Diskuze k článku Bledé modré oko: Recenze

V textu chybka: "Kromě výtečných herců tu máme tu máme poctivou řemeslnou stránku..."
855964
V textu chybka: "Kromě výtečných herců [b][i]tu máme tu máme[/i][/b] poctivou řemeslnou stránku..."
0 0
reaguje na: Polux
K motivaci postav:
Hlavní postava Landor (Bale) ten případ vzal nejen z toho důvodu, aby si "ohlídal" vyšetřování a nebyl odhalen, ale podle mě hlavně proto, že se tak mohl dostat k těm dalším, kteří se podíleli na znásilnění (a nepřímo tak na smrti) jeho dcery. Ona mu ohledně toho nic neřekla a Landor měl jediný vodítko a to tu psí známku (toho prvního zavražděného/oběšeného).

Jinak za mě ok film (6/10), na kterým mně nejvíc vadí ten ne úplně využitý potenciál. :)
855109
K motivaci postav: [spoiler]Hlavní postava Landor (Bale) ten případ vzal nejen z toho důvodu, aby si "ohlídal" vyšetřování a nebyl odhalen, ale podle mě hlavně proto, že se tak mohl dostat k těm dalším, kteří se podíleli na znásilnění (a nepřímo tak na smrti) jeho dcery. Ona mu ohledně toho nic neřekla a Landor měl jediný vodítko a to tu psí známku (toho prvního zavražděného/oběšeného). [/spoiler] Jinak za mě ok film ([b]6/10[/b]), na kterým mně nejvíc vadí ten ne úplně využitý potenciál. *:)*
854152
1 0
Zklamání. Těšil jsem se na temnou detektivku a dostal jsem hezky natočenou nudu, kde jsou dobří herci. Atmosféra není špatná, vizuál se mi líbil, hudba je dobrá. Ale je to nuda. První půlka mě těmi dialogy uspala. Herci to fakt táhnou nahoru, ještě že tak. Jinak samotný zvrat a pointa mi hodně nesedly. 5,5-6/10
854317
Zklamání. Těšil jsem se na temnou detektivku a dostal jsem hezky natočenou nudu, kde jsou dobří herci. Atmosféra není špatná, vizuál se mi líbil, hudba je dobrá. Ale je to nuda. První půlka mě těmi dialogy uspala. Herci to fakt táhnou nahoru, ještě že tak. Jinak samotný zvrat a pointa mi hodně nesedly. [b]5,5-6/10[/b]
3 -1

6/10

Minulý Cooperův počin Antlers po stránce kvality nedopadl tak úplně podle mých představ a ve srovnání s nadmíru zdařilým předchozím kusem Hostiles tak šlo malinko o zklamání, přesto jsem Cooperův nejnovější přírůstek do filmografie vyhlížel s nemalými nadějemi, doufaje ve slušnou šanci na reparát a to i s ohledem na zvolenou látku. Bohužel se ukázalo, že neblahá série ne-až tak-povedených Cooperových pokusů pokračuje, protože ani tentokrát nebyl slibný potenciál zcela naplněn a Cooper mě zde tak úplně nepřesvědčil.

Přitom výchozí premisa o vyšetřování podezřelého úmrtí v uzavřeném a mnoha pravidly svázaném prostředí nejen svým historickým zasazením do předminulého století a dějištěm umístněným na slovutnou vojenskou akademii zněla velice atraktivně. Trailery navíc slibovaly stylovou retro detektivku s osamělým hrdinou, pátrajícím po tajemném pachateli, plnou vděčných žánrových propriet typu uzavřené společnosti, podivných rituálů, ohavných vražd a nezbytné spousty kostlivců schovaných ve skříních jednotlivých aktérů a to vše zabalené ve slušivém eRku, nikoliv nepodobnou žánrovým klasikám Sleepy Hollow nebo From Hell. Všechno z toho tady sice v podstatě je, ale jen do určité (nikterak velké) míry a možná proto to na diváka správným způsobem funguje jen z části.

Pro nějakou tu výtku není potřeba chodit příliš daleko. Patřičně ponurou atmosféru (natož hutnou) to naneštěstí téměř nemá, strašidelné to také nijak zvlášť není a po stránce napětí tady lze taktéž nalézt nemalé rezervy. Nadto stopáž přes dvě hodiny celkovému tempu moc neprospívá a zvolená vypravěčská koncepce, respektive identita pachatele, při zpětném pohledu zavdává k nejedné pochybnosti, zda to celé stran chování a motivace postav vlastně dává vůbec smysl (dejme tomu, že souhlas hlavní postavy s vedením případu pramenil z předpokladu, že takto bude mít výsledek vyšetřování ve svých rukou, ale dobrovolné odhalení kousku vzkazu, ukrytého v ruce oběti (o kterém nikdo jiný do té doby nevěděl), geniálním logickým tahem tak úplně nebylo, o ponechání zanechaného vzkazu jiné postavě k důkladnému prostudování, natož psaní dalších vzkazů téže postavě, ani nemluvě).

