Diskuze k článku Enola Holmesová 2: Recenze

příspěvky 1 - 11 Napsat příspěvek
reaguje na: Slamak1
Někdy je to i o tom, jak je člověk zrovna rozpoložený... já například opakovaně usnul u Spider-Man: No Way Home ?) a po probuzení moc nechápal ten digibordel na konci :_) Za to by mě tu kluci nepochválili :D:))
846908
Někdy je to i o tom, jak je člověk zrovna rozpoložený... já například opakovaně usnul u Spider-Man: No Way Home *?)* a po probuzení moc nechápal ten digibordel na konci :_) Za to by mě tu kluci nepochválili *:D**:))*
846842
0 0
reaguje na: Ironhead
u jedničky jsem usnul :D:D
846842
u jedničky jsem usnul *:D**:D*
846803
0 -1
reagují: Ironhead

5/10

V něčem lepší a v něčem horší než jednička, ale v zásadě to stejné. Možná tam nebylo tolik cringe momentů jako v jedničce až na ten závěr. Nejhorší to bylo asi v momentě, když vyčarovali Moriarti z ničeho, a ta si tam začala stěžovat a brečet jak to měla těžký. Osobně už beru tyto emancipační cringe momenty jako když za komunistů museli autoři vkládat různá poselství do filmů. V Pekařově cisaři/Císařově pekaři když zpívají jak bude všechno všech dohromady a budeme dělat ve velkém, aby se ušetřilo. Nebo když chudák Oldřich Nový nám v Pytlákově schovance musel vysvětlit jak to autoři vlastně mysleli. Doba si to žádá, ale samozřejmě to celý film sráží.
846809
V něčem lepší a v něčem horší než jednička, ale v zásadě to stejné. Možná tam nebylo tolik cringe momentů jako v jedničce až na ten závěr. Nejhorší to bylo asi v momentě, když vyčarovali [spoiler]Moriarti z ničeho, a ta si tam začala stěžovat a brečet jak to měla těžký.[/spoiler] Osobně už beru tyto emancipační cringe momenty jako když za komunistů museli autoři vkládat různá poselství do filmů. V Pekařově cisaři/Císařově pekaři když zpívají jak bude všechno všech dohromady a budeme dělat ve velkém, aby se ušetřilo. Nebo když chudák Oldřich Nový nám v Pytlákově schovance musel vysvětlit jak to autoři vlastně mysleli. Doba si to žádá, ale samozřejmě to celý film sráží.
5/10
3 -1

5/10

Za mě osobně to bylo naopak méně zábavné a originální než první film. Ta zápletka mě vůbec nebavila, dost často mi ani nedávala smysl. A úplně to zabil Moriarty (doslova ho chudáka zNetflixovali) ?) Taky "akční" finále byla jedna velká TMA 8)
846803
Za mě osobně to bylo naopak méně zábavné a originální než první film. Ta zápletka mě vůbec nebavila, dost často mi ani nedávala smysl. A úplně to zabil Moriarty (doslova ho chudáka zNetflixovali) *?)* Taky "akční" finále byla jedna velká TMA *8)*
5/10
3 -1
reagují: Slamak1
Po zábavné a pohodové jedničce jsem víceméně věděl, co mě čeká a popravdě jsem si to užil. Vše, co jsem chtěl po prvním díle (více Sherlocka a jeho interakce s Enolou, zajímavější detektivní zápletku a posun v milostné lince mezi ní a Tewkesburym) jsem od toho druhého dostal a jako bonus jsem se mohl vrátit mezi sympatické postavy obsazené mými oblíbenými herci. Ano mám rád MBB a nebýt ní tak bych se o Enolu Holmes nezajímal. A hlavně naprosto nesouhlasím s řečmi o "pitvoření" a podobně. Naopak jsem toho názoru, že se jedná o velmi sympatickou mladou herečku s velkým talentem, nad kterou se podle mě voda po finále ST nezavře.
Samotné pokračování obsahuje zábavné i temnější momenty a posun k dospělejšímu vyprávění se tvůrcům víceméně daří. Stále jsou zde ovšem jisté rezervy a hluchá místa, které by bylo dobré příště napravit. Finálové odhalení považuji za poněkud nedomyšlené, a osobně bych ocenil, kdyby se ukázalo, že si daná postava toto slavné jméno pouze vypůjčila od skutečného Sherlockova úhlavního nepřítele. Ale celkový dojem to zase tolik nepokazilo. A úplný závěr taky pobavil.

