
Nechtěl jsem mu to spoilerovat. Hlavně je to taková lazy diskuze, když si to může vygooglit,...
856045
856042
2 0
Vážně? Není tam záběr na mrtvého koně? Ten slon na začátku by se taky mohl cítit ublíženě. :D

Edit: Andy to smazal. Reagoval jsem na něj.

@Jacob6
Jak se to vezme, viz spoiler (ale nic významného z děje).
856042
[spoiler]Vážně? Není tam záběr na mrtvého koně? Ten slon na začátku by se taky mohl cítit ublíženě. *:D* [/spoiler]Edit: Andy to smazal. Reagoval jsem na něj. @Jacob6 Jak se to vezme, viz spoiler (ale nic významného z děje).
856041
1 0
reagují: AndyKaufman

Musim se zeptat

Ublizuje se tam zviratum? Z traileru jsem mel ten pocit. Pokud ano nejdu. Diky
856040
Musim se zeptat
4 -3
reagují: Mr. Hlad

10/10

Po čase možno nájdem muchy, ale momentálne som očarený a zdrvený ešte viac ako z Whiplashu a La La Landu, a to oba považujem za topky minulej dekády. Nechápem ako niečo takéto divoké a sčasti odvážne natočí roztrasne a hanblivo pôsobiaci Chazelle, o to väčší rešpekt.

Ale vôbec ma neprekvapí 0 nominácií na Oscary. To rozdielne prijatie v USA od divákov aj kritikov, kde to zdupali, verzus Európa (Francúzsko, ale aj Česko / Slovensko) kde z toho môže byť malý kult, ma ani veľmi neprekvapuje, história ma veľa podobne polarizujúcich filmov a niektoré z nich sú z tých najlepších, napríklad všetky Leonovky :)

link
856008
Po čase možno nájdem muchy, ale momentálne som očarený a zdrvený ešte viac ako z Whiplashu a La La Landu, a to oba považujem za topky minulej dekády. Nechápem ako niečo takéto divoké a sčasti odvážne natočí roztrasne a hanblivo pôsobiaci Chazelle, o to väčší rešpekt.  Ale vôbec ma neprekvapí 0 nominácií na Oscary. To rozdielne prijatie v USA od divákov aj kritikov, kde to zdupali, verzus Európa (Francúzsko, ale aj Česko / Slovensko) kde z toho môže byť malý kult, ma ani veľmi neprekvapuje, história ma veľa podobne polarizujúcich filmov a niektoré z nich sú z tých najlepších, napríklad všetky Leonovky :) https://www.worldofreel.com/blog/2023/1/p04qcw5hrsi86zwa4djlkkh4v2psxk
10/10
2 -1
reaguje na: SHUTTER