Bohužel ani z pohledu technické realizace Cooper nepředvádí nic výjimečného nad rámec (neurážejícího) obvyklého standardu na poli studiové/streamingové produkce, takže žádná nápaditá kamerová kouzla, nebo netradiční triky se střihem scén, případně zajímavé sladění obrazu a hudby, se zde nekonají. Veškerá invence začíná a končí jen u asynchronního použití obrazu a zvuku u některých scén, ve kterých zvuk z následující scény o několik okamžiků předchází změně obrazu a dává tak divákovi trochu tušit, co se bude bezprostředně odehrávat dále. Podobná žánrovka přitom po audiovizuálně stylovém pojetí vysloveně volá.

Z dočista průměrných vod alespoň mírně nahoru to vytahuje navrátilec z Hostiles a herecká jistota v jedné osobě Bale,  Melling jakožto značně osobitý a možná i trochu šílený E.A.P. a v neposlední řadě také Anderson ve vedlejší roli výstřední paní domu, jelikož všechny epizody její interakce s kýmkoliv v okolí stojí za to. Škoda jen, že herečtí veteráni Jones a Duvall nedostali ve filmu žádnou podobně vděčnou příležitost se předvést. Plusový bod filmu rovněž za finálový twist, který je sice všelijaký a pravděpodobně nedávající moc smysl, ale vítaně ubírá na přímočarosti ústřední historky, která je poměrně předvídatelná (protože zapojení Jonese, respektive jeho rodiny, do zločinu bylo okamžitě jasné po záběru na nádobu s ledem (příležitost) a pozdější ukázka záchvatu u jeho ratolesti (motivace) podezření jen potvrdila).