Moje hodnocení: 8/10

PS: Jen mě tak napadlo, že pokud se v dalších dílech bude vztah Enoly a Tewkesburyho ubírat očekávaným směrem a nakonec se vezmou tak jejich případný mužský potomek s velkou pravděpodobností padne v zákopech první světové války. 8)
846800
Po zábavné a pohodové jedničce jsem víceméně věděl, co mě čeká a popravdě jsem si to užil. Vše, co jsem chtěl po prvním díle (více Sherlocka a jeho interakce s Enolou, zajímavější detektivní zápletku a posun v milostné lince mezi ní a Tewkesburym) jsem od toho druhého dostal a jako bonus jsem se mohl vrátit mezi sympatické postavy obsazené mými oblíbenými herci. Ano mám rád MBB a nebýt ní tak bych se o Enolu Holmes nezajímal. A hlavně naprosto nesouhlasím s řečmi o "pitvoření" a podobně. Naopak jsem toho názoru, že se jedná o velmi sympatickou mladou herečku s velkým talentem, nad kterou se podle mě voda po finále ST nezavře.  Samotné pokračování obsahuje zábavné i temnější momenty a posun k dospělejšímu vyprávění se tvůrcům víceméně daří. Stále jsou zde ovšem jisté rezervy a hluchá místa, které by bylo dobré příště napravit. Finálové odhalení považuji za poněkud nedomyšlené, a osobně bych ocenil, [spoiler]kdyby se ukázalo, že si daná postava toto slavné jméno pouze vypůjčila od skutečného Sherlockova úhlavního nepřítele[/spoiler][spoiler].[/spoiler] Ale celkový dojem to zase tolik nepokazilo. A úplný závěr taky pobavil.  Moje hodnocení: 8/10 PS: Jen mě tak napadlo, že pokud se v dalších dílech bude vztah Enoly a Tewkesburyho ubírat očekávaným směrem a nakonec se vezmou tak jejich případný mužský potomek s velkou pravděpodobností padne v zákopech první světové války. *8)*
3 -3
Mne a 13-ročnej dcére, ktorá je cieľovka, sa výrazne viac páčila jednotka. Resp. bola omnoho zábavnejšia. Toto je temnejšie a trochu lepšia detektívka, ale inak sa to občas celkom tiahlo. Celé rozuzlenie s Moriartym je cringe ako prasa.
846794
5 -2
Za mě taky docela razantní zlepšení oproti jedničce, Bradbeer imo režijně mezi filmy hrozně vyrostl, celkově ten film působí mnohem sebejistěji a i na mě to působilo, jakoby to formálně vypadlo z Ritchieho série:+ silných 7/10
846793
Za mě taky docela razantní zlepšení oproti jedničce, Bradbeer imo režijně mezi filmy hrozně vyrostl, celkově ten film působí mnohem sebejistěji a i na mě to působilo, jakoby to formálně vypadlo z Ritchieho série*:+* silných 7/10
3 -3
Millie je hrozna vo vsetkom, takze asi to vynecham. Jedine zeby niekto spravil "cut" so scenami Len s cavillom haha
846781
3 -1
Puluxova recenze mi prisla trochu vystiznejsi. :)
Film jsem misty dost protrpel. Kazdou chvili jsem si rikal: "Proboha ne! Neotacej se zase na kameru a nemluv na me!"
Brown se porad jenom divne pitvori a je vseobecne nesympaticka, ale udajne ma obrovskou fandovskou zakladnu, tak to asi dava smysl z produkcniho hlediska.
Osobne bych nemel problem to dat cele jen s Cavillem. :)