Těžko soudit, jak dobře, či naopak nikoliv, si v prezentaci daného příběhu vede samotná předloha a tudíž kolik ze zmíněných neduhů jde na konto už jejího autora a kolik toho má případně na svědomí až následně Cooper, ale na to se historie pochopitelně ptát nebude a výsledek hovoří sám za sebe. Celkově to zkrátka vypadá jen jako obyčejná, poněkud delší, epizoda nějakého obyčejného detektivního seriálu, vysílaného o víkendu odpoledne. Což je docela škoda jednak samo o sobě a jednak s ohledem na Cooperovy schopnosti, protože stále věřím, že tenhle pán má na (mnohem) víc a Hostiles s Black Mass nebyla jen šťastná trefa. Tak snad (tedy doufám) příště.
854152
Minulý Cooperův počin Antlers po stránce kvality nedopadl tak úplně podle mých představ a ve srovnání s nadmíru zdařilým předchozím kusem Hostiles tak šlo malinko o zklamání, přesto jsem Cooperův nejnovější přírůstek do filmografie vyhlížel s nemalými nadějemi, doufaje ve slušnou šanci na reparát a to i s ohledem na zvolenou látku. Bohužel se ukázalo, že neblahá série ne-až tak-povedených Cooperových pokusů pokračuje, protože ani tentokrát nebyl slibný potenciál zcela naplněn a Cooper mě zde tak úplně nepřesvědčil. Přitom výchozí premisa o vyšetřování podezřelého úmrtí v uzavřeném a mnoha pravidly svázaném prostředí nejen svým historickým zasazením do předminulého století a dějištěm umístněným na slovutnou vojenskou akademii zněla velice atraktivně. Trailery navíc slibovaly stylovou retro detektivku s osamělým hrdinou, pátrajícím po tajemném pachateli, plnou vděčných žánrových propriet typu uzavřené společnosti, podivných rituálů, ohavných vražd a nezbytné spousty kostlivců schovaných ve skříních jednotlivých aktérů a to vše zabalené ve slušivém eRku, nikoliv nepodobnou žánrovým klasikám Sleepy Hollow nebo From Hell. Všechno z toho tady sice v podstatě je, ale jen do určité (nikterak velké) míry a možná proto to na diváka správným způsobem funguje jen z části. Pro nějakou tu výtku není potřeba chodit příliš daleko. Patřičně ponurou atmosféru (natož hutnou) to naneštěstí téměř nemá, strašidelné to také nijak zvlášť není a po stránce napětí tady lze taktéž nalézt nemalé rezervy. Nadto stopáž přes dvě hodiny celkovému tempu moc neprospívá a zvolená vypravěčská koncepce, respektive [spoiler]identita pachatele[/spoiler], při zpětném pohledu zavdává k nejedné pochybnosti, zda to celé stran chování a motivace postav vlastně dává vůbec smysl (dejme tomu, že [spoiler]souhlas hlavní postavy s vedením případu pramenil z předpokladu, že takto bude mít výsledek vyšetřování ve svých rukou, ale dobrovolné odhalení kousku vzkazu, ukrytého v ruce oběti (o kterém nikdo jiný do té doby nevěděl), geniálním logickým tahem tak úplně nebylo, o ponechání zanechaného vzkazu jiné postavě k důkladnému prostudování, natož psaní dalších vzkazů téže postavě, ani nemluvě)[/spoiler]. Bohužel ani z pohledu technické realizace Cooper nepředvádí nic výjimečného nad rámec (neurážejícího) obvyklého standardu na poli studiové/streamingové produkce, takže žádná nápaditá kamerová kouzla, nebo netradiční triky se střihem scén, případně zajímavé sladění obrazu a hudby, se zde nekonají. Veškerá invence začíná a končí jen u asynchronního použití obrazu a zvuku u některých scén, ve kterých zvuk z následující scény o několik okamžiků předchází změně obrazu a dává tak divákovi trochu tušit, co se bude bezprostředně odehrávat dále. Podobná žánrovka přitom po audiovizuálně stylovém pojetí vysloveně volá. Z dočista průměrných vod alespoň mírně nahoru to vytahuje navrátilec z Hostiles a herecká jistota v jedné osobě Bale,  Melling jakožto značně osobitý a možná i trochu šílený E.A.P. a v neposlední řadě také Anderson ve vedlejší roli výstřední paní domu, jelikož všechny epizody její interakce s kýmkoliv v okolí stojí za to. Škoda jen, že herečtí veteráni Jones a Duvall nedostali ve filmu žádnou podobně vděčnou příležitost se předvést. Plusový bod filmu rovněž za finálový twist, který je sice všelijaký a pravděpodobně nedávající moc smysl, ale vítaně ubírá na přímočarosti ústřední historky, která je poměrně předvídatelná [spoiler](protože zapojení Jonese, respektive jeho rodiny, do zločinu bylo okamžitě jasné po záběru na nádobu s ledem (příležitost) a pozdější ukázka záchvatu u jeho ratolesti (motivace) podezření jen potvrdila)[/spoiler]. Těžko soudit, jak dobře, či naopak nikoliv, si v prezentaci daného příběhu vede samotná předloha a tudíž kolik ze zmíněných neduhů jde na konto už jejího autora a kolik toho má případně na svědomí až následně Cooper, ale na to se historie pochopitelně ptát nebude a výsledek hovoří sám za sebe. Celkově to zkrátka vypadá jen jako obyčejná, poněkud delší, epizoda nějakého obyčejného detektivního seriálu, vysílaného o víkendu odpoledne. Což je docela škoda jednak samo o sobě a jednak s ohledem na Cooperovy schopnosti, protože stále věřím, že tenhle pán má na (mnohem) víc a Hostiles s Black Mass nebyla jen šťastná trefa. Tak snad (tedy doufám) příště.
6/10
3 0
reagují: winnie_the_pooh
Po 45 minutách jsem to vypl. Je to naprosto bezpohlavní a bez atmosféry. Myslím, že už to ani nechci dokoukat.
854148
3 -3
Tak to vypadá, že Hostiles byla u Coopera šťastná chvilka co? :-
854056
Tak to vypadá, že Hostiles byla u Coopera šťastná chvilka co? *:-*
2 -2
Zápletka OK, ale zpracování těžce průměrné.
854053
1 -2
Mě se film líbil, takže spokojenost... tak 7/10
854052
5 -1

4/10

Potenciál obrovský, tedy kdyby se našel někdo, kdo své řemeslo ve skutečnosti zvládá. Nebýt hlavních aktérů, tak to asi ani nedokoukám. Bale je king of the ring, to je jasný, ale poslední dobou má fakt pecháčka na projekty, no a Dudley - sákryš, mám dojem, že o něm ještě párkrát uslyšíme.
854049
4/10
6 -1
reaguje na: Ravenous
To je možný, ale Netflix zaplatil 55
854006
To je možný, ale Netflix zaplatil 55
853998
2 0
Výprava na jedničku, styl vybornej, Bale byl průměr, režie katastrofální, film neskutečně nudnej....
854003
2 0
reaguje na: TedGeorge
nie 72? Tak je uvedené myslím na imdb, či?
853998
853994
1 0
reagují: TedGeorge
Mňa narozdiel od vás práve posledná tretina nedostala. Samotný plot twist úplného konca bol za mňa v pohode ale úplne si viem predstaviť, ako by to zrežíroval začínajúci Nolan po Insomnii a bolo by to 10x lepšie a s väčším citom.  Škoda... 6/10

Inak takému biopicu Poa s Melliganom by som sa nebránil. Je vlastne nejaký film priamo o Poovy? (Nemyslím fikciu ako Havran, ktorý bol fajn ale dalo sa z neho vyťažiť oveľa viac).
853995
Mňa narozdiel od vás práve posledná tretina nedostala. Samotný plot twist úplného konca bol za mňa v pohode ale úplne si viem predstaviť, ako by to zrežíroval začínajúci Nolan po Insomnii a bolo by to 10x lepšie a s väčším citom.  Škoda... 6/10 Inak takému biopicu Poa s Melliganom by som sa nebránil. Je vlastne nejaký film priamo o Poovy? (Nemyslím fikciu ako Havran, ktorý bol fajn ale dalo sa z neho vyťažiť oveľa viac).
2 -1
reaguje na: dreamy
Netflix přitom za film vypláznul 55 mega. Ne, taky to nechápu.
853994
853993
1 0
reagují: Ravenous

4/10

Výprava o třech lokacích. na dobovou žánrovku absolutně nehodící se super ostrej digitál bez postprocesu/emulace. Budget dovolil rent pouze jednoho světla, takže všechno svícení je stylem ulice nebo slunečná (herci nemaj kontra, scéna nemá hloubku) Alespoň tu haze mašinu si mohli pujčit...Kamera udělá asi 3 hezké kompozice co jsou v traileru

Cooper tohle nemohl režírovat, nebo na to měl tak tejden... a nebo nevědel co s tím scénářem dělat..ptz to nemá ani náznak napětí nebo něčeho..
853993
Výprava o třech lokacích. na dobovou žánrovku absolutně nehodící se super ostrej digitál bez postprocesu/emulace. Budget dovolil rent pouze jednoho světla, takže všechno svícení je stylem ulice nebo slunečná (herci nemaj kontra, scéna nemá hloubku) Alespoň tu haze mašinu si mohli pujčit...Kamera udělá asi 3 hezké kompozice co jsou v traileru Cooper tohle nemohl režírovat, nebo na to měl tak tejden... a nebo nevědel co s tím scénářem dělat..ptz to nemá ani náznak napětí nebo něčeho..
4/10
2 -6
reagují: TedGeorge
Atmosféra je na jedničku, po prvýkrát v histórií som videl tak perfektne nasvietené scény.

Avšak nosným príbehom mal byť príbeh ale už v polovici som poznal, kto za tým stál :(.
853985
Atmosféra je na jedničku, po prvýkrát v histórií som videl tak perfektne nasvietené scény. Avšak nosným príbehom mal byť príbeh ale už v polovici som poznal, kto za tým stál :(.
3 -3
Takže buď je to sračka za 3-4/10 alebo je to OK film za 6-7/10:D:D Človek aby si to pozrel;)
853984
Takže buď je to sračka za 3-4/10 alebo je to OK film za 6-7/10*:D**:D* Človek aby si to pozrel*;)*
2 -1
7/10, nakonec mě to mile překvapilo po těch ohlasech. Konec výborný.
853969
5 0
Tak jo no :D a já sem byl spokojený, občas mě tyhle lehký pozvolna plynoucí filmy strhnou no:D
853968
Tak jo no *:D* a já sem byl spokojený, občas mě tyhle lehký pozvolna plynoucí filmy strhnou no*:D*
6 0
reaguje na: mates44
okrem podobnej hlavnej zápletky vôbec. Pale Blue Eye prestupuje na mieste, detektívna zápletka sa hýbe minimálne a má hlúpu pointu. Príde mi to ako márna snaha o atmosférický zľahka artový film s gotickými hororovými prvkami. Za to Raven s Cusackom je proste hororový thriller zasedený do 19 stor. Raven je lepší, oveľa, aj ked ani to nie je práve zázrak. AJ čo sa týka atmosféry je Raven lepší, vie, čím je a chce byť. Pale Blue Eye nemá poňatia, či chce byť lepším Raven, Sleepy Hollow alebo niečo úplne iné. :)
853963
okrem podobnej hlavnej zápletky vôbec. Pale Blue Eye prestupuje na mieste, detektívna zápletka sa hýbe minimálne a má hlúpu pointu. Príde mi to ako márna snaha o atmosférický zľahka artový film s gotickými hororovými prvkami. Za to Raven s Cusackom je proste hororový thriller zasedený do 19 stor. Raven je lepší, oveľa, aj ked ani to nie je práve zázrak. AJ čo sa týka atmosféry je Raven lepší, vie, čím je a chce byť. Pale Blue Eye nemá poňatia, či chce byť lepším Raven, Sleepy Hollow alebo niečo úplne iné. *:)*
853959
2 -4