Stavet tohle nad "A Game of Shadows" je ovsem naprosta ujetost. To jsem jen nechapave valil oci nad tim verdiktem.
846777
Puluxova recenze mi prisla trochu vystiznejsi. :) Film jsem misty dost protrpel. Kazdou chvili jsem si rikal: "Proboha ne! Neotacej se zase na kameru a nemluv na me!" Brown se porad jenom divne pitvori a je vseobecne nesympaticka, ale udajne ma obrovskou fandovskou zakladnu, tak to asi dava smysl z produkcniho hlediska. Osobne bych nemel problem to dat cele jen s Cavillem. :) Stavet tohle nad "A Game of Shadows" je ovsem naprosta ujetost. To jsem jen nechapave valil oci nad tim verdiktem.
7 -1
6/10 s odřenýma ušima. Jako celek možná o kousek horší než jednička, nahoru to tahá víc Cavilla. 2 Sherlocka s Downeym je samozřejmě lepší než tohle.
846772
5 -1

6/10

V podstatě úplně totéž, co minule jen s dílčími nuancemi, tu k lepšímu (více Cavilla), tu k horšímu (méně akce). Pořád platí, že celá tahle frančíza existuje hlavně proto, aby Netflix udržel v diváckém povědomí MBB, dokud je ještě tak říkajíc "v kurzu" (a než se za ní - po finální sezóně ST - imho definitivně zavře voda:D) a největší předností filmu (tak jako v jedničce) je účast sympaťáka Cavilla (což očividně pochopil i streamingový fastfood a ve dvojce mu o něco málo navýšil screen time).

Jinak ovšem tady moc důvodů k radosti není a jde o další sice relativně slušnou, ale stále jen žánrovou vycpávku na jeden páteční večer, která nevyniká snad v žádném ohledu. MBB nadále ukazuje své herecké limity, kdykoliv je ve scéně potřeba něco více, než se jen tvářit odhodlaně a drsně (tzv. "Eleven mode":D), případně se legračně/vystrašeně/romanticky pitvořit (což dělá od začátku do konce celého filmu) a přitom humorně prolamovat čtvrtou stěnu (což se minule dařilo s proměnlivými výsledky a s proměnlivými výsledky se to daří i tady). Ještěže jsou k ní (a tudíž i k divákům:)) tvůrci milosrdní a podobných, herecky trochu "náročnějších", momentů ve filmu předepsáno příliš nemá. Herecké jistoty v podobě Cavilla a Bonham Carter naštěstí fungují skvěle i tentokrát a nově se k nim přidává i Thewlis, který zde vystřihl parádně slizkého záporáka.

Stran příběhu samozřejmě opět nechybí emancipační linka (téma sufražetek z předchozího filmu vystřídal motiv boje za práva dělnic v továrnách), hlavní postava nadále považuje za svůj jediný životní smysl dorovnat/překonat svého slavnějšího sourozence opačného pohlaví a pochopitelně dojde i na nějaké ty sociálně-spravedlivé kvóty (což předpokládám, že jde na konto už předlohy, ale i kdyby ne, tak to nepovažuji za nějaký zásadnější problém).

Na pilu se oproti předchozímu filmu přitlačilo v případě stopáže, přičemž už jednička na tom byla svým kolísavým tempem dost na hraně a dvojka syndromem rozvláčnosti trpí úplně stejně. Bohužel se více času k dispozici pozitivně nepodepsalo třeba na větším množství akce, které je ještě méně než minule a kromě toho nestojí vůbec za řeč. Trochu toho vzrušení vzbudí snad jen samotné finále, ale stále se zde pohybujeme na poli "jednooký mezi slepými králem".

Bradbeer, který má na kontě i jedničku, ani tentokrát nevystoupil ze svého stínu a i na podruhé dodal nikoho neurážející spotřební produkt, který pěkně vypadá a zní, jsou na něm vidět jisté produkční hodnoty (výprava, kostýmy, kamera, triky), fanoušci MBB jej budou jistě kvitovat s nadšením, nahoru jej mocně tahá Cavill … a za týden od premiéry si na něj nikdo nevzpomene. Nicméně vějička na trojku, v podobě Patelova spolubydlícího, je úspěšně odškrtnuta (Otázka do pranice: Když má teď Holmes svého Watsona, dostane Holmesová někdy později také svou Watsonovou (třeba Sink, mrk mkr;))?), tudíž nezbývá, než se "těšit" na příště.
846766
V podstatě úplně totéž, co minule jen s dílčími nuancemi, tu k lepšímu (více Cavilla), tu k horšímu (méně akce). Pořád platí, že celá tahle frančíza existuje hlavně proto, aby Netflix udržel v diváckém povědomí MBB, dokud je ještě tak říkajíc "v kurzu" (a než se za ní - po finální sezóně ST - imho definitivně zavře voda*:D*) a největší předností filmu (tak jako v jedničce) je účast sympaťáka Cavilla (což očividně pochopil i streamingový fastfood a ve dvojce mu o něco málo navýšil screen time). Jinak ovšem tady moc důvodů k radosti není a jde o další sice relativně slušnou, ale stále jen žánrovou vycpávku na jeden páteční večer, která nevyniká snad v žádném ohledu. MBB nadále ukazuje své herecké limity, kdykoliv je ve scéně potřeba něco více, než se jen tvářit odhodlaně a drsně (tzv. "Eleven mode"*:D*), případně se legračně/vystrašeně/romanticky pitvořit (což dělá od začátku do konce celého filmu) a přitom humorně prolamovat čtvrtou stěnu (což se minule dařilo s proměnlivými výsledky a s proměnlivými výsledky se to daří i tady). Ještěže jsou k ní (a tudíž i k divákům*:)*) tvůrci milosrdní a podobných, herecky trochu "náročnějších", momentů ve filmu předepsáno příliš nemá. Herecké jistoty v podobě Cavilla a Bonham Carter naštěstí fungují skvěle i tentokrát a nově se k nim přidává i Thewlis, který zde vystřihl parádně slizkého záporáka. Stran příběhu samozřejmě opět nechybí emancipační linka (téma [spoiler]sufražetek[/spoiler] z předchozího filmu vystřídal motiv [spoiler]boje za práva dělnic v továrnách[/spoiler]), hlavní postava nadále považuje za svůj jediný životní smysl dorovnat/překonat svého slavnějšího sourozence opačného pohlaví a pochopitelně dojde i na nějaké ty sociálně-spravedlivé kvóty (což předpokládám, že jde na konto už předlohy, ale i kdyby ne, tak to nepovažuji za nějaký zásadnější problém). Na pilu se oproti předchozímu filmu přitlačilo v případě stopáže, přičemž už jednička na tom byla svým kolísavým tempem dost na hraně a dvojka syndromem rozvláčnosti trpí úplně stejně. Bohužel se více času k dispozici pozitivně nepodepsalo třeba na větším množství akce, které je ještě méně než minule a kromě toho nestojí vůbec za řeč. Trochu toho vzrušení vzbudí snad jen samotné finále, ale stále se zde pohybujeme na poli "jednooký mezi slepými králem". Bradbeer, který má na kontě i jedničku, ani tentokrát nevystoupil ze svého stínu a i na podruhé dodal nikoho neurážející spotřební produkt, který pěkně vypadá a zní, jsou na něm vidět jisté produkční hodnoty (výprava, kostýmy, kamera, triky), fanoušci MBB jej budou jistě kvitovat s nadšením, nahoru jej mocně tahá Cavill … a za týden od premiéry si na něj nikdo nevzpomene. Nicméně vějička na trojku, v podobě [spoiler]Patelova spolubydlícího[/spoiler], je úspěšně odškrtnuta (Otázka do pranice: [spoiler]Když má teď Holmes svého Watsona, dostane Holmesová někdy později také svou Watsonovou (třeba Sink, mrk mkr*;)*)?[/spoiler]), tudíž nezbývá, než se "těšit" na příště.
6/10
3 -1